نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کودکان می توانند بیش از حد بی نظم بوده و محیط شلوغی را برای خودشان درست کنند. ممکن است نسبت به این موضوع آگاه باشید که کودکان کمی هستند که دوست دارند منظم باشند , واقعا ذات تمیز و مرتبی داشته باشند، ولی بیشتر کودکانی که ما با آنها آشنا هستیم، کودکانی هستند که کمتر منظم هستند.

شما به عنوان یک مادر، ممکن است با مشکلاتی مواجه شده باشید در رابطه با اسباب بازی هایی که به طور نا منظم در اتاق پخش می شوند، وسایل مربوط به شهر بازی که در کف اتاق پخش می شوند، موارد و لوازم عادی که در سرتاسر خانه پخش شده است و سایر موارد شلوغ کاری که از طریق بچه ها ایجاد می شود، و نسبت به آنها اعتراض داشته باشید.

 

موارد محدودی وجود دارد که می تواند به مدیریت این مشکلاتی که والدین با آنها مواجه هستند، کمک کند. برخی از این روش ها را که بهترین می باشند ، را در ادامه لیست شده اند. سعی کنید آنها را امتحان کنید و ببینید که چقدر برای شما مناسب می باشند.

جمع و جور کن! این یک کلمه ای است که در سال های گذشته زیاد مورد استفاده قرار گرفته است، ولی داشتن یک خانه آرام و منظم، یک نکته بسیار مهمی می باشد. به طور اصولی، در حوزه و ناحیه مربوط به کودک ، که کودک در آنجا فعالیت دارد، پیشنهاد می کنیم که همه چیز (بله، همه چیز) مرتب باشد و اسباب بازی های شکسته ، وسایل غیر ضروری، دور انداخته شود و تعداد موارد موجود کاهش یابد ( برای مثال اگر ۵۰ تا اسباب بازی مربوط به حیوانات باشد، آنها را به ۱۰ اسباب بازی حیوانات کاهش دهید). بلی، این روش مدت زمان زیادی طول خواهد کشید و ولی به صورت کلی خوب است و زمان کمی را در روز به آن اختصاص دهید ( برای مثال ۱۵ دقیقه در هر روز یا مواردی شبیه آن، و اگر فرصت مناسبی داشتید ، می توانید چند ساعتی را صرف این کار کنید).
جای هر چیزی! هر چیزی باید یک جای خاصی داشته باشد و در جایگاه مختص به خودش قرار بگیرد. شما مجبور نیستید که سبدها یا سطل های اسباب بازی گران قیمتی را بخرید ( اگر چه داشتن سبدهای مناسب اسباب بازی ها جمع و جورتر نشان می دهد). مطمئن شوید که در هر سبد یک نوع خاصی از وسایل یا اسباب بازی ها را انبار کرده اید، و هر سبد را برچسب بزنید.
” نظارت مادر”. کودک یک عادت بد دارد و سایل را جایی قرار می دهد که نمی توان به صورت سریع خانه را تمیز کرد. گاهی مجبور هستید که همه جاهایی که وسایل جمع شده است را نگاه کنید و همه چیز را در جایگاه مناسب خودشان قرار دهید، تا مطمئن شوید که همه وسایل در جایگاهی قرار گرفته اند که به راحتی می توان آنها را پیدا کرد.
این کار را به صورت یک بازی و سرگرمی انجام دهید. حتی در صورتی که شما این احساس را نداشته باشید که برای هر کاری که باید بچه هایتان انجام دهند، از آنها قدر دانی کنید، ایجاد کردن یک بازی یا سیستم قدردانی، که شامل تمیز کردن و فرآیند نگه داری می باشد، می تواند مفید باشد. برای مثال، اگر برخی وسایل بر روی کف زمین قرار داشته باشد، به بچه های خود بگویید که ۲۰ تا از وسایل را بردارید و آنها را در جایگاه مناسب خوشان قرار دهید، و در عوض آن به اندازه یک چهارم وسایل یا بخشی از آن، به آنها شکلات دهید یا ده دقیقه به آنها زمان دهید که بازی الکترونیکی انجام دهید، یا هر کار دیگری که فکر می کنید برای بچه های شما منطقی باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-پنج روش برای مدیریت وسایل و اسباب بازیهای کودک شما



:: برچسب‌ها: اسباب بازیهای کودک , کودک , مدیریت اسباب بازیهای کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

همیشه تولد فرزند دوم و حسادت فرزند اول به دوم، برای والدین دلهره ای ایجاد می کند که چگونه فرزند اول را با این شرایط یا به نوعی چالش مواجه کنند و چه رفتارهایی را انجام دهند. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و چند روش رفتاری برای والدین نیز ذکر شده اند:

با باردار شدن مادر و انتظار برای فرزند دوم، مادر باید به طور ساده و قابل فهم در مورد تولد نوزاد، با کودک، گفت و گو کند اما آن چه مهم است، این که دربار ه ی آن نباید زیاده روی کند و این اطلاع را نیز نباید زود به کودک بدهد زیرا تصور کودک نسبت به زمان، با تصور بزرگسالان متفاوت است. یک ماه ممکن است از نظر کودک، بسیار طولانی باشد؛ بنابراین، اگر مادر ۶ ماه پیش از تولد نوزاد، با کودک خود درباره ی نوزاد جدید صحبت کند، برای کودک، صبرکردن در این مدت، خسته کننده است. اگر کودک به علت بزرگ شدن شکم مادر و تغییرهایی که در مادر به وجود آمده، از او سؤال کرد، باید در مورد نوزاد و تولد او، با کودک حرف زد.

اگر کودک در مورد حاملگی مادر و تولد نوزاد و داشتن خواهر یا برادری سؤالی نکرد، بهترین موقعِ گفتن و توضیح دادن برای کودک، همان چندماه آخر دوران حاملگی ست. مادر باید در مورد نوزاد جدید، به زبانی ساده و قابل فهم و دور از اصطلاح های پزشکی با کودک صحبت کند. به او نگویید که با تولد نوزاد جدید، زندگی شادی خواهیم داشت و نوزاد سبب شادی، تفریح و سرگرمی همه ی ما خواهد بود زیرا چنین نخواهد بود! بلکه به او بگویید: «نوزاد بسیار کوچکی خواهیم داشت که نمی تواند راه برود، گریه زیاد م یکند، باید به او شیر بدهیم و از او مراقبت کنیم تا بزرگ شود.

اگر کودک به حد کافی بزرگ است، زمانی که برای خرید وسایل و لوازم نوزاد به بازار می روید، کودک را با خود ببرید و او را در هنگام خرید، شرکت دهید. او از شرکت کردن، احساس خوشحالی خواهد کرد اما زمانوخرید شما با کودک، باید بسیار کوتاه باشد تا خسته نشود. هنگام خرید لوازم، برای کودک نیز چیزی بخرید تا احساس نکند که با تولد نوزاد جدید، کنار گذاشته شده است.

از طرفی دیگر، کودک نباید احساس کند آن چه در گذشته متعلق به او بوده مانند تختخواب، صندلی، اسباب بازی و… از او گرفته و به نوزاد جدید داده می شود؛ اگر قرار است گهواره یا تخت کودک برای استفاده ی نوزاد اختصاص یابد، پدر و مادر ابتدا باید برای کودک، تخت جدیدی تهیه نمایند و سپس تخت او را مورد استفاده ی نوزاد جدید قراردهند.

زمانی که مادر برای زایمان و تولد نوزاد به بیمارستان می رود:
چون زمان ماندن مادر در بیمارستان، اغلب کوتاه است، بنابراین نگه داری کودک در خانه پرستاری او باید به وسیله ی پدر یا افرادی که با کودک نزدیکی داشته اند، انجام گیرد. اگر مادر، مدت زمان کوتاهی در بیمارستان خواهد ماند، بردن کودک به بیمارستان، ضرورتی ندارد و دیدن و آشناشدن کودک با نوزاد تازه متولدشده، بهتر است که پس از بازگشت مادر به خانه و در خانه صور ت گیرد. پس از آوردن نوزاد به خانه، کودک بزر گتر را به اتاقی دیگر یا به خانه ی پدر و مادربزرگ نفرستید، زیرا کودک احساس خواهد کرد که متولدشدن نوزاد، تغییری در پرستاری اش به وجود آورده و او را از محیط قبلی خود و دامان مهر و محبت مادر، دور کرده است.

 

آوردن نوزاد به خانه و پیدایش حس حسادت در کودک بزر گتر:
زمانی که نوزاد به خانه آورده م یشود، چون مورد توجه همه قرارمی گیرد و دوستان و اقوام، هریک او را در آغوش می گیرند و حتی برایش هدیه می آورند، بنابراین، کودک احساس می کند که ای کاش من هم نوزاد بودم و عکس العمل او ممکن است ب هصورت رفتار کودک شیرخوار باشد؛ او ممکن است در شلوار خود ادرار کند یا در حالی که درگذشته خوب حرف می زده، مانند کودکانی که تازه یاد گرفت هاند کلم هها را ادا کنند، حرف بزند.

برخی از کودکان هنگامی که مادر، نوزاد خود را شیر می دهد، از روی حسادت، به شیرخوردن از شیشه شیر تمایل پیدا می کنند و با گریه کردن، از مادر می خواهند که شیر را از شیشه شیر به آنان بدهد، درصورتی که خوردن شیر از شیشه را در گذشته ترک کرده بودند. مادر نباید احساس کند که کودک با خوردن شیر از شیشه ی شیرخوری، مشکلی به وجود خواهد آورد و نباید با ای نکار، مخالفت کند و چیزهای دیگری مانند شکلات و شیرینی به او بدهد که راضی اش نماید. تمایل کودک به خوردن شیر از بطری شیرخوری، چند هفت های بیش تر ادامه نخواهد یافت.

گاهی اوقات ممکن است از روی ناراحتی و حس حسادت، اسباب بازی یا شیء را به طرف نوزاد پرت کند که مادر به طور معمول، در چنین حالتی نسبت به عمل کودک، پرخاش کرده و او را سرزنش می کند و سرزنش کردن و عصبانیت مادر، حس حسادت کودک را عمیق تر و شدید تر خواهد کرد. مادر نه تنها باید نوزاد را از مخاطره ها حفظ کند، بلکه باید کودک بزر گتر خود را نیز دریابد. مادر باید به کودک بگوید: «ما همگی دوستت داریم اما چون این خیلی کوچک است، باید مراقبش باشیم. تو هم باید کمک کنی تا با همدیگر بزرگش کنیم. »

شدت حسادت کودکان نسبت به نوزاد شیرخوار به طور معمول در سنین کم تر از ۵ سالگی، به بیش ترین حد خود می رسد، زیرا کودک در این سن هنوز وابسته به پدر و مادر است و به خارج از خانه وابستگی ندارد اما زمانی که کودک به سن ۶سالگی یا پس از آن رسید، خود را به تدریج از پدر و مادر دور م یکند و علاقه و دوستانی در خارج از محیط خانه به دست خواهد آورد.

رفتار پدر و مادر با کودک بزر گتر باید چگونه باشد؟
زمانی که نوزاد تازه متولد شده به خانه آورده م یشود، مادر نباید هیچ گونه تغییری در رفتار خود نسبت به کودک بزرگ تر ب هوجود آورد؛ گرچه مادر به علت زایمان، ضعیف، خسته و حتی بی حوصله شده اما تا حد امکان باید سعی کند با کمک پدر، زندگی روزمره و روابط و رفتار قبلی خود را با کودک حفظ نماید. زمانی که کودک ببیند تمام توجه و علاق هی مادر به نوزاد جلب می شود و نوزاد مدام در آغوش مادر است و او بلاتکلیف و سرگردان است، حس حسادت در او به وجود خواهد آمد. اگر برای پدر امکان دارد، می تواند کودک را با خود به محل کارش ببرد تا در خلال روز با پدر مشغول باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-آماده کردن کودک برای تولد فرزند دوم



:: برچسب‌ها: تولد فرزند دوم , حسادت در کودک بزر گتر , حسادت فرزند اول به دوم ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ترس از مکان های بسته چیست: علل، نشانه ها و درمان کلاستروفوبیا

کلاستروفوبیا به معنی ترس از مکان بسته می باشد و یکی از انواع اختلالات روانی است که فرد مبتلا هنگامی که در مکان های بسته قرار می‌گیرد به شدت می ترسد و ترس شدیدی را تجربه می‌کند.

افرادی که به این اختلال دچار هستند در همه محیط های بسته ترس شدیدی دارند و شرایط زندگی برایش سخت و هراس انگیز می شود.

حتی تصور کردن در یک محیط بسته برای آن ها اضطراب و استرس ایجاد می کند و باید فرد به سرعت درمان شود تا بتوانند با آرامش زندگی کند.

امروزه آسانسور یک وسیله کاربردی است و کسانی که فوبیای فضای بسته دارند از سوارشدن با آسانسور می ترسند و به جای آنکه مسیر خود را آسان کنند و با آسانسور بروند از پله ها استفاده می کنند.

هنگامی که آن ها سوار آسانسور می شوند دچار تنگی نفس، اضطراب شدید و عرق کردن و … می شوند و به جای آنکه آسانسور وسیله ای برای آسایش آن ها باشد بیشتر ترسناک است و ترجیح می دهند از آن استفاده نکنند.

برای درمان این اضطراب هر چه سریع تر باید اقدام کرد و خداروشکر رویکردهای مختلفی وجود دارد که برای درمان موثر می باشد.

در زیر با این رویکردها بیشتر آشنا خواهید شد.

ترس از مکان های بسته یا کلاستروفوبیا
فوبیا چیست؟ به ترس بیش از حد و افراطی و مداوم و غیرمنطقی نسبت به یک شی یا مکان و وضعیت خاص فوبیا گفته می شود.

افرادی که به مکان های بسته فوبیا دارند از مکان هایی مانند آسانسور، دستگاه ام ارآی ، تونل و اتاق پرو می ترسند و دچار اضطراب شدیدی می شوند.

