نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چگونه همسر خوبی باشیم؟ آیا می توان دوست خوبی برای همسرمان باشیم؟ به عنوان تازه عروس و داماد ممکن است فکر کنید که وظایف زناشویی در اولویت قرار دارند ولی با این کار ممکن است که دوستی و رفاقت با همسرتان را از دست بدهید.

چگونه همسر خوبی باشیم؟
دقت کنید که شور و عشق، شما را از دوستی با همسرتان قافل نسازند زیرا عشق تنها مشخصه یک ازدواج خوب و سالم نیست.

در طول جلسات طلاق بسیار می شنوم که افراد می گویند عشق بین آن ها بسیار قوی بوده اما نمی توانسته آن ها را کنار هم نگه دارد. این بدین معنی است که ازدواج موفق به دوستی و رفاقت نیاز دارد.

هیچ ازدواجی بدون دوستی زوجین پایدار نمی ماند. اگر روابط بین زوج های موفق را بررسی کنیم بین آن ها دوستی و رفاقت مستحکمی می یابم.

این قبیل زوج ها با همسرش مانند بهترین و عزیزترین دوست خود رفتار می کنند. دوستی در بین زوجین عمق بیش تری به روابط آن ها می بخشد و به بخشی از زندگی روزانه آن ها تبدیل می شود.


آیا با همسرمان دوست باشیم؟ چگونه همسر خوبی باشیم؟
مزایای دوستی و رفاقت با همسر
در متن زیر مواردی از خصوصیات و ویژگی های دوستی با همسر آورده شده است.

دوستان خوب در ارتباط با یکدیگر با ملاحظه رفتار می کنند و سعی می کنند یکدیگر را ناراحت نکنند.
دوستان و رفیقان به احساسات یکدیگر احترام می گذارند حتی وقتی که با یکدیگر اختلاف نظر دارند. شما هیچ وقت به دوست خود نمی گویید که احمق است و هنگام عصبانیت مغزش کار نمی کند. پس چرا باید به همسرتان همچین چیزی بگویید؟
دوستان واقعی در وقت سختی و نیاز می توانند روی یکدیگر حساب کنند. شما هم باید هنگام مشکلات اول از همسرتان تقاضای کمک کنید و در هنگام سختی مانند یک دوست وفادار در کنارش باشید. شما هرگز دوستتان را در مواقع سختی تنها نمی گذارید پس چرا این کار را با همسرتان انجام دهید؟
دوستان واقعی در هر شرایطی راهی موثر برای ارتباط بهتر با یکدیگر پیدا می کنند. معمولا دوستان صمیمی از جزئیات زندگی یکدیگر خبر دارند، با یکدیگر به خرید می روند، ورزش می کنند و در کارها به یکدیگر کمک می کنند. این نکات است که باعث می شود دوستی تداوم پیدا کند.
دوستان نقاط ضعف، مشکلات و معایب یکدیگر را می پذیرند و یکدیگر را بخاطر این مشکلات مسخره نمی کنند. شما دوستانتان را به دلیل بی نقص بودن انتخاب نمی کنید و وقتی حوصله ندارند سر به سر آن ها نمی گذارید. همانند دوستتان که انتظار ندارید بی نقص و عالی باشد نباید این انتظار را از همسر خود هم داشته باشید.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا با همسرمان دوست باشیم؟ چگونه همسر خوبی باشیم؟



:: برچسب‌ها: همسر , ازدواج موفق , رفاقت با همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تغییر رفتار پس از ازدواج ( علل اصلی + راه حل)

دلیل تغییر رفتار پس از ازدواج چه چیزی می تواند باشد؟ بسیاری از افراد بعد از ازدواج حس می کنند که روابطی که در دوران نامزدی و قبل از ازدواج با همسرشان داشته اند بعد از ازدواج از بین رفته است، همانطور که امید به تغییر دادن همسر بعد از ازدواج وجود دارد در برخی موارد ناامیدی از تغییرات منفی و یا بی علاقگی به وجود می آید.

بعد از ازدواج ممکن است زنی متوجه شود که همسرش نسبت به او بی علاقه می باشد و مردی حس کند که رفتار شریک زندگی اش بعد از ازدواج کاملا تغییر کرده است و محبت، عشق و فداکاری های گذشته را ندارد.

در صورتی که علت این تغییر رفتارها را بدانید به شما کمک می شود تا به صورت جداگانه برای حل و جلوگیری از مشکلات آینده در زندگی مشترک جلوگیری کنید.

در این مقاله به علل اصلی این مسئله می پردازیم و هم چنین در این خصوص می توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

دلیل تغییر رفتار پس از ازدواج، مقایسه دوران نامزدی و بعد از ازدواج
به طور معمول مقایسه های غلط شما را به اشتباه می اندازد به عنوان مثال مقایسه دوران نامزدی و زندگی زناشویی اشتباه می باشد به دلیل این که این دو دوره با یکدیگر متفاوت می باشند و زمانی که با یکدیگر ازدواج می کنید از جز به جز زندگی یکدیگر با خبر هستید.

اما در دوران نامزدی چنین شرایطی وجود ندارد و این دوران افراد سعی می کنند تا تصویر خوبی از خود برای طرف مقابلشان ایجاد کنند و خشم و عصبانیت خود را نشان نمی دهند و تمایل دارند که به نحو احسن عمل کنند، اما بعد از ازدواج افراد چهره واقعی شان را نشان می دهند و رفتارهای محافظه کارانه اش را کنار می گذارند.

در این دوران ممکن است کمتر به شما محبت و رسیدگی کنند در صورتی که در مورد این تفاوت ها آگاهی داشته باشید و به خوبی با تفاوت های دوران نامزدی و بعد از ازدواج آشنا شوید به طور صحیح با تغییرات همسر رو به رو خواهید شد و به طور سازگارانه با این تغییرات کنار خواهید آمد.

دلیل تغییر رفتار پس از ازدواج، تغییر شرایط
ممکن است در مورد تغییر همسرتان بعد از ازدواج دچار خطای شناختی شوید و آن چه که شما را ناراحت و آزرده خاطر می کند تغییرات شرایط و تغییر در نوع رابطه با همسرتان می باشد.

همانطور که در طول زندگی ظاهر فرد تغییر می کند نمی توان انتظار داشت که یک رابطه در سطح ثابت و بدون تغییری باقی بماند، پس باید به این نکته توجه کنید که احتمال دارد همسرتان تغییر نکرده باشد اما شرایط به وجود آمده ممکن است باعث تغییر در روابط شود و ایجاد شدن این تغییرات برای رشد شما در رابطه الزامی می باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-معجزه تغییر رفتار پس از ازدواج ( علل اصلی + راه حل)



:: برچسب‌ها: تغییر رفتار , ازدواج , رفتار پس از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

پر تکرارترین سوال ها در مورد مشاوره پیش از ازدواج به همراه پاسخ مختصر برای تهیه شده است. در صورتی که این سوالات پاسخگوی شما نیست. می توانید در بخش کامنت ها سوالات خود را مطرح کنید.

مشاور ازدواج چه می کند؟
نقش مشاور ازدواج این است که مکانی امن و بی طرف را برای زوجین فراهم کند تا بتوانند به راحتی خود را بروز داده و در مورد چالش های ذهنی، استرس های خود و مشکلات موجود در رابطه، صحبت کنند. مشاور به صورت منصفانه در بحث شرکت کرده و با تکنیک های مشاوره ای اجازه نمی دهد فردی به قلدری و یا تسلط در جلسه برسد و خواسته های خود را به طرف مقابل تحمیل کند.

میزان موفقیت مشاوره ازدواج چقدر است؟
در حال حاضر، میزان موفقیت مشاوره زوجین در سطح جهان تقریباً 70 درصد است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته میزان موفقیت مراکز مورد تایید کانون مشاوران ایران در سال 1400، 85درصد بوده که از میانگین بالاتر است.

دلیل این امر ایجاد سیستم تخصصی مشاوره و به کارگیری مشاوران کارآزموده است.

افرادی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت می کنند علاوه بر انتخاب درست زوج خود، آمادگی بیشتری نسبت به سایر زوجین در زندگی مشترک دارند.

مهمترین دلیل طلاق چیست؟
شایع‌ترین عواملی که در طلاق گزارش شده‌اند، عدم تعهد، خیانت و درگیری زوجین به دلیل عدم تفاهم و عدم آموزش پیش از ازدواج است. رایج‌ترین دلایل جهانی خیانت، خشونت خانگی و مصرف مواد گزارش شده است در بسیاری موارد زوجین یکدیگر را مقصر می داند و مسئولیت رفتار خود را به عهده نمی گیرد.

عدم آشنایی کامل زوجین پیش از ازدواج و عدم آموزش برای مواجه با قهر مهم ترین دلایل مشکلات عاطفی و دوری زوجین در زندگی مشترک می شود.

چه چیزی را به مشاور ازدواج نگم؟
شما برای مشاوره ازدواج زمان و هزینه پرداخت می کنید و می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید. هنگامی که پنهانکاری صورت گیرد و شما خود سانسوری کنید، دیگر نمی توانید نتیجه مناسبی را بگیرید.

چه مواردی باعث اتمام رابطه و جدایی می شود؟
بر اساس تجارب روانشناسی عوامل زیر نشانه پایان رابطه و مراجعه فوری به مشاور است:

فقدان صمیمیت جنسی در هر ازدواجی، میل جنسی به مرور زمان تغییر می کند. …
اغلب از همسرتان احساس خشم می کنید. …
ترجیح می دهید تنها باشید تا با یکدیگر زمان بگذرانید
فقدان احترام. …
عدم اعتماد و شکاکیت. …
دوست نداشتن همسر …
همسرتان در چشم انداز آینده شما قرار نمی گیرد.
مدت زمان جلسات مشاوره ازدواج چقدر است؟
جلسات می تواند از 45 تا 90 دقیقه طول بکشید که بسته به صلاح دید مشاور و نوع نیاز مراجعین است. این زمان باید به صورتی تنظیم شود که مباحث تا حد مورد نظر پیش رود و در صورت نیاز به زوجین تکالیفی برای جلسه بعدی داده شود.

زمان جلسه نباید بیش از زمان گفته شده باشد زیرا باعث خستگی و فرسایشی شدن مشاوره می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-پر تکرارترین و عجیب ترین سوالات از مشاوران ازدواج



:: برچسب‌ها: ازدواج , مشاوره پیش از ازدواج , مشاور ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج آسان واقعا شدنی است؟ ( چند راهکار عملی)

آیا ازدواج آسان امکان پذیر است؟ چگونه می توانیم ازدواج آسان و ساده ای داشته باشیم؟ این سوال برای بسیاری از جوانان که تصمیم به ازدواج دارند پیش می آید، با توجه به شرایط فعلی جامعه و مواجه شدن جوانان با مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار زیاد، پاسخ به این سوال دشوار می باشد.

با آگاهی از راهکارهای موثر و کمک گرفتن از روانشناس می توانید ازدواج آسان و موفقی داشته باشید، در صورتی که شما به دنبال ازدواج آسان هستید و برای ازدواج آسان با دغدغه های کمتر با سوالات و چالش های رو به رو می شوید بهتر است این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

ازدواج آسان به چه معناست و چه راهکارهایی دارد
مسلما تعریف ازدواج آسان از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد، افراد بر اساس شرایط اقتصادی، خانوادگی و اجتماعی شان برای ازدواج برنامه ریزی و اقدام می کنند بنابراین تعریف ازدواج آسان بر اساس وضعیت دو خانواده مشخص می شود.

به طور کلی منظور از ازدواج آسان این است که در مسائل مالی و اجرایی ازدواج سختگیری نشود و روند ازدواج با سهل گیری و به آسانی پیش رود و موانع ازدواج تا حد امکان کاهش یابد و هم چنین افراد موثر در خانواده ها سنگ اندازی نکنند.

برای این که در ازدواج مشکلات کمتری داشته باشید و ازدواج شما به صورت آسان برگزار شود باید در این زمینه آگاهی تان را افزایش دهید در ادامه این مقاله راهکارهای عمومی که توسط متخصص توصیه می شود را بیان می کنیم:

آیا برای ازدواج آماده اید؟
در قدم اول برای این که تصمیم به ازدواج بگیرید و بتوانید مسیر ازدواج را با سهولت و آسانی طی کنید باید آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید و با آگاهی کامل تصمیم به ازدواج بگیرید و بی گدار به آب نزنید، در واقع برای آغاز یک زندگی مشترک، داشتن آمادگی روحی و روانی فاکتور اساسی می باشد که شما باید در تصمیم گیری برای ازدواج به آن توجه داشته باشید.

هم چنین مواردی مانند تقویت روحیه مسئولیت پذیری، صبر و تعهد و انعطاف پذیری روانی از جمله مواردی می باشد که به شما کمک می کند آمادگی روحی تان را افزایش دهید و هم چنین در برابر مشکلات و سختی های پیش رو به شما کمک می کند.

مدیریت روحیه ولخرجی و تجمل گرایی
برگزاری مراسمی باشکوه، خرید گران قیمت ترین جواهرات و زندگی در خانه ای با لوازمی لوکس برای همه افراد خوشایند می باشد اما برای این که زندگی موفقی داشته باشید باید لذت های خودتان را به تعویق بیندازید و آن ها را به درستی مدیریت کنید.

البته توجه داشته باشید که مدیریت خواسته هایتان به این معنی نمی باشد که از همه علایق خود بگذرید تا ازدواج کنید بلکه باید حد متوسط را رعایت کنید و دخل و خرجتان را بسنجید و با توجه به آن خرج تان، علایق و روحیه تجمل گرایی تان را مدیریت کنید و برای رسیدن به زندگی ایده آل با صبوری تلاش کرده و برای آن وقت بگذارید.

در صورتی که از تمام خواسته هایتان بگذرید در آینده بر روی کیفیت و سطح رضایت شما اثر می گذارد و به زندگی تان آسیب وارد می شود.

