نوشته شده توسط : Dr. Dalake

آیا علل و پیامدهای فرار دختران از خانه را می شناسید؟ یکی از آسیب های اجتماعی فرار دختران کم سن و سال از خانواده به دلایل مختلف می باشد، این اتفاق پیامدهای منفی برای دختران دارد و برای پیشگیری از این اتفاق ناگوار باید اقداماتی صورت گیرد.

افرادی که نظاره گر این اتفاق هستند هر کدام از دید خودشان دلایلی برای این اتفاق می آورند اما به طور معمول این دلایل با سوگیری های شخصی و برخاسته از گمانه های اجتماعی قالب بر شرایط جامعه می باشد.

اگر به فکر فرار از خانه می باشید و یا خانواده شما با چنین مشکلی رو به رو هستند باید پیش از هر اقدامی از مشاور خانواده کمک بگیرید، در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در مورد علل و پیامدهای فرار دختران از خانه می پردازیم و دلایل آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

فرار دختران از خانه
دختران فراری معمولا سن آن ها زیر 18 سال می باشد و عموما بدون رضایت والدین و بدون اطلاع آن ها به مدت نامعلومی خانه را ترک کرده اند، در زمانی که کلمه دختران فراری شنیده می شود تفکرات قالبی بر روی ذهن عموم شکل می گیرد که بر گرفته از اعتیاد، بی بند و باری، فحشا و فقر می باشد.

با توجه به این مسائل فرار دختران از خانه احتمال دارد به خاطر عوامل مختلفی ایجاد شود اما آن چه مشخص می باشد وجود اختلافات و مشکلات خانوادگی در زندگی این افراد می باشد.

پیامدهای فرار دختران از خانه
از جمله مهم ترین آسیب هایی که دختران بعد از فرار از خانه با آن دست و پنجه نرم می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیامدهای فرار دختران از خانه، مصرف مواد
مصرف مواد مخدر در دختران امری شایع می باشد و فرار دختران به دلایلی مانند مصرف مواد مخدر افزایش می یابد. از این دلایل می توان به قرار گرفتن در جمع مصرف کنندگان، آسیب پذیری روحی – روانی و ابتلا به اختلالات افسردگی و دو قطبی اشاره کرد.

تن فروشی و فحشا به همراه فرار دختران از خانه
یکی از مهم ترین پیامدهای فرار دختران از خانه تن فروشی و فحشا می باشد، وقتی فردی زمان زیادی را صرف مصرف مواد مخدر کند دیگر توان انجام فعالیت شغلی و کسب در آمد را ندارد و به دنبال راهی ساده برای کسب درآمد می باشد که از آن می توان به تن فروشی اشاره نمود.

به عبارتی دختران فراری به دلایلی مانند جا و مکان نداشتن برای زندگی، نداشتن شغل برای امرار معاش و وجود مشکلات روحی بسیاری مانند افسردگی، به طور خواسته و ناخواسته به سمت تن فروشی و فحشا می روند.

منبع:کانون مشاوران ایران-پیامدهای فرار دختران از خانه + راه های پیشگیری



:: برچسب‌ها: فرار از خانه , فرار دختران , پیامدهای فرار دختران ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

قطع ناگهانی رابطه عاطفی چه دلیلی دارد؟

قطع و تمام کردن رابطه عاطفی این روزها خیلی زیاد اتفاق می افتد و یکدفعه طرف شما غیب می شود و دیگر هیچ رد و نشانی از خودش به جا نمی گذارد، در صورتی که این ترک ناگهانی رابطه عاطفی به وجود آید چطور باید برخورد کرد؟

حتما شنیده اید که دو نفر رابطه ای را شروع می کنند و بعد از مدتی یکی از آن ها به طور ناگهانی یارش را ترک می کند البته توجه داشته باشید که منظور از رفتن، جدایی موقت بر حسب توافق نمی باشد.

بلکه بدین معنی است که یکی از طرفین به طور ناگهانی و یکدفعه رابطه را تمام می کند در صورتی که که با این مشکل رو به رو شده اید بهتر است سردرگم نشود و سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید و هم چنین آگاهی خودتان را در مورد قطع ناگهانی رابطه افزایش دهید. در این صورت راحت تر خواهید توانست با این اتفاق کنار بیایید.

سوالات خود در زمینه های زیر را به صورت رایگان در انتهای مطلب بیان کنید:

وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند
دلیل تغییر رفتار ناگهانی زنان
چرا پسران عشقشان را ترک میکنند
دلایل مردان برای ترک رابطه
علت ترک ناگهانی رابطه
فرق قطع رابطه با پایان رابطه
وقتی مردی شما را ترک میکند
مشکلات رابطه عاطفی
قطع ناگهانی رابطه عاطفی: واقعا چرا؟
دلیل قطع رابطه ناگهانی و دانستن این که چطور باید یک رابطه را به پایان برسانیم یک نوع مهارتی است که باید کسب کرد و از بلوغ فکری نشات می گیرد و توجه داشته باشید که قطع ناگهانی رابطه دلایل مختلفی دارد و زمانی که فرد ترک شده نسبت به این موضوع آگاهی و اطلاعات نسبی داشته باشد بهتر می تواند با این موضوع کنار بیاید.

در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و دلایل قطع ناگهانی رابطه را در بیان می کنیم و هم چنین اصولا چه افرادی با چه ویژگی هایی دست به این کار می زنند را مورد بررسی قرار می دهیم.

می خواهند جدا شوند اما شهامت ندارند
در بسیاری از اوقات فرد به دلایل مختلف نمی تواند با شریک عاطفی اش رو به رو شود و درباره جدایی با او صحبت کند و حرف دلش را بزند و او شهامت برخورد مستقیم و صحبت کردن از ترک رابطه را ندارد این وضعیت به وجود آمده دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد.

به عنوان مثال گاهی اوقات فرد به این نتیجه می رسد که باید از شریک عاطفی اش جدا شود اما از به وجود آمدن تنش های عاطفی می ترسد و به خاطر دوری از تنش های فکری و عاطفی به طور ناگهانی غیب می شود و یا رابطه را خیلی قاطعانه تمام می کند، اگر چه این اتفاق تلخ می باشد اما به شما درس می دهد که چه رابطه هایی را باید ادامه دهید.

برای شریک عاطفی خود ارزش قائل نیستید
گاهی اوقات افراد برای شریک عاطفی شان هیچ ارزش و احترامی قائل نیستند این افراد هر وقت که تمایل داشته باشند می توانند به راحتی رابطه عاطفی شان را پایان دهند.

به طور کلی آن چیزی که جدایی را سخت می کند، اهمیت و ارزشی است که دو طرف رابطه برای یکدیگر قائل هستند در صورتی که یکی از آن ها برای طرف مقابلش هیچ ارزش و احترامی قائل نباشد به راحتی می تواند طرف مقابلش را نادیده بگیرد و دیگر به او توجه نکند و پیدایش نشود این افراد هر زمان که تمایل داشته باشند به طور ناگهانی رابطه شان را قطع می کنند.

منبع:کانون مشاوران ایران-قطع ناگهانی رابطه عاطفی ، واقعا چرا؟ چه کنم؟



:: برچسب‌ها: قطع رابطه , مشکلات رابطه عاطفی , رابطه عاطفی ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

پس از تامین نیازهای اولیه کودکان بسیار اهمیت دارد تا آموزش مهارت زندگی صورت گیرد و مهارت های زندگی از اولویت های تربیتی می باشند، یکی از مهم ترین وظایف والدین تربیت فرزندان می باشد کودکانی که امروزه در محیط امن خانواده و تحت مراقبت والدین شان هستند به زودی وارد اجتماع می شوند و خانواده را تشکیل می دهند.

در این شرایط والدین الگوی فرزندان می باشد و تمامی رفتار و کارهایشان در ذهن کودک ثبت می شود و تاثیر بسیاری بر روی شخصیت فرد می گذارد در این شرایط والدین باید با مهارت های زندگی و آموزش های لازم آشنا شوند تا بتوانند به کودکان تربیت صحیحی را آموزش دهند، تربیت کودکان بسیار مهم می باشد و امری تخصصی و پیچیده می باشد، بنابراین بهتر است در مواقع حساس از مشاوره کودک کمک بگیرید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند.

آموزش مهارت های زندگی به کودکان، یک کار ضروری
در آموزش مهارت ها، نقش مشاور متخصص به عنوان مکملی در کنار پدر و مادر می باشد و انسان گاهی اوقات به خاطر مشکلات زندگی اش در شرایطی قرار می گیرد که احساس شکست و ناامیدی می کند و به همین دلیل فکر می کند که سختی ها و مشکلات زندگی فراتر از آستانه تحمل او می باشد و او نمی تواند از پس این مشکلات برآید.

در بسیاری از اوقات به خاطر ارتباط با دیگران و رفتارهای برخی از افراد دچار استیصال می شوند و رفتارهای عجولانه و شتاب زده ای نشان می دهند تمامی این مشکلاتی که به وجود می آید به خاطر عدم اطلاعات و آگاهی آن ها و هم چنین ناپختگی و عدم آموزش مناسب مهارت های زندگی به کودکان می باشد.

فرزندان همیشه در محیط خانواده باقی نمی مانند و دیر یا زود وارد اجتماع شده و با مشکلات ریز و درشتی رو به رو می شوند پس باید همان ابتدا مهارت های زندگی به فرزندان آموزش داده شود تا در آینده زندگی بهتری را برای خودشان بسازند، هم چنین یک مشاور با تجربه می تواند به شما کمک کند تا استعداد های کودک تان را کشف نمایید و بهتر با او ارتباط برقرار کنید.

مهارت های زندگی و آموزش آن ها به کودکان
برای این که کودکان در آینده زندگی بهتری داشته باشند باید روانشناسی کودک را در همه مراحل زندگی آن ها در نظر بگیریم، مهارت های زیادی وجود دارد که باید به کودکان آموزش داده شود که در ادامه این مقاله به توضیح برخی از آن ها می پردازیم.

آموزش مهارت ارتباط و تعامل با دیگران به کودکان
بچه ها به زودی بزرگ می شوند و وارد اجتماع شده و کار می کنند، ازدواج می کنند و با مسائل مختلفی رو به رو می شوند آن ها در صورتی می توانند به طور دقیق با مسائل و مشکلات کنار بیایند که از قبل برای آن ها آماده شده باشند در صورتی که کودک با خواهر و برادر و دوستانش تعامل داشته باشد در این حالت به صورت تمرینی و موثر خودش را برای مقابله و رویارویی با مشکلات آماده می کند.

کودکان باید بیاموزند در عین این که به دیگران احترام می گذارند و خودشان را کنترل می کنند باید حق دیگران را بگیرند و نظرشان را به راحتی بیان کنند، به طور مثال از کودکان بخواهید یکدیگر را نقاشی کنند و زمانی که یکدیگر را ناراحت کردند و او را رنجاندند قسمتی از نقاشی را پاره کنند در این حالت به آن ها می فهمانید که رنجاندن دیگران چه تاثیر بدی بر آن ها می گذارد و کودک تاثیر این کار را به خوبی متوجه می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-آموزش مهارت های زندگی به کودکان ( 6 مهارت ضروری)



:: برچسب‌ها: آموزش مهارت های زندگی , مهارت های زندگی , مهارت ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

زمانی که وسواس فکری عملی بر ما غلبه می کند، قدرت اراده و میزان خرسندی از زندگی مان رو به ضعف و انحطاط می رود. در این اختلال، ما تحت تأثیر افراد و وقایع قرار می گیریم که در نتیجه به طور خودکار مشروح مکالمات و صحبت های گذشته را دوباره در ذهن مان شبیه سناریو منعکس می کنیم. هنگام مکالماتمان علاقه کمی به آنچه دیگران می گویند نشان می دهیم و فوراً سر صحبت وسواس و فراموشکاری مان را باز می کنیم تا بر مخاطبمان تأثیر بگذاریم. وسواس های فکری از نظر شدت تفاوت دارند. در وضعیت خفیف ما سعی در منحرف کردن حواسمان از محرک های مزاحم داریم؛ اما در وضعیت شدید، تفکرات بر وسواس غالب می شوند. همانطور که در حالت اضطراری وسواس قادر به کنترل هشیاری خود نیستیم و حتی با استدلال و منطق نیز قانع نمی شویم. تفکرات سرعتی پیش رونده و انتقالی یا تعمیمی دارند که از نگرانی های مداوم، خیال یا بررسی عکس العمل و کارها نشأت می گیرند. وسواس ها می توانند ذهن و عملکردمان را مخدوش کند. آنها می توانند افسار زندگی مان را به دست گیرند چنانچه از زمان، خواب و حتی روزها یا هفته های خاطره انگیز و فعالیت های مفید و زاینده غافل می شویم. وسواس ها موجب ناتوانی مان می گردند و گاهی اوقات ما را ملزم به انجام رفتارهای وسواسی از قبیل کنترل مکرر ایمیل ها، وزن یا درهای قفل شده می کنند. ما قادر به رسیدگی به خود و احساساتمان نمی باشیم و توانایی استدلال و حل مسئله را نیز نداریم. این گونه وسواس ها معمولا ریشه در ترس دارند.

بیشتر بخوانید: فرآیند عشق در مغز

وسواس و اعتیاد

وابستگی های روانشناختی از جمله اعتیادها بر جنبه های محیطی تمرکز دارند. اعتیادها شامل موارد الکلی مانند اعتیاد به شراب، اعتیاد به رابطه جنسی و اعتیادهای غذایی می شوند. تفکرات و رفتارمان حول مقصود اعتیادیمان می چرخد در نتیجه؛ واقعیت و درستی خودش را در لفافه ای از شرم می پیچد. لیکن، ما می توانیم به همه کس یا همه چیز وابسته شویم. دغدغه مان در احساس شرم این است که دیگران چگونه ما را ادراک می کنند که منجر به اضطراب و وسواس های نگران کننده‌ای از قبیل اینکه دیگران چطور راجع به اعمال گذشته، حال و آینده مان فکر می کنند، به ویژه قبل و بعد از هر گونه عملکرد یا رفتاری که دیگران هنگام تعیین وعده دیدار و بدقولی کردن بعد از آن می بینند. همچنین احساس شرم موجب ناامنی، شک، خود انتقادی، دودلی و احساس گناه غیرمنطقی می شود.

احساس گناه طبیعی همچنین می تواند معطوف به وسواس شود که آن نیز به روزها و ماهها شرم از خود می انجامد. احساس گناه طبیعی با تغییر و اصلاح رفتار کاهش می یابد اما، شرم در برابر تغییر مقاومت می کند به دلیل آنکه می گوییم ما بد هستیم نه اعمالمان و خود را مقصر می دانیم.