افرادی که کلاستروفوبیا دارند قرار گرفتن در مکان های بسته و حتی فکر کردن به مکان های بسته باعث می شود علایمی مانند افزایش ضربان قلب، تپش قلب و اضطراب شدید و تعرق زیاد و مشکل تنفسی و … برای آن ها ایجاد شود.

کلاستروفوبیا به معنی ترس از محیط بسته و آگورا فوبیا ترس از محیط باز و شلوغ است، بسیاری از افراد می توانند هر دو ترس را به طور همزمان تجربه کنند این فوبیاها از اختلالات اضطرابی به حساب می آید.

کسانی که دچار اختلال اضطرابی هستند همیشه احساس ترس و نگرانی می کنند، بدون آن که علت آن مشخص باشد.

در اختلال اضطراب فراگیر یا برخی از اختلالات وحشت زدگی، فرد همیشه احساس ترس و نگرانی می کند، با وجود آن که دلیلی مشخص ندارد.

احساس ترس در کسانی که دچار اختلال اضطرابی هستند بیش از اندازه است و با چیزی که نسبت به آن احساس خطر کرده اند، تناسبی ندارد.

در واقع انواع فوبیا به نوبه خود پیامدهای گسترده ای برای فرد مبتلا به همراه دارد.

سه بعد اساسی مطرح در کلاستروفوبیا
ترس از مکان بسته شامل سه بعد شناختی، هیجانی و جسمانی است. و این سه بعد با علایمی همراه است که ممکن است با هم یا جداگانه اتفاق افتد.

بعد شناختی: منظور از بعد شناختی فکر و خیالاتی است که فرد در مورد مکان بسته می کند و این تفکرات باعث می شود تا به اضطراب و ترس دچار شود. مانند گیر کردن، راه نجات نداشتن، تمام شدن اکسیژن ، تاریکی و…
بعد هیجانی: به ترس و اضطراب شدیدی گرفتار می شود به حدی که قابل کنترل نمی باشد.


بعد جسمانی: بدن از شدت ترس به لرز می افتد و ضربان قلب افزایش پیدا می کند. تپش قلب زیاد شده و تعرق شدیدی در بدن احساس می کند. در دست و پا لرزش زیادی ایجاد می شود.
علائم و نشانه های ترس از مکان های بسته (کلاستروفوبیا)
بسیاری از افراد فوبیای مکان های بسته را دارند و شدت علایم در افراد متفاوت است.

در موارد خفیف فرد دچار اضطراب می شود و میخواهد که از مکان بسته خارج شود اما در موارد شدیدتر حتی تصور کردن و فکرکردن به مکان بسته باعث اضطراب و ترس شدیدی در فرد می شود.

در زیر با علایم اصلی کلاستروفوبیا آَشنا خواهید شد.

۱٫هنگام مواجه با مکان های بسته به اضطراب شدیدی دچار می شوند که غیرقابل کنترل می باشد.

هنگام رو به رو شدن با مکان های بسته احساس دلهره و ترس شدید می کنند و ضربان قلب و تپش قلب افزایش می یابد. و علایم جسمانی و هیجانی آن ها به خوبی نمایانگر ترس می باشد.
تا جایی که امکان دارند از رفتن به مکان های بسته اجتناب می کنند و دوست ندارند به مکان های بسته فکر کنند.
علایم ترس و اضطراب و دیگر علایم مربوطه به فوبیا بیشتر از شش ماه در فرد ادامه دارد و بر روی زندگی، روابط اجتماعی و روابط بین فردی و شغلی تاثیر منفی می گذارد.

منبع:کانون مشاوران ایران-ترس از مکان های بسته



:: برچسب‌ها: ترس از مکان های بسته , نشانه های ترس , کلاستروفوبیا ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

قبل از فکر کردن در مورد اختلالات هیجانی کودک، بهتر است از خود بپرسید: کودک من اضطراب دارد یا عادیست؟ آیا هیچ گاه به شدت احساس نگرانی یا ناراحتی شدید هیجانی نکرده ام؟ به احتمال زیاد پاسخ مثبت است!

همه ما این قبیل هیجان ها را تجربه کرده ایم و این تجربه ها به تنهایی دلیل کافی برای دادن این حکم نیست که نابهنجاری یا نقص در شخصیت و منش وجود دارد. کودکان نیز ترس و اضطراب-همان چالش های هیجانی طبیعی- دارند و این ترس و اضطراب تنها زمانی که شدید، مزمن،ممتد و مزاحم باشد علامتی از اختلال روانشناختی است.

طی پنجاه سال گذشته، یافته های پژوهشی همگی نشان میدهند که ترس و اضطراب در کودکی امری معمول و شایع است (جرسیلد و هولمز، ۱۹۳۵، لاپاس ومونک، ۱۹۵۸، مک فارلن، آلن و هانزیک، ۱۹۵۴، اولندایک و کینگ، ۱۹۹۱، به نقل از کندال، ۱۳۸۹). تحقیقات قدیمی تر مثل تحقیق جرسیلد و هولمز (۱۹۳۵) شیوع ترس و اضطراب را به خوبی اثبات کرد. در ان زمان پژوهش ها نشان دادند که ممکن است کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۳، نوعی ترس شدید با نگرانی جدی تجربه کنند. به نظر می رسد پیچیدگی های ترس کودکان با رسیدن به ۸ سالگی که همراه تحول شناختی کودک و افزایش توانایی او برای استدلال و توسعه پیام های منفی ممکن و نتایج در اینده می باشد افزایش می یابد. هم چنین منابع اولیه ترس و اضطراب با مراحل تحولی در زندگی تغییر می یابد. باید توجه داشت همراه با تحول میزان ترس های گزارش شده کودکان کاسته می شود و کانون ترس تغییر می یابد.

همراه با جریان رشد نوع ترس ها نیز تغییر می کند، یعنی در سنین متفاوت ترس های متفاوتی مطرح می شود. مثلا کودکان ۸ ماهه تا ۲ساله از جداشدن از مراقبان خود می ترسند، اما این ترس بین ۱ تا ۲ سالگی کاهش می یابد. بین ۲ تا ۴ سالگی از شدت دلبستگی کاسته می شود وترس های دیگری مانند ترس از حیوانات وتاریکی ظاهر می شود. بین ۴ تا ۶ سالگی، قدرت تصور و تصویرسازی کودک رشد می کند و تصویرهایی از ارواح، هیولاهای نیمه انسان-نیمه حیوان و صداهای غیرقابل توضیح در شب را می سازد. بعد از۶ سالگی کودک احتمالا بیشتر از آسیب، مرگ یا بلایای طبیعی می ترسد. هم نوجوانان سفیدپوست و هم نوجوانان آمریکایی آفریقایی تبار ترس هایی مشابه درباره صدمه دیدن خود یا دیگران ابراز می کنند، کودک با نزدیک شدن به دوران نوجوانی،ممکن است از پذیرفته نشدن در گروه بزرگسالان بترسد.

جدول: ترس ها و اضطراب های مرتبط با سطوح سنی مختلف در کودکان

سن کانون ترس یا اضطراب
۰-۶ ماهگی عدم حمایت، صدای بلند، محرک های حسی شدید
۶-۹ ماهگی غریبه ها، محرک های ناگهانی یا غیر قابل انتظار (مثل صداها)
۱ سالگی جدایی از فردی که از کودک مراقب می کند، آسیب دیدن، توالت رفتن و غریبه ها
۳ سالگی حیوانات، ماسک ها، تنها ماندن، جدایی از والدین
۴ سالگی تاریکی، حیوانات و سر و صدا
۵ سالگی حیوانات، افراد بد، تاریکی و جدایی از والدین
۶ سالگی غول ها، جادوگرها و دیگر افراد غیر عادی، صدمات جسمی، رعد و برق و تندر، جدایی از والدین (برای مثال هنگام رفتن به مدرسه)
۷-۸ سالگی غول ها، جادوگرها و دیگر افراد غیر عادی، (مثلا انهایی که در کتاب ها و فیلم ها هستند) وقایع غیر عادی موجود در رسانه ها و فیلم ها، (مانند جنگ و بمب گذاری و انفجارها)، تنها ماندن، صدمات و اسیب ها.
منبع: آلن دیک، ۱۹۸۳

محیط اجتماعی در پهنه زندگی چالش های متفاوتی را پیش روی ما می گذارد که مستلزم رشد مهارت ها، باورها یا احساسات جدید است. طی دوران کودکی ترس ها و اضطراب ها این قبیل چالش ها را به وجود می آورند. کودکان با فراگیری روش های مقابله با موقعیت های اضطراب زا و ترس آور این دوران، نحوه کنار آمدن با ترس ها و اضطراب های زندگی آتی را می آموزند. برای مثال اذعان به ترس، رویارویی و سپس مقابله با آن، و در نهایت نترسیدن در واقع توالی رشد کودک است تا در آینده برای مقابله با ترس و اضطراب آماده باشد.

 

بر اساس متون و ادبیات تحولی، بسیار معقول است که کودکان و نوجوانان نسبت به تجربه ترس ها و اضطراب های مختلف در مراحل مختلف تحول خود اسیب پذیرتر باشند. با وجود این، چه چیزی واکنش و ترس و اضطراب بهنجار را از اضطراب هراس بالینی جدا می سازد؟ متخصصان بالینی دستورالعمل هایی را برای متمایز کردن واکنش ترس طبیعی از شرایط اضطرابی که از نظر شدت، فراوانی، محتوا، دفعات و نشانه های اضطرابی با همتایان بهنجار خود متفاوت هستند تهیه کرده اند (کندال، ۲۰۰۰).

شدت واکنش ترس بیش از انست که برای مقابله با موقعیت لازم است. برای مثال ممکن است کودکی را که هنگام معاینه شدن توسط پزشک، لگد می زند، تکان می خورد و گریه می کند، به عنوان کودک هراسان مشخص کنیم.
واکنش ترس با فراوانی زیادی رخ می دهد، و از راه اطلاع دادن و اطمینان دادن به فرد کاهش نمی یابد. بسیاری از والدین شکایت دارند که ترس کودکان با هیچ نوع اطمینان خاطر دادنی به انها کاهش نمی یابد.
محتوای این واکنش های ترس بر محرک ها یا موقعیت های بی خطر متمرکز است، به عبارت دیگر موقعیت هایی هستند که به هیچ وجه خطری را ایجاد نمی کنند. چنین محرک هایی شامل ترس از مدرسه رفتن، صداهایی مانند بمب یا بالا رفتن از اسانسور است.
به نظر می رسد که واکنش ترس خود به خود بوده و ورای کنترل عمدی کودک است.
واکنش ترس به فرار یا اجتناب از موقعیت منجر می شود. برای مثال کودکی که هنگام بارش باران های شدید از تنها ماندن در خانه اجتناب کند، به عنوان کودکی که از رعد و برق و تندر هراس دارد مد نظر قرار می گیرد.

منبع:کانون مشاوران ایران-کودک من اضطراب دارد یا عادیست؟



:: برچسب‌ها: ترس در کودکان , اضطراب , اضطراب کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

من نامادری هستم چه باید کنم؟ چگونه ناپدری مهربان باشیم؟ ارتباط، صبر، ایجاد استانداردهای توافق شده توسط بزرگسالان درگیر و تثبیت نقش عضو جدید در خانواده ای که قبلاً زندگی نامه قبلی دارد، کلیدی است تا داستان «سیندرلا» تکرار نشود.
پذیرش ناپدری و نامادری جدید

من نامادری هستم چه باید کنم؟ چگونه ناپدری مهربان باشیم؟ ارتباط، صبر، ایجاد استانداردهای توافق شده توسط بزرگسالان درگیر و تثبیت نقش عضو جدید در خانواده ای که قبلاً زندگی نامه قبلی دارد، کلیدی است تا داستان «سیندرلا» تکرار نشود.
شریک جدید والدین باید در روند انطباق با شرایط جدید خانواده با فرزندان صبور باشد.

پذیرش ناپدری و نامادری جدید
داستان های کلاسیک، مانند سفید برفی یا سیندرلا ، به شهرت نامادری ها و ناپدری ها آسیب رسانده است. حتی مطالعاتی در این زمینه وجود دارد، مانند برونو بتلهایم، روانشناس و شاگرد زیگموند فروید، که رساله روانشناسی افسانه ها را نوشت . او در کار خود به این نتیجه می‌رسد که نامادری و ناپدری (اما بالاتر از همه، اولی‌ها) بار منفی برای کودک دارند، زیرا به دلیل پیوندی که وجود دارد، دلبستگی مادر و فرزند عمیق‌تر از پدران است. از همان ابتدا ایجاد شده است.

پویایی کلی که معمولاً در این نوع خانواده‌های بازسازی‌شده اتفاق می‌افتد این است که پیوند بین کودک و والدینی که دیگر با او زندگی نمی‌کنند شکسته می‌شود و پویایی ایجاد می‌شود که در آن نامادری یا ناپدری می‌خواهد مورد محبت قرار گیرد تا تعهد را تضمین کند. پیلار مونوز روانشناس کودک و نوجوان توضیح می دهد که با شریک زندگی که باعث طرد در خردسال می شود .

شماره مشاوره روانشناسی
هر خانواده ای که یک بزرگسال جدید در آن ادغام شده است (شریک جدید پدر یا مادر کودک) متفاوت است و روند سازگاری خود را با شرایط جدید دنبال می کند، اما عواملی وجود دارد که این بازسازی خانواده را تسهیل یا پیچیده می کند. مونوز به آن‌ها اشاره می‌کند: « شخصیت کودک تأثیر می‌گذارد، زیرا در آن‌ها ممتنع‌تر است. و همچنین سنین پیچیده تری مانند نوجوانی وجود دارد. از دیگر مسائلی که همزیستی روان‌تر را تسهیل می‌کند، مهارت‌های اجتماعی کودک است، مانند مهارت‌های ارتباطی و همدلی او و همچنین این واقعیت که در خانواده جدید فرزندان دیگری در سنین مشابه وجود دارند.