هم چنین اگر در ابتدای زندگی توقع داشته باشید که همه شرایط زندگی تان در بهترین و ایده آل ترین حالت ممکن باشد در این صورت به شما آسیب بسیاری وارد می شود و احساس نارضایتی بیشتری خواهید داشت بنابراین این مسائل را باید همان ابتدای زندگی با خودتان حل کنید و از خودتان بپرسید برای این که بهترین زندگی را برای خودتان بسازید باید چکار کنید؟ راه هایی که باعث بهتر شدن زندگی تان می شود را بشناسید و با همسر آینده تان راجع به زندگی ایده آل به اتفاق نظر برسید و با یکدیگر برای رسیدن به این زندگی تلاش کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-ازدواج آسان واقعا شدنی است؟ ( چند راهکار عملی)



:: برچسب‌ها: ازدواج , ازدواج آسان , ازدواج موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

سوالات سلامت جسمی در ازدواج به منظور آشنایی با سلامت جسمی و شناخت بیماری های همسر آیندتان است. زیرا سلامت و یا بیماری هر یک تاثیر زیادی در روابط شما دارد. گرایشات و تمایلات شما به همسرتان چیزی است که او را از یک دوست ساده متمایز می کند و به همسر و شریک احساسی تان تبدیل می کند.

هرگز نباید به رابطه جنسی خود و همسرتان به چشم سرگرمی یا عمل اجباری نگاه کنید، بلکه باید آن را کاری با معنی بدانید و به دیده احترام به آن نگاه کنید.

سوالات سلامت جسمی خواستگار
مرکز مشاوره ستاره زندگی: هر یک از زوجین باید افکار، احساسات و تمایلات خود را به همسرش بگویند و هرگز نباید منتظر بمانند تا همسرشان کشف کند که چه چیزهایی برای آن ها لذت بخش هستند و از چه کارها و حرکاتی لذت چندانی نمی برند.

صمیمیت و پایداری در رابطه مستلزم گذشت زمان است.

این نوع صمیمیت در سطوح و به شکل های مختلفی به دست می آید و ممکن است به شکل جنسی یا به شکل های دیگری مانند حمایت کردن و تسلی بخشیدن باشد. این نوع صمیمیت از زوجی به زوج دیگر متفاوت است.

هرگز نیروی نهفته در کارهای کوچکی که برای همسرتان می کنید را فراموش نکنید.


سوالات سلامت جسمی در ازدواج
صحبت در مورد مسائل فیزیکی و جسمانی
تحقیقات مختلف نشان داده است که طول عمر افراد متأهل نسبت به افراد مجرد بیش تر است. یکی از دلایل طول عمر افراد متأهل آن است که متأهل ها از مراقبت و نگهداری بیش تری نسبت به افراد مجرد برخوردار هستند.

زن و شوهر زودتر از هر فرد دیگری حتی دکتر متوجه تغییرات فیزیکی در همسرشان می شوند.

عشق، محبت نوازش و توجه بین زن و شوهر نیرویی التیام بخش و شفا دهنده است.

منبع:کانون مشاوران ایران-سوالات سلامت جسمی در ازدواج



:: برچسب‌ها: ازدواج , سوالات خواستگاری , سلامت جسمی ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چگونه به همسرمان بگوییم” نیاز جنسی دارم؟

آیا درخواست رابطه جنسی از طرف زن کار درستی می باشد؟ بسیاری از زنان برای داشتن رابطه جنسی با همسرشان منتظر می شوند تا همسرشان ابتدا پیش قدم شود، علل مختلفی وجود دارد که باعث می شود زنان در رابطه جنسی پیش قدم نشوند و این عوامل عبارت اند از احساس شرم و خجالت و داشتن باورهای غلط در مورد رفتارهای جنسی در زنان.

شما هم به عنوان یک زن امیال و نیازهای جنسی منحصر به فردی دارید و می توانید به همسرتان عشق بورزید و هم چنین با انجام راهکارهایی می توانید از شوهرتان درخواست رابطه جنسی داشته باشید و احساس پشیمانی را تجربه نکنید،

با توجه به این که این موضوع از نظر روانشناسی اهمیت بسیاری دارد در این مقاله به بررسی آن می پردازیم پس تا انتها این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید.

درخواست رابطه از طرف زن، عواملی که مانع این کار می شوند
بسیاری از زنان در رابطه جنسی با همسرشان پیش قدم نمی شوند و آن ها در اغلب موارد منتظرند تا شوهرشان در این زمینه اقداماتی را انجام دهند، از جمله مهم ترین عواملی که در این مسئله نقش دارد شامل موارد زیر می باشد.

احساس شرم و خجالت
بسیاری از زنان به دلیل شرم و حیایی که دارند به خصوص در اوایل ازدواج نسبت به رابطه جنسی پیش قدم نمی شوند و هر چقدر با همسرشان صمیمیت عاطفی و جنسی و جسمانی بیشتری داشته باشند باعث بهبود این موضوع خواهد شد.

بسیار اهمیت دارد که زن و شوهر در مورد امیال و نیازهای خود با یکدیگر راحت باشند و در مورد آن ها با یکدیگر حرف بزنند و هم چنین نسبت به خواسته های دیگری ارزش و اهمیت قائل شوند

داشتن باورهای غلط در مورد رابطه جنسی
در بسیاری موارد در مورد پیش قدم شدن زنان در رابطه جنسی باور های غلطی وجود دارد، به عنوان مثال آن ها قکر می کنند اگر زن در رابطه جنسی پیش قدم شود نوعی بی حیایی تلقی می شود و هم چنین معتقدند که مدیریت جنسی رابطه باید به دست کرد باشد و در صورتی که زن در رابطه جنسی پیش قدم شود به احساس اقتدار و مردانگی همسرش لطمه وارد خواهد کرد.

برای این که بتوانید رابطه جنسی لذت بخشی با همسرتان داشته باشید باید در مورد این مسائل و باورها با او حرف بزنید و نظر او را در این خصوص جویا شوید، بر خلاف عموم در بسیاری از موارد مردها علاقه دارند که شروع رابطه جنسی از طریق همسرشان صورت گیرد و او پیش قدم شود این مسئله باعث برانگیختگی جنسی بیشتری برای مرد می شود و جذابیت جنسی را برای او بالاتر خواهد کرد.

درخواست رابطه از طرف زن، بی میلی جنسی
برخی از زنان در مورد پیش قدم شدن در رابطه جنسی باورهای غلطی ندارند و هم چنین احساس شرم و خجالت نمی کنند اما به دلیل نداشتن علاقه و انگیزه جنسی کافی، اقدامی در برقراری رابطه جنسی نمی کنند و سرد مزاج هستند، عوامل بسیاری باعث سردمزاجی و تجربه بی میلی جنسی در زنان می شود که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

نوسانات هورمونی در دوران قبل از قاعدگی
بارداری و پس از زایمانی
درگیری با اختلالات روانشناسی مانند افسردگی
دچار بودن به کژکاری های جنسی
برای ارزیابی دقیق این مسئله باید درمان های مناسبی از طریق روانشناس صورت گیرد تا به خوبی علل این مسئله شناسایی شده و مورد درمان قرار گیرد.

منبع:کانون مشاوران ایران-درخواست رابطه جنسی از طرف زن به همسر چطوری باید باشد؟



:: برچسب‌ها: همسر , زنان در رابطه جنسی , رابطه جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

آیا با تلاش می توان ازدواج موفقی داشت؟ برخی جواب می دهند آری با تلاش کردن هر چیزی ممکن است. اما اینگونه نیست. رابطه نیاز به تلاش و نگداری دارد در صورتیکه یک رابطه منطقی و درست باشد و هر ازدواجی را نمی توان گونه قضاوت کرد. پس باید چکار کرد؟

ازدواج موفق با تلاش
همیشه به ما گفته می شود که چیزهای خوب و ارزشمند با تلاش زیاد به دست می آیند و چیزهایی که راحت به دست می آیند از اهمیت زیادی برخوردار نیستند.

گسترش این عقیده می تواند صدمات زیادی به همراه داشته باشد و ممکن است به فردی که در یک رابطه غلط قرار دارد این امید را بدهد که با تلاش همه چیز درست می شود.

آیا ازدواج متفاوت است؟ آیا برای یک رابطه درست باید بجنگید و تلاش کنید؟ آیا ازدواج کار دشواری است؟

اگر کار و تلاش به این معنی باشد که نیازهای دیگری را اولویت قرار دهید، همیشه مراقب رفتار خود باشید، عادات خود را مدام بخاطر همسرتان عوض کنید و کاری نکنید که همسرتان آن را توهین بداند، بهتر است این تلاش را رها کنید.

ازدواج از دو نفر با شخصیت و خانواده های متفاوت تشکیل می شود و نیازمند سازگاری است. در ازدواج شاد و موفق زن و شوهر در زندگی هم سهیم هستند و کسی زندگی دیگری را مدیریت نمی کند. از این رو این باور که ازدواج خوب به مقداری تلاش نیاز دارد درست است اما این تلاش نباید به سخت کوشی یک طرفه تبدیل شود.

برای تفهیم این موضوع مثال زیر را مطالعه کنید.
احساس عاشقانه بین کامران و سارا در مدت کمی باعث ازدواج آن ها شد و پس از گذشت زمان کمی از ازدواج آن ها مشکلاتشان شروع شد. کامران عاشق کوهنوردی بود در حالی که سارا از کوهنوردی متنفر بود. از طرفی دیگر سارا عاشق بیرون رفتن و معاشرت با زوج های دیگر بود ولی کامران از این کار متنفر بود.

تفاوت های آن ها به قدری زیاد شد که پس از شش ماه بیش تر وقت ها درگیر تنش و درگیری بودند البته مانند هر زوجی لحظات شادی و خوشی را نیز تجربه می کردند اما به ندرت. آن ها پس از یک سال بچه دار شدند ولی زندگی آن ها روز به روز پرتنش تر می شد و در مورد طلاق به توافق رسیده بودند.

آن ها حتی در حضور بقیه هم دعوا می کردند. اما پیش از گرفتن وکیل تصمیم گرفتند از کمک یک مشاور خانواده هم استفاده کنند برای همین پیش من آمدند.

متخصص مشاوره خانواده “مرکز مشاوره ستاره” جلسات جداگانه و مشترک زیادی برای آن ها ترتیب دادم و بر روی مشکلات و دغدغه های شخصی و مشترکشان متمرکز شدم.

در طول جلسات بر اهمیت روشن صحبت کردن و اجتناب از پنهان کردن موضوعات تاکید کردم. پس از مدتی سارا لیستی از قوانین زیر را بر روی یخچال خانه شان وصل کرد.

قوانین سارا برای ازدواج موفق
صادق و رو راست باشیم.
به جای شروع کردن جملات با «تو همیشه…» از جمله « من احساس می کنم..» یا «این کار تو باعث می شود که من…» استفاده کنیم.
ذهن خوانی نکنیم. یعنی فکرهای یکدیگر را حدس نزنیم.
از برچسب های خوب و بد استفاده نکنیم و به دنبال بهبود رابطه باشیم.
هرگز از شخص انتقاد نکنیم و تنها از جنبه ای از شخصیت او انتقاد کنیم.
همان طور که احساسات تو مهم هستند، احساسات من هم مهم است.
از جمله «تو همیشه این کار را انجام می دهی» استفاده نکنیم و به جای آننوع رفتار را به طور مشخص مطرح کنیم.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا با تلاش می توان ازدواج موفقی داشت؟



:: برچسب‌ها: ازدواج , طلاق , ازدواج موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

پنج باور اشتباه درباره عشق چیست؟

ما انسان ها درمورد عشق و داستان های عاشقانه باورهای نادرستی داریم و این باورها باعث می شوند ما در زندگی خود انتخاب درستی نداشته باشیم و هوشمندانه انتخاب نکنیم.

این باورهای غلط و رفتارهای نادرست باعث خواهد شد که علائم و نشانه های غلطی درباره ازدواج در ما به وجود آید و این باورها ممکن است به دلیل تماشای فیلم ها عاشقانه، کتاب های و رمان های عاشقانه و نداشتن اطلاعات کافی در مورد عشق باشد و این که فرد آموزش های کافی در مورد عشق نداشته است.

بسیاری از افراد بر اساس همین باورهای اشتباه ازدواج می کنند و ممکن است در ازدواج با مشکلاتی رو به رو شوند که منجر به طلاق و جدایی شود.

این باورها اشتباه شامل موارد زیر می باشد که در زیر مورد بررسی قرار می دهیم:

عشق واقعی مشکلات را از بین می برد !
بسیاری از افراد وقتی عاشق می شوند چشم خود را بر روی ویژگی های منفی فرد می بندد و اعتقاد دارند که اگر آن ها واقعا عاشق یکدیگر باشند در این صورت به راحتی می توانند با مشکلات کنار بیایند و خوشبخت خواهند شد.

آن ها هنگامی که عاشق می شوند به خاطر عشق بسیاری که دارند خیلی از مشکلات را نادیده می گیرند چون می گویند ما عاشق یکدیگر هستیم و این مشکلات مهم نمی باشد. برخی از این مشکلات عبارت اند از:

مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی
بیکار بودن و نداشتن شغل
خلق و خوی بد و بی ثبات
ناتوانی در بیان احساسات
مشکل داشتن با خانواده
فراموش نکردن نامزد و ارتباط قبلی
اختلاف سن زیاد
فاصله دور ازهم
اختلاف مذهبی
نداشتن جاذبه جنسی
و موارد دیگر
عشق – تعهد و تفاهم
اما این مشکلات در آینده ممکن است تعارض ها و اختلاف های بسیاری برای افراد به وجود آورد و اختلافاتی در زندگی مشترک آن ها به وجود آورد که ازدواج درست و موفقی نداشته باشند، آن ها باید قبل از ازدواج این مسائل را بررسی کنند تا با انتخاب درست زندگی موفقی داشته باشند.

در بعضی از روابط و زندگی مشترک هیچ گونه محبتی وجود ندارد و فرد می گوید اگر به او محبت کند شاید بتوانم او را تغییر دهم و به خوبی زندگی خود را ادامه دهم.

باید این نکته را در نظر بگیرید که وجود عشق تنها در زندگی لازم نیست و فرد باید علاوه بر عشق باید تعهد و تفاهم نیز داشته باشد تا بتواند زندگی عاشقانه و موفقی برای خود به وجود آورد.