وسواس های فکری و رابطه ها

شخصیت های وابسته مشکلشان شامل وسواس در مورد فردی که دوست دارند و حمایت از او می باشد. افکار آنها ممکن است قابل کنترل نباشند و نگران شکل گیری رفتارهای الکلی باشند؛ در حالی که نمی دانند اعتیاد آنها به فرد مقابل مانند اعتیاد به الکل است. وسواس فکری می توانند منجر به اعمال اجباری برای کنترل دیگران شوند، مانند تعقیب کردن دیگران، خواندن دفترچه خاطرات، ایمیل ها یا مدارک فرد دیگری، آبکی کردن بطری نوشابه برای اینکه تاثیری نگذارد، جستجوی کلید، و یا داروهای مخدر. هیچیک از این موارد مفید و کمک کننده نیستند بلکه فقط موجب آشفتگی بیشتر و ناسازگاری می شوند. اکثر ما به فرد دیگری وسواس می شویم، بیش از آنکه به خودمان و فرو رفتن در باتلاق نابودی بیندیشیم. وقتی دیگران حالمان را می پرسند ممکن است فوراً موضوع را به فردی که ذهنمان را درگیر کرده؛ معطوف کنیم.

در رابطه های رمانتیک جدید فکر کردن در مورد کسی که دوستش داریم تا حدی عادی است، اما برای افراد وابسته به این حالت نمی ماند. زمانی که نگران و دلمشغولی وجود ندارد ممکن است ما به جهت گیری شریکمان وسواس شویم یا از دست نوشته هایی تهدید آمیز را برای لطمه زدن به رابطه استفاده کنیم. همچنین، وسواس فکری ما ممکن است از روی فرح بخشی مانند خیالبافی ها در مورد افسانه، رابطه جنسی یا کسب مقام و قدرت باشد.

ممکن است آن نوع رابطه یا شخص خواهان و مطلوبمان را تجسم کنیم. تفاوت زیاد بین تخیلات ما و واقعیت ممکن است حاکی از آن باشد که ما در زندگی مان غرق شده ایم. برخی از وابستگی ها به عنوان عشق یا دوست داشتن وسواسی فرض می شوند. آنها ممکن است روزی چند بار با کسی که عاشقش هستند تماس بگیرند، و خواستار توجه و واکنش های او باشند و به آسانی نیز او را مورد آسیب، طرد یا بی اعتنایی قرار دهند. در واقع؛ در کل این عشق و دوست داشتن نیست بلکه اظهار درماندگی مستلزم پیوند و فرار از تنهایی و پوچی درونی است. عشق وسواسی معمولاً به شکلی متفاوت به فرد دیگری ضربه می زند. در یک عشق واقعی پذیرفتن شخص دیگری مطرح است و اینکه برای خواسته هایش احترام قائل می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-وسواس فکری و اعتیاد به عشق



:: برچسب‌ها: اختلال وسواسی - روانی , کنترل وسواسی همسر , وسواس فکری ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ممکن است عجیب به نظر برسد که کودکانی که به دیگران صدمه می‌زنند در واقع کودکانی ترسو هستند!

ترس‌هایی که منجر به ایجاد مشکل در کودک آسیب رسان می شود،معمولا ریشه در تجارب ترس اولیه در زندگی اش دارد، با وجود اینکه کودک به هیچ وجه ترسو به نظر نمی رسد!

کودک وحشت زده برای مدیریت ترسش،رفتارهای پرخاشگرانه ای را تولید می کند که این رفتارها هر زمانی که او احساس تنش کند،شعله ور می شوند.به جای گریه یا صحبت کردن،وقتی که از چیزی می‌ترسد،وحشت زده و هول می شود،و این امر ترسش را تشدید می کند طوری که نمی تواند درخواست کمک کند.

به منظور کمک به یک کودک ترسو،لازم نیست که حتما دلیل ترسو بودنش را بدانید.آنچه که لازم است انجام اقداماتی برای افزایش حس ایمنی اش و برقرار کردن ارتباط با شماست،چه پدر مادر او باشید چه یک مراقب و یا یک دوست محبوب او.همچنین شما باید اقداماتی برای جلوگیری از هرگونه اسیب رساندن تکانشی او به دیگران انجام دهید.

برای مدیریت رفتار کودک خود بیشتر بخوانید:

راهبردهای فرزند پروری برای کودک و نوجوان با اضطراب اجتماعی

همانگونه که شما با او ارتباط برقرار می کنید و از او محافظت می کنید، کودک احساسات اتشینی که وی را به کتک زدن سوق می دهد با شما در میان می گذارد. گوش دادن به احساسات یک کودک در حالی که مانع از آسیب رسانی او به شخص دیگری می شوید،به او اجازه می دهد تا ترس های پنهانش را آزاد کند.بنابراین او آرام می شود و به دیگران به عنوان دوستانش نگاه می کند نه به عنوان یک تهدید. در زیر روش هایی برای مقابله با این رفتارهای ذکر شده اند:

اول، یک ارتباط قوی تر بسازید:

فرصت هایی را برای ارتباط بیشتر و کامل تر ایجاد کنید.صرف کردن زمان های خاص برای او ابزاری است که برای ایجاد ارتباط،ایده آل است.اگر او بچه خودتان است،تلاش کنید که یک زمان خاص کوتاهی را در همان اوایل روز به او اختصاص دهید،شاید به محض بیدار شدن،به طوری که کودک شما روز را با پیشنهاد شما درباره ی آنچه که او می خواهد برای 5 یا 10 دقیقه اول روز انجام دهد،آغاز کند.این کار را با صمیمیت انجام دهید،با مهربانی به او توجه کنید.

این کمک می کند که یک کودک بفهمد که برای شما مهم است،حتی با وجود خواهرو برادرهای دیگر،یک برنامه ی صبحگاهی و یا تماس های تلفنی در ابتدای روز که شما باید به آنها هم بپردازید.

اگر کودک فرد آشناییست که جزء خانواده شما نیست،تلاش کنید که در اولین فرصتی که او را دیدید برایش زمان ویژه ای در نظر بگیرید و به او اهمیت دهید.

برای مثال،در زمان بازی ،شما ممکن است تعدادی بازی پرسرو صدا یا بازی هایی مثل قایم باشک را برای ارتباط برقرار کردن بین بچه هایی که با هم بازی می کنند راه بیاندازید.خودتان را به جمع آنها اضافه کنید، روی زمین بنشینید و با آنها به شکلی محبت آمیز بازی کنید.اگر می‌توانید با برعهده گرفتن نقش فردی که قدرت کمتری دارد باعث خنده و شادی آنها شوید،شرایطی فراهم کنید که بچه ها با هم به منظور”دستگیرکردن”شما با بالش ها یا بادکنک ها، یا با بیرون پریدن از جایی که در بازی قایم باشک برای “ترساندن” شما قایم شده اند،با هم همکاری کنند.

وقتی آنها می خندند(بدون اینکه غلغلک شوند) و حس”برنده” شدن دارند،این نشان می دهد که شما امر اهمیت دادن به آن ها را به خوبی انجام داده اید.خندیدن و احساس ایمنی و قدرت بچه ها که نتیجه ی اهمیت دادن به آنهاست،کمک می‌کند که با هم پیوند داشته باشند و تنش هارا کاهش می دهد و این امر به آنها کمک می کند که در حضور شما احساس امنیت و ارزشمندی و اطمینان خاطر داشته باشند.

در یک گردهمایی خانوادگی،شما ممکن است یک بازی گرگم به هوا و یا “من می خواهم شما را بگیرم” که بچه ها می توانند در آن برنده شوند،راه بیاندازید.برای مثال،شما ممکن است دست هایتان را باز کنید و سعی کنید به آنها نشان دهید که یک خرس بزرگ هستید.اما تلوتلو بخورید و مغلوب شوید ونشان دهید که از آنها شکست خوردید.ان ها عاشق این هستند که بهتر از شما باشند.سپس آنها را نوازش کنید و مطمئنشان کنید که آنها از شما بهترند.درحین بازی با انها تماس چشمی برقرار کنید.توسط آنها گول بخورید اما دوباره بلند شوید و تلاش کنید.این نوع بازی منجر به ایجاد احساس قدرت خالص در این نوع کودکان می شود.

یک کودک ممکن است در طول زمان بازی فرصتی پیدا کند تا ناراحتیش را به شیوه ای عملی تر نشان دهد،او ممکن است با آرنج محکم به شما ضربه بزند،یا در کلوچه ای که به او تعارف می کنید نقصی پیدا کند،یا به چشم های شما خیره شود و شروع کند با مداد رنگی دیوار خانه تان را خط خطی کند.وقتی شما به ارامی به او نزدیک می شوید تا محدودیت هایی را برای او ایجاد کنید، دلیلی برای گریه کردن،اوقات تلخی پیدا می کند.این ابراز احساسات در واقع شروعی برای درمان احساساتیست که او به همراه دارد، و به احتمال زیاد همان احساساتی هستند که گاهی اوقات اورا تحریک به صدمه زدن می کنند.

منبع:کانون مشاوران ایران-مقاله با کتک کاری کودکان



:: برچسب‌ها: کتک زدن بچه ها , کتک کاری کردن , پرخاشگری کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خشم را باید به عنوان یک عامل بازدارنده در محیط کار.

که کارایی شما را کم می‌کند اهمیت بیشتری دهید.

و حداقل ریشه آن را پیدا کنید.کنترل خشم در محیط کار


کنترل خشم در محیط کار
کنترل عصبانیت در محیط کار
آیا هنوز از اینکه در محیط کار خود از تلاش های تان قدردانی نشده است .
یا ارتقاء رتبه دریافت نکرده اید عصبانی می باشید؟
آیا عصبانیت شما به دلیل داشتن همکاران می باشد.

که به طور دائم با بدگویی ها و دخالت های خود دست به خراب کردن.

وجه شما را نزد کارفرمایتان می زنند؟کنترل خشم در محیط کار

تحقیقات نشان گر این می باشد که بسیاری از اشخاص در محیط کار نفرت .

و همینطور عصبانیت در خود را سرکوب می کنیم .

غافل از آنکه این احساسات تاثیرهای منفی در زندگی فردی.

و همین طور حرفه ای ما خواهد گذاشت.

کنترل خشم در محیط کار

ریشه یابی خشم
ریشه یابی این گونه احساس حداقل کاری می باشد.
که ما می توانیم به عنوان قدم اول برای دور شدن از آن برداریم.
نتایج تحقیق ها نشانگر این می باشد .
که از هر چهار کارمند یک کارمند در محیط کار خود .

به خاطر علت های متعددی عصبانی می شود.کنترل خشم در محیط کار

و در اکثر اوقات این عصبانیت را به کتمان کردن می‌پردازد.

این عصبانیت در آن اندازه نمی باشد که به فرد صدمه بزند.

و تاثیرهای منفی را به طور استرس، دل زده شدن از کار.
و حتی تحریک کردن اطرافیان.
و همینطور توطئه علیه اطرافیان در وجود شخص به وجود می آید.

منبع:کانون مشاوران ایران-کنترل خشم در محیط کار



:: برچسب‌ها: کنترل خشم کودکان , ریشه یابی خشم , کنترل عصبانیت ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

انجام دادن کارهای روزانه در منزل و هیچ فردی از انجام دادن امور روزانه منزل خود خوشحال نخواهد شد .

به دلیل اینکه انجام دادن این گونه کارها موجب تلف شدن وقت اشخاص خواهد شد.

این زمان را می توان برای کارهای پرفایده تری صرف کرد.


برنامه ریزی کاری

اهمیت برنامه ریزی
اگر هر روز برای انجام دادن کارهای منزل با کمبود وقت روبرو می شویم .
این یادداشت ها برای شما دارای فایده می باشد.
شیوه هایی برای انجام دادن کارهای منزل در زمان کمتر.
و همینطور طرز تنظیم کردن برنامه زمانی مطلوب برای انجام دادن کارهای منزل .
در حداقل زمان شامل موارد زیر خواهد شد:
تا حد امکان انجام دادن کارها را به صورت خودکار انجام دهید.
این استراتژی در این مرحله به خودکار پرداختن کارها تا حد امکان می باشد.
هر کاری مانند پرداخت کردن صورتحساب یا قبض ها را می توان.
بر طبق برنامه زمانی به خصوصی آن را انجام داد.
اگر به دنبال این می باشید که هنگام انجام دادن کارهای منزل.
به صرفه جویی کردن بیشتری بپردازید.
اولین چیزی که باید از خود سوال کنید این می باشد .
که چه کارهایی را می توان به صورت خودکار انجام داد.
چه امکانات و خدماتی برای انجام دادن خودکار آنها وجود دارد؟
دسته بندی کاری
کارها را به دسته بندی کردن بپردازید.

کارها را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت از روز را به انجام دادن یکی از آنها مختص دهید.

به طور مثال پخت و پز یا انجام دادن امور مالی از کارهای پر اهمیت به حساب می آید .

که باید در اولویت باشد این کار شبیه روالی می‌باشد که در خط تولید موجود می باشد .

به صورتی که پرداختن به وظیفه مخصوص و هم افزایی با دیگر وظیفه ها.

باعث سریعتر شدن رویکرد تولید خواهد شد.

درست به همین دلیل تقویم گوگل بعضی روزها را به خرید کردن .
لباس شستن و امور مالی مختص داده است.
می‌توانیم کارهای منزل خود را در تقویم به صورت اختصاصی یادداشت کنید.
و در هر قسمت از روز یا هفته به انجام دادن آن بپردازید.
متاسفانه نظافت کردن جزو آن مواردی می باشد که باید در لیست شما موجود باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-برنامه ریزی کاری



:: برچسب‌ها: برنامه ریزی شغلی , برنامه ریزی کردن , برنامه ریزی تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مشاوره قبل از طلاق
دعوا، تعارضات پی در پی، خیانت، وجود مشکلات جسمی یا روانی، برآورده نشدن نیازها، اعتیاد و یا بیماری های صعب العلاج تنها چند نمونه از ممشکلاتی است که زوجین را به سمت جدایی و طلاق سوق می دهد.

مشاوره طلاق
در چنین شرایطی فرد احساس می کند که طلاق تنها راه حل موجود است و به دلیل آشفتگی وضعیت روانی خود، سعی در رهایی هر چه سریع تر از جهنم ارتباط فعلی اش دارد.

در صورتی که پای فرزند یا فرزندانی نیز در میان باشد و یا فرد پس از جدایی با مشکلاتی در خصوص استقلال، تامین مالی و حمایت محیطی نیز مواجه باشد، فرایند طلاق پیچیده تر و نیازمند دقت بیشتری است.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با مشاوره طلاق، چیستی و چگونگی آن بیشتر آشنا کنیم.

مشاوه طلاق چه هست و چه نیست؟
در این که شرایط زندگی هر فرد کاملا منحصر به فرد است هیچ شکی وجود ندارد.