از نظر متخصص، بزرگسالان نقش اساسی در تشکیل هسته جدید خانواده دارند: « هر چه توافق بین والدین بیولوژیکی بهتر باشد، کودک بهتر با والدین ناتنی سازگار می شود. نوع پیوند بین کودک و مادر بیولوژیکی او نیز تأثیرگذار است. اگر این یک دلبستگی سالم باشد، آسان‌تر، اما دشوارتر است، زیرا نامادری را به‌عنوان یک شخصیت مکمل می‌بینند، اما نه جایگزین».

ناپدری یا نامادری شدن خانواده ای که قبلاً سابقه و زندگی نامه قبلی خود را دارد آسان نیست، اما می توان به یک ادغام خوب دست یافت. وقتی والدین بیولوژیک نمی خواهند شرکای جدید پدر یا مادر فرزندانشان را نابود کنند یا به آنها حمله کنند، همه چیز آسان تر است. مونوز ادامه می‌دهد که این رویکرد راحت است که هر بخش یک عملکرد ارزشمند و دقیق را برای تربیت کودکان انجام دهد.

منبع:فارسیدو-چگونه پذیرش ناپدری و نامادری جدید را برای کودکان آسانتر کنیم؟



:: برچسب‌ها: نامادری , پذیرش ناپدری , ناپدری ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

قوانین و مرزها در یک خانواده خانواده ناتنی موفق چیست.چه رفتارهایی باید انجام دهیم و کودکانمان را چگونه تربیت کنیم.
خانواده ناتنی موفق
قوانین و مرزها در یک خانواده خانواده ناتنی موفق چیست. به خانواده ‌هایی که در آن یک یا چند نفر از اعضای خانواده مثل پدر، مادر یا خواهر و برادر ناتنی هستند، خانواده ترکیبی گفته می شود. با افزایش آمار طلاق، تعداد خانواده‌ های ترکیبی (ناتنی) نیز رو به افزایش است. زن و مردی که برای بار دوم ازدواج می کنند و با فرزندان خود و فرزندان همسرشان زندگی می کنند، یک خانواده ترکیبی تشکیل می دهند.

چنین خانواده های نسبت به خانواده ی اصلی، با مشکلات بیشتری مواجه هستند، زیرا اغلبِ فرزندان با پدر یا مادر ناتنی خود سازگار نمی شوند و نمی خواهند با آن ها زندگی کنند. همه اعضای خانواده ترکیبی با چالش هایی روبرو خواهند شد که باید برای رفع آن راه حل هایی پیدا کرد تا خانواده به یک محیط سالم برای رشد اعضا تبدیل شود.

یکی از راه کارهایی که به سازگار شدن اعضا کمک می کند، تعیین قوانین و محدودیت هاست. در این بخش در مورد بایدها و نباید تعیین قوانین در خانواده های ترکیبی صحبت خواهیم کرد.

شماره مشاوره روانشناسی
اصول تعیین قوانین و مرزها در خانواده ناتنی موفق
تعیین مرزها و تنظیم قوانین خانواده می تواند در هر خانواده ای دشوار باشد. اما این موضوع در خانواده های ترکیبی پیچیده تر نیز می شود زیرا:

اعضای هر خانواده، ایده متفاوتی درباره قوانین و محدودیت ها دارند.
فرزندان و والدین ناتنی هنوز همدیگر را به خوبی نمی شناسند و با هم سازگار نشده اند.
اغلب کودکان و نوجوانان دوست ندارند که والدین ناتنی جدید به آن ها بگویند چه کار کنند.
کودکانی که در دو خانواده متفاوت زندگی کرده اند، ممکن است دو مجموعه قانون متفاوت را تجربه کرده باشند.
با این حال، فاکتورهایی که در یک خانواده ی تنی، باعث ایجاد سازندگی و قوی شدن پیوند بین اعضای خانواده می شود، می تواند به خانواده های ترکیبی نیز کمک کند. برای مثال

نشان دادن گرمی، ابراز محبت و ایجاد صمیمیت
علاقه مند بودن و گوش دادن به دغدغه ها و نظرات همه اعضا
تعیین قوانین، انتظارات و پیامدهای محکم و روشن برای کودکان
قوانین در خانواده های ناتنی موفق
زمانی که دو خانواده دور هم جمع می شوند و با هم زندگی می کنند، باید برای اعضای خانواده محدودیت ها، مسئولیت ها و قوانینی در نظر گرفت؛ اما بهتر است قبل از تعیین قوانین جدید، مدتی را برای وفق پیدا کردن اعضای خانواده با شرایط جدید در نظر بگیرید، زیرا اگر قوانین زیاد و سخت گیرانه ای را از همان ابتدا تعیین کنید ممکن است فرزندان ناراضی باشند و در برابر انجام دادن آن ها مقاومت کنند.

منبع:فارسیدو-ساخت خانواده ناتنی موفق



:: برچسب‌ها: خانواده ناتنی , خانواده ناتنی موفق , والدین ناتنی ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نشانه های طلاق فقط جنسی است؟ عوامل کمتر آشکارتر از فقدان رابطه جنسی، مشاجرات مداوم یا خیانت نیز می توانند پایان یک داستان عاشقانه را تسریع کنند و نشانه های پایان زندگی مشترک است.

نشانه های طلاق
اگر این رفتارها را در همسرتان تشخیص دادید مراقب باشید

نشانه های مطمئنی وجود دارد که یک رابطه در حال پایان است. مثلا وقتی زن و شوهر نمی توانند همدیگر را تحمل کنند، مدام دعوا می شود یا زندگی دوگانه ای دارند. با این حال، نگرش های کوچک روزانه وجود دارد که بدون ایجاد سوء ظن، آن را تضعیف می کند.

حرف طلاق را دعوا مطرح کردن، نشانه نارضایتی و هشدار است.

اگر بدانیم چگونه این علائم را زود تشخیص دهیم، می‌توانیم آن پیوند را با آسیب جانبی کمی پایان دهیم یا اگر فکر می‌کنیم ارزش مبارزه برای آن را دارد، آن را از ورطه نجات دهیم. ارنستو ایگلسیاس، روانشناس با ۳۰ سال تجربه در زمینه زوج درمانی و اختلالات شخصیت، می گوید:

همه چیز به پیمان هایی که بین آنها وجود دارد و توانایی تجدید خلاقانه آنها بستگی دارد . این لیست ممکن است شما را از آنچه در مورد آن صحبت می کنیم آگاه کند.

نشانه های طلاق نشانه ظریف غرق شدن زوج که هیچ کس به آن توجه نمی کند
۱. در گذشته لنگر انداخته زندگی کنید
برخی از نظرات می توانند به این معنا باشند که برای شریک زندگی شما، هر زمان گذشته بهتر بوده است. این در مورد کسانی است که از یادآوری سابق خود دست نمی کشند، یک اتفاق عادی اگر گهگاهی اتفاق بیفتد – تجربیات و صمیمیت های مشترک دارند – اما در قالب کنایه های مکرر می تواند به معنای دو چیز باشد: اینکه صفحه وجود نداشته باشد. برگشته است یا اینکه او دوباره ظاهر شده است.

به طور کلی، پشت بسیاری از یادآوری های گذشته ممکن است یک سرزنش وجود داشته باشد. «وقتی در مشاجره با شریک زندگی تان گرفتار شده اید و احساس می کنید در حال شکست خوردن هستید، از ترفند گذشته استفاده می کنید. این نتیجه آن این است که مشاجره به چیزی تبدیل می شود که ما را دور می کند و باعث می شود احساس کنیم دیگر یک تیم نیستیم.

۲. دوستان (بسیاری) جدیدی پیدا می کند
مطالعه ای از دانشگاه جورجیا (ایالات متحده آمریکا) نشان می دهد که اطراف خود با دوستان برای یک زوج ثروتمند است . مطالعه دیگری که در مجله Martal and Family Therapy منتشر شده است ، تأیید می‌کند که داشتن فضای جداگانه برای هر یک از آنها مزایایی برای ثبات زوجین به همراه دارد. یک چیز دیگر این است که آن دوستی های شخصی از ناکجاآباد به وجود می آیند و شروع به گرفتن تمام فضا می کنند.

با افزایش تنش، تعامل بین این دو ضعیف می‌شود و توجه آن‌ها به یکدیگر جای خود را به خیال‌پردازی‌هایی می‌دهد که هرکدام درباره زندگی جدیدشان دور از شریک فعلی‌شان دارند.

دکتر دادخواه می‌گوید:

«در اینجا معمولاً جستجویی، به صورت احساسی یا فیزیکی، برای فردی غیر از شریک زندگی‌تان آغاز می‌شود تا ارتباط برقرار کند و به نیاز و کمبودهای عاطفی خود پاسخ دهد.»

 

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه
۳. به فضای شخصی شما احترام نمی گذارد
درست برعکس موارد بالا. اشکالی ندارد که یک تخت، مبل یا میز ناهارخوری مشترک داشته باشید. اما وقتی در شرایط آرامش و جدایی، قانون زیرزمینی تنها ماندن برآورده نشود، تاریخ تغییر می کند. شما نمی توانید تمام روز بالای سر کسی باشید: حتی کوالاها نیز خسته می شوند.

همانطور که مانوئل فرناندز آنتون، روانشناس و سکسولوژیست بالینی، در وبلاگ El Rincón del Hombre می نویسد ، یک سوال وابستگی، ناامنی یا حسادت ممکن است زیربنای آن باشد:

“کسی که سعی می کند همسر خود را همیشه از ترس از دست دادن او را تحت سلطه خود درآورد، معمولا در نهایت باعث تحریک می شود. دقیقاً از چیزی که می‌خواهد اجتناب کند.»

منبع:مشاوره خانواده-نشانه های طلاق : نشانه ظریف غرق شدن زوج که هیچ کس به آن توجه نمی کند



:: برچسب‌ها: نشانه های طلاق , طلاق عاطفی در مردان , طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

11روش تشخیص سایت مشاوره آنلاین که می توانید در زمینه خانواده، ارتباط و رفتار، کودک و نوجوان و روانشناسی به شما کمک کند. پیش از مشاوره حتما بخوانید...

نکاتی که برای شناسایی انجمن مشاوره آنلاین برتر نیاز دارید:

1. انجمن مشاوره آنلاین در تمامی صفحات سایت به پاسخگویی در مورد سوالات شما می پردازند. باید بتوانید در مطلبی را که مطالعه می کنید در مورد آن سوالات ذهنی خود را مطرح کنید.

2. مشاوره تلفنی و حضوری می تواند موثرتر از مشاوره آنلاین باشد. لذا بهتر است هزینه ای برای مشاوره آنلاین پرداخت نکنید.

3. مشاوره آنلاین باید راهنمایی در رابطه با مشکل ارائه دهد نه به درمان بپردازد.

دقت کنید درمان روانشناسی باید به صورت مدائم و در جلسات درمانی صورت گیرد و مشاوره آنلاین نمی تواند جایگزین مشاوره تلفنی و حضوری شود.

4. اختلالات روانشناسی همچون افسردگی، وسواس، استرس، دوقطبی و غیره با مشاوره آنلاین می تواند بهبود یابد و نه درمان شود.

درمان این گونه اختلالات نیاز به مشاوره حضوری و یا تلفنی به صورت هفتگی دارد و حتی برخی اوقات نیاز به روش های درمانی دارویی و مراجعه به روانپزشک و روشهای غیر دارویی همچون نوروفیدبک است.

5. در مشاوره آنلاین باید حتما سایت مرکز مشاوره باشد و از شبکه های مجازی و نامشخص استفاده نکنید.

6. مشاوره آنلاین باید قابلیت تماس تلفنی و پشتیبانی نیز داشته باشد. 

7. سایت ها و انجمن مشاوره آنلاین معتبر همچون مشاورکو، مشاورانه و مرکز مشاوره دات کام می تواند یک  یک منبع معتبر باشد.

8. مشاوره آنلاین همچون مسکن است و جای درمان و مشاوره اصلی را نمی تواند پر کند.

9. هزینه زیادی برای مشاوره آنلاین نکنید.

10. مشاوره در شبکه های مجازی باید منوط به مشخص بودن مرکز مشاوره باشد و افراد متفرقهه می توانند اطلاعات شما را سرقت کنند.

11. در مشکلات خانوادگی حضور و ارتباط و مشاوره باید توسط همه اعضا باشد و راهکارهای مشاوره برای تمامی اعضا باشد لذا در موضوعات خانوادگی مشاوره آنلاین نقش زیادی ندارد.

معرفی سایت مشاوره آنلاین رایگان

برای مشاوره آنلاین رایگان می توانید به سایت مشاورانه مراجعه کنید.

 

 

 

در دهه گذشته، خدمات روانشناسی آنلاین با شور و شوق مردم در کشورهای توسعه یافته آشنا شده است.

خدماتی که به سبک زندگی افراد انسانی متصل می شوند و به طور فزاینده ای به درمانگران روزمره در حرفه روانشناسی کمک می کنند.

روانشناسان همیشه از اثرات مضر فناوری در شیوه زندگی ما سخن گفته اند.

در سیستم جدید مشاوره یعنی مشاوره آنلاین رایگان امکان استفاده از این تکنولوژی برای ایجاد تغییرات سازنده در زندگی وجود داشته است.

چالش های مشاوره آنلاین رایگان

آیا امکان ایجاد اتحاد درمانی در فضای آنلاین به عنوان چت همزمان با مشاور وجود دارد.

هدف اتحادیه های درمانی این است که وقتی با یک مشاور صحبت می کنید، احساس می کنید که شما درک را می کند، او را درک می کنید و با شما همدردی می کند.

 

از سوی دیگر، کار آنلاین که با مشاوره ایمیلی آغاز شده است و در حال حاضر مشکلی برای مشاوره در تقریبا تمام سیستم های پیام رسانی مانند تلگرام، فیس بوک و اسکایپ است.

بنابراین، این سرویس در هر راه ممکن در دسترس است، هرچند ممکن است یک ایده خوب به نظر برسد، اما مهمترین چیز در زمینه خدمات، به خصوص روان درمانی و مشاوره، اثربخشی آن است.