منبع:کانون مشاوران ایران-پنج باور اشتباه درباره عشق چیست؟



:: برچسب‌ها: عشق , باورهای اشتباه ازدواج , عشق واقعی ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

رابطه جنسی هنگام عصبانیت خوب است؟ آیا رابطه جنسی از عصبانی شدن جلوگیری می کند؟ در ازدواج های نادرست و ناسالم، زوجین رابطه جنسی را به عنوان نوعی سلاح استفاده می کنند و سعی می کنند که به وسیله آن همسر خود را کنترل کنند. افراد زیادی وجود دارند که برای آن ها رابطه جنسی نوعی قدرت محسوب می شود.

آیا رابطه جنسی عصبانیت را کم می کند؟
بعضی از افراد گمان می کنند که رابطه جنسی باید زمانی برقرار شود که همه چیز در آرامش قرار گرفته باشد در حالی که اینگونه نیست.

مراجعی داشتم که زمانی که شوهرش عصبانی میشد رابطه جنسی خود را با او برای مدتی قطع می کرد و همسرش برای داشتن رابطه جنسی مجبور بود با او بهتر رفتار کند.

وقتی از او پرسیدم که شوهرش برای رضایت او باید چه کاری انجام دهد گفت که باید حیاط و خانه را مرتب کند، آشغال ها را سر موقع بیرون بگذارد و کمدش را نیز مرتب کند.

در این حالت فرد به مرور علاقه خود را به رابطه جنسی از دست می دهد.
بسیاری از زوج ها را دیده ام که برای برقراری رابطه جنسی به دنبال زمانی بودند که احساس خوبی داشته باشند و لبریز از عشق به همسرشان باشند.

عشق برای به وجود آمدن رابطه جنسی الزامی نیست، در حقیقت عشق می تواند محصول رابطه جنسی باشد و رابطه احساسی میان زن و شوهر را تقویت کند.

باور غلط دیگری که در مورد رابطه جنسی وجود دارد این است که رابطه باید آتشین و هیجان انگیز باشد تا هردو راضی باشند. این باور دقیقا مثل این است که فقط زمانی غذا بخورید که غذا تزئین شده باشد و در بهترین ظرف ها سرو شود.


رابطه جنسی هنگام عصبانیت
آن هایی که به دنبال رابطه عالی هستند معمولا ناکام می مانند. چرا؟
در ازدواج نباید به طور مداوم از یکدیگر انتقاد کنید و مشکلات و عیب های همسرتان را به رخ او بکشید. رابطه جنسی می تواند عصبانیت و تنش را تا حدودی کاهش دهد و لازم نیست که در بهترین شرایط صورت بگیرد.

بعضی از افراد اعتقاد دارند که باید قبل از خواب تمام مشکلات روز را پشت سر گذاشت و در مورد مشکلات، دعوا و بحث ها صحبت کنند.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا وقتی عصبانی هستید نباید رابطه جنسی داشته باشید؟



:: برچسب‌ها: عصبانیت , دعوای زوجین , رابطه جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ترک اعتیاد به ترامادول در خانه

آیا ترک اعتیاد به ترامادول در خانه امکان پذیر می باشد؟ در صورتی که برای ترک اعتیاد به کلینیک اعتیاد مراجعه نکنیم چه مشکلی برای ما به وجود می آید؟ امروزه جوانان علاقه بسیاری به مصرف ترامادول دارند زیرا فکر می کنند این ماده حس نشاط و سرزندگی در آن ها ایجاد می کند و یا قدرت جسمانی یا فکری بیشتری به آن ها می دهد.

در صورتی که این دارو خودسرانه و طولانی مدت استفاده شود باعث به وجود آمدن اعتیاد در فرد مصرف کننده می شود، بسیاری از افراد برای این که بستری نشوند ترجیح می دهند تا در خانه و به صورت غیر اصولی ترک را انجام دهند اما آن ها باید به این نکته توجه داشته باشند که ترک خانگی باعث می شود تا عوارض ترک افزایش یابد و حتی ممکن است باعث ایست قلبی شود، هم چنین ترک غیر اصولی، امکان بازگشت به سمت اعتیاد را افزایش می دهد.

ترامادول و موارد مصرف آن
ترامادول دارویی مسکن و ضد درد می باشد و مکانیزم اثر این دارو مانند سایر داروهای مخدر می باشد و در صورتی که که بی رویه و طولانی مدت استفاده شود باعث به وجود آمدن وابستگی در فرد می شود و علائمی مانند مسمومیت با سایر مواد مخدر را در فرد ایجاد خواهد کرد، برای این که فرد ترک واقعی و موثری داشته باشد باید از روانشناس متخصص کمک بگیرید و هم چنین در این زمینه با متخصص در تماس باشد.

بیشترین دلایلی که باعث مصرف ترامادول می شوند عبارت اند از:

رفع خستگی و خواب آلودگی
رفع درد زیاد
ترک اعتیاد به مواد مخدر دیگر
سرخوشی و نشئگی ناشی از مصرف ترامادول
درمان زود انزالی
ترک اعتیاد به ترامادول در خانه: عوارض و معایب
برخی از افراد برای این که در کلینیک ترک اعتیاد بستری نشوند ترجیح می دهند در خانه ترک ترامادول را انجام دهند، ترک ترامادول در خانه با کاهش دوز و جایگزینی دارو امکان پذیر می باشد ولی این روش بیشتر برای پاکسازی جسم مناسب می باشد و روان انسان که نقش بسیاری در اعتیاد دارد از این طریق سم زدایی نمی شود، به همین دلیل احتمال بازگشت دوباره بسیار زیاد می باشد، مشکل دیگری که در ترک خانگی به وجود می آید تقویت علائم و عوارض اعتیاد به ترامادول می باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-ترک اعتیاد به ترامادول در خانه



:: برچسب‌ها: ترامادول , ترک اعتیاد به ترامادول , اعتیاد به ترامادول ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد، بهترین روش ها و راهکارها

آیا از اهمیت تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد باخبر هستید؟ مصرف مواد مخدر باعث می شود آسیب ها و مضرات بسیاری به جسم، ذهن و کارکردهای شناختی وارد شود و بسیاری از عملکردهای بدن را با اختلال رو به رو می کند، مواد مخدر باعث می شود تا رفتارها و عادت های غلطی در فرد به وجود آید که یکی از این عادت ها رژیم غذایی نامناسب می باشد.

بسیاری از افرادی که به اعتیاد دچار هستند دچار سوء تغذیه می شوند، از طرفی مصرف مواد مخدر باعث می شود تا در هضم غذا اختلالاتی به وجود آید و منجر به ضعیف تر شدن وضعیت جسمانی فرد شود، با داشتن برنامه غذایی مناسب و رفتارهای سالم می توانید بدن را تقویت کنید و بعد برای ترک اقدام نمایید. در این مقاله در مورد باید و نباید های تقویت بدن بعد از ترک مطالبی بیان شده است.

تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد
بسیاری از افراد زمانی که مواد مخدر مصرف می کنند تصور می کنند که این مواد به آن ها انرژی می دهد اما آن ها به دلیل مصرف مواد دچار کاهش اشتها، سوء هاضمه، نقص عملکرد کبد و لوزالمعده، کم کاری روده و عدم دفع مناسب سموم از بدن می شود.

ترک اعتیاد باید تحت نظر روانشناس و مشاور صورت گیرد و در این شرایط متخصص به شما کمک می کند تا بتوانید وسوسه ها را کنترل کنید و دوباره به سمت اعتیاد نروید، یکی از مواردی که باید در ترک اعتیاد به آن توجه شود، برنامه غذایی و ورزش می باشد.

در ترک اعتیاد باید از جلسات مشاوره ای استفاده نمایید هم چنین در کنار آن تغذیه مناسبی داشته باشید تا به تقویت بدن شما بعد از ترک اعتیاد کمک کند و وضعیت جسمانی مناسب تری داشته باشید، در صورتی که وضعیت جسمانی بهتری داشته باشید فشارها و علائم ترک کمتر می شود و بازگشت به اعتیاد کاهش می یابد.

باید های بعد از ترک اعتیاد
بعد از این که مواد مخدر را ترک کردید جسم شما به تقویت بیشتری نیاز دارد، مواد مخدری که پیش از ترک، مشکلات جسمانی فرد را تا حدودی پنهان می کرده اند دیگر وجود ندارد و این مشکلات نشان داده می شود و برای تقویت بدن باید تغذیه مناسب به همراه ورزش و استراحت کافی داشته باشید تا بدن شما بعد از ترک اعتیاد به خوبی تقویت شود، برای تقویت بدن می توانید از دستورالعمل های زیر پیروی کنید:

ورزش روزانه برای تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد
ورزش در صورتی که به طور منظم و روزانه انجام شود انرژی بدن و اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد و باعث بهبود روحیه و خلق فرد می شود، هم چنین ورزش استرس را کاهش می دهد و علائم افسردگی که به خاطر ترک اعتیاد به وجود آمده است را کاهش می دهد، ورزش هم چنین میل به مصرف مجدد را کاهش می دهد.

اما باید این نکته را در نظر بگیرید که ورزش کردن به تنهایی وسوسه مصرف را از بین نمی برد و مانع از عود مجدد اعتیاد نمی شود باید در کنار ورزش کردن از متخصص کمک بگیرید و تحت نظر او فرایند ترک را ادامه دهید تا ترک اصولی و درستی داشته باشید. هم چنین برای داشتن برنامه ورزشی از همان ابتدا لازم نیست فعالیت جسمی طولانی داشته باشید شما می توانید روزانه ۱۰ دقیقه ورزش کنید و به تدریج مقدار زمان آن را افزایش دهید.

۲٫ نوشیدن آب کافی
در طول روز حداقل ۸ لیوان آب مصرف کنید زیرا مصرف آب به تخلیه مواد سمی کمک می کند و آسیبی که به دستگاه گوارش شما در اثر اعتیاد وارد شده است را جبران می نماید، قبل از وعده های غذایی بهتر است یک لیوان آب مصرف کنید تا بتوانید مشکلات یبوست و گوارشی که در اثر اعتیاد به وجود آمده است را از بین ببرید.

۳٫ مصرف وعده های کوتاه و منظم
بعد از ترک مواد باید همواره خود را سیر نگه دارید، شما باید در فواصل دو تا چهار ساعت وعده غذایی داشته باشید، این کار باعث می شود تا قند خون ثابت بماند و بدن شما بهتر بتواند در برابر مشکلات جسمانی مقاومت کند.

در صورتی که نتوانید از وعده غذایی استفاده کنید می توانید از تنقلات مغذی و آجیل کمک بگیرید و در طول روز آن ها را مورد استفاده قرار دهید.

منبع:کانون مشاوران ایران-تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد، بهترین روش ها و راهکارها



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد , اعتیاد , تقویت بدن ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اضطراب و احساس بی قراری و ناخوشی

اضطراب و بی قراری از جمله واکنش های رایج سطح روان به استرس های محیطی می باشد، داشتن اضطراب در برخی از موقعیت ها مثلا زمانی که می خواهید به مصاحبه شغلی بروید و یا تصمیم مهمی مانند ازدواج دارید تا حدی طبیعی می باشد.

در صورتی که علائم و نشانه های اضطراب به قدری زیاد شود که فرد نتواند عملکرد عادی خوبی داشته باشد و کارهایش دچار اختلال شود، در این صورت به یک اختلال تبدیل می شود و باید اضطراب او مورد ارزیابی و درمان قرار گیرد، در صورتی که علائم و نشانه های اضطراب به مدت طولانی باشد و مورد درمان قرار نگیرند در این حالت مشکلات زیادی مانند اختلالات روان تنی و سایر اختلالات روانی مانند افسردگی در فرد به وجود می آید.

برای این که در مورد علل، علائم و روش های درمان اضطراب اطلاعاتی را کسب کنید باید این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

انواع اضطراب و احساس بی قراری و اختلالات اضطرابی
اضطراب، احساس تنشی می باشد که به خاطر فشارهای درون روانی و یا محیطی به وجود می آید این احساس یکی از ناخوشایند ترین هیجانات بشری می باشد که باعث به وجود آمدن اختلالات متعددی می شود، در برخی مواقع اضطراب شدید در غالب حملات عصبی نشان داده می شود که به آن حملات پانیک می گویند.

از جمله موارد دیگر اختلالات اضطرابی می توان به انواع فوبیا، اضطراب جدایی، اضطراب بیماری، اختلال استرس پس از سانحه و اختلال اضطراب فراگیر اشاره کرد.

اختلال اضطراب فراگیر چیست و چه علائمی دارد؟
اختلال اضطراب فراگیر نگرانی و اضطراب مفرط و غیر قابل کنترل در مورد موقعیت های مختلف می باشد، افرادی که به اختلال اضطراب فراگیر مبتلا می شوند معمولا در حوزه های مختلف احساس نگرانی می کنند و زمانی که از آن ها می پرسید در مورد چه چیزی نگران می باشید می گویند در مورد همه چیز نگرانیم! اختلال اضطراب فراگیر دارای علائم و نشانه هایی می باشد که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم:

لرزش
تپش قلب
بالا رفتن فشار خون
تعریق
سرگیجه و تهوع
لرز یا گر گرفتگی
سردرد و درد های عضلانی
احساس ضعف و خستگی
باید این نکته را در نظر بگیرید که برای تشخیص اختلال حتما باید به یک روانشناس بالینی مراجعه نمایید، روانشناس با انجام مصاحبه دقیق و ارزیابی کردن عوامل مختلف تشخیص نهایی را انجام می دهد و نوع اختلال را به درستی مشخص می کند.

علائم نشان دهنده اضطراب و بی قراری
همه افراد در شرایط و موقعیت های پر فشار و استرس زا اضطراب و بی قراری را تجربه می کنند در برخی موارد این مسئله به یک وضعیت مزمن تبدیل می شود و باعث تضعیف شدن سلامت روان فرد می گردد، در ادامه این مقاله علائمی که نشان دهنده اضطراب و بی قراری مفرط می باشد را بیان نموده ایم.

نگرانی دائمی
یکی از علائم و نشانه های بارز دچار شدن به اختلالات اضطرابی تجربه نگرانی بیش از حد می باشد ، افرادی که به این اختلال دچار می شوند معمولا در پاسخ به وقایه روزمره و معمولی نگرانی های مفرطی را از خودشان نشان می دهند ذهن آن ها در مورد موضوعات مختلف درگیر است و ذهنشان معطوف به آینده می باشد، این افراد معمولا خطرهای دنیای اطرافشان را از قبل برآورد می کنند و همین مسئله باعث می شود تا بر روی احساسات و رفتارهای آن ها اثر بگذارد.