شما در حال طی کردن کوه پر پیچ و خم زندگی خودتان هستید و در این مسیر ممکن است عبور از بخش هایی چنان دشوار و ناممکن به نظر برسد که احساس عدم کنترل، آشفتگی و اضطراب کنید.

در چنین شرایطی که طلاق نیز یکی از ان ها به شمار می رود، صحبت کردن با یک مشاور باعث می شود تا بتوانید وضعیت را از موضع نفر سومی صاحب صلاحیت نیز مورد توجه قرار دهید و از ریزش کوه جلوگیری کنید.

در فرایند مشاوره به شما کمک خواهد شد تا بتوانید شرایط را به گونه ای که هست مشاهده کنید، احساسات تان ا شناسایی، مشاهده و بررسی کنید، وضعیت کنونی را بپذیرید و به سمت مناسب ترین راه حل گام بردارید.

ممکن است برای برخی از موارد، طلاق مناسب ترین راه حل باشد اما تجویز یک نسخه ی کلی برای همه ی زوج های مشکل دار به هیچ وجه صحیح نیست.

مراحل مشاوره ی طلاق چیست؟
ممکن است شما خودتان تصمیم به دریافت مشاوره داشته باشید و یا از طرف دادگاه برای مشاوره فرستاده شوید.

در این روند، مشاور یه شما کمک می کند تا

1) اصلی ترین تعارضات و مسایل موجود را شناسایی کنید،
2) احساسات خود را درک کنید و به نحو سالمی بروز دهید
3) دیدگاه بهتری در مورد شرایط پیدا کنید
4) راه حل های جدید را بیابید و بیازمایید.
5) فرزندان تان را از آسیب های احتمالی دور کنید
6) در نهایت به سمت بهترین تصمیم حرکت کنید.
قوانین طلاق چه می گویند؟
قوانین متنوع و شرایط متفاوتی برای اجرای این قوانین از جانب دادگاه های خانواده وجود دارد.

شاید بهترین حالت این باشد که زوجین تصمیم به طلاق توافقی بگیرند تا بتوانند وضعیت را با کم ترین حد تنش به پایان برسانند اما در پاره ای از موارد، عدم تمایل به طلاق توافقی، مشکلات را چند برابر می کند.

بنابراین آگاهی از قوانین طلاق به شما کمک می کند تا بتوانید صحیح تر عمل کنید و به بیراهه نروید.

طلاق بگیرم یا نه؟
این سوال دغدغه ی خاطر بسیاری از زوجین است. افرادی که تصمیم به ترک رابطه و جدایی دارند با نشخوارهای فکری زیادی در خصوص جدایی رو به رو هستند و د جلسات مشاوره نیز نگرانی های شان را در قالب این سوال مطرح می کنند.

واقعیت اساسی آن است که زندگی پس از طلاق نیز با چالش های فردی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی مخصوص به خود همراه است.

در کنار این موارد، شرایط فرهنگی جامعه نیز تصمیم به طلاق را دشوار و تبعات آن را بیشتر می کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-مشاوره ی قبل از طلاق



:: برچسب‌ها: طلاق , نشانه های طلاق , مشاوره قبل از طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

طلاق از جمله پدیده هایی است که می تواند سبب تجربه احساسات ناخوشایندی در فرد شود و زندگی فرد را برای مدتی مختل کند، در این مقاله به روش های مشاوره پس از طلاق و فواید آن می پردازیم.

معمولا افراد زمانی تصمیم به جدایی می گیرند که از ادامه زندگی بسیار درمانده شده باشند و قصد نجات و رهایی خود را داشته باشند به همین دلیل برخی از افراد از اینکه توانسته اند طلاق بگیرند ممکن بسیار خوشحال و خرسند باشند اما با این حال در پس این تجربه احساس خوشحالی، فرد ممکن است احساسات متناقضی را تجربه کند و برای سازگاری با شرایط بعد از طلاق مشکل داشته باشد که همین امر لزوم مشاوره پس از طلاق را نشان می دهد.

اقدامات بعد از طلاق
فردی که کار مشاوره پس از طلاق را انجام می دهد، فردی متخصص در این امر است و می تواند به شما کمک کند دیدی واقع گرایانه نسبت به شرایط پیدا کنید و بتوانید مسیر و اهداف خودتان را مشخص کنید.

همچنین افرادی که در جریان زندگی مشترک و همینطور روند طلاق خود دچار آسیب شده اند نیاز شدید به مشاوره پس از طلاق دارند. بنابراین می توانیم بگوییم که مشاوره پس از طلاق کاربردهای زیادی دارد که از جمله این کاربردها می توان به درمان و ترمیم آسیب های پس از طلاق، چگونگی آغاز زندگی جدید بعد از طلاق، چگونگی ارتباط با فرزند همسر سابق، زندگی بعد از طلاق برای زن و مرد، چگونگی کسب موفقیت پس از طلاق، رفع دلتنگی بعد از طلاق، اقدامات بعد از طلاق و برگشت بعد از طلاق توافقی، اشاره کرد که در ادامه مقاله هرکدام از این موارد را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

درمان و ترمیم آسیب های پس از طلاق
افراد از نظر داشتن ظرفیت روانی برای مقابله با بحران های زندگی از جمله طلاق، تفاوت زیادی با یکدیگر دارند، از طرفی برخی از افراد قبل از وقوع طلاق دچار مشکلات و اختلالات روانی از جمله اختلالات اضطرابی و افسردگی هستند و همین امر می تواند زمینه ساز ایجاد و بروز مشکلات بسیار بیشتری بعد از طلاق شود، به همین دلیل لزوم مشاوره پس از طلاق برای چنین افرادی کاملا احساس می شود. بنابراین افرادی که دارای ظرفیت روانی بالایی نیستند و بعد از طلاق دچار آسیب های متعدد روانی می شوند طبیعتا نیازمند مراجعه به روانشناس و ترمیم و درمان آسیب های پس از طلاق هستند.

چگونگی آغاز زندگی جدید پس از طلاق
همانطور که اشاره شد طلاق می تواند باعث شود افراد احساسات متناقض زیادی را تجربه کنند و تجربه این احساسات متناقض از روز بعد از طلاق شروع می شود، احساسات مثبت و منفی و احساس سردرگمی از شایع ترین حالت های بعد از طلاق است. در ابتدا ممکن است شرایط برای فرد شبیه به یک کابوس باشد و فرد نتواند این تغییر را در زندگی اش بپذیرد، از زندگی پیش روی خود نیز بترسد و نگران این باشد که مبادا نتواند به تنهایی از پس زندگی بربیاید و اگر فرد نتواند با این احساسات منفی خود کنار بیاید.

ممکن است برای فرار از واقعیت دست به هر کاری بزند و به روابط جنسی پرخطر، اعتیاد و رفتارهای هیجانی روی بیاورد، احساس گناه و اندوه پس از طلاق نیز از دیگر احساساتی است که افراد ممکن است بعد از طلاق خود تجربه کنند. بدیهی است که داشتن چنین احساسات و تفکراتی مانع از داشتن دیدی واقع گرایانه در زندگی می شود و باعث می شود که فرد نتواند زندگی جدیدی را بعد از طلاق برای خود شروع کند، فردی که چنین احساساتی را تجربه می کند نیاز است که حتما به لزوم مراجعه به مشاوره پس از طلاق توجه کند و آن را در اولویت قرار دهد تا بتواند به کمک مشاور از احساسات متناقض خود رهایی یابد و راه حل های چگونگی آغاز زندگی جدید پس از طلاق را آموزش ببیند.

چگونگی ارتباط با فرزند همسر سابق
یکی از بزرگترین چالش هایی که طلاق به همراه خود دارد مشکلات مربوط به فرزندان طلاق است. اگر که والدین در جریان طلاقشان حواسشان به رفتارشان نباشد و رفتاری آگاهانه با فرزند خود نداشته باشند می توانند زمینه بروز بسیاری از آسیب ها را در فرزندانشان ایجاد کنند، بنابراین چگونگی رفتار و ارتباط با فرزند و همچنین نحوه توضیح دادن این شرایط به آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

از طرفی برخی از والدین از بچه به عنوان اهرم فشار برای همسر خود استفاده می کنند و اجازه نمی دهند که فرزندشان ملاقات های منظمی با دیگر والد خود داشته باشد که این مسئله نیز می تواند آسیب زیادی به کودک وارد کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-مشاوره پس از طلاق | آرامش تان را دوباره به دست بیاورید



:: برچسب‌ها: طلاق , مشاوره پس از طلاق , اقدامات بعد از طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کودکانی که پدر و مادرشان از یکدیگر جدا شده اند و طلاق گرفته اند می دانند که طلاق اثرات نامطلوبی بر روی کودکان می گذارد و باعث آسیب های روانی بر روی کودک می شود به عبارتی طلاق و آسیب های روانی رابطه عمیقی با یکدیگر دارند. در این مقاله به تاثیر طلاق بر کودکان پرداخته شده است.

کودکانی که والدین آن ها از یکدیگر جدا شده اند، آسیب های روانی شدید تری را تجربه کرده اند و بر اساس پژوهش های انجام شده در بیشتر آسیب های اجتماعی رد پایی از فرزندان طلاق دیده می شود. این موضوع نشان دهنده اهمیت طلاق بر روی روحیه این فرزندان است.

بر اساس نظر مشاوران، طلاق گرفتن بر روی سلامت روان فرد تاثیر زیادی می گذارد. هنگامی که پدر و مادر از یکدیگر جدا می شوند انگار چتر امنیتی کودک از بین می رود و بر روی سلامت اجتماعی و روانی کودکان اثر می گذارد.

البته بیشتر اوقات طلاق باعث پایان دادن به مشکلات پدر و مادر، زیرا اگر پدر و مادر همیشه در حال نزاع و درگیری باشند سلامت روان کودک بیش تر به خطر می افتد و همچنین ممکن است کودک به واسطه طلاق از بسیار از آسیب ها رهایی یابد چون به احتمال زیاد ممکن است در خانواده درگیر آسیب هایی از طریق دعوای والد شود.

آثار طلاق بر فرزندان چیست؟
طلاق والدین می تواند زمینه ساز بروز بسیاری از اختلالات رفتاری، روحی و روانی شود و بر روی زندگی فرد و اجتماعی کودکان تاثیر می گذارد، کسانی که تصمیم به طلاق و جدایی می گیرند باید این نکته را در نظر بگیرند که آثار و عوارض طلاق می تواند بسیار زیاد می باشد.

در زیر نمونه هایی از عوارض طلاق و تاثیراتی که بر روی فرزند می گذارد ذکر شده است.

افسردگی در کودکان و نوجوانان
اضطراب
پرخاشگری و عصیان در نوجوانان
حسادت
سوء ظن و بدبینی نسبت به دیگران
فرار از منزل
ترک تحصیل و افت تحصیلی
بزهکاری و کج روی های اجتماعی
ازدواج زودرس برای دختران
ضعف اعتماد به نفس
اختلال هویت
اعتیاد
فقر
ضعف سلامت جسمانی و روانی مانند بی خوابی
بی اشتهایی
سوء تغذیه
پرخوری عصبی
همچنین طلاق از نظر اجتماعی هم بر روی فرزند اثر می گذارد و زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد.

احساس درماندگی و سرخوردگی
تجربه عقده حقارت به خاطر نبود محیط خانوادگی گرم و صمیمی در مقایسه با دیگر کودکان
درونی سازی عقده های منفی و ضد اجتماعی
انزوای اجتماعی
گرایش به انواع انحرافات اجتماعی به دلیل اینکه خانواده کنترل درستی بر روی فرزند نداشته و از نظر اخلاقی و رفتاری نتوانسته اند مدیریت صحیحی را داشته باشند.
اجتماع ستیزی و آزار مردم و انجام خشونت های اجتماعی

منبع:کانون مشاوران ایران-عوارض و اثرات طلاق بر کودکان در سنین مختلف



:: برچسب‌ها: طلاق , عوارض طلاق , فرزندان طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مشاوره طلاق برای کسانی انجام می شود که در معرض طلاق قرار دارند، این مشاوره در بسیاری از موارد قبل و بعد از طلاق انجام می شود و بسته به شرایط فرد متفاوت می باشد. در این مقاله به بررسی سوالات مشاوره طلاق و نحوه انجام آن می پردازیم.

زوجینی که تصمیم جدی به جدایی گرفته باشند قبل طلاق باید از طریق مشاور اطلاعاتی در مورد پیامد های طلاق و اثراتی که بر روی خودشان و فرزندشان می گذارد آشنا شوند و راهنمایی های لازم به آن ها می شود تا بتوانند در مورد زندگی شان تصمیم بگیرند.

مشاوران زوجین را برای گرفتن تصمیم درست هدایت می کنند، بسیاری از زوجین ممکن است این جلسات مشاوره را مفید بدانند و تمایل داشته باشند که رابطه خود را اصلاح کنند و فرصتی دوباره به خودشان و همسرشان بدهند تا با یکدیگر به خوبی زندگی کنند، این مشاوره در بیشتر مواقع تاثیر گذار بوده است.

مشاوره روانشناسی طلاق
مشاوره بعد از طلاق باعث می شود تا فرد آگاهی های لازم را در مورد تغییراتی که در زندگی او به وجود آمده است را دریابد، راحت تر با سوگ بعد از طلاق سازگاری پیدا کند و از این مراحل سخت به خوبی عبور کند تا شرایط زندگی اش بهبود یابد.

از نظر روانشناسی، در زمینه مشاوره دیدگاه های متفاوتی وجود دارد که باعث می شود شیوه های متفاوتی برای درمان افراد وجود داشته باشد.

در این مقاله به بررسی شیوه های درمانی و دیدگاه های مورد نظر می پردازیم.

دیدگاه روانکاوانه
بر اساس این دیدگاه برای درمان تعارض های خانوادگی، زناشویی، مشکلات زوجین و خانواده باید دلیل این مشکلات و تعارضات را در کودکی جست و جو کرد چون ممکن است فرد تعارضات حل نشده ای در کودکی داشته باشد که دلیل این مشکلات و تعارض های خانوادگی بوده است.

به طور مثال، والدی که از عشق و محبت دور است و احساس می کند که فقدان محبت و عشق دارد ممکن است از طریق پدر و مادرش یک نقش تربیتی زناشویی را به خوبی فرا نگرفته باشد.

بر اساس این دیدگاه هر یک از والدین ممکن است موقع ازدواج ترس ها و انتظاراتی را به درون خانواده وارد کنند، این در حالی است که ازدواج فرصتی برای حل و شناسایی این تعارضات است که بر اساس تجربیات شرایط جدیدی را بازسازی کنند و به خوبی این شرایط را کنترل کنند تا بتوانند این تعارضات را شناسایی و حل کنند.

بر اساس نظر مشاوران زوج درمانی بر اساس این دیدگاه باید به تعارضاتی که در زمان کودکی فرد حس کرده است توجه شود و این تعارضات باعث می شود تا در سطح ناهشیار فعال شده و بر روی زندگی فرد تاثیراتی داشته باشد.