اثربخشی مشاوره آنلاین رایگان

به همین علت ، متخصصان بهداشت روان در دهه گذشته تحقیقات زیادی را برای بررسی اثربخشی مشاوره آنلاین رایگان انجام داده اند.آیا مشاوره آنلاین رایگان به عنوان مشاوره موثر است؟

آیا می توانید از مشاوره آنلاین نیز برای درمان مشکلات خانوادگی که نیاز به بیش از یک عضو خانواده دارید استفاده کنید؟

در طول دو سال و نیم گذشته که من به طور خاص به روان درمانگری آنلاین اختصاص داده ام، در این فضای بسیار شگفت انگیز دیده ام که از انتظاراتم فراتر رفته است.

 

در بسیاری از اختلالات مشترک مانند اختلالات اضطرابی، افسردگی و خلق و خوی، اثربخشی مشاوره روانشناختی آنلاین به خوبی مستند شده است و در حضور مشاوره تفاوت وجود ندارد.

مشاوره روانشناختی آنلاین رایگان با فناوری می تواند به طور چشمگیری طول مدت اختلال را کاهش دهد.

حتی با ترکیب با مشاوره آنلاین به ویژه برای کسانی که نمی توانند خارج از خانه را به علت مشکل خود انتخاب کنند بهترین نوع درمان ارائه شده برای آنها است.

 

 

مهم ترین ملاک های ازدواج موفق چیست؟

ممکن است با این سوال روبه رو باشید که مهم ترین ملاک های لازم برای ازدواج موفق چیست؟

موارد زیر به شما کمک می کند تا با مهم ترین معیارهای لازم بیشتر آشنا شوید.

ممکن است برای بررسی برخی از مولفه ها نیازمند گفت و گوی تخصصی با یک مشاور پیش از ازدواج باشید تا بتوانید سطح آن مولفه را در خودتان دقیق تر ارزیابی کنید.

آیا در این زمینه شبیه به هم فکر می کنید؟

نگرش های هر یک از شما در خصوص اوقات فراغت، ارتباط با خانواده های یکدیگر، نحوه ی تبادل پول در بین تان، نقش ها و مسئولیت ها چگونه است؟

در مورد مسائل دینی و اعتقادی چگونه می اندیشید؟ آیا تفاوت های قابل توجهی در این زمینه به چشم می خورد؟

آیا از سلامت روانی و عدم ابتلا به بیماری های روانی و یا اختلالاتی مانند افسردگی در خود و طرف مقابل تان مطمین هستید؟

مشاوره آنلاین رایگان و مشاوره ازدواج برتر در سایت مشاورانه برای شما فراهم شده است.



:: برچسب‌ها: مشاوره آنلاین , مشاوره , ملاک های ازدواج موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

معرفی مرکز مشاوره روانشناسی با خدمات برتر نظیر مشاوره تلفنی، حضوری و آنلاین خانواده، ازدواج و فردی تمامی روزها و ساعات با خدمات تخصصی نوروفیدبک، بایوفیدبک، تی دی سی اس و روشهای دارویی و غیر دارویی درمان افسردگی، وسواس،

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان جز برترین مراکز مشاوره ایران از نظر کانون مشاوران ایران شناخته است. این مرکز اولین مرکز پیشتاز در خدمات به روز مشاوره و رواشناسی شناخته شده است. بر اساس نظر سنجی کانون مشاوران ایران میزان رضایت از خدمات این مرکز 98درصد از 100درصد امتیاز بوده است.

 

مرکز مشاوره

مرکز مشاوره مکانی می باشد که در آن احتیاج ها و خواسته ها بررسی می شود و همین طور مشکلات اشخاص به صورت کامل مورد ارزیابی و واکاوی قرار خواهد گرفت.

در مراکز مشاوره احتیاج ها و مشغولیت های اصلی والدین برای تربیت کردن کودکان در نظر گرفته می شود و طرز برخورد درست با آنان نیز مورد ارزیابی به طور دقیق قرار می گیرد.

 

برتری این مرکز مشاوره

جدیدترین تست های و پکیج های ارزیابی و روانسجی ایران

خدمات نوین روانشناسی جهان با اخرین متد روز همچون نوروفیدبک، تی دی سی است، ای ای جی و غیره

تیم تخصصی روانشناسی در کلینیک های مشاوره ازدواج و کلینیک مشاوره خانواده، کلینیک علوم اعصاب شناختی، کلینیک بازی درمانی و تربیت کودک، کلینیک روانپزشکی

اساتید و مشاوران با سابقه از دانشگاه های برتر ایران

امکان مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین برای اطمینان شما

برترین اتوماسین مشاوره در جشواره ملی اتوماسین های اداری

پاسخگویی به بیش از 10هزار نفر به صورت سالانه از طریق وبسایت رسمی

محیطی مناسب و دلنشین

 

خدمات پذیرایی

 

02122354282 مرکز مشاوره غرب تهران

09035673050

02122689558 مرکز شمال تهران

02188422495 مرکز شهر تهران

02144034490 شرق تهران

02122689534 سامانه مشاوره تلفنی

09031236446

 

خدمات نوین روانشناسی

برخی کاربردهای درمان نوروفیدبک

بیش فعالی کمبود توجه

صرع

افسردگی

سندرم تورت (نوعی تیک)

وزوز گوش

اختلالات خواب

درد مزمن، سردردهای تشنجی و میگرنی

شب ادراری و ناخن جوی

دندان قروچه

اختلالات گفتار و زبان

مسایل جنسی مانند پرکاری، کم کاری میل جنسی، خودارضایی

اختلالات مربوط به سوء استفاده مواد

استرس پس از سانحه

سازماندهی، بازداری پاسخ، نظم، توانایی حل مسئله

ارتقاء یادگیری( املا،ریاضی، انشاء، انگلیسی)

خدمات وبسایت رسمی

پاسخویی در تمامی روزهای هفته

تست آنلاین و آزمون های آنالیز شخصیت با تحلیل روانسنجی

مطالب و دستاورهای روز دنیا

پاسخگویی توسط تیم روانشناسی

آشنایی با خدمات و محصولات

اعلام خدمات جدید در زمنیه روان شناسی

انتشار پژوهش های و مقالات پژوهشی صورت گرفته

 

 

معرفی مرکز مشاوره روانشناسی

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

ارزیابی مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

که شامل ارزیابیهایی در زمینه :

تحولات در قسمت مربوط به احتیاج ها .

تحولات در مسائل جسمی و عاطفی.

تحولات در مسائل روانی و عاطفی .

تحولات در مسائل اخلاقی و همینطور اجتماعی .

مسائل و مشکلاتی که در هر کدام از این زمینه ها امکان دارد اتفاق بیفتد .

و راه حل برطرف کردن این مشکلات در سطح شخصی و اجتماعی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مشاوره در زمینه های متفاوت و همینطور عظیمی از زندگی هر شخص را در بر خواهد گرفت.

مشاوره قدرت ارزیابی مسائل و احتیاج های عاطفی ، رفتاری، تربیتی، جنسی و اجتماعی و همه مواردی که در زندگی شخص موثر میباشد را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مرکز مشاوره غرب تهران

مشاوره برای بهترین راهکار

مشاوره همچنین برای کسب کردن بهترین راهکار :

برای بهتر شدن موقعیت شخص و همینطور سوق دادن فرد به سوی آینده ایده آل و روشن می باشد.

مشاوره با توصیه کردن بینش و درک درست به شخص مهارت انجام دادن این کار را به آسانی خواهد داشت.

وظایف مرکز مشاوره

مرکز مشاوره می تواند موجب برطرف شدن بیشتر مشکلات اشخاص در دوره های متفاوت زندگی آنها شود.

در مرکز مشاوره با استفاده کردن از مشاوران باتجربه مشکلات فراوانی را رفع خواهند کرد.

اشخاصی که دارای مسائل و مشکلات هستند .مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

می توانند با حضور پیدا کردن در مرکز مشاوره بیشتر پاسخ های مهم خود را کسب کرده و با مشاوره در راه زندگی صحیح قدم بردارند.

موسسه مشاوران ستاره ایرانیان با به کار گرفتن یک کادر با تجربه و همینطور دارای سابقه شروع به کار کرده اند.

و در حال حاضر دارای چندین شعبه در تهران می باشند.مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

این موسسه در حال حاضر در رابطه با مشاوره روانشناس و همین طور روانپزشک مشغول به ارائه خدمات می باشد.

 

تست هوش

برای تخمین میزان هوش کلی افراد و همچنین به صورت مجزا هوش کلامی و هوش عملی برای یافتن پتانسیل موفقیت فرد در تحصیل ، شغل و آینده نگری و البته در بزرگسالان یافتن مشکلات که نشات گرفته از هوش می باشد.

 

 

تست شخصیت

برای شناخت نقاط مثبت ومنفی شخصیتی فرد در مشاوره فردی با شناخت نقاط مثبت ومنفی شخصیتی افزایش کارایی و شناخت پتانسیل نهان و اشکار فردو کمک به انتخاب بهترین راه حل های ممکن برای مشکلات پیش آمده وتنظیم عملکرد فرد برای پیشگیری از بروزمشکلات در آینده.

 

 

تست های ازدواج و خانواده

مانند مقیاس عشق وشناخت طرحواره و مقیاس فرزند پروری و تست زناشویی که برای تشخیص و یافتن مشکلات و یا پیش بینی مشکلات و کنکاش گذشته فرد برای یافتن دلایل مشکلات احتمالی کنونی.

 

 

تست های بالینی

مانند اضطراب ، افسردگی ، بیش فعالی که برای تشخیص ویافتن مشکلات بالینی افراد انجام می گیرد تا نوع نیازو درمان مناسب و تخصصی فرد را تشخیص و ارجاعات مناسب صورت گیرد.

 

تست های آنلاین روانشناسی در سایت مرکز مشاوره ستاره ایرانیان برای شما فراهم شده است.



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره , وظایف مرکز مشاوره , مشاوره روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

روانشناسی شخصیت تعاریف متعددی برای واژه و مفهوم شخصیت بیان شده است یکی از شخصیت های معروف در زمینه روانشناسی شخصیت و مشاوره روانشناسی را به عنوان الگوهای رفتاری و شیوه های فکری که سبب سازگاری فرد با محیط اطراف خود می شود تعریف کرده است.

بچه چندم خانواده هستید؟

روانشناسی شخصیت تعاریف متعددی برای واژه و مفهوم شخصیت بیان شده است  کدام از این تعاریف می توانند بر جنبه های خاصی از ویژگی های شخصیت اشاره داشته باشند یکی از شخصیت های معروف در زمینه روانشناسی شخصیت و مشاوره روانشناسی را به عنوان الگوهای رفتاری و شیوه های فکری که سبب سازگاری فرد با محیط اطراف خود می شود تعریف کرده است.

انجام رایگان تمام تست های روانشناسی شخصیت در سایت مشاورانه قرار داده شده است.

 

تعریف های مختلف در روانشناسی شخصیت

در حالی که بسیاری از روان شناسان نیز برای شخصیت تعاریف متعدد دیگری آوردند.

مثلاً برخی از آنها ویژگی های پایدار که از نظر اخلاقی و رفتاری و ذهنی در فرد وجود دارد را شخصیت می دانند و در واقع شخصیت را به عنوان مجموعه ای پایدار و ثابت از ویژگی های با ثبات اخلاقی رفتاری و ذهنی در فرد می داند که سبب نوعی خاص از رفتار درون می شود شخصیت واژه ایست که ریشه لاتین داشته و از مواردی مانند نقاب برگرفته شده است.

شخصیت یک ماسک است؟

شاید در گذشته اشاره به نقاب و ماسکی داشته است که  افراد در ان زمان ها در گذشته به روی چهره خود گذاشته و مشغول به تئاتر و یا سایر فعالیت های هنری می شدند.از نظر مشاوره می توان گفت شخصیت به تمامی ویژگی ها و خصوصیات فرد اشاره می کند که در واقع نتیجه آن معرف رفتار شخص است.از جمله این ویژگی ها می توان به احساسات تفکرات ذهنی رفتارها طرز عادات و طرز بیان و همچنین ارتباط با دیگران اشاره نمود که به صورت کلی شخصیت آدمی را بیان می نمایند.

خیلی ها به بررسی و شناخت شخصیت خود و اطرافیان خویش از این بعد که چه ماهی در سال متولد شده اند علاقه نشان می دهند.اما جالب است بدانید بر اساس نظریه یکی از روانشناسان بزرگ، آلفرد آدلر، ترتیب تولد شما تاثیر بسزایی در ویژگی های شخصیتی تان دارد.

ترتیب تولدتان روانشناس شخصیت

بنابراین می توانید با دانستن ویژگی های ترتیب تولدتان روانشناس شخصیت خود باشید!

شخصیت فرزندان اول

فرزند اول معمولا از ویژگی ها و نقش هایی مانند معلم، رهبر یا ناظم بودن برخوردارند.

این افراد بسیار با وجدان، وظیفه شناس و محافظه کار اما گاه تبهکار، خودکامه و عصبی هستند.

شخصیت فرزند دوم

فرزندان دوم که همیشه  یک الگو، تهدید، منبع رقابت یا سرمشق از فرزند بزرگ تر در خانه دارد معمولا افرادی رقابت جو، و جاه طلب هستند.

البته ممکن است عکس این حالت رخ دهد و فرزند دوم به دلیل موفقیت های بزرگ فرزند اول دچار ناامیدی  و تنبلی شده و سعی در کسب موفقیت یا رقابت با فرزند اول نداشته باشد.

 

شخصیت فرزند آخر

فرزند آخر که اغلب نیز عزیزدردانه و مرکز توجه افراد خانواده است، معمولا به موفقیت های زیادی دست می یابد.

البته نازپرورده بودن و ایجاد وابستگی زیاد نیز ممکن است باعث شود عادت به تلاش و خودشکوفایی در وجودشان شکل نگیرد.