منبع:کانون مشاوران ایران-اضطراب و احساس بی قراری و ناخوشی



:: برچسب‌ها: اضطراب , علائم نشان دهنده اضطراب , بی قراری ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

یکی از مشکلات جنسی شایع در میان زنان، بی میلی جنسی می باشد که عوامل مختلفی در آن نقش دارد و این مشکل مانند زود انزالی در مردان و اختلال نعوظ بر روی روابط جنسی تاثیر منفی می گذارد هم چنین در این خصوص تحقیقاتی انجام شده است و بر اساس نتیجه تحقیقات یک سوم از زنان به خاطر نداشتن میل جنسی رنج می برند و این موضوع بهداشت جسمی و روانی آن ها را با آسیب هایی رو به رو می کند.

مشکلات بی میلی جنسی ترکیبی از زمینه های روانی و فیزیکی می باشد و درمان آن با یک قرص انجام نمی شود و باید از مشاوره و روانشناس کمک گرفت تا مشکل را به صورت ریشه ای حل کند، در صورتی که شما و همسرتان به مشکل برخورده اید و یا از روابط جنسی و میل جنسی خود راضی نیستید، در این مقاله در خصوص علائم، علل، انواع و درمان بی میلی جنسی در زنان مطالبی بیان شده است.

بی میلی جنسی در زنان
یکی از رایج ترین اختلالات جنسی در زنان، بی میلی جنسی آن ها می باشد و این مسئله ممکن است در هر سنی و بدون هیچ دلیلی اتفاق بیفتد، در صورتی که بی میلی جنسی و عدم علاقه در زنان طولانی شود بر روی روابط زناشویی و صمیمیت بین زوجین تاثیر می گذارد و در بسیاری از اوقات زنان تمایلی به رابطه جنسی ندارند اما تن به رابطه جنسی می دهند.


بی میلی جنسی در زنان
زمانی که میل و برانگیختگی جنسی زنان کم است باعث به وجود آمدن درد، ناراحتی و نارضایتی از رابطه می شود و ممکن مشکلات و اختلالاتی مانند واژینیسم، اضطراب، وسواس و افسردگی در آن ها ایجاد شود.

علائم بی میلی جنسی در زنان
علائم و نشانه های بی میلی جنسی در زنان شامل موارد زیر می شود..

فقدان و یا کاهش علاقه به فعالیت جنسی
فقدان یا کاهش افکار، خیال پردازی های جنسی و شهوانی
شروع نکردن رابطه جنسی یا کاهش فعالیت جنسی و به طور معمول اقدامات همسر را برای برقراری رابطه جنسی قبول ندارد.
فقدان یا کاهش برانگیختگی جنسی در پاسخ به هرگونه نشانه های جنسی و شهوانی بیرونی یا درونی مانند نشانه های کلامی و دیداری
فقدان یا کاهش برانگیختگی لذت جنسی در هنگام فعالیت جنسی به طور معمول در تمامی آمیزش های جنسی
فقدان یا کاهش احساسات تناسلی یا غیرتناسلی در هنگام رابطه جنسی به طور معمول در تمامی آمیزش های جنسی
انواع بی میلی جنسی در زنان
بی میلی جنسی در زنان را باید از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار داد که در دسته بندی های زیر بر اساس ظهور علائم حالات و نشانه های زیر را شاهد هستیم.

دائمی: در حالت دائمی اختلال از زمانی که فرد از لحاظ جنسی فعال شده است وجود داشته است.
اکتسابی: این نوع اختلال بعد از یک دوره عملکرد جنسی نسبتا عادی شروع شده است
فراگیر (تعمیم یافته): فرد در همه موقعیت ها و شرایط تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارد و به حالت های خاصی از تحریک، موقعیت یا همسران محدود نمی شود.
موقعیتی: فقط در رابطه با انواع خاص تحریک، موقعیت ها یا همسران روی می دهد.
بی میلی جنسی در زنان را می توان به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم:

خفیف: فرد زمانی که با نشانه های بالا رو به رو می شود ناراحتی های خفیفی از خود نشان می دهد.
متوسط: با توجه به نشانه های گفته شده در بالا، نارحتی های متوسطی در فرد دیده می شود و فرد درگیر این شواهد می شود.
شدید: با توجه به نشانه های گفته شده شواهدی از ناراحتی های شدید یا خیلی شدید در فرد دیده می شود و این شواهد به شدت فرد را درگیر خودش می کند.
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اختلال بی میلی جنسی در زنان همراه با اختلالات برانگیختگی می باشد، به طور معمول میل و برانگیختگی همراه یکدیگر و با فاصله کمی به وجود می آید و این همزمانی در میان این دو اصولا در زنان بیش تر از مردان دیده می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-بی میلی جنسی در زنان| دلایل و درمان بی میلی جنسی در زنان



:: برچسب‌ها: بی میلی جنسی در زنان , درمان بی میلی جنسی زنان , بی میلی جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

پیامد ها و عوارض اعتیاد به مواد مخدر، از مواد مخدر ها بیشتر بدانید

پیامدهای مصرف مواد مخدر چیست؟ امروزه با وجود این که متخصصین، رسانه ها، تبلیغات شهری و غیره اطلاعات زیادی در مورد پیامد های و اثرات منفی اعتیاد می دهند اما با این حال کم نیستند بسیاری از افراد که به دلیل نا آگاهی و با تصورات مثبت از اثرات مواد مخدر به دام آن گرفتار می شوند.

مواد مخدر تمام جنبه های زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و برای او پیامد های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت اگر در مورد عوارض و پیامد های مصرف مواد مخدر آگاهی لازم را داشته باشد راحت تر می توانید در مورد ادامه مصرف و یا ترک آن تصمیم بگیرید.

مخدر ها چه موادی را شامل می شوند ؟
مواد مخدر که به مواد افیونی معروف هستند در کشور ایران شیوع مصرف بسیار بالایی دارند این مواد مستقیما از گیاه خشخاش به دست می آیند و یا در آزمایشگاه از طریق یک سری مواد شیمیایی تولید می شوند. مخدر ها شامل موادی مانند تریاک، شیره، سوخته تریاک، هروئین، مرفین، کدئین و ترامادول می شوند.

پیامد ها و عوارض اعتیاد به مواد مخدر
اکثر عوارض جسمی که به خاطر مصرف مواد مخدر به وجود می آیند به واسطه فعل و انفعالات شیمیایی که در بدن روی می دهد قابل پیش بینی می باشد و این عوارض در کوتاه مدت و بلند مدت تفاوت هایی با یکدیگر دارند، به همین دلیل آن ها را در دو بخش مختلف توضیح می دهیم . این عوارض در کوتاه مدت شامل موارد زیر می شوند:

عوارض کوتاه مدت
ایجاد حالت تیرگی و ابهام در ذهن
احساس رخوت در بدن
بروز مشکلات تنفسی
حالت تهوع و استفراغ
یبوست
سرگیجه و سردرد
خشکی دهان
پیامد ها و عوارض اعتیاد به مواد مخدر در دراز مدت
زمانی که به صورت طولانی مدت مواد مخدر استفاده کنید به خاطر وابستگی و اعتیاد در بدن، عوارض و مشکلات جدی تری را ایجاد می کند این مشکلات موارد زیر را در بر می گیرد:

ضربان قلب نامنظم و افزایش خطر سکته قلبی
تجربه یبوست و درد های شکمی شدید
بروز اختلالات هورمونی
تضعیف استخوان ها
تجربه درد های نا مشخص
دچار شدن به اختلالات روحی – روانی مانند افسردگی

منبع:کانون مشاوران ایران-پیامد ها و عوارض اعتیاد به مواد مخدر، از مواد مخدر ها بیشتر بدانید



:: برچسب‌ها: اعتیاد , عوارض اعتیاد , اعتیاد به مواد مخدر ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

برنامه پیشگیری از اعتیاد، مراحل و نحوه اجرا

برنامه پیشگیری از اعتیاد چطور می تواند به شما کمک کند؟ در بسیاری از موقعیت ها شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان می باشد و در مورد موضوع اعتیاد این مسئله به درستی صدق می کند، نگرانی های بسیاری از خانواده ها را در مورد اعتیاد فرزندشان را می توان به درستی درک کرد، این نگرانی در خانواده هایی که عضوی از آن معتاد بوده است بیشتر احساس می شود.

یکی از مهم ترین نهاد های اجتماعی خانواده می باشد که می تواند گرایش جوانان به اعتیاد و مصرف مواد مخدر را پیشگیری کند و به همین دلیل لازم است خانواده ها در این زمینه آگاهی خود را افزایش دهند تا بتوانند نسبت به اعتیاد شناخت بیشتری داشته باشند و برای افزایش اطلاعات می توانند از مشاور کمک بگیرند.

با توجه به روش هایی مانند آگاه ساختن فرزندان، غنی سازی اوقات فراغت، توجه به خواسته های منطقی آن ها و برقراری رابطه عاطفی در خانواده می تواند پیشگیری های لازم را در اعتیاد را انجام دارد و خانواده در این پیشگیری ها نقش بسیار مهمی دارد.

برنامه پیشگیری از اعتیاد: احتمال اعتیاد در افراد
در جلسات مشاوره علل گرایش اعتیاد مورد بررسی قرار می گیرد و در این جلسات مسئله پیشگیری برای برخی از افراد باید با جدیت بیشتری انجام شود که در زیر نمونه ای این گروه ها را بیان می کنیم:

افرادی که پدر و مادر آن ها معتاد می باشد.
افرادی که در کودکی مورد آزار و اذیت و یا تجاوز قرار گرفته اند.
افرادی که به هر دلیلی ترک تحصیل کرده اند.
دانش آموزانی که از مدرسه اخراج شده اند و یا فرار کرده اند.
افرادی که تمایل به خودکشی و یا تجربه آن را دارند.
جوانانی که شخصیت خشونت آمیز و یا تخلفات رفتاری دارند.
معلولان فیزیکی، افراد بی خانمان و آواره نسبت به دیگران بیشتر به سمت مواد مخدر کشیده می شوند.
موارد بالا به این معنی نمی باشد که این گروه ها معتاد هستند و حتما معتاد می شوند بلکه باید آگاهی لازم و برنامه های پیشگیری از اعتیاد به آن ها گفته شود و به خوبی اعمال گردد و چون بسیاری از مواقع اعتیاد از سیگار شروع می شود باید علل گرایش به سیگار مورد بررسی قرار گیرد.

برنامه پیشگیری از اعتیاد: نقش خانواده
گرایش افراد به مواد مخدر تا حد زیادی به شرایط زندگی آن ها مربوط می شود، کودکانی که در زمان کودکی در خانواده سالمی رشد کرده اند و تمام نیازهای روحی و جسمی آن ها به درستی برطرف شده است به احتمال بسیار کمی به اعتیاد دچار می شوند، برنامه پیشگیری از اعتیاد در خانواده باید به صورتی باشد تا نیازهای کودک به درستی و تا حد زیادی رفع شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-برنامه پیشگیری از اعتیاد، مراحل و نحوه اجرا



:: برچسب‌ها: اعتیاد , علل گرایش اعتیاد , پیشگیری از اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد، راهنمای مصرف کننده و خانواده

پس از ترک اعتیاد جلب اعتماد خانوده چگونه اتفاق می افتد؟ معمولا شخصی که مصرف کننده مواد بوده است و بعد از مدت کوتاهی ترک و شروع درمانش توقع دارد تا اطرافیان و خانواده یک شبه رفتارشان را تغییر دهند و به او اعتماد کنند او انتظار دارد امکاناتی که پیش از این ها محروم بوده است و در اختیارش قرار نمی داده اند در اختیارش قرار دهند و دیگر به او شک نکنند، این توقع غیر طبیعی منجر به افراط و تفریط در خانواده ها می شود.

بسیاری از خانواده ها انتظارات فرد را می پذیرند تا دوباره به سمت مصرف مواد نرود و برخی دیگر مانند پلیس مچ گیری می کنند تا دوباره بتوانند نشانه های مصرف مواد را کشف نمایند اما چطور می توان اعتماد خانواده را مجددا به دست آورد؟ اعضای خانواده باید در مقابل عضوی که بهبود یافته است چه برخوردی داشته باشند و چطور رفتار کنند؟ برای این که به پاسخ این سوالات برسید باید مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد، برای خانواده ام ترک می کنم؟
در قدم اول باید به این سوال پاسخ دهید که قطع کردن مصرف مواد به هدف جلب اعتماد و حمایت اعضای خانواده می باشد؟ در صورتی که اعتماد اعضای خانواده بر نگردد یعنی من شکست خورده ام و باید دوباره به سمت مصرف مواد مخدر برگردم؟ یا آن که اگر خانواده به من اعتماد نکنند پس من می توانم مصرف کنم و قول معروف آش نخورده و دهن سوخته نمی شوم؟ اگر به خاطر لجبازی با اعضای خانواده ام مصرف کنم من بیشتر آسیب می بینم یا اعضای خانواده ام؟

برای آن که بتوانید به این سوالات به درستی پاسخ دهید باید ارزش ها و اهدافی که باعث بهبودی شما شده است را در نظر بگیرید و به آن ها توجه کنید و به یاد آوردید که ارزش و هدف بنیادی شما برای قطع مصرف مواد مخدر چه چیزی بوده است. به شما توصیه می کنیم به دنبال ارزشی باشید که درون شما ریشه دارد و در صورتی که اطرافیان به شما اعتماد نکنند باز هم در مسیر ترک نا امید نمی شوید و برای بهبودی خود تلاش می کنید.

خانواده به بی اعتمادی اعتیاد دارد!
اگر شما به تازگی برنامه ای برای ترک اعتیاد خود دارید و مصرف مواد را کنار گذاشته اید باید آگاه باشید زمانی که خانواده با مسئله ترک شما درگیر بوده است چه تجاربی را از سر گذرانده است، احتمالا در زمان ترک تان چند بار لغزش داشته اید و با شرایط عود مواجه شده اید و درمان خود را نیمه کاره رها کرده و پیگیری های لازم را انجام نداده اید در این حالت اطرافیان بعد از چندین بار اعتماد کردن از پیگیری درمان شما ناامید شده اند و این فرایند باعث شده است که همانطور که شما به مواد اعتیاد دارید و ترک برای شما سخت می باشد اعضای خانواده به بی اعتمادی معتاد شده باشند و ترک آن برای آن ها دشوار باشد.