طلاق و خانواده درمانی
طلاق نه تنها یک مشکل برای زوجی که می خواهد طلاق بگیرد نیست بلکه دیگر اعضای خانواده مانند فرزندان، والدین، خواهر و بردارهای زوج را وارد فرایند درمان می کند.

در این هنگام زن و شوهر باید مشاوره های لازم را دریافت می کنند و تصمیم بگیرند که آیا طلاق بگیرند و یا از طلاق منصرف شوند.

رفتار درمانی
یکی از دیدگاه هایی که در زوج درمانی مورد استفاده قرار می گیرد، مدل رفتار درمانی می باشد که بر روی طلاق تاثیر به سزایی داشته است.

دیدگاه های دیگر نظرات خاص خودشان را در مورد طلاق دارند که مورد بررسی قرار می دهیم.

بر اساس رویکرد روانکاوی در تبیین طلاق، احساساتی در فرد به وجود می آید که بازتابی از مشکلات زوجین می باشد و این احساسات می تواند شامل افسردگی، استرس، بی اعتنایی و احساس گناه می باشد.

بر اساس این دیدگاه، این واکنش ها می تواند به خاطر ارتباطات ناصحیح و توصیف نادرست مشکل باشد زیرا امکان دارد مشکل را به خوبی نشناخته باشند و آن را توصیف نکرده باشند.

بر اساس یادگیری اجتماعی، این مسائل و مشکلات ممکن است به خاطر رفتاری هایی باشد که فرد آن ها را آموخته اما می تواند رفتارهای جدیدی بیاموزد و آن ها را تغییر دهد.

اما دیدگاه رفتار درمانی سعی می کند که بر اساس اصول یادگیری و شناختی مسئله و مشکل را درمان کند و تاکید دارد که در زوج درمانی باید به رفتار فرد متقابل تاکید شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-مشاوره طلاق چگونه انجام می شود + سوالات مشاوره طلاق که باید بدانید



:: برچسب‌ها: طلاق , سوالات مشاوره طلاق , مشاوره طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

طلاق رویدادی است که در جامعه مدرن امروزی بسیار افزایش پیدا کرده و به مانند قبل دیگر یک تابو محسوب نمی شود و افراد پذیرش بیشتری نسبت به این امر پیدا کرده اند. بسیاری از افراد پس از طلاق دچار افسردگی می شوند. در این مقاله به بررسی افسردگی بعد از طلاق پرداخته شده است.

طلاق در عین حال که می تواند پیامدهای نامطلوبی داشته باشد گاهی هم می تواند یک راه نجات بخش و راهی برای ساختن زندگی جدید باشد. در واقع در برخی از موارد، طلاق از بروز بسیاری از اتفاق های ناگوار جلوگیری می کند اما در هر صورت طلاق یک تغییر بسیار بزرگ را در زندگی فرد بوجود می آورد که همین تغییرات می تواند با چالش ها و مشکلات زیادی همراه باشد و ممکن است سازگاری با این تغییرات مدتی طول بکشد و همین عامل سبب مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی شود که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

افسردگی بعد از جدایی
اینکه چه عواملی در افزایش طلاق موثر هستند بسیار جای بحث دارد و می توان گفت که عوامل مختلفی در افزایش این پدیده نقش دارند.

برخی از عوامل، اجتماعی و فرهنگی هستند که بر روی شیوه زندگی عموم مردم تاثیر گذاشته اند و برخی دیگر کاملا شخصی هستند و می توانیم بگوییم که بسته به شرایط زندگی افراد متفاوت هستند.

تغییرات فرهنگی و اجتماعی از جمله برابری حقوق زن و مرد، اشتغال زنان، تاکید بر رشد و پیشرفت شخصی، افزایش زندگی شهر نشینی، کمرنگ تر شدن نقش بزرگان و ریش سفیدان در زندگی جوان تر ها و غیره از جمله عوامل موثر در افزایش طلاق هستند، این تغییرات، تغییرات مثبتی هستند که باعث شدند که مفهوم سوختن و ساختن، داشتن دیدگاه منفعلانه و تسلیم شدن در برابر جبر روزگار کمرنگ شود و تلاش و انگیزه افراد، مخصوصا خانم ها در هنگام قرار گیری در موقعیت نامساعد برای تغییر شرایط افزایش یابد.
هر چند که هر تغییری در جامعه می تواند جنبه های منفی داشته باشد اما اگر بخواهیم با دقت بیشتری به بطن تاثیرات این تغییرات اجتماعی و فرهنگی نگاه کنیم متوجه می شویم که این تغییرات به خودی خود باعث افزایش طلاق نشده اند، بلکه تنها تاثیر این تغییرات در افزایش طلاق این است که به افراد جسارت بیشتری داده است تا خودشان را از شرایط نامساعد نجات دهند، در قدیم زنان تحت هر شرایطی مجبور به ادامه زندگی بودند و ممکن بود سال ها درد و رنج زیادی را متحمل شوند و محکوم به سازش باشند، اما خوشبختانه در حال حاضر این تغییرات فرهنگی شرایط را برای خانم ها راحت تر کرده است تا بتوانند در شرایط ناگوار برای تغییر شرایطشان تلاش کنند.


و اما علل و عوامل شخصی مثل اعتیاد، مشکلات اقتصادی، مشکلات روانشناختی (مثل اضطراب، افسردگی و غیره)، خیانت، عدم تفاهم، نداشتن مهارت حل مسئله و عدم مهارت حل مسالمت آمیز تعارضات بین فردی، مشکلات شخصیتی (مثل اختلالات شخصیت، پارانوئید، خودشیفتگی، وابستگی و غیره) از جمله دلایل اصلی طلاق هستند که در برخی از موارد این مشکلات قابل حل هستند (مثلا اگر زن و مردی به دلیل نداشتن مهارت حل مسئله با یکدیگر به مشکل خورده باشند با مراجعه به روانشناس می توانند این مشکل را حل کنند) و برخی دیگر مثل اختلالات شخصیت، قابل حل نیستند و افراد در نهایت مجبور به طلاق می شوند.

divorce-depression
پیامدهای طلاق
اینکه طلاق چه تاثیری بر روی افراد بگذارد بسته به شرایط هر فرد می تواند تفاوت داشته باشد. در زیر برخی از این شرایط ذکر شده است:

اینکه فرد به چه علت از همسر خود جدا شده است؟
قبل از طلاق چه میزان فشار روانی را تحمل کرده و آیا خود فرد، خواهان طلاق بوده یا همسرش؟
به همسر خود علاقمند بوده یا نبوده؟
آیا به صورت توافقی از همسر خود جدا شده یا در مسیر جدایی دشواری های زیادی را تحمل کرده، آیا فرد استطاعت مالی دارد یا خیر و میزان ضررهای مالی او در اثر طلاق چقدر بوده؟
آیا فرد صاحب فرزند هست یا خیر و آیا می تواند به راحتی فرزند خود را ملاقات کند یا برای ملاقات فرزند خود محدودیت دارد و با همسر خود چالش دارند؟

منبع:کانون مشاوران ایران-افسردگی بعد از طلاق چه بلایی سر شما می آورد+ درمان



:: برچسب‌ها: طلاق , افسردگی بعد از طلاق , افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

طلاق پدیده ای است که در جامعه امروز به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی مطرح می شود که ریشه در تغییر و تحولات گوناگون فرهنگی، اجتماعی، زیستی و غیره دارد و با پیچیده تر شدن زندگی امروز، سطح آن نیز شدت یافته است. در این مقاله به راه هایی پرداخته شده است که به شما در آرامش بعد طلاق کمک می کند.

اگرچه طلاق در برخی از شرایط می تواند تنها راه حل ممکن باشد اما چه بخواهیم یا نخواهیم طلاق، آسیب های مخصوص به خود را دارد و ما زمانی می توانیم از آرامش بعد از طلاق صحبت کنیم که با گذشت مدتی از طلاق، فرد با مراقبت های لازم که از خود به عمل می آورد و با برنامه ریزی که برای زندگی بعد از طلاق خود دارد بتواند این رویداد را در زندگی خود بپذیرد و با آن کنار آمده باشد و بعد از طلاق شرایط بهتری را برای خود رقم زده باشد.

در این مقاله در ابتدا به پیامدها و اثرات طلاق اشاره می کنیم و در ادامه راهکارهایی را برای بهتر زیستن و رسیدن به آرامش بعد از طلاق ارائه می دهیم.

آثار و پیامدهای طلاق
آثار و پیامدهای طلاق در سه بعد قابل تبیین و بررسی است.

بعد فردی
بعد خانوادگی
بعد اجتماعی
بعد فردی
ترس از آینده
اینکه فردی تصمیم بگیرد به زندگی مشترک خود، پایان بدهد کار ساده ای نیست. چنین تصمیمی می تواند با احساس تاسف و سرزنش خود همراه باشد.

فرد ممکن است از تنهایی بعد از طلاق بترسد که این ترس از تنهایی، در خانم ها بیشتر از آقایان احساس می شود.

نگرانی در مورد اینکه آیا شریک زندگی دیگری خواهم داشت؟ آیا به تنهایی می توانم زندگی ام را اداره کنم؟

خانمی که هیچ شغل و درآمدی ندارد و قرار است حضانت فرزندانش را برعهده بگیرد طبیعتا دچار این ترس می شود که چگونه قرار است از پس هزینه های مورد نیاز فرزندان بربیاید، آیا شغلی پیدا می کند؟

اگر هم تصمیم بر این باشد که فرزندان را پدر نگهداری کند ترس و نگرانی دوری از فرزندان و فکر کردن مداوم در مورد این مسئله که در نبود او چه اتفاقی برای بچه ها می افتد مشکل و دغدغه ای است که اکثر مادران دارند، پدر نیز به نوبه خود این ترس و نگرانی ها در ذهنش شکل می گیرد و می داند که اداره و تربیت فرزندان در نبود مادر کار بسیار سختی خواهد بود و این نگرانی را دارد که از این به بعد در صورت عدم حضور مادر، او چگونه می تواند بدون دغدغه و نگرانی فرزندان را رها کند و به سر کار برود.


آرامش بعد از طلاق
این ترس های واقعی ناشی از تردیدهای واقع بینانه درباره بازار کار، مسائل مالی، مشکلات بزرگ کردن فرزندان به تنهایی و تغییر در زندگی فردی و اجتماعی است.

در این مرحله یک بحران عاطفی اتفاق می افتد و احساس انسان با عقلش منطبق نخواهد بود و بر اثر تجربه چنین احساساتی ممکن است فرد احساس درماندگی کند.

در اولین مرحله فرد هنوز نمی داند که باید واقعیت جدایی را بپذیرد یا خیر؟ آیا تنها خواهد ماند یا در آینده دوباره ازدواج خواهد کرد؟

احساس گناه
احساس گناه در مورد خیانت نسبت به خوشبختی فرزندان از جمله مشکلاتی است که افراد علی الخصوص مادران در هنگام طلاق با آن مواجه می شوند.

ترس از آینده ای مبهم برای خود و فرزندان، واکنش های گوناگونی را در آنان پدید می آورد و این وضعیت احساس گناه را شدت می بخشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-راه های رسیدن به آرامش بعد از طلاق که از آن ها خبر ندارید



:: برچسب‌ها: طلاق , پیامدهای طلاق , آرامش ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ترک اعتیاد به کوکائین در خانه،روش ترک کوکائین در خانه

آیا ترک اعتیاد به کوکائین در خانه امکان پذیر می باشد؟ بسیاری از مصرف کنندگان کوکائین با این سوال رو به رو می شوند زیرا کوکائین در زمره مواد محرک قرار داد و یکی از مواد اعتیاد آوری می باشد که امروزه توسط جوانان مورد استفاده قرار می گیرد، مصرف این ماده باعث می شود تا فرد عوارض روانی بسیار آزاردهنده ای را تجربه کند و با اختلالات روانی رو به رو شود به همین دلیل افرادی که از کوکائین استفاده می کنند پس از مدتی به دنبال روش هایی برای ترک آن هستند.

عوامل بسیاری وجود دارد که افراد ترک در خانه را به سایر روش ها ترجیح می دهند که از آن می توان مشکلات مالی، تمایل به مخفی نگه داشتن اعتیاد، ترس از روش های بیمارستانی و غیره اشاره کرد. در صورتی که به دنبال روش هایی برای ترک اعتیاد در خانه می باشید این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید. دو روش دیگر که در ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد و یا مراجعه به کمپ ترک اعتیاد می باشد.

اعتیاد به کوکائین
کوکائین ماده محرکی می باشد که مصرف آن باعث می شود فرد دچار توهم و احساس سرخوشی شود و در صورتی که چند بار کوکائین مصرف کند احساس لذت و سرخوشی او کاهش پیدا می کند و بدنش نسبت به مواد کوکائین حساسیت کمتری نشان می دهد. برای این که فرد احساسات خوشایند اولیه را تجربه کند باید دوز مصرف این ماده را افزایش دهند این مسئله به معنی شروع اعتیاد به کوکائین می باشد.

افرادی که اعتیاد به کوکائین دارند بیشتر درگیر جنبه روانی آن می شوند زیرا علائم مصرف و ترک آن در قالب علائم روانی نشان داده می شود و فرد مصرف کننده در صورتی که مصرف کوکائین را کنار بگذارد با عوارضی نظیر دردهای جسمانی رو به رو نخواهد شد در صورتی که این علائم ترک در مواد مخدری نظیر تریاک و هروئین به میزان زیادی اتفاق می افتد.

در ترک اعتیاد به کوکائین فرد دچار اختلالات روانی می شود و احساس تنش، بی قراری، اضطراب، افسردگی و مشکلات شناختی می شود که باید برای درمان آن ها اقداماتی را انجام دهد.ترک اعتیاد به کوکائین در خانه، نکاتی که باید رعایت کنید

بسیاری از افرادی که به کوکائین وابسته شده اند تمایل دارند بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان فرایند ترک را انجام دهند در حقیقت امروزه بسیاری از درمان ها به صورت سرپایی انجام می شود و بیشتر فرایند ترک در خانه صورت می گیرد اگر شما می خواهید ترک موفق آمیز داشته باشید حتما باید به نکات زیر توجه کنید:

به ریشه های روانی اعتیاد توجه کنید
ترک اعتیاد به معنی کنار گذاشتن ماده مصرفی نمی باشد و برای این که بتوانید کوکائین را برای همیشه ترک کنید باید عواملی که شما را به سمت مصرف مواد مخدر سوق می دهد را شناخته و از بین ببرید، کوکائین بر روی مغز اثر می گذارد و باعث احساس شای و لذت زیادی در فرد می شود بسیاری از افراد به دلیل مشکلات روانی نظیر افسردگی با مصرف کردن کوکائین سعی می کنند تا مشکلات خود را پنهان نگه دارند و از این طریق احساسات مثبت کاذبی را در خودشان به وجود آورند.