شخصیت تک فرزند

تک فرزندان که بیشتر وقت خود را با والدین و افراد بزرگسال می گذرانند اغلب زود به پختگی و نگرش های بزرگسالانه دست می یابند.

این افراد که با رقابت و تقسیم کردن آشنا نیستند در بیرون از خانه و قرار گرفتن در موقعیت هایی که مرکز توجه نیستند ممکن است دچار ناامیدی و احساس ناتوانی شوند.

شخصیت شما، سرنوشت شما

شخصیتی که ما داریم مانند نقشه ای است که جغرافیای درون و مسیر بیرونی زندگی مان را مشخص می کند.ما بر اساس این نقشه رفتار می کنیم، به انتخاب شغل و همسر دست می زنیم و نسبت به اتفاقات مختلف و افراد مختلف واکنش نشان می دهیم.اگر شما از خصوصیات درونی و شخصیت خویش آگاه شوید و روانشناس شخصیت خود باشید می توانید متوجه علت انتخاب ها و رفتار خود گردید.ا

گرچه تغییر دادن گونه شخصیتی مان سخت است اما با آگاهی و بینشی که نسبت به خودمان کسب می کنیم تاحدودی می توانیم نقص های خود را رفع کرده و افق های پیش روی خود را وسیع نماییم.والدین باید بدانند که برخورد یکسان با فرزندان به معنی برخوردی عادلانه نیست.

 

به رسمیت شناختن تفاوت های فردی فرزندشان

همچنین والدین باید با به رسمیت شناختن تفاوت های فردی فرزندشان و توجه به تفاوت های مادرزادی در شخصیت شان  از مقایسه و سرزنش فرزندان دست بردارند.توجه داشته باشید که تغییر دادن جنبه های آسیب رسان شخصیت تان و شناخت بهتر خود با کمک روان درمانگران و متخصصین بهداشت روانی امکان پذیر است.اما تغییر در شخصیت یک شبه حاصل نمی شود و این نیازمند انگیزه و تلاش مستمرتان است.

همچنین می توانید از آزمون های شخصیتی معتبر برای شناخت بهتر شخصیت خود سود بجوید البته اجرای تست های شخصیتی معتبر و تعبیر و تفسیر دقیق آن از عهده ی روانشناسان کارآزموده بر می آید.جالب است بدانید که گاه با تغییر دادن عادات و رفتار خود به مرور باعث تغییر دادن شخصیت و باورهای درونی خود  می شوید.

انجام کلیه تست های روانشناسی از جمله تست شخصیت و تست استرس، ازدواج، خانواده در سایت مشاورانه به صورت رایگان قرار داده شده است. خدمات ما به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده به صورت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره  02122247100 برای افسردگی، وسواس، روانکاوی، هیپنوتراپی، اضطراب و غیره باتجربه ترین  روانشناسان ایران در کنار شما هستند. مشاوره آنلاین رایگان سایت مشاورانه قرار داده شده است.



:: برچسب‌ها: روانشناسی شخصیت , شخصیت شناسی , شخصیت فرزندان اول ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

از نظر فرهنگی و در طول تاریخ همیشه زن و مرد ایده آل در ذهن مردم،حالتی تصور می شده که در آن مرد،بزرگ تر از زن باشد.امروزه با تغییر ارزش ها، ازدواج هایی با شرایط معکوس سنتی، یعنی بزرگ تر بودن دختر از پسر را شاهد هستیم.

تفاوت سنی در ازدواج

از نظر فرهنگی و در طول تاریخ همیشه زن و مرد ایده آل در ذهن مردم، حالتی تصور می شده که در آن مرد، بزرگ تر یا لااقل هم سن با زن باشد.امروزه با تغییر ارزش ها، ازدواج هایی با شرایط معکوس سنتی، یعنی بزرگ تر بودن دختر از پسر را شاهد هستیم.

از آنجا که دختران زودتر از پسران به بلوغ جسمی می رسند و جامعه نیز از دخترها زودتر از پسرها انتظار رفتار بزرگسالانه دارد، بنابراین نگرش جامعه به کم سن بودن دخترها در ازدواج مثبت تر است.در عین حال با تغییر سبک زندگی، ادامه تحصیل دخترها و شاغل بودنشان، شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است.

 

تفاوت سن زن و مرد

تحقیقات صورت گرفته درمورد تفاوت سن زن و مرد نشان می دهد که :

در ازدواج میان دو فرد مجرد، معمولا دخترها نسبت به پسرها کم سن و سال تر هستند.

مواردی که زن برای دومین بار ازدواج می کند و مرد برای اولین بار، تفاوت سنی و بزرگ تر بودن دختر آشکار تر است.

اما چرا بزرگ تر بودن دختر از پسر همچنان یک ویژگی منفی محسوب می شود؟

دردسرها یا مشکلات احتمالی بزرگ تر بودن دختر در زندگی مشترک چیست؟

مشکلات احتمالی بزرگ تر بودن دختر در زندگی مشترک

صرف نظر از بزرگ تر بودن دختر یا پسر، فاصله سنی زیاد موضوعی است که می تواند باعث فاصله دنیای روانشناختی بین زن و مرد شود.

از جمله مشکلات و چالش های احتمالی بزرگ تر بودن دختر در سایت مشاوره ازدواج مطالعه کنید.

مخالفت خانواده با ازدواج

عمده ترین دلایل مخالفت خانواده با ازدواج مخالفت خانواده ها می تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم ابراز شود.

در مخالفت غیر مستقیم خانواده روی خوشی به تصمیم فرزندشان نشان نمی دهند یا به گرمی از ازدواج و انتخاب او استقبال نمی کنند.

به عنوان مثال والدین ممکن است بگویند:

“ما نظری نداریم، هر جور میل خودته، علف باید به دهن بزی شیرین باشه، تو قراره باهاش زندگی کنی ببین می تونی باهاش ده سال دیگه بسازی و همینجوری عاشقش بمونی؟”

دلایل مخالفت خانواده با ازدواج 

دلایل مخالفت خانواده با ازدواج را می توان در تقسیم بندی زیر مطرح نمود:

برای ازدواج زود است

خانواده ها ممکن است معتقد باشند فرزندشان هنوز به رشد و بلوغ عاطفی لازم نرسیده اند و انتخاب شان نادرست و یک انتخاب زودگذر و موقتی است که باید مقابل آن بیاستند.

دلیل مخالفت خانواده پسر ممکن است این باشد که پسرشان هنوز از نظر شغلی در وضعیت باثباتی قرار ندارد یا اینکه هنوز خدمت سربازی اش را تمام نکرده.

خانواده دختر نیز ادامه تحصیل دخترشان را ملاک قرار می دهند و ممکن است ازدواج را مانع پیشرفت فرزندشان بدانند و با او مخالفت کنند.

شرایط مالی برای ازدواج مهیا نیست

آماده نبودن جهیزیه کامل یکی از دلایل مخالفت خانواده دختر است.خانواده پسر نیز ممکن است نداشتن بوجه کافی جهت مخارج عروسی، تهیه خانه و… را به عنوان دلیل مخالفت خود بیان کنند.

از انتخاب فرزندشان ناراضی هستند

ممکن است والدین به قضاوت روی آورند و بگویند.سایر دلایل و راه حل های مخالفت والدین با ازدواج را در سایت مشاوره ازدواج دات کام مشاهده کنید.

 

سوال های خوب در جلسه خواستگاری

اگر دختر و پسر از تفاوت های فردی و خانوادگی یکدیگر مطلع باشند می توانند تصمیم درست بگیرند. در جلسات خواستگاری وقتی دختر و پسر به طور خصوصی با هم صحبت می کنند پرسش هایی که از هم می پرسند به آنها کمک می کند بعضی از تفاوت های خانوادگی خود را بشناسند.

  1. خانواده برای تو چقدر اهمیت دارد؟
  2. احساس ات درباره شیوه ای که والدین ات تو را بزرگ کرده اند چیست؟
  3. والدین ات اهل کجا هستند و کجا بزرگ شدند؟ درباره ریشه های فرهنگی و ملیتی آنها چه می دانی؟
  4. چه سنت هایی در خانواده شما اهمیت داشته اند؟ دوست داری فرزندانت هم این سنت ها را ادامه بدهند؟
  5. روابط تو با برادرها و خواهرهایت چگونه است؟ نزدیکترین عضو خانواده به تو کیست؟
  6. بزرگترین نزاعی که با خانواده خود داشتی چه بوده است؟ آیا این مسئله کاملا حل شده است؟
  7. چند وقت یک بار خانواده ات را می بینی؟ فکر می کنی همین مقدار کافی است؟
  8. آیا در زمان کودکی تو والدین ات با هم درگیری و نزاعی شدیدی پیدا کردند؟ چه احساسی نسبت به آن وضعیت داشتی؟
  9. نسبت به حفظ روابط خانوادگی با اقوام احساس تعهد می کنی؟ به نظر تو کار درستی است که با بخشی از اعضای فامیل قطع رابطه کنیم؟

10. در بین اقوام ات چه کسی برای تو فرد محبوبی است؟ چه چیزی او را تا این حد ویژه کرده است؟

11. در مدت آشنایی چه رفتارهایی از طرف خانواده من باعث ناراحتی تو شده است؟ فکر می کنی می توانیم موضوع را حل کنیم؟

12. معمولاً از شهرهای دیگر مهمان برای شما می آید؟ اگر به خانه ما آمدند دوست داری چقدر آنجا بمانند؟

13. نسبت به عضوی از اعضای خانواده خود حسادت می کنی؟ چرا؟

14. اگر بچه داشته باشیم مایلی چند وقت یک بار پدربزرگ و مادربزرگ خود را ببیند؟ درباره اینکه بچه ها وقت زیادی را با پدربزرگ و مادربزرگ یا سایر بستگان بگذرانند، نگرانی خاصی داری؟

برترین نکات مشاوره ای ازدواج در سایت مرکز مشاوره ازدواج برای شما فراهم شده است.



:: برچسب‌ها: ازدواج موفق , مخالفت والدین با ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

از نظر روانشناسان افراد برای بیان افکار و احساساتشان از گفتار استفاده می کنند ولی...

خواندن ذهن از روی رفتار دیگران

از نظر دکتر یاسر دادخواه افکار و اندیشه های انسان بر اساس سازوکار ذهنی انسان می تواند در حرکت صورت و یا اندام بروز پیدا کند. از نظر روانشناسان افراد برای بیان افکار و احساساتشان از گفتار استفاده می کنند ولی در بسیاری از موارد، نمی توان صرفا به گفتار افراد تکیه کرد، چون در بسیاری از موارد افراد به دلایل مختلف ممکن است گفتار خود را تحریف کنند یا به عبارتی دروغ بگویند و دقیقا مخالف آن چیزی که در ذهنشان می گذرد را بیان کنند، اینجاست که مهارتی به نام توانایی فهم زبان بدن می تواند تا حدودی به ما کمک کند تا ذهن افراد را بخوانیم.

زبان بدن، بازتاب بیرونی احساسات فرد است و صادقانه تر از زبان گفتاری است.

با روانشناسی رفتاری و شناختی آشنا شوید.

 

ژست های وابسته به فرهنگ

بعضی از حالت های بدن و ژست ها مربوط به یک فرهنگ خاص هستند که به آنها وابسته به فرهنگ می گویند.

ژست های نابسته به فرهنگ

ژست هایی نیز وجود دارند که وابسته به هیچ قومیت و فرهنگ خاصی نیستند و با استفاده از آنها می توانیم به افکار و تصورات ذهنی افراد پی ببریم.

 حالت های چهره ای، علی الخصوص چشم ها نقش بسیار پررنگی را در فهم محتوای ذهن (ذهن خوانی) افراد، ایفا می کنند.چشم ها، پنجره ی روح هستند و یکی از بهترین وسیله ها برای برقراری ارتباط غیرکلامی هستند.

مثلا در مورد علاقه و حس دوست داشتن، افراد زمانی که به فردی که به او علاقمند هستند نگاه می کنند مردمک چشمانشان تا حدود 4 برابر بزرگتر می شود و این امر بسیار مشهود است.و یا اینکه در هنگام عصبانیت مردمک چشم افراد بسیار کوچک می شود.

البته عصبانیت کودک بروز بیشتری نصبت به بزرگسالان دارد.اکثر افرادی که دروغ می گویند از نگاه کردن به صورت دیگران خودداری می کنند و چشم های خود را به جهت بالا یا پایین حرکت می دهند.

 

برخی از واکنش های چشمی:

  • وقتی که افراد چشمان خود را همزمان به بالا و سمت راست می چرخانند یعنی دارند رویداد تصویری را که در گذشته رخ داده را در ذهن خود بازسازی می کنند.برعکس وقتی که افراد به بالا و سمت چپ نگاه می کنند درحال ساختن رویدادی جدید در ذهن خود هستند.
  • وقتی افراد به روبرو و به سمت راست خیره می شوند در حال تلاش برای یادآوری صوتی هستند که در گذشته گوش داده اند و زمانی که همزمان به روبرو و به سمت چپ خیره شده اند در حال ساختن کلمه یا صوتی جدید هستند.
  • نگاه همزمان به پایین – سمت راست، نشان دهنده ی این است که فرد در حال صحبت کردن با شخص یا ضمیر داخلی اش است و زمانی که به پایین – چپ نگاه می کند در تلاش برای به خاطر آوردن یا تصور یکی از حواس 5 گانه اش است.

البته مواردی که ذکر شد مربوط به افراد راست برتر است و در مورد افراد چپ برتر (چپ دست)،  برعکس موارد گفته شده اتفاق می افتد.

  • نگاه همزمان به پایین – سمت راست، نشان دهنده ی این است که فرد در حال صحبت کردن با شخص یا ضمیر داخلی اش است و زمانی که به پایین – چپ نگاه می کند در تلاش برای به خاطر آوردن یا تصور یکی از حواس 5 گانه اش است.