هم چنین ممکن است روش هایی که شما استفاده می کنید تا اعتماد آن ها را جلب کنید درست نباشد و یا آن ها باور های غلطی دارند که اعتماد کردن را برایشان سخت کرده است اما باید امیدوار باشید زیرا این پایان راه نمی باشد و متخصصان اعتیاد امروزه با استفاده از روش هایی مانند برگزاری جلسات خانواده درمانی حل این مشکلات را آسان کرده اند به طوری که خانواده ای شخصی که فرایند درمان را انجام می دهد در این جلسات شرکت می کنند به طوری که انگار آن ها هم مورد درمان قرار گرفته اند و از این روش اطلاعات آن ها افزایش می یابد و به آگاهی خوبی در زمینه اعتیاد دست می یابند.لب اعتیاد خانواده پس از ترک اعتیاد، آیا با ترک اعتیاد همه چیز حل می شود؟

شاید تصور کرده باشید که اگر از مصرف مواد رهایی یابید و ترک کنید همه مشکلات شما حل خواهد شد و آسیب ها و زخم هایی که به خاطر مصرف مواد در شما ایجاد شده از بین خواهد رفت اما باید این نکته را در نظر بگیرید که پاکی تنها جزئی از درمان اعتیاد می باشد و قسمت مهم اعتیاد درمان مشکلات روحی و روانی و تغییر مهارت های ارتباطی و رفتاری می باشد که اگر درمان شود آسیب های اعتیاد جبران خواهد شد.

در واقع اعتیاد ذهن را درگیر می کتد و اگر به آسیب های روانی که به خاطر اعتیاد به وجود می آید پرداخته نشود درمان هرگز انجام نخواهد شد.

منبع:کانون مشاوران ایران-جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد، راهنمای مصرف کننده و خانواده



:: برچسب‌ها: اعتماد , اعتماد خانواده , ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دردهای جسمانی ترک اعتیاد و راه های درمان آن، پا درد، درد دست و عضلات بدن

راه درمان درد جسمانی ترک اعتیاد چه می باشد؟ امروزه اعتیاد به مواد مخدر یکی از شایع ترین بیماری ها می باشد که با عوارض جسمانی و روانی زیادی همراه است و به فرد و جامعه آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند، ترک کردن و کنار گذاشتن مواد فرایند بلند مدتی می باشد که نیاز به مراقبت دارد همچنین بعد از ترک اعتیاد و سم زدایی بدن مدت زمان بسیاری نیاز است تا عوارض که به دلیل اعتیاد به وجود آمده است از بین برود.

یکی از شایع ترین عوارض و پیامد های ترک اعتیاد درد جسمانی آن می باشد در صورتی که فرد درد های جسمانی (به خصوص پا درد، درد دست و عضلات بدن) را نادیده بگیرد احتمال دارد فرد سال های سال این درد ها را همراه خود داشته باشد، در این مقاله به بررسی علائم و نحوه درمان دردهای جسمانی ( پا درد، دست درد و درد های عضلانی) می پردازیم.

دردهای جسمانی ترک اعتیاد
ترک اعتیاد با توجه به این که فرد به چه موادی اعتیاد دارد، چالش های مخصوص به خود را دارد، ترک برخی از مواد با علائم جسمی همراه می باشد و برخی دیگر باعث بروز علائم روانی می شود، مواد مخدری مانند تریاک، شیره، هروئین و غیره در زمان ترک درد ها و مشکلات جسمانی زیادی را به همراه دارد که از جمله آن می توان به درد های عضلانی، مفصلی و حالات ناخوشایندی مانند اسهال و استفراغ اشاره کرد. علت به وجود آمدن این علائم به خاطر خماری و یا همان نرسیدن مواد مخدر به فرد می باشد.

گاهی اوقات درد های جسمانی ترک اعتیاد بسیار زیاد و شدید می شود به حدی که فرد نمی تواند آن را تحمل کند و برای فرار از درد ها دوباره به سمت مواد مخدر می رود، بنابراین پرداختن به درد ها و درمان آن اهمیت بسیاری دارد زیرا با درمان این درد ها می توان یکی از عوامل موثر بر عود اعتیاد را از میان برداشت.

دردهای جسمانی ترک اعتیاد و بیماری های روان تنی
دردهای جسمانی که به خاطر ترک اعتیاد به وجود می آید ممکن است مدت ها بعد از ترک کامل ادامه داشته باشد و این درد ها بدون این که علت جسمانی مشخصی برای آن ها وجود داشته باشند همچنان ادامه دارند در این زمان مشکل احتمالا به خاطر بیماری های روان تنی می باشد.

اختلالات و بیماری های روان تنی به بیماری هایی گفته می شود که با نشانه ها و علائم بیماری های بدنی و جسمی شروع شده اند و جسم فرد را درگیر می کنند اما منشا اصلی آن مشکلات روانی و ذهنی می باشد.

اگر چه این بیماری جسمی هستند و درد های جسمی را شامل می شوند اما برای درمان آن باید روان درمانی صورت گیرد و درد های روان تنی معمولا ۶ ماه بعد از ترک اعتیاد از بین می روند اما برای بسیاری از افراد با گذشت سال ها بعد از ترک از بین نرفته و همراه آن ها خواهد بود.

برای درمان این دردها حتما باید به مشاوره روانشناسی و مشاوره اعتیاد مراجعه کنید تا راهکار لازم برای درمان آن را در اختیار شما قرار دهند.رد جسمانی ترک اعتیاد، درد های عضلانی، پا درد و دست درد ناشی از اعتیاد

یکی از دردهایی که اکثر افرادی که در حال ترک هستند با آن دست و پنجه نرم می کنند درد های عضلانی مانند کمر درد و پا درد می باشد این درد ها در عضلات و ماهیچه های پشت ساق پای افراد ایجاد می شود و علائمی مانند سندروم پاهای بی قرار را در فرد ظاهر می کند در این سندروم افراد حالت های ناخوشایندی در پاهای خود احساس می کنند و نیاز شدیدی دارند تا پاهایشان را تکان دهند

منبع:کانون مشاوران ایران-دردهای جسمانی ترک اعتیاد و راه های درمان آن، پا درد، درد دست و عضلات بدن



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد , اعتیاد , درد جسمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مردان و زنان ممکن است در دوره ای از زندگی دچار افسردگی شوند. افسردگی یک بیماری جدی است که بر نحوه تفکر، احساس و عمل فرد تأثیر می گذارد. در این مقاله به راه های درمان، علائم و علل افسردگی در مردان می پردازیم.

یکی از اختلالات شایع روانی، افسردگی می باشد که صرف نظر از ویژگی های شخصیتی امکان ابتلا در همه مردان وجود دارد و معمولا نشانه های آن به صورت خستگی، مشکلات خواب، رفتارهای خطرناک و اعتیاد به مواد مخدر نشان داده می شود.

افسردگی در زنان زودتر نشان داده می شود زیرا زنان در مورد احساساتشان حرف می زنند و به راحتی صحبت می کنند اما مردان افسردگی را برای خود مسئله ای خجالت آور در نظر می گیرند و از احساسات و مشکلات خود در این خصوص حرفی نمی زنند به همین دلیل بیماری افسردگی در مردان دیر تشخیص داده می شود. در حالی که تشخیص به موقع و درمان زود هنگام آن اهمیت بسیاری دارد.

در ادامه این مقاله به بررسی کامل افسردگی می پردازیم و در صورتی که شما و اطرافیانتان علائم و نشانه های افسردگی را دارید بهتر است هر چه زودتر برای درمان آن از مشاور متخصص کمک بگیرید.

پیشنهاد مشاور: تست افسردگی با پاسخ تحلیلی رایگان + راهکار درمانی

افسردگی در مردان: دلایل اصلی
افسردگی در آقایان دلایل متعددی دارد. عوامل ژنتیکی، احتمال افسردگی در مردان افزایش می یابد، هم چنین در محیط کاری اگر شخص دچار استرس های زیادی باشد احتمال تحریک و بروز افسردگی وجود دارد، افسردگی در مردان در سنین مختلفی به وجود می آید به طور مثال در سنین نوجوانی، در هنگام ازدواج و در دوران بازنشستگی، فرد در خطر احتمال افسردگی قرار می گیرد.

با توجه به این موارد، عوامل دیگری در این زمینه نقش دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استرس بیش از حد
مشکلات خانوادگی و زناشویی
شکست در رسیدن به اهداف
از دست دادن شغل و مشکلات مالی
مشکلات سلامتی و بیماری های مزمن
ترک مواد مخدر و سیگار
مرگ دوستان و آشنایان
مسئولیت های سنگین خانوادگی
افسردگی پس از زایمان همسر
علائم افسردگی چیست | علائم افسردگی در مردان مجرد
علائم افسردگی در زنان و مردان با یکدیگر متفاوت می باشد برخی از مهم ترین علائم افسردگی در مردها عبارت اند از:

خستگی از علائم افسردگی
یکی از شایع ترین نشانه های افسردگی در آقایان، خستگی می باشد مردان افسرده همواره احساس خستگی می کنند و تحریکات بدنی و صحبت کردن آن ها بسیار کند می باشد و آن ها تمایل زیادی به خوابیدن دارند اما در به خواب رفتن با مشکلاتی رو به رو هستند به همین دلیل خستگی آن ها همواره در جسم و روان آن ها احساس می شود.

مشکلات خواب از نشانه های افسردگی در مردان
مردانی که به بیماری افسردگی مبتلا می شوند معمولا در خواب مشکل دارند آن ها یا خیلی زود از خواب بیدار می شوند و یا بیش از نیازشان می خوابند به طور مثال ممکن است یک فرد 12 ساعت در طول شبانه روز بخوابد اما باز هم احساس خستگی می کند.

پیشنهاد مشاور: کمک به دوست و همسر افسرده چگونه ممکن است؟

منبع:کانون مشاوران ایران-افسردگی در مردان| علائمی که نباید نادیده بگیرید



:: برچسب‌ها: افسردگی در مردان , درمان افسردگی مردان , افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

انواع اضطراب در روانشناسی شامل: اضطراب دوره بارداری، اضطراب ناشی از جدایی، اضطراب جنسی، استرس پس از حادثه و غیره می باشد.آیا اضطراب باعث خودکشی می شود؟ علت دلهره و اضطراب چیست؟

انواع اضطراب چیست؟
اضطراب اجتماعی
همه ی انسان ها برای سخنرانی دچار اضطراب می شوند ولی افراد مضطرب در این شرایط:

عرق می کنند،
قرمز می شوند،
تپش قلب می گیرند
حالت تهوع را تجربه می کنند.
این علائم ممکن است حتی زمانی که فرد کارهای مورد علاقه اش را انجام می دهد هم رخ بدهد. به نظر می رسد اکثر این بیماران در گذشته اتفاق تلخی را تجربه کرده اند.

دارو می تواند به بیماران کمک کند که سرعت اضطراب خود را کنترل کنند اما رواندرمانی به افراد مضطرب نشان می دهد که مشکل آن ها بی دلیل به وجود نیامده است.

روان درمانی ممکن است زمان بر باشد اما باعث می شود که بیماران اضطراب خود را بهتر کنترل کنند.

نوع دیگری از خاطرات که با اضطراب عملکرد در ارتباط است، ترس از دست دادن علاقه ی اعضای خانواده است. این افراد اعتقاد دارند که محبت اعضای خانواده وابسته به عملکرد آن ها است و برای آن ها سخنرانی و بودن در اجتماع به معنای سنجش میزان دوست داشتنی بودن آن ها است.

این افراد معمولا ارزشمندی را وابسته به عملکرد خود می دانند.

دیده می شود که بعضی از والدین در کودکی به دلیل عملکرد اشتباه فرزند خود را تنبیه می کنند یا حتی اگر عملکرد او عالی هم باشد به دلیل مسائل پیش پا افتاده مانند ریختن آب یا غذا روی زمین آن ها را تنبیه می کنند، این تداعی ناخوشایند در بزرگسالی باعث می شود که فرد احساس کند که عملکرد او اگر مثبت یا منفی باشد به تنبیه ختم می شود.

به این ترتیب تعریف موفقیت برای کودکان دشوار می شود.
آیا فردی که به ریاست رسیده واقعا با کفایت بوده یا از ترس و تهدید به این مقام رسیده است؟
این فرد بخاطر موقعیتی که دارد احساس غرور می کند یا به دلیل اضطراب دچار حملات هراس می شود؟


اضطراب جدایی چیست؟ | انواع اضطراب
بخش عمده ای از اضطراب مربوط به ترس ناشی از تنها ماندن، ترک شدن و موارد دیگر می باشد. اضطراب جدایی معمولا از دوران کودکی و بر اساس جدایی از مادر صورت می گیرد.

اگر کودک پس از جدایی از مادرش به گرمی پذیرفته شود یاد می گیرد که جدایی خطرناک نیست اما اگر با واکنش نگران کننده مادر برخورد کند نگرش او در مورد نگرانی تغییر خواهد کرد.

مادرانی که از فرزندانشان برای پر کردن تنهایی خود استفاده می کنند در صورت جدایی فرزندانشان رفتارهایی عصبی و نگران کننده نشان می دهند. در این شرایط کودک می آموزد که جدایی باعث بروز اضطراب در مادر آن ها می شود و برای مراقبت از آن ها باید در کنار او بمانند.

عکس العملی که کودکان نسبت به جدایی نشان می دهند با تجربه طرد شدن توسط مادر ارتباط دارد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که غفلت و عدم توجه کافی به کودکان در سال های اول زندگی باعث آسیب های دائمی به شخصیت و اعصاب او می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-انواع اضطراب از نظر روانشناسان | آیا اضطراب باعث خودکشی می شود؟



:: برچسب‌ها: اضطراب , اختلال اضطراب , خودکشی ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ممکن است والدین افراد افسرده احساس کنند که نمی توانند به فرزند خود کمک کنند و اوضاع او را بهبود ببخشند. افسردگی می تواند حتی والدین را هم به سمت افسردگی بکشاند.