در این شرایط باید سعی کنید افسردگی و یا هر مشکل زیر بنایی دیگری که شما را به سمت اعتیاد می کشد را شناسایی کنید و برای درمان آن اقداماتی را انجام دهید.

منبع:کانون مشاوران ایران-روش جدید ترک اعتیاد به کوکائین در خانه



:: برچسب‌ها: اعتیاد به کوکائین , ترک اعتیاد , ترک اعتیاد به کوکائین ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ترک مورفین، بهترین و سریع ترین راه ترک اعتیاد به مورفین بدون درد

بهترین روش برای ترک مورفین چه چیزی می تواند باشد؟ آیا برای ترک مورفین و رهایی از آن راه حل خوب و قطعی وجود دارد؟ مورفین نوعی ماده مخدر افیونی می باشد که برای تسکین درد های شدید در شرایط بیمارستانی تجویز می شود.

ماده مورفین به شدت اعتیاد آور می باشد و باعث وابستگی جسمانی و روانی می شود و نباید فرد به صورت سرخود از این ماده استفاده کند در صورتی که در پی مصرف مورفین دچار اعتیاد به آن شدید روش های مختلفی برای آغاز ترک آن پیش روی شما قرار دارد که از آن می توان به سم زدایی به کمک داروهای نگهدارنده، روان درمانی به صورت فردی و گروهی اشاره نمود.

برای این که در این خصوص اطلاعات بیشتری را کسب کنید این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

ترک مورفین، آشنایی با مخدری به نام مورفین
برای این که فرایند ترک اعتیاد به مورفین را شروع کنید ابتدا باید اطلاعات خود را در مورد این دارو افزایش دهید و بدانید مورفین نوعی ماده مخدر افیونی می باشد که قابلیت تسکین دهندگی دارد.

در واقع زمانی که مورفین استفاده می کنید، این ماده به گیرنده های افیونی در مغز می چسبد و مانع از انتقال پیام درد به مغز می شود و یا میزان درد را کاهش می دهد، این دارو تنها در زمانی انجام می شود که فرد درد های بسیاری شدیدی دارد.

پزشک باید با احتیاط این دارو را برای او تجویز کند اما توجه داشته باشید که دارو به شدت اعتیاد آور می باشد و استفاده سرخود از آن باعث وابستگی جسمی و روانی می شود.

علائم ترک مورفین
مصرف مورفین باعث وابستگی های جسمانی می شود و افرادی که به سوء مصرف این ماده دچار شده اند در صورتی که آن را کنار بگذارند علائم ناخوشایندی را تجربه خواهند کرد که از جمله این نشانه ها عبارت است:

درد عضلات
درد استخوان ها و مفاصل
حالت تهوع
اسهال
استفراغ
آبریزش بینی
سم زدایی به کمک داروهای نگهدارنده
امروزه برای ترک اعتیاد به مواد مخدر افیونی از داروهای نگهدارنده مانند متادون و بوپرنورفین استفاده می کنند.

این داروها به گیرنده های اپیوئیدی در مغز می چسبند و باعث می شوند که فرد در دوره سم زدایی با علائم ترک رو به رو نشود اما توجه داشته باشید که این داروها یک نوع مواد شبه افیونی می باشد و باعث بروز اعتیاد می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-ترک مورفین | بهترین و سریع ترین راه ترک اعتیاد به مورفین بدون درد



:: برچسب‌ها: اعتیاد به مورفین , مورفین , ترک مورفین ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

عوارض قرص ترامادول چیست؟ عوارض ترامادول ۱۰۰ و ۲۰۰

ترامادول دارویی است که اغلب به عنوان داروی جایگزین مواد مخدر یا تریاک مورد استفاده قرار می گیرد و هدف آن کاهش عوارض قطع مواد می باشد، غافل از این که به دلیل عوارض قرص ترامادول این دارو باعث به وجود آمدن مشکلات زیاد و جدیدی می شود که اختلالاتی در سیستم های تنفسی، کلیه و کبد ایجاد می کند.

اگرچه ترامادول فواید بسیاری دارد و بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت به وسیله آن حل می شود اما نمی توان از عوارض جانبی و آسیب های آن صرف نظر کرد، عوارض قرص ترامادول به صورتی است که علاوه بر طرف، اطرافیان را درگیر کرده و باعث به وجود آمدن مشکلات روحی و روانی می شود، در این حالت باید با عوارض قرص ترامادول و ترک آن آشنا شد که در ادامه مقاله به توضیحاتی در مورد آن می پردازیم.

قرص ترامادول چیست؟
ترامادول به نام های آلترام یا آلتراست به بازار عرضه می شود و مانند سایر داروهای ضد درد افیونی برای مدیریت درد متوسط تا شدید برای بیماران تجویز می شود هم چنین این مسکن نحوه احساس درد در بدن را تغییر می دهند ، اغلب موارد مصرف ترامادول به صورت خوراکی می باشد اما داخل وریدی و عضلانی هم مورد استفاده قرار می گیرد، با توجه به این موارد ترامادول یک داروی ضد درد موثر می باشد.

اما باید توجه داشته باشید که امکان سوء مصرف ترامادول وجود دارد و سوء مصرف آن نسبت به چند سال گذشته شیوع بیشتری داشته است، این دارو مانند سایر داروها و مواد اعتیاد آور می تواند برای سلامت جسمانی و ورانی اثرات منفی داشته باشد که در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

سندروم تحمل
ممکن است برای تسکین درد بعد از عمل و یا بیماری هایی مانند آرتیت مزمن از ترامادول استفاده شود و بعد از مصرف فرد احساس خوشایندی داشته باشد اما در صورتی که به طور مداوم از این دارو استفاده کند برای این که به اثرات مشابه روزهای قبل برسد به دوز بالاتری از دارو نیاز دارد، این امر به عنوان سندروم تحمل شناخته می شوند.

سندروم تحمل بسیار خطرناک می باشد زیرا باعث می شود افرادی که از ترامادول استفاده می کنند به مرور زمان مقدار مصرف آن را افزایش دهند و در صورتی که مصرف ترامادول بیشتر شود عوارض آن شدیدتر خواهد شد.

وابستگی ترامادول
در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان ترامادول قصد مصرف دارو به مدت طولانی مدت ندارند و اثرات ضد درد همراه با احساس سرخوشی و کاهش اضطراب، باعث می شود تا فرد به مدت طولانی تری از آن چه در ابتدا توسط پزشک در نظر گرفته شده بود مصرف این دارو را ادامه دهند، هر چند مصرف ترامادول ادامه پیدا کند بدن از نظر فیزیولوژیکی و روانی به ترامادول وابسته می شود و در زمانی که فرد از مصرف این دارو جلوگیری کند و مصرف ترامادول را قطع کند، علائم ترک رخ می دهد.

عوارض جانبی قرص ترامادول
مصرف ترامادول به دلیل پتانسیل بالای سوء مصرف و اعتیادآور بودن، مشکلاتی برای فرد و اطرافیان به وجود می آورد، تجربه مصرف، سوء مصرف و اعتیاد به ترامادول می تواند سلامتی فرد را در بسیاری از جهات تخریب کند و علاوه بر عوارض جسمانی، باعث به وجود آمدن عوارض روانی شود.

هنگامی که فرد با عوارض جانبی نامطلوب ترامادول رو به رو می شود برای جلوگیری از تجربه این عوارض میزان مصرف ترامادول را افزایش می دهد به عبارت دیگر برای این که به اثرات مطلوب مصرف ترامادول برسید مقداری بیشتری مصرف می کند، از جمله عوارض نامطلوب مصرف قرص ترامادول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حالت تهوع
خواب آلودگی
از دست دادن اشتها
سرگیجه
استفراغ
بی خوابی
عرق کردن
آژیتاسیون ( سراسیمگی یا بی قراری روانی)
عصبی بودن
تنش
تغییر خلق
از دست دادن روابط بین فردی
انزوا
استرس
پرخاشگری
افسردگی
اضطراب
تغییرات شدید خلق
جستجوی اجباری برای دست یابی به دارو )فرد زمان زیادی را برای تهیه کردن ترامادول صرف می کند.)

منبع:کانون مشاوران ایران-عوارض قرص ترامادول چیست؟ عوارض ترامادول ۱۰۰ و ۲۰۰



:: برچسب‌ها: عوارض قرص ترامادول , اعتیاد به ترامادول , قرص ترامادول ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بعد از ترک اعتیاد، اهمیت مراقبت و پیشگیری بعد از ترک

آیا از مراقب های بعد از ترک اعتیاد و اهمیت آن ها آگاهی و اطلاعاتی دارید؟ انجام و رعایت مراقبت های بعد از ترک می تواند حتی از خود ترک اعتیاد مهم تر باشد و باید به آن توجه کرد، زیرا وسوسه ها و لغزش هایی که بعد از ترک به وجود می آید باعث می شود تا شرایط ترک کردن برای فرد معتاد سخت تر شود، مصرف کنندگان مواد بعد از ترک باید نکاتی را در نظر بگیرند و آن ها را رعایت کنند تا بتوانند زندگی سالم و بدون مواد را ادامه دهند، در ادامه این مقاله به توضیح بیشتری در مورد نکات مربوط به ترک اعتیاد می پردازیم که می تواند اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهد.

اهمیت مراقبت های بعد از ترک اعتیاد
رهایی از اعتیاد و به دست آوردن بهبودی کامل بعد از ترک یک فرایند طولانی مدت می باشد و گاهی اوقات لازم است تا فرد در تمام طول عمر خود، یکسری از نکات را رعایت کند زیرا بخشی از اعتیاد، وابستگی ذهنی و روانی است که فرد اگر بخواهد از آن ها رها شود باید مراقبت های همیشگی انجام دهد.

افراد که قصد ترک را دارند باید با شرایط و موقعیت بعد از ترک آشنا شوند و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهند و همچنین موقعیت های وسوسه مصرف را بشناسند و آمادگی های لازم برای مقابله با این موقعیت ها را در خود ایجاد کنند تا بتوانند برای همیشه مصرف مواد را کنار بگذارند.

توجه کردن به این نکته بسیار اهمیت دارد که بدانند که مراقبت های بعد از ترک هرگز با سم زدایی و کنار گذاشتن مواد تمام نمی شود، بلکه باید این مراقبت ها در طول عمر ادامه داشته باشد تا در برابر مصرف دوباره از فرد محافظت شود.

بسیاری از افرادی که موفق به ترک مواد مخدر می شوند بعد از ترک حداقل یک دوره عود و مصرف دوباره مواد مخدر را تجربه می کنند در این هنگام شخص باید نکات لازم را در نظر بگیرد تا پیشگیری های لازم را برای بازگشت نکردن مجدد مواد انجام دهد و دوباره به سمت مواد نرود.

چرا باید برای بعد از ترک اعتیاد نیز برنامه ریزی کرد؟
علاوه به این که فرد بعد از ترک احتمال وسوسه مصرف دوباره وجود دارد ممکن است مشکلات دیگری را تجربه کند که باعث لغزش مجدد او شود و برای او آسیب پذیر باشد و بسیاری از این مشکلات در قالب اختلالات روانی نشان داده می شوند.

یکی از اختلالاتی که در زمان ترک احتمال دارد به وجود آید افسردگی بعد از ترک می باشد که درمانگر قبل از ترک باید آن را در نظر بگیرد و بیمار را برای رو به رو شدن با دوره های افسردگی آشنا سازد و در زمان ترک فرد بی خوابی و درد های جسمانی بسیاری را تجربه می کند که خطر افسردگی را در فرد افزایش می دهند.

با درمان بی خوابی بعد از ترک اعتیاد و با استفاده از رژیم های مناسب برای تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد می توان به فرد کمک کرد تا با سختی های این دوره مقابله کند و راحت تر بتواند با آن ها رو به رو شود.

پیشگیری از عود بعد از ترک اعتیاد
بر اساس مطالبی که در بالا بیان شده است برای این که شخص بعد از ترک اعتیاد، زندگی سالمی داشته باشد باید آن را حفظ کند و به دور از مصرف قرار دهد همچنین برخی از نکات و مراقبت ها را رعایت کند. و برای این که وسوسه و لغزش های احتمالی آن ها کاهش یابد باید از مشاوران کمک بگیرند و با آن ها در ارتباط باشند و افرادی که موفق به ترک شده اند از تجارب آن ها استفاده کنید. در ادامه این مقاله برخی از نکات را بیان می کنیم:

شناخت بر انگیزنده های مصرف
فردی که اعتیاد را ترک کرده است با بر انگیزنده هایی برخورد می کند که با توجه به شرایط و موقعیت ها ممکن است برای مصرف دوباره مواد تحریک شود این برانگیزاننده ها به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می شوند، برانگیزاننده های بیرونی به شرایطی و محیطی مربوط می شود که شخص در آن محیط قرار می گیرد و بعد از ترک به مصرف مواد وسوسه می شود این موقعیت ها می تواند گروه دوستانی باشند که اهل مصرف مواد مخدر هستند یا جمع ها و مهمانی هایی که احتمال مصرف مواد مخدر در آن ها زیاد می باشد به طور کلی هر محیط و موقعیت و شرایطی که باعث شود فرد به یاد مصرف مواد بیفتد به عنوان برانگیزنده بیرونی محسوب می شوند.

منبع:کانون مشاوران ایران-بعد از ترک اعتیاد، اهمیت مراقبت و پیشگیری بعد از ترک



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد , مراقبت های بعد از ترک اعتیاد , اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ژنوفوبیا (ترس از زنان) چیست؟

ترس از زنان نوعی از فوبیاهای خاص است که فرد مبتلا به آن، با دیدن و نزدیک شدن به یک زن به شدت مضطرب می شود و می ترسد. فوبیاهای خاص از این قبیل غیر منطقی به نظر می آیند زیرا محرکی که نسبت به آن فوبیا دارند خطری ندارد و این خطر فقط به علل درونی و ذهنی در خود فرد انجام می پذیرد.

البته باید در نظر داشته باشید که ژنوفوبیا با مردسالاری و زن ستیزی کاملا متفاوت است. ژنوفوبیا اضطراب و ترس از دیدن و نزدیک شدن زنان است.

ولی مرد سالاری و زن ستیزی حاصل فرهنگی فقیر و بی منطق است که در آن حقوق زنان را به رسمیت نمی شناسند و نسبت به آن خشمگین هستند.

علل محرکها و ریسک فاکتورهای ژنوفوبیا
ژنوفوبیا نیز مانند دیگر فوبیاهای خاص هنوز علت یابی نشده اند اما عوامل محیطی و ژنتیکی در ایجاد آن بسیار پررنگ و تاثیرگذار هستند.