البته مواردی که ذکر شد مربوط به افراد راست برتر است و در مورد افراد چپ برتر (چپ دست)،  برعکس موارد گفته شده اتفاق می افتد.

 

ژست های بدنی یا زبان بدن

از نظر مرکز مشاوره گاهی افراد در هنگام صحبت صورت خود را جلو می آورند و دستشان را زیر چانه شان می گذارند، معمولا این ژست برای جلب کردن نظر مخالف انجام می گیرد، انگار که فرد می خواهد بگوید «من اینجا هستم، به هر اندازه که میخواهی می توانی از دیدن من لذت ببری»، این راهکار علی الخصوص برای آقایان بسیار موثر است و طرف مقابل را به خود جذب می کند.وقتی که زنی می خواهد نظر مردی را به خود جلب کند تلاش می کند که خود را در بهترین حالت ممکن به او نشان دهد.

او کمر خود را صاف کرده و سینه خود را جلو می دهد. پاهایش را به هم چسبانده و یا روی هم می اندازد. دست ها را روی هم گذاشته و پایین می اندازد. تمامی این حرکات نشان دهنده این است که او طرف مقابل را دوست دارد و می خواهد نظر او را به خود جلب کند.گذاشتن کف دست  بر روی دستتان نیز بدین معناست که آن فرد قصد همدردی با شما را دارد، اما این حالت تنها زمانی واقعی است که شخص آن را به یکباره انجام دهد.

مواردی از ژست های بدنی که دروغگویی افراد را نشان می دهد:

کشیدن یقه، مالیدن پشت گردن با کف دست، خاراندن بینی و دست خود را جلوی دهان خود گذاشتن،به هنگام صحبت کردن، از نشانه های دروغگوی افراد است. در مقابل دستان باز به هنگام صحبت کردن نشانه ی صداقت و تواضع افراد است.

انواع دیگر ژست های بدنی:

  • خاراندن چانه:زمانی اتفاق می افتد که افراد ذهنشان مشغول است و می خواهند تصمیم مهمی را بگیرند.
  • خاراندن زیر گوش یا یک طرف کردن:نشان دهنده ی این است که فرد در شک و تردید قرار دارد.
  • مالیدن دست ها به همدیگر:نشان دهنده ی این است که شخص دیدگاه و احساس مثبتی نسبت به موضوع دارد.
  • خم شدن به جلو:نشان دهنده ی تمایل فرد برای برقراری ارتباط صمیمی تر است.
  • انگشت یا دسته ی عینک را در دهان کردن:نشان دهنده ی نیاز فرد به گرفتن حمایت ازدیگران است.

زمانی که در حال تفسیر حالت های بدنی افراد هستیم باید سعی کنیم شرایط  محیطی را نیز در نظر بگیریم و به تمام ژست ها به صورت کلی و ترکیبی دقت کنیم و به هماهنگی یا عدم هماهنگی آنها را توجه کنیم.

منبع:مرکز مشاوره ایران



:: برچسب‌ها: روانشناسی رفتاری , رفتار , عصبانیت ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

در این مقاله به روش هایی برای مدیریت ارتباط با خانواده همسر در شرایط مختلف پرداخته می شود.

تکنیک های برتر و نحوه ارتباط با خانواده همسر

تکنیک های برتر و نحوه ارتباط با خانواده همسر را یادبگیرید و زندگی مشترک خود را متحول کنید.

در داستان ها و در تلویزیون غالباً خانواده همسر آدم های بدجنسی هستند. در واقعیت اما معمولاً آن ها قصد دخالت در رابطه شما را ندارند. ولی ممکن است زمان هایی باشد که رابطه شما را در شرایط بدی قرار دهند. در این مقاله به روش هایی برای مدیریت ارتباط با خانواده همسر در شرایط مختلف پرداخته می شود.

خانواده ها معمولاً قصد خوبی دارند

به یاد داشته باشید که قصد خانواده ها معمولاً کمک به شماست و قصد بدی ندارند. اما زمانی مشکلات به وجود می آید که کمک بیش از اندازه خانواده ها تبدیل به دخالت می شود. به خاطر داشته باشید که برای خانواده ها زمان می برد تا از نقش والد بودن خود فاصله بگیرند. آن ها سال ها به کمک و مشورت فرزندان خود پرداخته اند، پس بعضی وقت ها برای آن ها دشوار است که قبول کنند شما و همسرتان قادر به تصمیم گیری هستید و به کمک نیاز ندارید.

باهم متحد باشید

هنگام برخورد با خانواده ی همسر مهم ترین اصل متحد بودن شما و همسرتان است. بدترین کاری که می توانید بکنید این است که سعی به جلب علاقه هر دو گروه داشته باشید و به این شکل اتحاد خود را بشکنید. اولویت شما باید همسرتان باشد، پس باهم همکاری کنید تا راهی برای این مشکل پیدا کنید. اطمینان کنید که شما و همسرتان خواسته های مشترکی دارید.

مهارت های پیش از ازدواج را یادبگیرید.

از مرز های زندگی خود محافظت کنید

برای زندگی خود مرز های روشنی در نظر بگیرید. اگر خانواده همسر شما بدون این که درخواست کنید شما را نصیحت می کنند و یا در زندگیتان دخالت می کند، باید این نکته را به آن ها متذکر شوید که این کار آن ها مورد قبول شما نیست. بهترین روش برای این کار تعیین کردن مرز هایی در زندگی تان است. هرچقدر بیش تر صبر کنید این مرز ها کم رنگ می شوند.

به یاد داشته باشید که شما و همسرتان باید تصمیمات زندگی خود را بگیرید و خانواده های شما باید یاد بگیرند  که به تصمیم های شما احترام بگذارند. در یک رابطه سالم این احترام دو طرفه است.

 

خارج از خانه هم را ملاقات کنید

اگر رابطه شما با خانواده همسر خود به مشکل خورده است، سعی کنید که آن ها را در جایی بیرون از خانه ملاقات کنید این روش باعث می شود شرایط رابطه شما بهتر بشود. غذا خوردن در رستوران، قدم زدن در پارک یا مراکز خرید به شما این امکان را می دهد که باهم ارتباط برقرار کنید و در عین حال به شما حس بدی نمی دهد. اگر این فعالیت به خوبی پیش نرفت می توان وقت آن را کم کرد. بدون این که احساس کنید که در خانه با آن ها گیر افتاده اید.

مراقب لطف خانواده ها باشید

اگر با خانواده همسر خود به مشکل برخورده اید، مراقب پذیرش لطف هایی که به شما می کنند باشید. معمولا این لطف ها دو طرفه است و در عوض آن چیزی از شما می خواهند.

به خاطر داشته باشید که این امر در همه خانواده ها وجود ندارد. اما اگر در رابطه با خانواده همسر خود مشکل دارید بهتر است لطفی را از سمت آن ها قبول نکنید.

همسر شما لازم نیست طرف کسی باشد

اگر با خانواده همسرتان به مشکل خوردید عادی است که همسرتان احساس تضاد داشته باشد. به یاد داشته باشید که همسر شما در کنار آن ها بزرگ شده است و میخواهد هم شما و هم خانواده خود را راضی نگه دارد. این احساسات کاملاً سالم و منطقی هستند.

همچنین به خاطر داشته باشید که این موضوع که همسر شما در مقابل دخالت خانواده اش بایستد به این معنی نیست که طرف کسی قرار گرفته است. این موضوع فقط برای روشن کردن مرز های زندگی شما است.

 

مشکلات زناشویی خود را به اشتراک نگذارید

این که مشکلات زناشویی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید بهترین راه برای تعیین مرزهای زندگی شما است. ممکن است وسوسه شوید تا در مورد مشکلا خود حرف بزنید ولی والدین همسر شما افراد مناسبی برای این کار نیستند. پس برای آن ها دربی برای ورود به زندگی خودتان باز نکنید.

  • شماره و یا آدرس مراکز مشاوره خانواده را همیشه برای راهنمایی و مشاوره همراه خود داشته باشید.
  • در عوض، اگر در زندگی زناشویی خود مشکلاتی را تجربه می کنید، می توانید یک جلسه مشاوره ازدواج با یک مشاور مجرب در این زمینه انجام دهید. این متخصصان داری آموزش و تجربه کافی برای راهنمایی کردن شما به بهتربن شکل هستند و خانواده همسر شما هم به مسائل خصوصی زندگی تان وارد نمی شوند.
     خانواده همسرتان می تواند بخش مهمی از خانواده شما را تشکیل دهند. ولی بعضی وقت ها ممکن است مرز های زندگی شما را نادیده بگیرند. به یاد داشته باشید که این خانواده شماست و شما قوانین آن را تنظیم می کنید. در صورتی که رابطه شما با خانواده همسرتان ایده آل نیست، با کمک  این مقاله می توانید به بهبود آن کمک کنید.
  • در زمینه های مختلف زناشویی و خانواده به مشاوره جنسی و درمان اختلالات زناشویی دریافت نمایید.


:: برچسب‌ها: خانواده همسر , همسر , ارتباط با خانواده همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

رابطه خانوادگی خوب، به تنهایی یک مورد لذت بخشی می باشد. اهمیت روابط خانواده منجر به ایجاد یک فضای گرم و دوست داشتنی در خانواده می شوند.

چگونه یک زندگی مشترک موفق بسازیم ؟

رابطه خانوادگی خوب، به تنهایی یک مورد لذت بخشی می باشد. اهمیت روابط خانواده منجر به ایجاد یک فضای گرم  و دوست داشتنی در خانواده می شوند. گاهی باید مشاوره تلفنی گرفت و راهنمایی یک متخصص را مدنظر داشت.

 

زمان مناسب و روابط خانوادگی

زمان خانواده مناسب می تواند در هر جایی صورت بگیرد. این مورد به این معنا است که اعضای خانواده بیشترین زمان ممکن را به بودن در کنار هم اختصاص دهند.

یک سری از کارهایی که شما می توانید برای ایجاد زمان خانواده مناسب در خانواده تان انجام دهید، عبارتند از:

  • از زمان های روزمره ای که در کنار یکدیگر هستید، برای صحبت کردن با یکدیگر و خندیدن استفاده کنید.
  • با هر یک از اعضای خانواده تان مکالمات شخصی داشته باشید تا روابط انفرادی تان را تقویت کنید. این مکالمه می تواند در پنج دقیقه قبل از خوابیدن هر یک از بچه ها انجام شود.
  • یک زمان مجزایی را به همسرتان اختصاص دهید. با این کار به بچه هایتان نشان خواهید داد که این زمان خانوادگی مناسب، یک تاثیر مثبتی بر روی روابط شما و همسرتان دارد.
  • به صورت منظم، یک سری کارهای سرگرم کننده ای را به همراه اعضای خانواده تان انجام دهید.
  • این کار سرگرم کننده می تواند یک مورد ساده ای همانند بازی فوتبال خانوادگی در پارک محلی در یکشنبه ها، یا بازی های تخته ای شبانه خانوادگی باشد که در طول هر هفته انجام می دهید.
  • در مورد کارهایی که می خواهید در یک سری از روزهای خاص (همانند روزهای تولد) انجام دهید، به همراه هم تصمیم گیری کنید. حتی بچه های کوچک هم می توانند در این تصمیم گیری ها نقش داشته باشند.

جدیدترین مطالب و آموزش های خانواده در سایت مشاورکو مطالعه کنید.

 

ارتباط مثبت و روابط خانوادگی

ارتباط مثبت عبارت از اختصاص دادن یک زمانی برای گوش دادن به صحبت های یکدیگر، گوش دادن بدون هیچ نوع قضاوت و بیان کردن صریح تفکرات و احساسات خودتان می باشد.

به منظور تقویت روابط خانوادگی تان می توانید از ایده های ارتباطی مثبت استفاده کنید که برخی از آنها عبارتند از:

زمانیکه همسرتان یا فرزندتان می خواهد صحبت کند، کارهایی که در حال انجام آن هستید را متوقف کنید و با توجه کامل به حرف های طرف مقابلتان گوش دهید.از طریق تعریف کردن بچه ها و همسرتان، آنها را تشویق کنید. برای مثال می توانید بگویید که “لئو جان، زمانیکه بدون درخواست من کیف را به داخل خانه می آوری، کمک بزرگی به من می کنی. از صمیت قلب از تو ممنونم!”

قدردانی، عشق و تشویق را از طریق بیان کردن کلمات و بروز مهربانی نشان دهید.این مورد می تواند یک کار ساده ای همانند گفتن “دوستت دارم” به فرزندتان در هر شب و در موقع خوابیدن باشد.

ارتباط غیرکلامی مثبت

تمامی ارتباطات به صورت کلامی صورت نمی گیرند، بنابراین توجه کردن به احساساتی که بچه هایتان و همسرتان به صورت غیرکلامی بیان می کنند، اهمیت زیادی دارد.

برای مثال، ممکن است فرزند نوجوانتان تمایلی به صحبت کردن با شما نداشته باشد، ولی از طریق رفتارهایش نشان دهد که بعد از آغوش گرفتن شما در یک شرایط مناسب و راحتی قرار می گیرد.همچنین توجه کردن به پیام های غیرکلامی که شما می فرستید، اهمیت زیادی دارد.

برای مثال، در آغوش گرفتن، بوسیدن و ارتباط چشمی منجر به فرستادن این پیام می شود که شما می خواهید نزدیک بچه تان باشید.ولی یک تن صدای ناخوشایند یا اخم کردن در حین انجام دادن یک کاری به همراه بچه تان، این پیام را به او خواهد رساند که نمی خواهید در کنارتان باشد.

سبک زندگی سالم را تجربه کنید.

 

کار تیمی و روابط خانوادگی

زمانیکه هر فرد از اعضای خانواده یک درک مناسبی در مورد جایگاهش داشته باشد، خانواده به صورت راحت تری می تواند به عنوان یک تیم عمل کند؛

بنابراین داشتن انتظارات، محدودیت ها و مرزهای مناسب یک مورد مفیدی است.