در این مقاله چند نکته که به بهبود حال جوانان و فرزندان افسرده کمک می کند ذکر شده است.

بهترین راه درمان افسردگی جوانان
در این شرایط ممکن است والدین نسبت به افسردگی فرزند خود شک داشته باشند، بنابراین بهترین کار کمک گرفتن از مشاور است. مشاور بهترین راه برای درمان فرزند شما را انتخاب می کند و ممکن است جلسات خانواده درمانی را نیز تنظیم کند.

کمک خانواده به فرد افسرده
والدین معمولا نگران طلاق هستند در حالی که دعوا، مصرف الکل و درگیری های شدید تاثیر بد و مخرب تری بر روحیه فرزند آن ها دارد. شاید پدر و مادر بتوانند در چنین محیطی زندگی کنند ولی فرزندان نباید تاوان اشتباهات آن ها را پس دهند.

ممکن است والدین وقتی نداشته باشند که با فرزند خود بگذرانند، اما باید سعی کنند که با فرزندان خود رابطه نزدیک تری برقرار کنند.

 

نحوه برخورد با فرزند افسرده
سعی کنید هنگامی با فرزند خود در مورد افسردگی صحبت کنید که خانه در آرامش قرار داشته باشد، از فرزند خود نپرسید که چه احساسی دارد زیرا ممکن است جواب بدهد خوب است و از حرف دیگری اجتناب کند. هیچ وقت در مورد این که چرا در اتاقش می ماند یا این که چرا تنهایی را دوست دارد با او بحث نکنید.

نوجوان ها به ندرت می توانند احساسات خود را به درستی بروز دهند اما اگر آرام باشید بالاخره می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. شاید نوجوان شما پرخاشگر باشد ولی واقعا به کمک شما نیاز دارد.

درمان افسردگی جوانان در خانه
درمان افسردگی به شدت افسردگی بستگی داشته و همه به دارو درمانی نیاز ندارند، تنها با حرف زدن در مورد احساساتشان ممکن است روند درمان طی شود اما تشخیص این موضوع به عهده متخصص است.

حرف زدن در مورد احساسات در پسران سخت تر از دختران است بنابراین نمی توان یک درمان مشخص برای تمام افراد مشخص کرد اما می توان رویکردهای درمانی موثر را بررسی کرد.

منبع:کانون مشاوران ایران-بهترین راه های درمان افسردگی جوانان و کمک به جوان افسرده



:: برچسب‌ها: جوان افسرده , افسردگی , درمان افسردگی جوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

سرد مزاجی زنان بعد از زایمان، دلایل کامل + روش درمان

یکی از مشکلات شایع زناشویی و جنسی بعد از زایمان، سرد مزاجی زنان می باشد، زنی که به تازگی زایمان کرده است دچار مشکلات جسمی و روانی می شود و به احتمال زیاد زندگی زناشویی او دچار چالش های اساسی می شود.

باید این نکته را در نظر بگیرید که زایمان فرآیندی طبیعی و مهم می باشد که روان و جسم فرد را درگیر می کند و باعث سرد مزاجی فرد می شود سرد مزاجی بعد از زایمان دلایل فیزیکی و روانی متعددی دارد که پس از این که شناسایی شدند قابل درمان می باشند.

در ادامه این مقاله به بررسی کامل سرد مزاجی جنسی زنان پس از زایمان می پردازیم و باید به این نکته توجه داشته باشید که اهمیت دادن به سرد مزاجی بسیار مهم می باشد و در این خصوص باید از مشاوره روابط زناشویی کمک بگیرید تا راه حل های درستی در اختیار شما بگذارند.

سرد مزاجی زنان بعد از زایمان: شروع فعالیت جنسی
پس از زایمان رابطه جنسی زوجین کمی سرد می شود زیرا زایمان فرآیندی می باشد که جسم و روان فرد را متحول می کند. به همین دلیل پس از زایمان مدتی زمان می باشد تا فرد آمادگی خود را برای فعالیت های جسمی دوباره به دست آورد، مدت زمان آمادگی در افراد متفاوت می باشد برخی از آن ها به چند هفته و برخی به ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز دارند

در صورتی که زن و مرد در مورد زمان این مشکلات آگاهی نداشته باشند و در زندگی مشترک با مشکلاتی رو به رو شوند، زن احساس می کند که بی کفایت می باشد و دیگر توانایی سابق را ندارد و مرد احساس می کند که کنار گذاشته شده است.

دلایل فیزیولوژیکی
زنان به خاطر دلایل زیر به بی میلی جنسی و سرد مزاجی بعد از زایمان دچار می شوند که عبارت است از:

به هم خوردن میزان ترشح هورمون ها
پارگی واژن و آسیب دیدگی در اثر زایمان
شل شدن عضلات کف لگن و افتادگی واژن از دلایل سرد مزاجی زنان بعد از زایمان می باشد
خشکی واژن که باعث مقاربت دردناک می شود.
ناتوانی در نگهداری مدفوع و ادرار در حین رابطه جنسی
کاهش حسی واژن
سرد مزاجی زنان بعد از زایمان: دلالی روانشناختی
به طور معمول قبل از این که برای زوجین مشکلی پیش آید به درمان آن اقداماتی را انجام نمی دهند سرد مزاجی در مواردی ممکن است باعث دلزدگی زناشویی شود و در صورتی که با دلایل سرد مزاجی پس از زایمان آشنا شوید بهتر خواهید توانست از نارحتی های به وجود آمده پیشگیری کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-سرد مزاجی زنان بعد از زایمان، دلایل کامل + روش درمان فوری



:: برچسب‌ها: سرد مزاجی زنان , علت سرد مزاجی زنان , زایمان ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تحریک همسر، چگونه همسر خود را تحریک کنیم؟

یکی از مسائل مهم در زندگی هر شخصی، آموزش و یادگیری نحوه تحریک همسر می باشد زیرا این امر در کیفیت رابطه جنسی و تحکیم خانواده بسیار تاثیر گذار می باشد، یادگیری نحوه تحریک همسر برای زوج های جوان و افرادی که چندین سال از عمر زندگی مشترکشان گذشته است بسیار مفید می باشد.

بعد از گذشت مدت زمانی از زندگی مشترک هیجان رابطه جنسی کاهش می یابد و علت اصلی بیشتر مشکلات زوجین طلاق عاطفی می باشد که منجر به جدایی و خیانت می شود و این مسئله به خاطر عدم آگاهی از نحوه ارضا کردن نیازهای جنسی همسر به وجود می آید.

باید زوجین توجه داشته باشند که رابطه جنسی تنها به دخول محدود نمی شود بلکه عشق بازی و آگاهی از نحوه تحریک نقاط حساس بدن شریک جنسی تان اهمیت بسیاری دارد و این نکته را در نظر بگیرید که آناتومی بدن هر فرد متفاوت می باشد و در این خصوص باید از مشاوره جنسی کمک بگیرید تا بتوانید بدن همسرتان را بهتر بشناسید و بتوانید کیفیت روابط جنسی خود را افزایش دهید.

نقش تنوع در رابطه جنسی و تحریک همسر
مردان حس تنوع طلبی بیشتری نسبت به زنان دارند زیرا مردان بیش تر از زنان تغییر رفتار جنسی برای آن ها محسوس و خوشایند است، در صورتی که می خواهید همسر خود را تحریک کنید تنوع در رابطه جنسی اهمیت بسیاری دارد، هر زنی رفتارهای جنسی خاص خودش را دارد.

برای مردان بهترین صحنه در رابطه جنسی لحظه ارضاء شدن، حرکات و حالات چهره همسرش و همین طور تن صدای او می باشد که این حالات در زنان مختلف متفاوت است و هر کدام از زنان هنگام رابطه جنسی حالت خاص خودش را دارند.

سعی کنید هرازگاهی مکان جنسی خود را تغییر دهید و از اتاق خواب به مکان دیگری بروید در صورتی که بتوانید رفتارهای جنسی خودتان را تغییر دهید برای همسرتان جذاب خواهد بود و مثل این است همسرتان شریک جنسی دیگری را یافته است، تنوع دادن به رفتارهای جنسی تا حد زیادی شما را در نظر مردتان جذاب می کند.

پس سعی کنید بر روی پوزیشن های جنسی توجه داشته باشید و پوزیشن های مختلفی را بیاموزید در صورتی که یک رفتار جنسی تکراری داشته باشید، رابطه جنسی شما یکنواخت می شود و مشکلات بسیاری برای زندگی مشترک تان به وجود می آورد.

نقش مخرب تظاهر کردن در کیفیت رابطه جنسی
یکی از اشتباهاتی که زنان در تحریک مردان انجام می دهند تظاهر آن ها به لذت در برقراری رابطه جنسی می باشد، توجه داشته باشید که مردان این موضوع را به خوبی متوجه می شوند و در صورتی که رابطه جنسی به صورت مصنوعی باشد باعث سرد شدن همسرتان می شود، زوجین باید در هنگام برقراری رابطه جنسی رضایت دو طرفه داشته باشند.

به طور کلی آشنایی با بدن زنان و نقاط تحریک مردان بسیار مهم است و در عشق بازی و تجربه رابطه جنسی آتشین نقش بسیار مهمی دارد، زوجین باید در طول سال هایی که با یکدیگر زندگی می کنند علایق، فانتزی های جنسی و نقاط حساس بدن همسرتان را بشناسید و یاد بگیرید که چطور باید همسرتان را در رابطه جنسی به هیجان آورید که بر روی کیفیت رابطه شما اثر مثبتی بگذارد.

منبع:کانون مشاوران ایران-تحریک همسر، چگونه همسر خود را تحریک کنیم؟



:: برچسب‌ها: تحریک همسر , نیازهای جنسی همسر , رابطه جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

همه کودکان طلاق، احتیاج دارند پس از این واقعه دردناک تحت درمان روان درمانگر قرار بگیرند تا با این موضوع راحت تر و بدون آسیب کمتری کنار بیایند.

البته فرزندان طلاق در بزرگسالی گاهی در مواجهه با افراد و در معاشرت با آن ها، نقاط قوی دارند که نسبت به سایر افراد متمایز می شوند. برخی از نقاط قوت عبارتند از : درک بالا و افزایش ظرفیت همدردی ـ عزت نفس بالا و جرئت مندی.

اما برخی از کودکان طلاق با چالش های بسیاری به سنین بزرگسالی می رسند. اکثر این افراد، از تنها بودن و ترک شدن وحشت دارند و نسبت به خیانت مضطرب هستند.

وقتی کودکان طلاق در بزرگسالی وارد رابطه ای عاطفی می شوند و در آن نیز از شریک عاطفی خود خیانت ببینند، بیش از پیش پرخاشگر، افسرده و بی اعتماد می شوند. برخی از این افراد حتی تاب اختلافات زناشویی را نیز ندارند و حتی اختلاف نظر خود را از ترس محکوم شدن به طلاق بروز نمی دهند.

شرکت در جلسات مشاوره می تواند این تعارضات را تا حدودی حل کند و فرد را در جهت داشتن زندگی ای لذت بخش یاری کند.

فرزندان طلاق در مسیر رشد خود با چالش های بسیار زیادی مواجه می شوند. البته طلاق گرفتن همیشه بد نیست و گاهی اوقات حکم درمان روانی فرد را دارد اما متاسفانه کودکان بی گناه، قربانی این تصمیم ابدی خواهند شد. والدینی که از همسر خود طلاق می گیرند لازم است وقت بیشتری را برای تربیت فرزند خود در نظر بگیرند. در این مقاله با مهم ترین آسیب های وارده بر فرزندان طلاق و راه مقابله با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.


انواع عکس العمل های فرزندان طلاق هنگام مواجهه با آن ها
تاثیرات و عوارض کلی طلاق بر فرزندان
هنگامی که اختلافات زوجین شدت می گیرد و احساس می کنند دیگر راهی برای ادامه دادن این زندگی ندارند تصمیم به طلاق می گیرند. عوارض منفی حاصل از طلاق قابل کتمان نیست اما برخی زوجین معتقدند وقتی فرزندی دارند باید به هر قیمتی این زندگی را ادامه دهند. این باور غلط موجب می شود خیانت، افسردگی و یا حتی طلاق عاطفی بین زوجین شکل بگیرد که در این صورت نیز مشکلی حل نخواهد شد. در واقع بهتر است بگوییم، زندگی با تک والد بهتر از یک زندگی تنش زا و ناراحت کننده است. کودکان در این زندگی های پر تنش آسیب بیشتری را متحمل می شوند. البته تصمیم به طلاق در وهله اول به صلاح دید مشاور خانواده و سپس خود زوجین صورت خواهد گرفت.

منبع:کانون مشاوران ایران-انواع عکس العمل های فرزندان طلاق هنگام مواجهه با آن ها



:: برچسب‌ها: مشکلات فرزندان طلاق , فرزندان طلاق , طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

متأسفانه در جامعه امروزی، خیانت در موضوعات مختلف پیش می‌آید و موجب از بین رفتن اعتماد میان زوجین می‌شود البته برخی زوجین تمایل دارند پس از طلاق نیز رابطه را به‌ همین شکل حفظ کنند اما نمی‌دانند که ترمیم اعتماد پس از خیانت چگونه است.

نشانه‌های خیانت
خیانت تنها درباره مسائل جنسی رخ نمی‌دهد و ممکن است شامل موضوعات دیگری نیز باشد، مثلاً وقتی شما رازها و حقیقت‌های مهم و حائز اهمیت زندگی خود را از دید همسرتان پنهان می‌کنید و یا رفتاری دارید کمی اعتماد میان شما را خدشه‌دار می‌کند نیز نوعی خیانت محسوب می‌شود کسی که به همسر خود خیانت کرده باید تمام تلاش خود را برای بهبود روابط عاطفی‌شان بکند و لازمه این قضیه داشتن اعتقاد داشتن صداقت و حسن‌ نیت است.

وقتی شخص خیانت را تجربه می‌کند به‌ طور طبیعی سخت می‌تواند به همسر خود اعتماد کند و ممکن است دائماً تجربه تلخ گذشته را با خود مرور کند وقتی حسن‌ نیت شما به او ثابت شود و به همسر خود نشان دهید واقعاً آدم بهتری شده‌اید فرایند اعتماد کردن خیلی راحت‌تر خواهد شد.