عوامل محیطی و تجارب تلخ گذشته نسبت به زنان ممکن است این فوبیا را در فرد بیدار کند. به عنوان مثال افرادی که در گذشته نسبت به زنی تعرض جنسی، روانی و کلامی داشته اند ممکن است در آینده نسبت به آنها حس استرس و اضطراب داشته باشند.

البته ریسک فاکتورهایی نیز وجود دارند که قادرند احتمال ابتلا به ژنوفوبیا را افزایش دهند عواملی از قبیل:

سن: به طور معمول کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض ابتلا به فوبیاهای خاص هستند.

ژنتیک: افرادی که خویشاوندان مبتلا به اختلالات اضطرابی دارند از نظر ژنتیکی بیشتر مستعد ابتلا به ژنوفوبیا هستند.

مزاج: معمولا افرادی که بدبین و حساس هستند بیش تر از سایر افراد شانس ابتلا به فوبیاهای خاص را دارند.

علائم ژنوفوبیا
ترس و اضطراب شدید به هنگام قرار گرفتن در کنار یک زن و یا حتی فکر کردن به آن ها
پرهیز از موقعیت های اجتماعی به دلیل پیشگیری از تعامل اجتماعی با زن ها
حملات پانیک حین ژنوفوبیا
تعریق شدید
درد در قفسه سینه
حالت تهوع و یا احساس درد در معده
مشکلات تنفسی
احساس ضعف و سرگیجه
تپش قلب
این علائم ممکن است به قدری شدید باشد که فرد از بسیاری از موقعیت های اجتماعی و حتی فعالیت های روزمره مانند ادامه تحصیل و رفتن به محل کار امتناع کند. این علائم معمولا در حدود سنین ۱۰ سالگی ظاهر می شوند اما اگر ریشه یابی و درمان نشوند ممکن است تا بزرگسالی ادامه داشته باشند.

منبع:کانون مشاوران ایران-ژنوفوبیا (ترس از زنان) چیست؟



:: برچسب‌ها: ژنوفوبیا , علائم ژنوفوبیا , ترس از زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلال اضطراب جدایی در کودکان از دلایل تا درمان

اختلال اضطراب جدایی در کودکان چیست؟ به احتمال زیاد برای شما هم اتفاق افتاده است که خواسته اید بیرون بروید اما با گریه و کج خلقی کودکتان رو به رو شده اید. در این جا این سوال پیش می آید که آیا این اتفاق و وابستگی فرزندان به شما طبیعی می باشد؟ و باید در این موارد چطور با فرزندان برخورد شود؟ اضطراب جدایی در سنین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی طبیعی می باشد اما این اضطراب در کودکان سنین بالاتر به عنوان یک اختلال روانی شناخته شده و آن را تحت عنوان اختلال اضطراب جدایی می شناسند که نیاز به درمان دارد.

در ادامه این مقاله به بررسی کامل این موضوع پرداخته شده است تا جواب بسیاری از سوال های خود را در زمینه اختلال اضطراب جدایی در کودکان دریافت نمایید.

اختلال اضطراب جدایی چیست؟
کودک شما در سنین پایین تر وابستگی های زیادی به شما دارد و از این که شما او را ترک می کنید و تنهایش می گذارید می ترسد و گریه و بهانه گیری می کند، ممکن است در صورت جدایی از شما به مدت کوتاهی، گریه و بد خلقی کند اما باید توجه داشته باشید این واکنش ها در سنین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی طبیعی می باشد و با طی کردن روند رشد طبیعی کودک به تدریج اضطراب جدایی و وابستگی کودک از بین می رود.

اما در صورتی که در سنین بالاتر به ویژه در سن پیش دبستانی این واکنش ها در کودک مشاهده شد باید نگران شوید زیرا احتمال دارد کودک شما از اختلال اضطراب جدایی رنج ببرد، در واقع اختلال اضطراب جدایی یکی از اختلال های اضطرابی می باشد که کودک در هنگام جدایی از خانه یا مراقبان، دچار اضطراب شدید و نامناسبی می شود و واکنش هایی نشان می دهد که نسبت به سنش غیر طبیعی می باشد.

علائم اختلال اضطراب جدایی در کودکان
بر اساس مطالبی که بیان شد اختلال اضطراب جدایی در کودکان بیشتر در سال های پیش دبستانی دیده می شود به طوری که این کودکان حاضر نیستند در هنگام مدرسه رفتن یا بازی کردن از والدین شان جدا شوند و برای جدا نشدن از خانواده دلایل مختلفی مانند مریض شدن را بهانه می کنند، از جمله علائمی که اختلال اضطراب جدایی را نشان می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترس از جدایی از خانواده:
کودکانی که دچار اختلال اضطراب جدایی می شوند به طور مداوم ترس از جدایی از والدین را دارند و همین مسئله باعث می شود تا اضطراب های پیاپی در آن ها به وجود آید، یکی از مهم ترین علائم اضطراب جدایی، ترس از جدایی کودکان از والدینشان می باشد.

۲٫ از دست دادن افراد وابسته:
نگرانی زیادی نسبت به افرادی که وابسته و دلبسته هستند دارند به طوری که همواره نگران از دست دادن آن ها می باشند و می ترسند بلایی سر این افراد بیاید.

۳٫ خارج نشدن از خانه:
کودک علاقه ای به بیرون رفتن ندارد و دوست ندارد از خانه خارج شود و به دیدار دوستان، اقوام و یا مدرسه و مکان های دیگر برود.

۴٫ بی خوابی یا کابوس دیدن:
دلش نمی خواهد شب ها در مکان دیگری جز خانه خود بخوابد. اضطراب جدایی در این کودکان باعث می شود که حتما در کنار فردی که به او وابسته است بخوابد و یا احتمال دارد کابوس هایی در مورد جدایی از والدین خود ببیند.

۵٫ علائم جسمانی:
در صورت جدایی از افرادی که به آن ها وابسته است دچار سردرد، حالت تهوع، استفراغ، دل درد و غیره می شود.

نکته: علائمی که بیان شد باید حداقل به مدت ۴ هفته در کودکان ادامه داشته باشد و این اختلال ناراحتی قابل ملاحظه ای در عملکرد های اجتماعی، شغلی و تحصیلی و یا زمینه های دیگر ایجاد کند و با اختلال های روانی دیگر قابل توجیه نمی باشد.دلایل بروز اختلال اضطراب جدایی در کودکان

افرادی که دچار اختلال اضطراب جدایی می شوند ممکن است به خاطر احساس ناامنی در کودک باشد این ناامنی به دلایل بسیاری به وجود می آید که از جمله دلایل بروز اختلال اضطراب می توان به موارد زیر اشاره نمود.

ژنتیک:
بسیاری از کودکان به صورت ژنتیکی خلق و خوی حساسی دارند و احتمال این که به اضطراب دچار شوند بسیار زیاد است و به همین دلیل آمادگی آن ها برای ابتلا به اضطراب جدایی بیشتر می باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-اختلال اضطراب جدایی در کودکان از دلایل تا درمان



:: برچسب‌ها: اضطراب , اختلال اضطراب , اضطراب جدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

برای پاسخ به سوال، چرا در مدرسه و اجتماع کم رویی هستید؟ باید ابتدا سوال علل کمرویی چیست؟ را پاسخ بدهم. از نظر روانشناسی توجه داشته باشید که کمرویی یک ویژگی ارثی محسوب نمی شود بلکه در اثر روابط نادرست بین فردی در مراحل اولیه رشد در خانه و مدرسه پدیدار می شود. در متن زیر به مواردی که باعث ایجاد کمرویی می شوند می پردازیم.

علل کمرویی چیست؟
کمرویی ناشی از ترس
کم رویی ناشی از ترس عموما در زمان نوزادی شکل می گیرد. مطالعات نشان می دهد که ترس در این سن به دلیل بودن کنار افراد غریبه شکل می گیرد.

آشنایی با افراد پس از شش ماهگی رخ می دهد و در آن زمان مغز نوزاد برای تشخیص افراد رشد لازم را پیدا می کند و ترسش از دیگران برطرف می شود.

خانواده و فرزندان کمرو
محیط خانواده، تجاربی که کودک در سنین پایین به دست می آورد و محیط مدرسه اصلی ترین نقش را در شکل گیری شخصیت دارند. در این دوره کودک به رفتار والدین خود بسیار دقت می کند و از آن ها الگو می گیرد و زمانی که این الگوها مضطرب باشند و روابط اجتماعی موفقی نداشته باشند بدون شک کودکان هم از آن ها الگو برداری می کنند.

عامل دیگری که ممکن است کودکان را به سمت کمرویی سوق دهد، کمال گرایی والدین است. انتظارات نامعقول والدین از فرزندانشان و مجبور کردن آن ها به حضور در موقعیت های اجتماعی، رفتار خصمانه، تهدید و حمایت های غیر ضروری باعث بروز کمرویی در کودکان می شود.

دوگانگی و تعارض در رفتارهای والدین هم ممکن است باعث ایجاد کشاکش درونی در کودک و اختلال در رشد او شده که در نهایت به اضطراب و کمرویی ختم می شود.


علل کمرویی نشانه انزو و گوشه گیری کودک
تاثیر کم رویی بر تک فرزندان و فرزندان اول خانواده
کمرویی در میان تک فرزندان و فرزندان اول خانواده بیش تر از سایر کودکان دیده می شود. البته این بدین معنی نیست که تمام تک فرزندان یا فرزندان اول خانواده دچار کمرویی می شوند.

کمرویی در این افراد زمانی به وجود می آید که والدین قادر نباشد، فرزندان را به شکل مناسب تربیت کنند. معمولا تک فرزندان یا فرزندان اول خانواده با افراد بزرگسال بیش تر از همسن و سالان خود در ارتباط هستند و در ارتباط با همسن و سالان خود مشکل دارند.

معمولا والدین از تنها فرزند یا اولین فرزند خود توقعات بالایی دارند که همین توقعات و اعمال فشار باعث ایجاد اضطراب و کمرویی در کودکان می شود و کودک به مرور احساس ارزشمندی خود را از دست می دهد.

مدرسه و تقویت کمرویی
مدرسه به عنوان اولین تجربه کودک از مکان های رسمی نقش اساسی درتقویت یا درمان کمروییدارد و متاسفانه در بسیاری از موارد مشاهده می شود که کمرویی کودکان در مدرسه تقویت می شود.

در غالب موارد سکوت مضطربانه کودک به عنوان یک ویژگی و صفت پسندیده محسوب می شود و با تایید های معلم یا سایرین تقویت می شود. به طور مثال نمره انضباط بالا در مدارس معمولا به دانش آموزان کمرو تعلق می گیرد.

تشویق هایی مانند این که معلم شخصی را ساکت و آرام بخواند و از بقیه هم بخواهد آنگونه باشند باعث می شود که کودک به یک شخصیت کاملا کمرو و منفعل تبدیل شود.

علل کمرویی کودک
موارد زیر باعث ایجاد یا تقویت کمرویی در کودکان می شود.

فشارهای روانی،
تهدید،
رقابت های ناسالم،
کمال جویی ها،
تنبیه،
تقویت روحیه تسلیم پذیری
کنترل کردن رفتارهای کودک
توجه داشته باشید که این رفتارها بیش تر زمانی دیده می شود که کودک به دلیل مشکلات عاطفی نیاز به تایید و تشویق معلم داشته باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-علل کمرویی چیست؟ چرا در مدرسه و اجتماع کم رویی هستید؟



:: برچسب‌ها: علل کمرویی , کمرویی کودک , کمرویی ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج با چه مردانی اشتباه می باشد؟ چطور می توان مردان خطرناک برای ازدواج را تشخیص داد؟ ازدواج موفق بسیار مهم است و نقش بسیار مهمی در آرامش ذهنی و آسودگی فرد دارد، برای این که افراد نامناسب در امر ازدواج را بشناسید باید معیارهایی برای انتخاب همسر آینده تان در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی در امر ازدواج داشته باشید.

در صورتی که به دنبال زندگی مشترک و موفقی هستید بدون یافتن مرد مناسب و مطمئن به هدف تان نخواهید رسید و نخواهید توانست آرامش و آسودگی در زندگی را تجربه کنید در صورتی که در شناخت مرد ایده آل خود دچار مشکل شده اید مقاله رو مورد مطالعه قرار دهید در این مقاله مردهایی که ازدواج کردن با آن ها ریسک بسیاری دارد بیان شده است و در صورتی که با این مردها ازدواج کنید ممکن است به اشتباهی بزرگ در زندگی شما تبدیل شود. در این شرایط می توانید به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنید تا راهنمایی های لازم را انجام دهد و در این خصوص به شما کمک کند.

ازدواج با چه مردانی اشتباه است، مفهوم ازدواج
ازدواج امری بسیار مهم می باشد و در صورتی که در انتخاب همسر دقت کافی نداشته باشید با شرایط سختی رو به رو خواهید شد که مدیریت کردن آن دشوار می باشد، زیرا در ازدواج جسم، روح و روان زن و مرد با یکدیگر به اشتراک گذاشته می شود و به همین دلیل باید برای ادامه مسیر زندگی با قدرتی بیش تر و کامل تر در کنار یکدیگر باشید و این مسیر را طی کنید و باید قبل از هر چیزی انگیزه و هدف خود را در امر ازدواج مشخص کنید تا بتوانید تصمیم درستی در این خصوص بگیرید.


با این مردان ازدواج نکنید
در ادامه این مقاله ازدواج با مردانی که ریسک بسیاری دارد و برای زندگی مشترک مناسب نیستند بیان شده است زیرا ازدواج با این مردان عاقبت خوشی ندارد.

1. مردی که با شما صادق نیست
یکی از شرایط اصلی در ازدواج صادق بودن با همسر می باشد زیرا ازدواج به معنی اشتراک گذاشتن همه چیز زن و مرد با یکدیگر است و در صورتی که دروغ و پنهان کاری صورت گیرد زندگی مشترک آن ها با مشکلاتی رو به رو می شود و دروغ و پنهان کاری نقطه مقابل صداقت و روراستی هستند.

2. ازدواج با چه مردانی اشتباه است، مردی که خسیس است
مرد خسیس به کسی می گویند که کم تر از توانایی خود برای شاد کردن اعضای خانواده و همسرش تلاش می کند و خرجی برای آن ها انجام نمی دهد، به همین دلیل باید در رابطه با مردان خسیس احتیاط لازم را انجام دهید و سعی کنید مرد خسیس با مردی که وضع مادی خوبی ندارد تشخیص دهید، البته باید در رابطه با مردان ولخرج نیز احتیاط داشته باشید زیرا آن ها هم به طریقی باعث به وجود آمدن تنش در زندگی مشترک می شوند و مشکلاتی را به وجود می آورند.