یک سری از روش هایی که با استفاده از آنها می توانید کار تیمی را در خانواده تان گسترش دهید، عبارتند از:

تقسیم کردن وظایف خانگی. حتی بچه های کوچک خانواده هم احساس تعلق را دوست دارند

این احساس در نتیجه یک مشارکت ایجاد می شود (در برخی مواقع این احساس در مراحل نهایی ایجاد می شود).

بچه هایتان را در تصمیم گیری های مربوط به مواردی از قبیل فعالیت های خانوادگی، اصول و روزهای تعطیل مشارکت دهید.

به هر فردی (حتی بچه های کوچکتر) اجازه بدهید تا حرف خودشان را بگویند. جلسات خانوادگی یک روشی مناسبی برای این کار می باشد.

به بچه هایتان اجازه بدهید تا برخی از تصمیمات را خودشان بگیرند.

تصمیماتی که به بچه هایتان اجازه خواهید داد تا خودشان بگیرند، بستگی به توانایی ها و میزان بلوغ آنها و همچنین محدودیت های موجود در خانواده دارد.

یک سری قوانین خانوادگی را تعیین کنید که به صورت مشخصی نشان دهند خانواده تان به چه نحوی می خواهد از اعضای خودش مراقبت کند و با آنها رفتار کند.

برای مثال قانون شما می تواند عبارت از این مورد باشد که “در خانواده ما، همه افراد به صورت احترام آمیز با هم صحبت می کنند.”

برای رفع مشکلات با یکدیگر همکاری کنید. این موارد شامل گوش دادن و تفکر آرام، در نظر گرفتن نظرات، احترام گذاشتن به دیدگاه سایر افراد، پیدا کردن راه حل های ساختاری و دستیابی به توافق می باشد.

منبع:مشاور کو



:: برچسب‌ها: رابطه خانوادگی , اهمیت خانواده , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نوجوانانی وجود دارند که برای احساس آرامش و راحتی، سعی می کنند به طور مخفیانه پوست بدن خود را ببرند، بسوزانند یا بخراشند.

دلایل خودزنی نوجوان و یا قصد خودکشی چیست و چه باید کرد؟

دلایل خودزنی نوجوان و یا قصد خودکشی چیست و چه باید کرد؟ نوجوانانی وجود دارند که برای احساس آرامش و راحتی، سعی می کنند به طور مخفیانه پوست بدن خود را ببرند، بسوزانند یا بخراشند.

در حقیقت آسیب و صدمه زدن عمدی به پوست خود در این گروه از نوجوانان به این منظور انجام می شود که فرد بتواند بر هیجانات خود غلبه کنند. به این عمل خودزنی می گویند.

با تهدید فرار نوجوان از خانه چگونه مقابله کنیم؟

 

آیا قصد خودکشی دارند؟

نکته ی جالب توجه آن است که اگرچه این نوجوانان به خودشان آسیب می رسانند اما به هیچ وجه قصد خودکشی کردن ندارند.

این خودآزاری می تواند برای شما به عنوان والدین بسیار آزاردهنده و گیج کننده باشد و یا شما را با ترس های زیادی مواجه کند.

با وجود فراگیر بودن این قبیل رفتارها در میان نوجوانان، آن ها این رفتارها را از پدر و مادر خود، اعضای خانواده، معلمان و مشاوران مدرسه مخفی نگه میدارند چون نمی دانند چگونه برخوردی را از جانب دیگران دریافت خواهند کرد.

برای اینکه متوجه شوید علایم و نشانه های خودزنی در نوجوانان چیست؟

و در چه مواقعی این رفتار نگران کننده است و یا احتمال وقوع آسیب وجود دارد، با ادامه مطلب همراه باشید.

علایم و نشانه های خودزنی نوجوانان

در ابتدا نیازمند آن هستید تا علایم و نشانه های خودزنی نوجوانان را به طور دقیق تر بشناسید.

این نشانه ها می تواند حاکی از آن باشد که فرزندتان خودزنی می کند:

همیشه پیراهن های آستین بلند، یقه اسکی یا دامن های بلند می پوشند. حتی وقتی هوا گرم است

وقتی از زخم ها، خراش ها و سوختگی ها از او سوال می شود، پاسخ های گنگ و مبهمی می دهند.

وقتی از زخم ها، خراش و سوختگی ها از او سوال می شود، بسیار خشمگین و عصبانی می شوند.

ممکن است همیشه مچ دست خود را با دستبندهای چرمی بلند یا النگوهای پهن بپوشاند.

ممکن است در حمام و یا ظرف زباله ی اتاقش به کرات دستمال کاغذی های خونی پیدا کنید.

داروهای مخصوص سوختگی و یا چسب زخم معمولا در وسایل آن ها وجود دارد. همچنین ممکن است در وسایلش قیچی، چاقو و یا تیغ ریش تراش پیدا کنید.

نوجوان ممکن است مرموز و عجیب و غریب شوند و ازدیگران کناره گیری کرده و یا منزوی شوند.

ممکن است با کسانی دوست شوند که آن ها نیز به خود آسیب می رسانند و نحوه ی برخورد صحیح با هیجانات شان را نمی دانند.

با نوجوان در دوره بلوغ چگونه رفتار کنیم؟

 

در صورت مشاهده ی علایم خودزنی نوجوانان چه کنم؟

در صورتی که شاهد طفره رفتن، ناراحتی و یا ابراز خشم و عصیانیت از جانب او شدید وقت آن است تا از یک مشاور متخصص و یا روانشناس نوجوان 02122354282 کمک بگیرید.

لازم است این نکته را نیز مذنظر داشته باشید که اگرچه سوزاندن و بریدن و زخمی کردن عمدی قسمت های مختلف بدن در بین نوجوانان بسیار رایج هست اما نوجوانان به روش های مختلفی مثل:

  • مشت زدن به خود،
  • مشت زدن به دیوار،
  • کشیدن موی سر،
  • با سر به دیوار کوبیدن،
  • خال کوبی،
  • ساییدن پوست بدن با مداد
  • دست کاری کردن زخم های خود
  • باعث خودزنی نوجوان می شوند.

بنابراین مشاهده مکرر این قبیل رفتارها می تواند نشانه هایی از خودزنی نوجوان باشد.

نوجوانان اغلب از ابزارهای خاصی برای خودزنی استفاده می کنند مثل:

  • قیچی،
  • چنگال،
  • چاقو،
  • سوزن خیاطی،
  • سنجاق،
  • خرده شیشه،
  • ناخن گیر،
  • کبریت و فندک
  • از همه مه متر تیغ.

اما صرف داشتن چنین ابزارهایی نمی تواند نشانه ی خودزنی باشد بلکه علائمی که قبلا عنوان شد و تغییر در رفتار اوست که می تواند نشانه ای از آزار خود باشد و نیاز به بررسی مشاوره ای را بیشتر می کند.

تشخیص و درمان افسردگی نوجوان را در سایت تخصصی کودک و نوجوان مشاهده کنید.

 

مهم ترین تفاوت های خودزنی در نوجوان و خودکشی که باید بدانید

به عنوان والدین نوجوان آگاهی از تفاوت های خودزنی نوجوانان و خودکشی به شما کمک می کند تا بتوانید به خودتان مسلط باشید و بهترین تصمیم را بگیرید.

خودزنی نوجوانان و خودکشی دارای 2 تفاوت عمده هستند.

نخست اینکه در خودکشی، نوجوان رفتارهای پرخطری را به انجام می رساند تا بتواند زندگی اش را پایان دهد این در حالی است که رفتارهای خودآزاری با هدف بقا انجام می شود.

مهم ترین دلایل خودزنی نوجوانان چیست؟

شاید برای تان سوال شود که چرا فرزندم خودزنی می کند. بدنیست تا قبل از مراجعه به روانشناس از دلایل خودزنی نوجوانان بیشتر آگاه شوید.

1. تنش و اضطراب

بسیاری از نوجوانان می گویند که همیشه دچار تنش و اضطراب هستند و فکر می کنند که هرلحظه ممکن است منفجر شوند.برای همین اقدام به خودزنی می کنند تا از فشار روانی که احساس می کنند رها شوند.

2. افسردگی

برخی از نوجوانان معتقدند که آن ها سزاوار تنبیه شدن هستند، خود را آدم بدی می دانند و فکر می کنند که باید تنبیه شوند و تنها راه هم زخمی کردن کردن و سوزاندن خودشان می دانند.

3. خشم

نوجوانان خودآزار وقتی عصبانی و خشمگین می شوند، غیر قابل کنترل می گردند، در عین حال نمی خواهند خودشان را خشن نشان دهند بنابراین ترجیح می دهند به جای آسیب رساندن به دیگران، به خود آسیب برسانند.

روش های درمان و اطلاعات بیشتر در مورد خودزنی نوجوان را در سایت کودک و نوجوان مطالعه کنید.

 

دلایل خودزنی نوجوان چیست؟



:: برچسب‌ها: خودزنی نوجوانان , افسردگی نوجوان , علایم خودزنی نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مشکلات در زندگی زوجین معمولا رخ می دهد و بر این اساس برای رفع و جلوگیری از پدید آمدن این مشکلات باید چاره ای اندیشید.

4 اشتباه بزرگی که در زندگی مشترک انجام میدهیم

هرچقدر هم تلاش کنید هیچ ازدواجی کامل نیست فقط برخی روز ها ممکن است آسان تر از بقیه روز ها بگذرد. البته هرکسی ممکن است در ازدواج اشتباه کند.  

از نظر مرکز مشاوره خوشبختانه روش هایی برای جلوگیری از این اشتباهات وجود دارد در اولین مرحله باید متوجه اشتباهی که کرده اید شوید، سپس به سرعت شروع به تصحیح رفتارتان کنید.

این 3 مورد بزرگ ترین اشتباهاتی هستند که تقریباً همه افراد در برخی از مراحل ازدواج خود مرتکب می شوند.

1.تقسیم نابرابر کارها

بسیاری از افراد فکر می کنند که کارها خود به خود به طور مساوی تقسیم خواهند شد ولی این واقعیت ندارد. بحث در مورد وظایف  و مسئولیت ها در خانواده بسیار مهم است. درست است که این گفت و گو جذاب نیست ولی لازم هم نیست که ترسناک باشد. نگران نباشید و اگر به مشکل خوردید می توانید از جدول برنامه ریزی کمک بگیرید.

2.گوش نکردن

بسیاری از اوقات ما به حرف شریک خود گوش نمی دهیم یا شاید نمی خواهیم گوش دهیم. در هر صورت، گوش دادن به همسر نقش مهمی در یک ازدواج شاد و سالم دارد. بعضی اوقات حتی وقتی گوش می دهید همسرتان حس می کند که به او گوش نمی دهید. تلاش برای شنیدن حرف های همسرتان می تواند تأثیرات عمیقی در رابطه داشته باشد.

حتما سوالات پیش از ازدواج را از نامزد خود بپرسید.

3.عدم همدلی

همدلی در همه زمینه های زندگی، به ویژه در دوران ازدواج مهم است. اگر هنگام ناراحتی همسرتان چیز هایی مانند "بزرگش نکن" یا "چیزی نیست" می گویید شما با همسرتان همدلی نمی کنید. مسئله اصلی این است که چیز هایی که برای شما و همسرتان مهم است ممکن است متفاوت باشد ولی باید یاد بگیرید که به این تفاوت ها احترام بگذارید. هرچقدر هم که به نظرتان احساسات آن ها بچگانه یا احمقانه به نظر می رسد سعی کنید که آن ها را درک کنید. همسر شما باید احساس کند که احساساتش نزد شما ارزشمند است.

 

4.تلاش نکردن برای رابطه

یک ازدواج موفق احتیاج به تلاش بسیار دارد شاید این تلاش گاهی بیش از اندازه به نظر بیاید. خوشبختانه ، خدمات مشاوره ازدواج ما به شما و همسرتان کمک می کند تا یک ازدواج طولانی مدت و موفق را تجربه کنید. اگر با گوش دادن، ارتباط برقرار کردن، تقسیم کار یا هرچیزی در زندگی مشترک مشکل دارید مشاورهای ما می توانند زندگی شما را نجات دهند، فقط کافی است با مرکز مشاوره ستاره ایرانیان تماس بگیرید و یک وقت ملاقات تعیین کنید.

 

5.بی توجی به رابطه

خیلی از ما حتی برای یک سرماخوردگی کوچک به پزشک مراجعه می کنیم و یا با مشاهده علائم، بی درنگ نگران وضعیت جسمانی خود شده و به پزشک مراجعه می کنیم.

در حالی که هنگامی که وضعیت روانی و روحی مناسبی ندارید، و یا رابطه شما حالش خوب نیست، به متخصص آن مراجعه نمی کنید.

این امر سبب بحرانی تر شدن موضوع شده و مشکلات را یکی پس از دیگری وخیم تر می کند. 

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان با سالها تجریه و همکاری با مشاوران و روانشناسان با تجربه ایران خدمات زیر را ارائه می دهد.

  • مشاوره خانواده
  • مشاوره پیش از ازدواج
  • درمان با نوروفیدبک
  • مشاوره افسردگی، اضطراب، وسواس و فوبیا و غیره
  • مشاوره کودک و نوجوان
  • حل اختلافات زن و شوهر و خانوادگی
  • مشاوره ترک اعتیاد و رهایی از مصرف مواد
  • هیپنوتراپی و روان درمانی
  • خانواده درمانی با روشهای جدید علمی

4 اشتباه بزرگ در زندگی مشترک



:: برچسب‌ها: ازدواج , اشتباهات زندگی مشترک , زندگی مشترک ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

راه هایی که برای متقاعد کردن کودکان وجود دارد

متقاعد کردن کودک به انجام کارهایی که نمی خواهند انجام دهند می تواند چالش برانگیز باشد، هم چنین توقف کارهایی که نمی خواهید آنها انجام دهند نیز سخت تر می باشد. در این مقاله یازده روش تربیت کودک برای باانگیزه کردن کودکان برای کارهایی که می خواهید انجام دهند آورده شده اند، بیایید با هم این روش ها را مرور کنیم.