علت بروز خیانت
خیانت معمولاً به دلایل مختلفی بروز می‌دهد اما به هر دلیلی باشد توجیه اخلاقی ندارد از دست دادن موقعیت اجتماعی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر و یا حتی نازایی می‌تواند جرقه خیانت را به وجود بیاورد. اگر در زندگی زناشویی خود مشکلی دارید توصیه می‌کنیم حتما به مشاور خانواده مراجعه کنید و قدمی برای حل مشکل خود بردارید.

راهکارهای عملی جلب اعتماد همسر بعد از خیانت
این‌طور مثال می‌زنیم که شما به همسر خود به هر دلیلی خیانت کرده‌اید اما در حال حاضر از کار خود به ‌شدت پشیمان هستید و از او می‌خواهید شما را ببخشد، اما همسر شما نمی‌تواند به‌راحتی گذشته را فراموش کنند و می‌ترسد دوباره به او خیانت کنید. وظیفه شما در این‌جا این است که تمام انرژی خود را صرف کنید تا دوباره اعتماد او را به دست بیاورید. در ادامه راهکارهایی دراین‌باره به شما پیشنهاد می‌دهیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید اعتماد همسر خود را جلب کنید.

مراجعه به روان‌شناس در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد

در گفتار و به‌ خصوص رفتار خود صادق باشید
در این‌مورد لازم است همسرتان را در جریان هر کاری که انجام می‌دهید بگذارید. نباید گلچینی از کارهایتان را به همسرتان اطلاع دهید، چون ممکن است همسر شما در جریان کارهای پنهانی شما قرار بگیرد و جلب اعتماد غیرممکن شود. وقتی وسوسه می‌شوی رفتار مشکوکی را انجام دهید با یک روان‌شناس و مشاور مشورت کنید تا به وسیله راهکارهای تجویزشده این افکار را از ذهن خود دور کنید و به زندگی طبیعی خود باز گردید. اگر از این افکار پیشگیری نکنید ممکن است دوباره در دام خیانت گرفتار شوید.

باید در همه ابعاد زندگی خود شفافیت و صداقت داشته باشید، چون شرایط متفاوتی دارید و لازم است همسر خود را درک کنید و به او حق دهید تا بتواند به‌ راحتی به شما اعتماد کند.

نگفتن حقیقت نام دیگر دروغ‌گویی است
صداقت داشتم فقط به این معنی نیست که حقیقت را بگویید بلکه به این معنا نیز هست که علاوه‌ بر گفتن حقیقت چیزی را نیز از همسرتان پنهان نکنید و او را در جریان جزئیات زندگی خود قرار دهید. گلچین کردن مطالب نیز می‌تواند نوعی خیانت محسوب شود چون ممکن است همسر شما بعداً موضوعات پنهان‌شده را بفهمد و سخت بتواند به شما اعتماد کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا پس‌ از خیانت همسر می‌توان به او اعتماد کرد؟



:: برچسب‌ها: خیانت همسر , علائم پشیمانی پس‌از خیانت , خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

طلاق ممکن است آسیب های روحی روانی بسیار زیادی برای کودکان به وجود بیاورد اما مهم ترین اقدامی که والدین پس از طلاق لازم است انجام دهند، انتخاب روشی صحیح به منظور تربیت صحیح فرزند پس از طلاق است.

چگونه می توانیم با وجود طلاق فرزندان سالم و شاد تربیت کنیم؟
من دوستانی داشتم که دلشان نمی خواست ازدواج کنند و نکردند، زیرا به علت طلاق پدر و مادر خود شدیدا از نظر روانی آسیب دیده بودند.

طلاق برای کودکان بسیار سخت است زیرا نمی توانند درک کنند چرا والدین از یکدیگر طلاق می گیرند و یا شاید خودشان را عامل طلاق والدین می دانند. در بعضی مواقع این کودکان با خود و دوستان خود عهد می بندند که هیچوقت ازدواج نکنند. البته به یاد داشته باشید که طلاق گرفتن همیشه بد نیست و پدر و مادر نباید در هر شرایطی فرد را سرزنش کنند و نسبت به تصمیم خود احساس بدی داشته باشد. پس از طلاق هم می توانید یک زندگی سالم و شاد را تجربه کنید البته با انتخاب یک روش صحیح تربیت فرزند. در این مقاله شما را با روش های تربیت فرزند سالم و شاد آشنا خواهیم کرد.

توصیه های کاربردی برای تربیت فرزند سالم پس از وقوع طلاق
برای کمک به فرزندتان با آنها همراه و همگام شوید:

دعوا و جدل هایتان را دور از چشم کودک خود انجام دهید
نیازی نیست فرزندان خود را در جریان ریز دعواهای خود بگذارید. دانستن این حقایق فقط اوضاع روحی فرزند شما را بدتر می کند. فرزندان شما مشاور حرفه ای نیستند. سعی کنید با یک متخصص در این باره صحبت کنید تا این صحبت ها بتواند گره ای از مشکلات شما باز کند.

صحبت ها و مشکلات همسر سابق خود را از نظر فرزند خود پنهان کنید. به طور منطقی فرزند شما فرزند همسر سابق شما نیز هست. با بد گویی درباره همسر خود ممکن است فرزند شما نیز این صفات بد را به خودش نیز نسبت دهد. در موقعیت هایی ممکن است با همسر سابق خود رو به رو شوید. در این مواقع سعی نکنید تا چهره عبوس به خود بگیرید. کاملا طبیعی رفتار کنید و اگر می توانید مکالمه ای هر چند کوتاه با همسر سابق خود داشته باشید. این نوع مکالمات تصویر خوبی در ذهن فرزند شما می سازد.

درباره خود و همسر سابقتان با یک مشاور خانواده صحبت کنید
تقاضای مشاوره در دفتر مشاوره گزینه خوبی برای شما است. می توانید همه احساسات خود را نسبت به زندگی قبلی و همسر قبلی خود به مشاور بگویید از دشوار بودن زندگی فرزندتان بگویید تا از احساسات منفی تا حدودی تخلیه شوید.

نه ترجیح و نه انتخاب!
وقتی با همسر خود مواجه می شوید احتیاجی نیست پرخاشگری کنید و ناراحت شوید. سعی کنید رفتار خوبی با او داشته باشید. اگر دوست ندارید از بدی های او بگذرید و او را ببخشد پس سعی کنید در معرض وجود و حضور او نباشید.

منبع:کانون مشاوران ایران-تربیت یک فرزند شاد و سالم پس از طلاق



:: برچسب‌ها: عوارض طلاق والدین بر فرزندان , کودکان طلاق , طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

زمانی که تلفن همراه یک وسیله ی لوکس برای ثروتمندان یا وسیله ی مورد استفاده برای والدین می باشد، این مسئله که کودکان نیز یک گوشی تلفن همراه داشته باشند معمول و عادی می باشد. کودکان نوپا و بچه های کوچک گوشی تلفن همراه و تبلت را می شناسند و به وسیله ی آن می توانند شوهای تلویزیونی مورد علاقه شان را تماشا کنند، به موسیقی گوش دهند و با آن بازی کنند. ولی این مسئله که بچه های کوچک قبل از رسیدن به سن خاصی موبایل داشته باشند ضروری به نظر نمی رسد.

زمانی که بچه ها انقدر کوچک هستند که باید همواره تحت نظارت باشند، آنها به موبایل نیازی ندارند. این مسئله روشن به نظر می آید که در این سن تکنولوژی موبایل در اصل برای ارتباط با دیگران استفاده می شود. کودک برای تماشای شوهای تلویزیونی و بازی کردن به موبایل نیاز ندارد. استفاده از وسایل الکترونیکی برای بچه ها در سنین خاصی بر روی رشد و سطح توجه آنها تاثیر می گذارد. هیچ دلیل برای اینکه کودکان برای خودشان موبایلی داشته باشند که همیشه در دسترس باشند وجود ندارد. شما می توانید گوشی را پیش خود نگه دارید و زمانی که کودک باید به شما تلفن بزند و یا از او خبردار شوید گوشی را در اختیار او بگذارید.

 

زمانی که کودک شروع به خارج شدن از خانه می کند می تواند برای تماس های اضطراری و بدون اینکه گوشی زنگ بخورد و استفاده از آن برای او یک عادت شود گوشی تلفن همراه در اختیار داشته باشند. ولی زمانی که کودک به اندازه کافی استقلال و جسارت دارد که به تنهایی و یا با دوستانش بیرون برود در این زمان کودک به تلفن همراه نیاز دارد. این بدین معنی نیست که نباید قوانین در این رابطه برای کودک وجود داشته باشد. به کودکان اجازه ندهید همان سطح دسترسی که شما به گوشی موبایل دارید کودک نیز به همان مقدار به موبایل دسترسی داشته باشد.

ولی زمانی که یک گوشی موبایل در اختیار کودک می گذارید نیاز است که یک سری محدودیت ها برای استفاده از آن برای کودک قائل شوید. این مسئله بستگی به آن دارد که کودکان برای چه کاری از تلفن همراه استفاده کنند و چه زمانی اجازه استفاده از آن را دارند. برای مثال جهت استفاده برای اینترنت کودک باید با یک سری قوانین قابل قبول محدود باشد. برای حفظ کودکان از خطرات احتمالی که در اینترنت آنها را تهدید می کند شما می توانید گوشی هایی در اختیار کودکان بگذارید که به اینترنت وصل نمی شوند و برای استفاده از آن قوانین و محدودیت هایی برای استفاده از آن وجود داشته باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-چه زمانی می توانم برای فرزندم گوشی موبایل بخرم



:: برچسب‌ها: خریدن موبایل برای کودک , کودک و گوشی موبایل , موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

شیوه های فرزند پروری هر والد معمولا از تجربیات اجتماعی، نحوه تربیت خود والد در دوره کودکی وتکرار تجربیات ومشاهدات و الگوبرداری از محیط اطراف ناشی می شود.

بر اساس نحوه تربیت کودکان می توان چهار الگوی تربیتی را تشخیص داد.

1- الگوی تربیتی مبتنی بر عدم محبت و قاطعیت.

2- الگوی تربیتی مبتنی بر محبت و عدم قاطعیت.

3- الگوی تربیتی مبتنی بر عدم محبت و عدم قاطعیت.

4- الگوی تربیتی مبتنی بر محبت و قاطعیت.

تحقیقات و بررسی ها حاکی از آن است که در شکل گیری خصوصیات تربیتی کودکان، الگوی تربیتی حاکم بر خانواده سهم به سزایی دارد. محققین عقیده دارند که اکثر کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری در الگوی اول و سوم یعنی خانواده های سرکوب گر و طرد کننده بزرگ می شوند.

فرایند این حانواده ها بدین صورت است که والدین و بچه ها برای کنترل یکدیگر از رفتار های منفی استفاده می کنند و در واقع والدین توانایی لازم برای هدایت فرزندان شان را ندارند. در چنین خانواده ای، والدین هیچ پروایی از فرمان دادن، فریاد زدن، سرزنش کردن و تنبیه نمودن بچه ها ندارند. بچه ها هم به همین ترتیب عمل می کنند تا بتوانند والدین شان را کنترل کنند. معمولا هر دو طرف تسلیم یکدیگر می شوند و این باعث تقویت رفتار در هر دو طرف می گردد.

 

1- الگوی تربیتی عدم محبت و قاطعیت
اکثر علائم عصبی که روزانه در افراد مشاهده می کنیم، از طریق این الگو به وجود می آید، نگرانی، تنش، اضطراب، افسردگی و در نهایت خودکشی، خصوصیات عاطفی، هیجانی ای هستند که به واسطه این الگوی تربیتی ایجاد می شوند.

کودکانی که بر اساس این الگو تربیت می شوند، معمولا به ترس های غیر منطقی مثل ترس از تنها خوابیدن، تاریکی، صدمه، عدم موفقیت،ترس از حیوانات بی آزار و… مبتلا می شوند واین ترس ها با سرزنش وتحقیر هر چه بیشتر والدین، شدیدتر می گردد. والدینی که مطابق با الگوی شماره یک با فرزندان خود رفتار می کنند، مقررات شدید و سختی را وضع می کنند که موجب می شود در نهایت بین آن ها و فرزندان شان روابط حاکم و پیشخدمتی برقرار گردد. با ادامه این روند جهان در نزد کودک به دو بخش حقارت و برتری تقسیم می شود که در بخش حقارت، کودک و در بخش برتری والدین اش قرار می گیرند.

منبع:کانون مشاوران ایران-شیوه های فرزند پروری



:: برچسب‌ها: الگوی تربیتی , روش تربیت فرزند , شیوه های فرزند پروری ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

آیا رابطه شما به ازدواج ختم می شود؟ روابط نامناسب برای ازدواج باعث صدمات و هدر دادن زمان و انرژی می شود و جز افسوس، پیامدهای دیگری را به همراه خواهد داشت. در این مقاله به بررسی این روابط پرداخته می شود.

امروزه برخی از روابط به اشتباه به عنوان عشق شناخته می شوند اما توجه داشته باشید که هر رابطه ای برای ازدواج مناسب نمی باشد و ازدواج ناموفق آسیب هایی را به همراه دارد که تا مدت ها گریبان گیر افراد خواهد شد هر کدام از افراد برای ازدواج شان معیارهایی دارند و بر اساس معیارها، وارد رابطه می شوند اما گاهی اوقات این روابط پایه و اساس نامناسبی دارد.

مشاوره قبل از ازدواج بسیار توصیه می شود زیرا باعث شناسایی افراد نامناسب برای ازدواج و هم چنین جلوگیری از عمیق شدن روابطی که احتمال جدایی و طلاق در زندگی مشترک می شود، در ادامه این مقاله به بررسی مهم ترین روابط نامناسب می پردازیم تا در این خصوص اطلاعات شما افزایش یابد.