3. مردی که با شغل خود ازدواج کرده است
این مردان به شغل شان بسیار اهمیت می دهند و از مصاحبت و هم نشینی با همسرشان می گذرند تا به کار خود برسند. ازدواج با این مردان ممکن است امتیازهای اقتصادی به همراه داشته باشد و از نظر مادی زندگی خوبی داشته باشند اما شرط لازم جهت بهره مندی مفید از شرایط خوب اقتصادی یعنی آرامش خاطر و روان را به همراه نخواهند داشت و در زندگی به همسرشان توجه نمی کنند.

منبع:کانون مشاوران ایران-ازدواج با مردان اشتباه| با این مردان ازدواج نکنید



:: برچسب‌ها: انتخاب همسر , ازدواج , مردان اشتباه ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلاف در ازدواج تا چه حد می تواند مشکل ساز باشد و ازدواج را منتفی کند؟ همه افراد تشابهات و تفاهماتی با یکدیگر دارند اما در زمینه های مختلف نظرات آن ها متفاوت است و این تفاوت ها منجر به اختلاف هایی می شود و در شرایطی که ازدواج بسیار عمیق و شدید باشد، آینده زندگی مشترک را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد.

به عنوان مثال تفاوت ها و اختلاف های فرهنگی مسائلی هستند که باعث به وجود آمدن اختلافی عمیقی در ازدواج می شوند در صورتی که شما در آستانه ازدواج هستید و اختلافاتی را تجربه می کنید این مطلب می تواند برای شما مفید باشد و هم چنین می توانید از مشاوره ازدواج کمک بگیرید تا ازدواج موفق تری داشته باشید.

اختلاف فردی در ازدواج
در زمان ازدواج، تشابهات و تفاوت ها در دو سطح فردی و خانوادگی باید مورد بررسی قرار گیرد، در قدم اول ویژگی فردی مورد بررسی قرار می گیرد تا ببیند آیا توانایی سازگاری با خصوصیات یکدیگر را دارند یا خیر؟ در ادامه این مقاله به بررسی مهم ترین اختلافات فردی در ازدواج می پردازیم و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

1. اختلافات در ازدواج: سطح تحصیلی
اختلاف سطح تحصیلات زن و مرد با یکدیگر تا چه حد می تواند مشکل ساز باشد؟ این تفاوت ها به طور معمول برای مردان مشکل ساز است زیرا مردان در ازدواج با همسری که سطح تحصیلی بالاتری دارد به طور معمول احساس رضایت کمتری از زندگی اش خواهد داشت و مردان در این شرایط به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند سلطه طلبی و برتری جویی، احساس ضعف کمتری از خودشان نشان می دهند.

این مسئله می تواند برای زنانی که دارای این ویژگی های اخلاقی هستند نیز صادق باشد، پس زمانی که میان شما و فرد مورد نظر اختلاف سطح تحصیلات وجود دارد، با توجه به ویژگی های شخصیتی تان قدرت سازگاری این مسئله را مورد بررسی قرار دهید، کمک گرفتن از روانشناس و مشاور در این زمینه می تواند کمک کننده باشد و برای حل اختلافات در ازدواج به شما کمک کنند.

اختلافات شخصیتی و سبک های خلق و خو
یکی از معیارهای مهم برای ازدواج وجود تشابه در سبک های خلق و خو و مسائل شخصیتی می باشد افرادی که شخصیت های متضادی در مورد علایق، سلیقه ها، تفریحات و سبک های زندگی شان دارند اختلاف های زیادی در زندگی آن ها وجود خواهد داشت هم چنین این مسئله در زندگی با چالش های بسیاری رو به رو خواهد شد در این موقعیت تاثیر خودشناسی در ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث موفقیت فرد در زندگی مشترک می شود و هم چنین بر روی روابط زناشویی او تاثیر مثبت می گذارد.

به عنوان مثال فردی که برون گرا است به احتمال زیاد معاشرتی می باشد و دوست دارد با افراد زیادی در ارتباط باشد و از بودن در کنار دیگران لذت می برد و به مهمانی های شلوغ و پر سر و صدا علاقه بسیاری دارد، اگر این فرد در کنار شخصی بسیار درون گرا قرار گیرد مسلما با مشکلات بسیاری رو به رو خواهد شد زیرا افراد درون گرا، تنهایی را دوست دارند و از روابط شلوغ خوششان نمی آید، آن ها از روابط محدودتر بیشتر لذت می برند و ترجیح می دهند اوقات فراغت شان را بی سر و صدا با انجام دادن فعالیت هایی مانند کتاب خواندن و نقاشی کشیدن بگذرانند. در این شرایط تفاوت در شخصیت های اخلاقی در امر ازدواج بیش تر نشان داده می شود.

به همین دلیل زمانی که این دو نفر در کنار یکدیگر قرار گیرند درک درستی از یکدیگر نخواهند داشت و در این شرایط شما می توانید از روانشناس کمک بگیرید تا آگاهی شما در این خصوص افزایش یابد و در مورد صفات شخصیتی و خلق و خوی خود و فرد مورد نظرتان اطلاعاتی را به دست آورید.

2.اختلافات سنی
یکی از مهم ترین اختلافات در ازدواج، مربوط به اختلافات سنی می شود، سن نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد اما در نظر داشته باشید که آن چه از سن مهم تر است مربوط به بلوغ، رشد شناختی و اجتماعی زوجین می باشد، یعنی بالا رفتن سن به معنی دست یابی به بلوغ نمی باشد و موضوعاتی که در سن مطرح می شود مربوط به سطح رشد شناختی اجتماعی فرد است.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، در صورتی افراد سطح رشد عقلی و اجتماعی متناسب با سن آن ها می باشد که مرد 3 تا 4 سال از زن بزرگ تر باشد، در ازدواج هایی که مرد 3 تا 4 سال از همسرش بزرگ تر است نسبت به سایر اختلاف سنی ها با چالش های کمتری رو به رو می شوند.

منبع:کانون مشاوران ایران-اختلافات در ازدواج تا کی ادامه خواهد داشت+ تکنیک های معجزه آسا



:: برچسب‌ها: اختلافات در ازدواج , ازدواج , اختلافات خانوادگی ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خانواده همسر پیش از ازدواج مهم است؟ چقدر باید خانواده همسر با شما تفاهم داشته باشد؟

اگر جزو کسانی هستید که سعی می کنید برای هرکاری زمان بگذارید کم کم متوجه خواهید شد که وقت کافی برای همه کارها را ندارید. ولی مهم است که خانواده همسر و خانواده خود را پس از ازدواج فراموش نکنید.

نقش خانواده همسر
زندگی شما پس از ازدواج تغییر و تحولات زیادی را تجربه می کند و مطمئناً این تغییرات علاوه بر شما به خانواده شما هم فشار وارد می کند.

این وظیفه شما است که تعادل را بین خانواده همسرتان در هر شرایطی حفظ کنید.

به یاد داشته باشید که خانواده شما اهمیت زیادی دارد ولی شما تصمیم های اساسی زندگی را با همسرتان می گیرید و خانواده شما نقشی در تصمیم گیری های زندگی مشترک شما ندارند.

در ادامه ما به بررسی روابط شما با خانواده همسر و خودتان پرداخته ایم. سعی کنید این متن ها را به دور از غرض ورزی مطالعه کنید و با ذهن باز به سوالات هر قسمت پاسخ دهید.

فایل صوتی نقش خانواده همسر و خانواده پدری پس از ازدواج
شرمنده،مرورگر شما از تگ صدا پشتیبانی نمی کند

پدر و مادرتان
چه از پدر و مادر همسرتان خوشتان بیاید چه نه، باید بپذیرید که آن ها بخش جدا نشدنی از همسرتان هستند.

احتمال این که همسرتان پدر و مادرش را که در تمام طول زندگیش کنارش بودند را فراموش کند تقریبا صفر درصد است، پس در ابتدا مطمئن باشید که با والدین همسرتان مشکلی نخواهید داشت.

سوالات زیرا را در مورد پدر و مادر خودتان جواب دهید.
نکته: به یاد داشته باشید که شما و همسرتان این سوالات را جدا فقط درباره خانواده خود جواب دهد.

آیا پدر یا مادرتان مخالف ازدواج شما بوده اند؟
چنانچه به مشکل بربخورید از خانواده تان کمک می گیرید؟
اگر پدر یا مادر شما سبک زندگی شما را نپسندند چگونه رفتار می کنید؟
چنانچه والدین تان با همسرتان سر موضوعی به تفاهم نرسند. شما طرف کدام یک را می گیرید؟
آیا همسرتان احساس می کند که بیش از اندازه به خانواده تان وابسته هستید؟
آیا پدر و مادرتان در زندگی شما دخالت می کنند؟
آیا پس از بازنشستگی پدر یا مادرتان، باید از آن ها حمایت مالی کنید؟
آیا تصمیم دارید که مدت زمانی را پیش پدر و مادر خود زندگی کنید؟
اگر همسر شما اذعان کند که از پدر و مادر شما خوشش نمی آید چکار می کنید؟
صحبت های پدر و مادرتان را بیش تر قبول دارید یا صحبت های همسرتان را؟
در اختلافات طرف خانواده تان را می گیرید یا همسرتان را؟ توضیح دهید.
اگر مجبور شوید از پدر و مادرتان کمک مالی بگیرید چه احساسی به شما دست می دهد؟
پس از پاسخ به این پرسش ها در مورد آن ها با همسر خود صحبت کنید و تأثیر آن ها را در زندگی آینده تان بررسی کنید.

می توانید از در جلسات مشاوره ازدواج هم آن ها بررسی کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-نقش خانواده همسر و خانواده پدری پس از ازدواج



:: برچسب‌ها: خانواده همسر , ازدواج , خانواده پدری ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

پاسخ مشاور ازدواج به سوالات: سن ازدواج مناسب چه زمانی است؟ چه زمانی ازدواج کنیم ؟ چه سنی ازدواج کنیم ؟ چ سنی برای ازدواج مناسب است ؟ اختلاف سنی مناسب چقدر است؟

سن ازدواج
مرکز مشاوره ستاره: ازدواج کردن در هنگام جوانی می تواند منجر به طلاق شود. اما انتظار بیش از حد طولانی هم می تواند به همان اندازه مشکل ساز باشد. تحقیقات جدید نشان می دهد که روند طلاق در آمریکا در حال تغییر است. اما آیا ازدواج شما می تواند در معرض خطر باشد؟

نظریه گلدیلوکس در مورد سن ازدواج
کری کراویچ، مشاور ازدواج و خانواده در کلینیک افرا بیرمنگام در تروی میشیگان می گوید: “سن ایده آل برای ازدواج، با حداقل احتمال طلاق در پنج سال اول ، 28 تا 32 است.” این تئوری ” Goldilocks “نامیده می شود، ایده این تئوری که افراد در این سن خیلی پیر و خیلی جوان نیستند.

کراویچ توضیح می دهد که افراد باید “به اندازه کافی پیر” باشند تا تفاوت بین علاقه واقعی و عشق جوانی را درک کنند، اما ” به اندازه کافی جوان” باشند که بتوانند سازش کنند.

حداقل صبر کنید تا مغز شما رشد خود را متوقف کند
آلیشیا تاورنر، مشاور خانواده می گوید: “سطح بلوغ مشخصی وجود دارد که شخص با رسیدن به آن احتمالا در زندگی خود موفق می شود و این بلوغ معمولاً بعد از 25 سالگی اتفاق می افتد.” “در عمل، زوج هایی را می بینم که در آستانه طلاق قرار گرفته اند. آن ها قبل از اینکه خودشان را پیدا کنند و قبل از آنکه جوانی کنند ازدواج می کنند. “

از دیدگاه علمی، لوب فرونتال آخرین قسمت از مغز است که به بلوغ می رسد، و بلوغ آن می تواند در 25 سالگی یا حتی 30 سالگی اتفاق بیفتد. تصمیمات زندگی که قبل از 25 سالگی گرفته می شوند ممکن است مشکل ساز باشند.

به عبارت دیگر، ازدواج های نوجوان و بسیاری از جوان معمولاً محکوم به شکست است. از نظر آماری، فردی که در سن 20سالگی ازدواج می کند، بیش از 50 درصد نسبت به فرد 25 ساله، احتمال دارد طلاق بگیرد.

مؤسس حقوقی PA در فورت لادردیل، فلوریدا می گوید: “در اواخر سن 20 و اوایل 30 سالگی زمان مناسبی برای ازدواج است زیرا فرد در این سن از نظر مالی هم سامان می گیرد.” “در این سن عشق واقعی تر است و افراد نسبت به انتظاراتشان واقع نگر تر هستند.”

خیلی صبر نکنید
افراد در 30 سالگی نه تنها بالغ هستند، بلکه معمولاً تحصیل کرده هستند و تمایل دارند که از وضع اقتصادی مطمئن تری برخوردار باشند (مشکلات پول می تواند یک عامل اصلی طلاق باشد.) یک مطالعه در زمینه خانواده (2006 – 2006) نشان داده است که پس از 32 سالگی هر سال 11 درصد احتمال ازدواج کم تر می شود.

با این حال – و این با یافته های قبلی تفاوت دارد – احتمال طلاق پس از 32 سالگی هر سال پنج درصد افزایش می یابد. از حدود سال 2000، خطر طلاق برای افرادی که در 30 سالگی ازدواج کرده اند کاهش یافته است. به بیان ساده: زوج هایی که پس از 32 سالگی ازدواج می کنند، بیش تر احتمال دارد که طلاق بگیرند.

تقریباً برای همه – صرف نظر از جنسیت، نژاد، مذهب و ساختار خانوادگی که در آن رشد کرده اند – اواخر دهه 20 به نظر می رسد که بهترین زمان برای ازدواج باشد.

مجردی طولانی
آمارگیری ذکر شده فقط در مورد ازدواج تا 45 سالگی صدق می کنند. پس ازدواج در سن بالا می تواند موفقیت آمیز هم باشد. با بالا رفتن سن معیار ها دشوار تر می شود و فرد کم تر قادر به سازش با همسرش می گردد و افراد دیگر کسی را پیدا نمی کنند که حاضر شوند بقیه عمر خود را با او سپری کنند.

جف اندرسون، وکیل خانواده دالاس می گوید، “اگر کسی در سن 30 یا 40 سالگی ازدواج نکرده باشد، احتمال کمی دارد که بتواند سازش لازم را در زندگی نشان دهد.”

البته، تمام داده ها می توانند اشتباه باشند، عشق توجهی به سن شما ندارد. اندرسون می گوید: “هیچ دو نفری یکسان نیستند.” و من نمی خواهم یک زوج همدیگر را از دست بدهند فقط برای این که فکر می کنند در سن مناسبی قرار ندارند. “

منبع:کانون مشاوران ایران-سن ازدواج مناسب و نامناسب



:: برچسب‌ها: سن ازدواج مناسب , سن ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج با فرد افسرده می تواند زندگی مشترک را با چالش های عمیقی رو به رو سازد. به طور معمول، هر چه افسردگی فرد بیشتر و عمیق تر باشد، رفتارهای روزمره او نیز مانند عملکرد شغلی و خانوادگی با آسیب هایی رو به رو خواهد شد در این شرایط زندگی با سایر اعضای خانواده سخت تر می شود و ممکن است بر رابطه میان تمام اعضا تاثیر بگذارد.

اما راه چاره چه چیزی می تواند باشد؟ آیا فردی که به افسردگی مبتلا می شود قادر نخواهد بود زندگی مشترک موفقی داشته باشد؟

در صورتی که شما هم با این سوالات رو به رو هستید و ذهن تان درگیر این سوالات است در این مقاله به مسائل مهم راجع به ازدواج با فرد افسرده می پردازیم که مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد، اولین قدم این است که راه های کمک به فرد افسرده را بیاموزید، برای این که اطلاعات خود را در این خصوص افزایش دهید بهتر است از مشاوره خانواده کمک بگیرید تا بهترین راهکارهای تخصصی را در اختیار شما بگذارند.

ازدواج با فرد افسرده منجر به طلاق می شود؟
برخی از افراد با این سوال مواجه می شوند که آیا افسردگی همسر بر روی دوام ازدواج اثر می گذارد و منجر به طلاق می شود؟ بر اساس نظر متخصصان افسردگی به طور مستقیم منجر به طلاق نمی شود و اگر برای بهبودی فرد تلاشی صورت نگیرد این اختلال به پیامدهای ثانویه ای می انجامد که منجر به جدایی نهایی می شود.

بهتر است در مورد افسرده خویی اطلاعات خود را افزایش دهید. فردی که دچار افسردگی شده است به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و نسبت به اطرافیان خود گوشه گیر می شود و ترجیح می دهند تنها باشند و از جمع دوری می کنند.

در صورتی که افسردگی شدت یابد علائم آن به زندگی مشترک تان آسیب خواهد زد و بین شما و همسرتان سردی و فاصله به وجود می آورد، زمانی که فاصله میان آن ها بیشتر شود به جدایی قطعی و یا طلاق عاطفی منجر خواهد شد.

در حقیقت افسردگی از طریق تاثیرگذاری بر یکسری عوامل به صورت غیرمستقیم به زندگی مشترک آسیب وارد می کند و فرد افسرده جزء افراد نامناسب برای ازدواج می باشند، زیرا فردی که به افسردگی مبتلا می شود انگیزه لازم برای انجام فعالیت های شغلی ندارد و به خاطر بی انگیزگی دچار بیکاری و مشکلات اقتصادی می شود و این مسئله کانون خانواده را با چالش هایی رو به رو می کند.

گاهی اوقات این چالش ها باعث درگیری میان اعضای خانواده شده و حتی باعث افسردگی اعضای دیگر می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-ازدواج با فرد افسرده| حل سریع افسردگی



:: برچسب‌ها: ازدواج با فرد افسرده , افسردگی , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دروغ گفتن سراسر ضرر خواهد بود. شاید بتواند یک رابطه دوستانه را برای همیشه خراب کند، شاید آینده شغلی شما را به خطر بیندازد و یا شاید زندگی مشترک را از هم بپاشد.

نکاتی در این باره که بد نیست بدانیم:
اگر احتمال می دهید کسی در حال دروغ گفتن به شما است به این موارد توجه کنید تا زود قضاوت نکنید.
۱)همیشه پایه و اساس هر حرفی را بسنجید.
۲)همیشه به یاد داشته باشید که تشخیص فریب ۲ نوع خطر در بر دارد.
باور کردن دروغ_ باور کردن حقیقت یعنی امکان دارد هنگامی که شک کردید کسی راست می گوید یا در حال دروغگویی است دچار تشخیص اشتباهی می شوید. پس باید آگاهانه و با تمرکز عمل کنید.
۳)ندیدن نشانه های دروغ دلیل راست بودن حرف ها نیز نمی تواند باشد، البته علائم دروغگویی نیز همیشه بیانگر دروغ فرد نیست، بسیاری اوقات با اینکه افراد در حال راستگویی هستند دروغگو به نظر می آیند.

۴)پیش فرض های قبلی که نسبت به فرد داشتید را در مغز خود پیدا کنید.
البته باید ترتیبی صورت دهید تا این قضاوت ها بر نتیجه گیری های شما تاثیری نگذارد.
مثلا وقتی نسبت به آن فرد احساس حسادت کردید نباید او را دروغگو بخوانید.

سرنخ های مشترک میان صداقت و دروغگویی
در این قسمت قصد داریم سرنخ هایی را به شما معرفی کنیم که دروغگویی فرد را به شما ثابت کنند. البته صد در صد نمی توان به آن ها اتکا کرد اما شما را به هدف نزدیک تر خواهند کرد.

این سرنخ ها کدام هستند؟
۱)کش دادن صحبت و به بیراهه کشاندن آن
۲)مکث و وقفه انداختن بین کلمات به عبارتی حرف های برنامه ریزی نشده
۳)تپق زدن و خطاهای گفتاری بسیار
۴)دستپاچه شدن چهره و جسم فرد
توجه داشته باشید که تمام موارد بالا ممکن است ویژگی های رفتاری یک نفر نیز باشند.

عوارض جسمانی دروغ بر بدن انسان
شاید گمان نمی کردید که دروغگویی جسم شما را نیز تحت الشعاع قرار دهد!
مثلا در این باره می توان گفت وقتی کسی حرف دروغی از دهان خود خارج می کند بلافاصله در مغز او هورمون کورتیزول آزاد می شود و چند دقیقه بعد، حافظه سعی می کند تا هم قسمت راست و هم قسمت دروغ ماجرا را به یاد بیاورد که بسیار سخت خواهد بود.
ضرب المثل دروغگو کم حافظه است صحت این قضیه را نشان می دهد.

احساس اضطراب بعد از دروغگویی
احساس استرس بعد از دروغگویی یکی دیگر از عواقب جسمی و روانی دروغگویی است.
در این حالت فرد نسبت به دروغ هایی که به اطرافیان گفته نگران و مضطرب می شود.
در بعضی مواقع فرد دروغ گو سعی می کند از این به بعد با کسی که به او دروغ گفته با مهربانی بیشتری رفتار کند یا اینکه تصمیم بگیرند بر عکس این قضیه اتفاق بیفتند.
گاهی اوقات نیز فرد در مقابل دروغ گویی خود بهانه تراشی می کند مثلا می گوید: من به این دلیل به او دروغ گفتم چون‌ او مرا قبلا به فلان کار مجبور کرده بود.
استرس های ناشی از دروغ گویی می تواند مشکلات جسمی زیادی برای شما به وجود بیاورد.
مشکلات فشارخون و سردردهای شدید یکی از مشکلات از این قبیل هستند. گاهی اوقات دروغ گویی سیستم گوارشی افراد را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.
ابتلا به اسهال، یبوست، هضم نشدن غذا و اسپاسم عضلانی و غیره در نتیجه دروغگویی فرد را دچار مشکل خواهد کرد.
طبق یک پژوهش در نوتردام که درباره عواقب دروغگویی بوده، نتایج زیر به دست آمده است.
در این پژوهش ۱۱۰ نمونه به صورت داوطلبانه مورد بررسی قرار گرفته و از میان آن ها نصف آن ها پذیرفتند که از این به بعد دروغ نگویند و نصف آن ها هیچ واکنشی نشان ندادند.
در آخر ۱۰ هفته گروهی که قرار بود دروغ نگویند۵۴ درصد کمتر دچار خستگی و پیچیدگی های ذهنی شده بودند و ۵۶ درصد کمتر به بیماری های جسمی مثل سردرد، سرگیجه و دل درد و مشکلات گوارشی مبتلا شده بودند.

منبع:کانون مشاوران ایران-عواقب دروغ گفتن در رابطه| آیا همسرم به من دروغ می گوید؟



:: برچسب‌ها: عواقب دروغ گفتن , دروغ گفتن , دروغ گفتن به همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

متأسفانه خیانت یکی از دردناک ‌ترین تجارب زندگی بشریت است و می‌توان گفت کمتر حسی به ‌اندازه آن دردناک است. در این قسمت قصد داریم با روش‌های بازسازی رابطه بعد از وقوع خیانت، آشنا شویم.

دکتر شرلی گلاس، متخصص ترمیم روابط زناشویی و درمان خیانت معتقد است: فهمیدن بی‌وفایی و دروغی که توسط همسر شما گفته ‌شده اعتماد میان شما را کاملاً از بین می‌برد.

او در ادامه می‌گوید: خیانت می‌تواند طی چند لحظه، امن‌ترین و لذت‌ بخش‌ ترین مکان دنیا را ناامن کند. معمولاً هر کسی که به همسرش وفادار نبوده در ابتدا سعی دارد همه‌چیز را انکار کند، اما ماه پشت ابر نمی‌ماند و این خیانت بالاخره افشا می‌شود. خود فرد نیز تحت فشار است و شما مضطرب، این شرایط به‌ خودی‌ خود برای از پا درآوردن زندگی عاشقانه و پر آرامش شما کافی است.

وقتی از اصل خیانت مطلع شدید پس‌ از فروکش کردن احساسات عصبانیتتان، سعی کنید از گفته‌های این مقاله و منابع علمی در این ‌باره استفاده کنید تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

موفقیت در بازسازی رابطه پس‌ از خیانت
در ادامه سیزده ویژگی افراد موفق در بازسازی رابطه پس‌ از خیانت را شرح می‌دهیم :

۱)همسران خیانتکاری که بعداً موفق به بازسازی رابطه پس‌ از رابطه می‌شوند، زودتر از هرچیزی حقیقت را به‌ صورت جزئی و کلی به همسر خود می‌گویند و منتظر نمی‌شوند چیزی برملا شود.

وقتی همسر شما به‌ صورت داوطلبانه به کرده خود اعتراف می‌کند، شانس بازسازی و بقای این زندگی را افزایش می‌دهد. وقتی همه این اتفاقات به رضایت همسر خیانت‌کار اتفاق می‌افتد همسر خیانت دیده هر چقدر هم از این رفتارها رنجیده باشد راحت‌تر می‌تواند اعتماد کند.

وقتی فرد خیانت‌کار تصمیم به گفتن حقیقت دارد اولین گام برای اعتمادسازی را طی می‌کند و در مقابل اگر خیانت توسط همسر فرد یا اطرافیان افشا شود اعتماد کردن بسیار سخت‌تر خواهد بود. وقتی فرد توسط یک شخص از بی‌وفایی همسر خود مطلع می‌شود به‌ سختی می‌تواند دوباره اعتماد کند و فرد معتقد است اگر فلان شخص قضیه خیانت تو را به من نمی‌گفت تو هم نمی‌گفتی.

۲)وقتی فرد به پیشنهاد دیگران، خیانت به همسر را آغاز می‌کند فرد خیانت‌کار می‌تواند به‌ سرعت اعلام پشیمانی و شرمندگی کند و شخصا موضوع را به همسرش اعلام کند.

در بازسازی رابطه پس‌ از خیانت، نه ‌تنها نحوه اعتراف کردن، بلکه عکس‌ العمل‌های همسر عهدشکن نیز اهمیت دارد.

وقتی رفتار خیانت بار فرد توسط عوامل دیگری افشا شود، فرد به شدت احساس شرمندگی می‌کند و این شرمندگی می‌تواند فرد را در مسیر اعتمادسازی تا حدودی یاری کند افرادی که در این‌ باره موفق هستند سعی می‌کنند که حقیقت را با جزئیات برای همسر خود بگویند و در نتیجه همسر خیانت دیده نیازی برای کنکاش و سوال و جواب بیشتر نمی‌بیند. وقتی همسر خیانت دیده شرمندگی و اندوه را در چهره همسر خود می‌بیند، سعی می‌کند کمی به او اعتماد کند و تلاش می‌کند او را هم کمی آرام کند. وقتی همسر آسیب‌دیده از همسر خود دروغ‌های بزرگ و انکار بشنود سخت‌تر می‌تواند به همسر خود و ادامه زندگی اعتماد کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-بازسازی رابطه بعد از خیانت | بازگشت به زندگی عادی



:: برچسب‌ها: خیانت , ترمیم رابطه پس‌از خیانت , خیانت همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

با احساس تنهایی در رابطه عاطفی چه کنیم؟ ( راه حل کاربردی)

حس تنهایی در رابطه عاطفی یک مسئله آزاردهنده می باشد که بسیاری از زوجین با آن رو به رو می شوند این احساس تنهایی در حالی که شما در کنار یکدیگر هستید می تواند به علت های مختلفی به وجود آمده و به مرور شکل گرفته باشد.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث احساس تنهایی می شود کمبود مهارت های ارتباطی می باشد.

کمبود مهارت های ارتباطی در برخی از موارد ریشه در وجود خود فرد دارد که باید این مسئله مورد بررسی و درمان قرار گیرد. در صورتی که شما درگیر این مشکل می باشد در ادامه این مقاله توضیحات جامعی در مورد این موضوع بیان شده است که مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد.

در انتهای متن می توانید در مورد موارد زیر پرسش و پاسخ و مشاوره رایگان انجام دهید:

تنهایی اجتماعی چیست
درمان تنهایی
رهایی از تنهایی
عوارض تنهایی شدید
تنهایی و افسردگی
روانشناسی تنهایی
علت احساس تنهایی
احساس تنهایی در رابطه عاطفی
احساس تنهایی در رابطه عاطفی زمانی به وجود می آید که شما و فرد مقابل تان در یک مکان و در کنار یکدیگر زندگی می کنید اما نمی توانید با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و هر دو شما از این که نمی توانید ارتباط فیزیکی و روانی مناسبی را با یکدیگر ایجاد کنید احساس ناخوشایندی دارید.

نداشتن دوست صمیمی و خوب هم می تواند مزید بر علت باشد بالاخره باید در زندگی کسی باشد که آدم با او احساس راحتی و درد دل کند.

همه این دلایل باعث می شود تا شما و همسرتان روز به روز از یکدیگر دورتر شوید و صمیمیت عاطفی شما و شریک تان بیش از پیش کمرنگ تر شود و در میان شما سردی و فاصله بیشتری به وجود آید.

در این شرایط شما به تدریج احساس تنهایی در کنار یکدیگر خواهید داشت و باید در این شرایط بر احساس تنهایی تان غلبه کنید زیرا شما با فردی رابطه عاطفی دارد و تنهایی برای شما و طرف مقابل دشوار خواهد بود.

منبع:کانون مشاوران ایران-نگذارید احساس تنهایی در رابطه عاطفی شما را خفه کند



:: برچسب‌ها: تنهایی و افسردگی , عوارض تنهایی شدید , رابطه عاطفی ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()