چه روابطی برای ازدواج مناسب نیست؟
روابطی که برای ازدواج مناسب نیستند شرایط را از لحاظ بعد عاطفی و روانی دشوارتر می سازد و تصمیم گیری منطقی را برای فرد سخت تر و غیرممکن می کند، از طرفی این روابط زود و سریع حیات زندگی زناشویی را تهدید می کند در ادامه این مقاله به برخی از مهم ترین روابطی که برای ازدواج مناسب نیستند می پردازیم و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

1. روابطی که برای ازدواج مناسب نیست، عشق یکطرفه
یکی از روابط نامناسب برای ازدواج رابطه ای می باشد که شما عاشق طرف مقابل تان می باشید اما او زیاد علاقه ای به این رابطه ندارد و شور و شوقی نشان نمی دهد و از ندیدنتان بی قرار نمی شود، شاید شما فکر کنید که عشق شما برای ازدواج کافی می باشد اما توجه داشته باشید که عشق و محبت یک طرفه کافی نیست و باعث می شود روابط در زندگی مشترک از تعادل خارج شود و افرادی که اصرار به عشق یک طرفه دارند به طور معمول به خاطر آسیب هایی است که در دوران کودکی به آن ها وارد شده است.

به طور مثال در دوران کودکی عشق و محبتی را دریافت نکرده اند و ناخودآگاه شان در جستجوی عشق و دوست داشته شدن می باشد.

2. روابطی که برای ازدواج مناسب نیست، تظاهر به عشق
در این رابطه طرف مقابل بیشتر به شما عشق می ورزد و در این شرایط شما تظاهر به عشق و ابراز علاقه می کنید اما از دورن خود خبر دارید که نگرش شما به رابطه تان عشق نمی باشد و تنها یک تظاهر است، در این شرایط رابطه تان از مسیر و تعادل درست خارج می شود.

توجه داشته باشید که عشق لازمه یک زندگی مشترک می باشد و در صورتی که بدون علاقه ازدواج کنید هم خودتان اذیت خواهید شد و هم طرف مقابل تان دچار آسیب روحی می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا رابطه شما به ازدواج ختم می شود؟ | چه روابطی برای ازدواج مناسب نیستند



:: برچسب‌ها: عشق یکطرفه , روابط نامناسب برای ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلاف قد در ازدواج چقدر مهم می باشد؟ آیا لازم است که زن و شوهر با یکدیگر تناسب قد داشته باشند؟ یکی از معیارهایی که برای انتخاب همسر لازم است ویژگی های ظاهری می باشد که قد شامل آن می شود، تقریبا تمام افراد جامعه ایران معتقد هستند که مرد باید از همسرش بلندتر باشد و بسیاری از زنان دوست دارند تا همسرشان از خودشان قد بلند تر باشد.

در ازدواج های موفق سعی می شود تا جنبه های اخلاقی، رفتاری و ظاهری فرد حفظ شود در این مقاله قصد داریم تا در مورد موضوع تناسب ظاهری زوجین بحث کنیم هم چنین در این خصوص می توانید از مشاور ازدواج کمک بگیرید.

اهمیت قد بین زن و شوهر | قد و هیکل در ازدواج
یکی از ملاک های ازدواج برای دختران و پسران ویژگی های ظاهری می باشد، یکی از این ویژگی های ظاهری، اختلاف قد می باشد و در صورتی که خود فرد از معیارهای جامعه بالاتر باشد انتخاب را برای فرد سخت تر می کند.

در بسیاری از موارد زوج ها تفاهمات اخلاقی و تناسبات شخصیتی دارند اما با آن وجود به دلیل عدم تناسب در قد از ازدواج با یکدیگر صرف نظر کرده اند. اما بر اساس مشاهدات انجام شده دخترانی که با مردان کوتاه تر از خود ازدواج کرده اند زندگی موفق تری داشته اند و احتمال جدایی و طلاق آن ها کاهش می یابد، البته توجه داشته باشید که این امر در تمامی موارد صحیح نمی باشد.

مردانی که نسبت به همسرشان قد کوتاه تری دارند ممکن است اعتماد به نفس کافی نداشته باشند و زندگی شان تحت تاثیر قرار بگیرد، هم چنین برخی از مردانی که قد کوتاهی دارند تلاش می کنند تا با استفاده از کسب درآمد و یا توجه بیشتر به همسرشان این مسئله را جبران کنند و احساس رضایت بیشتری داشته باشند.

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است اختلاف قد در ازدواج اهمیت چندانی ندارد و مردان کوتاه قد به زندگی مشترک شان پایدارتر هستند.


با هم قد خودت وصلت کن | اهمیت اختلاف قد در ازدواج
اختلاف قد دختر و پسر برای ازدواج
تعداد بسیاری از مردان ترجیح می دهند تا به خواستگاری دختر کوتاه تر از خودشان بروند و معمولا دوست ندارند با زنی بلندتر از خودشان ازدواج کنند زیرا مردانی که کوتاه قد هستند دچار کم خود بینی می شوند و آن ها متنفر هستند تا در هنگام نگاه کردن به همسرشان سرشان را بالا نگه دارند، البته دخترانی که قد بلند هستند نباید نا امید و نگران باشند زیرا مقوله عشق و ازدواج فراتر از خصوصیات ظاهری می باشد و برخی از افراد به مسائل ظاهری توجهی ندارند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید از هزاران سال پیش پسران در ازدواج ترجیح می دهند با دختران کوتاه تر از خود ازدواج کنند، در گذشته مسئله ای که در ازدواج مهم بود قدرت باروری زن می باشد و معتقد بودند زنان قد بلند دیرتر به بلوغ می رسند و قدرت باروری کم تری دارند و این عقیده در مردان آن زمان به وجود آمده است و شاید به طور ناخودآگاه در طی نسل ها و در هنگام تولد بر روی آن ها تاثیر گذاشته است.

بر اساس مطالعاتی که انجام شده است قد مادر و پسر و قد دختر و پدر به هم مرتبط می باشند به همین دلیل مادران قد بلند به احتمال بیش تری صاحب پسر با قد متوسط و کوتاه می شوند.

منبع:کانون مشاوران ایران-با هم قد خودت وصلت کن | اهمیت اختلاف قد در ازدواج



:: برچسب‌ها: اختلاف قد در ازدواج , قد و هیکل در ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج، این فاصله ها را در نظر بگیرید

یکی از مسائل هایی که در مسیر قبل از ازدواج و بعد از آن در زندگی مشترک تعارض ها و مشکلاتی را به وجود آورده است اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج می باشد، خانواده های دختر و پسر از لحاظ های متفاوتی ممکن است با یکدیگر اختلاف سطح داشته باشند که نمونه های رایجی از آن ها اختلاف فرهنگی و اقتصادی می باشد.

این اختلافات از همان ابتدا باعث به وجود آمدن سوء تفاهماتی در میان خانواده ها می شود که مسیر ازدواج را برای جوانان سخت می کند، اگر تمایل دارید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری را کسب کنید و با اهمیت و تاثیر اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج آشنا شوید بهتر است این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید و هم چنین می توانید در این خصوص از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید و با مشاور راجع به اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج مشورت کنید.

اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج به چه معنا است؟
یکی از فاکتورهایی که در امر ازدواج اهمیت بسیاری دارد تفاهم و اشتراک خانوادگی در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می باشد ، در صورتی که خانواده ها در این موارد با یکدیگر تناسب نداشته باشند با مقوله اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج رو به رو می شویم.

در صورتی که خانواده ها با یکدیگر اختلاف داشته باشندتعارضات زیادی در زمینه های مختلف مالی، اخلاقی، رفتاری، ارتباطی و غیره به وجود می آید برای این که شما یک ازدواج موفق داشته باشید باید با فردی ازدواج کنید که در این جهات بیشترین همخوانی را با شما داشته باشد، در این حالت احتمال درک و پذیرش متقابل میان شما و خانواده ها افزایش می یابد و به خوبی شکل می گیرد.اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج و جنبه های مختلف آن

بر اساس مطالبی که در بالا بیان شد اختلاف سطح خانواده ها در یک زمینه نمی باشد و جنبه ها و ابعاد متفاوتی دارد که در ادامه مقاله هر کدام از این جنبه ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

اختلاف سطح فرهنگی خانواده ها
یکی از ابعاد اختلاف سطح خانواده ها برای ازدواج، اختلاف فرهنگی می باشد، اختلاف فرهنگی در ازدواج مسائل بسیار گسترده ای را تحت تاثیر قرار می دهد و تاثیرات آن بر روی کیفیت ازدواج زوجین بسیار عمیق می باشد، در واقع اختلافات فرهنگی باعث به وجود آمدن اختلافاتی در زمینه های مختلف مانند عقاید، آداب و رسوم، سبک زندگی و روش های تربیتی می شود.

زوج هایی که در فرهنگ های متفاوتی رشد کرده اند و تصمیم به برقراری زندگی مشترک دارند برای این که در زندگی با چالش های کمتری رو به رو شوند باید قبل از تصمیم گیری به ازدواج با مشاور ازدواج صحبت کرده و اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج را مورد بررسی قرار دهند و در مورد مشکلات و چالش هایی که ممکن است در آینده برای آن ها به وجود آید بیشتر آشنا شوند و در این خصوص آگاهی بیشتری کسب کنند، آن ها می توانند به کمک مداخلات روان درمانگر مهارت های سازگاری شان را افزایش دهند تا در آینده پذیرش و انعطاف بیشتری در برابر تفاوت ها از خودشان نشان دهند.

منبع:کانون مشاوران ایران-اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج، این فاصله ها را در نظر بگیرید



:: برچسب‌ها: اختلاف سطح , اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

یکی از بحث برانگیزترین مسائل در حیطه روانشناسی خانواده، ازدواج با فرد معلول می باشد یکی از سوالاتی که در کنار این موضوع مطرح می شود این است که حق ازدواج و تشکیل خانواده به عنوان یک انسان، برای فرد معلول تا چه اندازه می باشد؟ بیشتر روانشناسان برای این سوال پاسخ مشخص و ثابتی ندارند، البته نکته ای که در این جا اهمیت دارد این است که افراد دارای نقص عضو یا معلولیت مشابه با افراد دیگر حق زندگی دارند.
در این شرایط شما باید توجه داشته باشید که قرار است شما چندین سال زندگی مشترک را تجربه کنید و باید بدانید که راه یافتن به بسیاری از نیازها به سختی امکان پذیر می باشد، قبل از هر تصمیم گیری باید با مشاوره ازدواج صحبت کنید و بعد از آن تصمیم نهایی را بگیرید.
در این مقاله به بررسی ابعاد مختلف ازدواج با افرادی که دچار معلولیت هستند می پردازیم.

مسائلی که هنگام ازدواج با فرد معلول باید در نظر داشته باشید
زمانی که فرد دارای نقص عضو است و به شما پیشنهاد ازدواج می دهد باید به مسائلی که در ادامه بیان می کنیم دقت داشته باشید، شما باید بدانید که قرار است با فرد به مدت چندین سال زندگی کنید و به همین دلیل باید همه جوانب را برای انتخاب همسر مناسب و ضروری است را در نظر بگیرید و ابتدا معیارهای انتخاب همسر مناسب را مطالعه کنید و بعد به مسائل زیر توجه کنید.


در ازدواج با معلولین به چه مسائلی باید توجه کرد
ترحم کردن هنگام ازدواج با فرد معلول
اولین و مهم ترین چیزی که با مشاهده ازدواج افراد دارای معلولیت و سالم به ذهن می رسد این است که احتمال ترحم از جانب افراد سالم وجود داشته است، مسئله ترحم بسیار مهم است و باید هر دو طرف آن را جدی بگیرند، در این شرایط با خودتان صادقانه باشید و بیندیشید که آیا پاسخ شما از روی ترحم و دلسوزی می باشد؟
در صورتی که پاسخ به این سوال به طور قطعی برای شما منفی نباشد باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام عمر نمی توانید با این احساس در کنار همسرتان زندگی کنید و بعد از مدتی نسبت به این مسئله سرد خواهید شد و بیشتر جنبه های منطقی در مقابل چشم هایتان نمایش داده می شود، در این شرایط آسیبی که به طرف مقابل تان می زنید به مراتب شدید تر از یک پاسخ منفی در ابتدای راه است ضمنا توجه داشته باشید که طرف مقابل شما به عنوان یک انسان احتیاجی به ترحم ندارد.
زمانی که شما به او پاسخ منفی بدهید او شانس دیگری خواهد داشت که ارتباط عاطفی با فرد دیگر برقرار کند شما در صورتی که اجازه داشته باشید برای خودتان تصمیم بگیرید که عمری را با ترحم در کنار فرد دیگری زندگی کنید اما اجازه نخواهید داشت فرد دیگری را وارد چنین شرایطی کنید و به جای او تصمیم بگیرید.

استقامت در برابر دیگران در ازدواج با فرد معلول
در صورتی که تصمیم گرفته اید که با فردی که دارای معلولیت است ازدواج کنید باید خود را برای نگاه ها و رفتارهای نامناسب اطرافیان آماده کنید، این مسئله از جانب دیگران غیرمعمول می باشد و آن ها احساسات و نظرات خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به شما گوشزد خواهند کرد و به این نکته توجه کنید که فشار رفتارهای دیگران بسیار شدید خواهد بود آیا شما قادر هستید در مقابل تمامی این فشارها همراه همسرتان باشید و به خوبی از او حمایت کنید؟


توجه به منافع ثانویه هنگام ازدواج با فرد معلول
فرد معلول ممکن است با توجه به منافع ثانویه به فکر ازدواج باشد، منافع ثانویه به این معناست که فرد بیمار به خاطر مشکلات جسمی و شرایط خاصش مورد توجه اطرافیان قرار گرفته و از معلولیتش استفاده می کند تا به مقاصد خود برسد، در این شرایط ممکن است طرف مقابل تان به دنبال این باشد که با توجه به شرایط جسمی اش با درخواست او موافقت کرده و در طول زندگی مشترک و موقعیت های مختلف از این موضوع به نفع خود استفاده کند. در صورتی که متوجه شدید طرف مقابل تان این طور ویژگی دارد ابتدا باید سعی کنید که این ویژگی را از بین ببرید و بعد به ازدواج با او فکر کنید تا تصمیم درستی برای ازدواج بگیرید.

منبع:کانون مشاوران ایران-در ازدواج با معلولین به چه مسائلی باید توجه کرد| ازدواج با معلولین



:: برچسب‌ها: ازدواج با معلولین , فرد معلول , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()