1.اهدافی را تعیین کنید

از آنها بخواهید که لیستی از اهداف کوتاه مدت و یک هدف بلند مدت را تهیه کنند. اطمینان حاصل کنید که اهداف قابل دستیابی هستند اما برای دستیابی به آن نیاز به تلاش دارند.

2.موفقیت ها را جشن بگیرید

هنگامی که فرزند شما اهداف خود را انجام می دهد ، به آنها بگویید که به آنها افتخار می کنید. این چیزها را با هم جشن بگیرید. در بعضی موارد ، به فرزندتان بخاطر سخت کوشی آنها پاداش دهید.

3.گاهی رقابت ایجاد کنید.

رقابت سالم را تشویق کنید. فرزندتان را تشویق کنید که دونده دیگری را در یک مسابقه دو پشت سر بگذارد یا سعی کند نمرات معقول تری نسبت به بقیه داشته باشد. در مورد مثبت بودن و قدرت داشتن  فرزند خود رقابت ایجاد کنید و هرگز در مورد  نقاط منفی و ضعف  رقیب صحبت نکنید.

4.برای متقاعد کردن کودک آنها را تشویق کنید

به فرزندانتان نشان دهید که به آنها باور دارید. به آنها بگویید که چقدر عالی هستند. هرگونه شک و تردید نسبت به خود را در آنها از بین ببرید.

برای آن ها داستان کودکانه بخوانید.

 

5.علاقه نشان دهید.

علاقه مند شوید درباره علاقه های فرزندتان بیاموزید. در مورد آنها با فرزندتان صحبت کنید و گوش دهید. این به فرزندان شما نشان می دهد که شما به آنها اهمیت می دهید و آزادانه می توانند در مورد منافع خود با شما صحبت کنند

6.شور و شوق را در او کشف کنید.

فرزندان خود را تشویق کنید تا آنچه را که علاقه مند هستند کشف کنند. این مسئله ممکن است نیازمند تلاش باشد تا به نتیجه ای برسید. از آنها در سفر خود به سمت شور و شوق حمایت کنید و از آنها بخواهید که ادامه دهند تا اینکه موضوعات را دریابند.

7.خوش بین بودن یک گام موثر در متقاعد کردن کودک

چشم انداز مثبت و خوش بینانه را نسبت به فرزندان خود حفظ کنید. اگر آنها ترس یا شک را در چشمان شما ببینند ، احتمالاً اعتماد به نفس خود را از دست خواهند داد. داشتن یک رویکرد مثبت می تواند که دیدگاه کلی آنها نسبت به یک وضعیت را روشن تر سازد.

8.فشار همسالان

گاهی اوقات، فشار کمی از سوی همسالان چیز بدی نیست. این می تواند بچه های شما را وادار به انجام بهتر کار در مدرسه یا ورزش کند زیرا آنها می خواهند در کنار دوستان خود باشند. با این حال، مراقب باشید که فشارهای همسالان خیلی زیاد نشود.

9.برای  متقاعد کردن کودک برنامه ریزی کنید

برای رسیدن به اهداف، شما به یک برنامه نیاز دارید. به فرزندان خود کمک کنید تا یک استراتژی برای رسیدن به اهداف خود ایجاد کنند. برای دستیابی به آنها یک برنامه گام به گام تهیه کنید.

درمان و دلایل لجبازی کردن کودک را بیاموزید.

 

10.آنها را هیجان زده کنید.

فرزندان خود را در مورد اهداف و آرزوهایشان هیجان زده کنید. نشان دهید که شما نیز برای آنها هیجان دارید. انرژی مثبت و آدرنالین باعث خواهد شد تا آنها به  کار سخت خود ادامه دهند و از تلاشهای خود راضی باشند.

11.از مشاور کمک بگیرید

برای آشنایایی با برترین روانشناسان کودک و نوجوان می توانید با شماره 02122354282 و 02122247100 تماس حاصل کرده و برای مطالعه در مورد تربیت کودک به تفکیک سن به سایت روانشناسی کودک خلاق مراجعه فرمایید.

 

راه هایی که برای متقاعد کردن کودکان وجود دارد



:: برچسب‌ها: متقاعد کردن کودکان , تربیت کودک , لجبازی کردن کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

موانع خلق یک سبک دلبستگی ایمن ممکن است ابتدا هنگام نوزادی ظاهر شوند. ممکن است به شدت کودکتان را دوست داشته باشید اما آمادگی برآورده کردن نیازهای نوزاد با سیستم عصبی نارس را نداشته باشید و حسابی پرمشغله باشید. از آنجائیکه نوزادان نمی توانند خودشان را آرام کنند، از این رو آنها بر کارهای شما در قبال خود بیشتر متکی هستند. اما، اگر قادر نیستید استرس خود را مهار کنید فوراً آرامش خود را حفظ کنید و بر رویارویی با محرک های تنش زای زندگی روزانه متمرکز شوید در غیر این صورت نخواهید توانست که آرامش خود و کودکتان را برقرار کنید.

حتی یک کودک بزرگتر به شمای والد به عنوان یک منبع امن، متصل و سرانجام دلبسته ایمن می نگرد. اما اگر شما مکرراً افسرده، مضطرب، عصبانی، غمگین، و گرفتار باشید یا به هر طریق دیگری نتوانید کودک خود را آرام کنید، در این صورت رشد جسمانی، هیجانی یا عقلانی کودک آسیب خواهد دید.

حوزه جدیدی از سلامت روانی نوزادان با تأکید بر تحقیقات مغزی و نقش رشد والدین یک درک واضح تری از عواملی فراهم می کند که ممکن است به داشتن یک سبک دلبستگی ایمن آسیب برسانند. اگر هر یک از سرپرست های اصلی یا کودک دارای مشکلات سلامتی است ارتباط غیرکلامی بین این دو ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد که در حقیقت می تواند در پیوند دلبستگی ایمن اثرگذار باشد.

بهزیستی کودکان چگونه بر پیوند دلبستگی ایمن تأثیر گذار است؟

باید گفت که مغز از طریق تجربه شکل می گیرد و این به ویژه در کودکان تازه متولد شده که دارای سیستم عصبی تا حد زیادی نابالغ هستند صدق می کند.

وقتی که کودک مشکلاتی را برای مثال در رحم مادر یا در فرآیندهای موجود در طی زایمان تجربه می کند ممکن است سیستم عصبی اش در معرض خطر باشد.
فرزندخواندگان یا کودکانی که زمانی را در بخش های مراقبت ویژه نوازادی به دور از مادر می گذرانند ممکن است تجارب اولیه زندگی که موجب احساس استرس، پریشانی و نامنی می شود را داشته باشند.
نوزادانی که هرگز گریه شان متوقف نمی شود و همواره چشمانی به هم فشرده، مشت هایی گره کرده و بدنی انعطاف ناپذیر دارند نشان از عدم وجود یک مراقب متناسب و تسکین دهنده می دهند.
خوشبختانه، همانطور که مغز نوزاد بسیار نابالغ است و با تجربه تحت تأثیر قرار می گیرد یک کودک ممکن است بر هر یک از این مشکلات تولد غلبه کند. این مسئله ممکن است چند ماه طول بکشد اما اگر سرپرست اصلی کودک موجب آرامش، تمرکز، درک و سماجت در برقرای نیازهای کودک است کودک نیز سرانجام به اندازه کافی آماده وقوع یک فرآیند دلبستگی ایمن خواهد شد.

 

چگونه بهزیستی کودکان بزرگتر بر پیوند دلبستگی ایمن اثرگذار است؟

تجارب کودک و محیط می توانند بر توانایی شکل گیری پیوند دلبستگی ایمن اثرگذار باشند. گاهی اوقات رویدادها و مقتضیات تأثیرگذار بر پیوند دلبستگی کودک غیرقابل اجتناب هستند اما یک کودک برای چیستی و چرایی آنچه رخ داده است، بسیار ناپخته است. برای نبودن یک فرد ایمن و متناسب این طور حس می شود که انگار کسی به او اهمیت نمی دهد و آنها به دیگران اعتمادی ندارند و دنیا برایشان جای ناامنی می باشد.

کودک با نشان دادن رفتارهای افراطی و متشنج در محیط سعی می کند جلب توجه کند.
گاهی اوقات نیازهای کودک برآورده می شوند و گاهی خیر. یک کودک نمی داند که چه انتظاری دارد.
کودکی که در یبمارستان بستری شده و یا از والدینش جدا شده است.
یک کودک از مراقبی به مراقب دیگر منتقل شده است (که می تواند ناشی از فرزندخواندگی، مراقبی غیر از والدین یا از دست دادن والدین باشد).
یک کودک مورد بد رفتاری یا سوءاستفاده قرار می گیرد.
چگونه بهزیستی مراقب یا سرپرست می تواند بر پیوند دلبستگی ایمن اثر بگذارد؟

احساساتی که شما به عنوان یک مراقب اصلی تجربه می کنید می تواند فرآیند رشدی ای را که در مغز کودک شما در حال انجام است شکل دهد. اگر شما دارای استرس، افسردگی یا شوک زدگی هستید یا به هر دلیل در دسترس نیستید، ممکن است آگاهی یا حساسیتی در فراهم کردن یک بارهیجانی مثبت در کودک در قبال نیازهای او برای دلبستگی ایمن نداشته باشید.

گاهی اوقات حتی یک مراقب سالم، کنترل گر و مسئولیت پذیر ممکن است در درک و آغاز کردن یک پیوند دلبستگی ایمن در کودکشان مشکل داشته باشند. اگر هنگام کودکی شما پیوند دلبستگی ایمن را با مراقب اصلی تان تجربه نکردید ممکن است از آنچه دلبستگی ایمن گفته می شود آگاهی نداشته باشد. اما بزرگسالان نیز می توانند برای بهتر شدن تغییر کنند. همزمان شما می توانید خودتان را با ورزش و یک رژیم غذایی سالم تقویت کنید و همچنین مدیریت استرس های مختل کننده و رویارویی با هیجان هایی که در توانایی تان برای خلق یک پیوند دلبستگی ایمن تداخل دارد را یاد بگیرید.

منبع:کانون مشاوران ایران-موانع ایجاد پیوند دلبستگی ایمن



:: برچسب‌ها: دلبستگی ایمن , کودک , بهزیستی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بیش از حد در مورد برخورد با افراد مبتلا به اختلال عملکرد جنسی یا مشکلات جنسی فکر نکنید.

چنین افرادی ممکن است به ما نزدیک باشند و حتی با ما زندگی کنند.

نکته این است که این افراد اغلب تمایلات جنسی مختلف نسبت به عموم دارند و ما و شما باید این تفاوت ها را تشخیص داده و به آنها کمک کنیم تا آنها را درمان کنیم.

روانشناسان بهترین دوست راه ما در این مسیر دشوار هستند.
اختلالات جنسی همه نوع هستند و با گسترش فضای مجازی، متاسفانه تعداد و تنوع آن اضافه شده است.

بنابراین، وظیفه من و شما مراقبت از خود و محافل است تا از این مشکلات جلوگیری شود.

مخاطبان ما در این مقاله کسانی هستند که با اختلالات جنسی دست و پنجه نرم می کنند.

وظیفه شما این است که علاوه بر حفاظت از خودتان از وارد شدن دیگران به این اختلالات جنسی و افرادی که از این بیماری ها رنج می برند جلوگیری کنید.

علل مشکلات جنسی جوانان و راهکاری روانشناسی برای بهبود آن

علل مشکلات جنسی جوانان و راهکاری روانشناسی برای بهبود آن

آنها را به طور علمی و جدی مشاوره دهید و با روانشناس مشورت کنید و خود را درمان کنید.
یکی از معضلات مهمی که این روزها مشکلات و دغدغه های بسیاری را برای جوانان به وجود آورده است را می توان مشکلات جنسی جوانان نامید.

در واقع در جوانی و دوره سنی جوانی افراد در اوج نیاز های جنسی قرار داشته و می بایستی که این نیازها را به گونه ای برطرف کنند.

مطابق با آیین های دینی ما بهترین پاسخ به نیازهای جنسی مشکلات جنسی جوانان ازدواج می باشد.

اما به هر حال ممکن است جوانانی توانایی این کار را نداشته باشند به وجود مشکلات فراوانی در جامعه ما وجود دارد.

مشکلات جنسی جوانان بیشتر شده و در نهایت آنها نمی توانند به خوبی مشکلات خود را در زمینه های جنسی برطرف نماید.

غریزه و شهوت انسان ها سیری ناپذیر است.
لذا اگر از راه نادرستی بر طرف شود نه تنها انسان را در مسیر سعادت و خوشبختی قرار نمی دهد.

بلکه می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای او از لحاظ جسمی جنسی و روحی ایجاد نماید.

در صورتی که جوانی هستید و شرایط ازدواج را ندارید از طرف مشکلات جنسی زیادی برای شما به وجود آمده است.

می توانید راه کارهایی را که در ادامه مقاله ارائه می دهیم به کار ببندید.
تا بتوانید مشکلات جنسی خود را کاهش داده و شرایط بهتری از برای خود فراهم نموده تا در زمان مناسب و وقت کافی بتوانید ازدواج موفق و خوب داشته باشید.

نکته ای که شاید بارها نیز آن را شنیده باشید این است که برای دوری از انحرافات جنسی بایستی در جریان مذهبی و آرامش باشید.
لذا شرکت در مراسم های مذهبی خواندن قرآن و نماز و کار هایی از این قبیل که تحت تاثیر دوستان مناسب و مذهبی می باشد می تواند شما را تا حد زیادی در این زمینه موفق گرداند.
نیازهای جنسی شما را تا حدی آرام کند.
نکته مهم بعدی در زمینه مشکلات جنسی جوانان را می توان ارتباط آنها با والدین دانست.
اگر جوانان ارتباط مناسبی با والدین خود داشته باشند کمتر در زمینه انحرافات جنسی غرق شده و در این زمینه زندگی موفق تر و بهتری خواهند داشت.
لذا باید والدین و جوانان تلاش کنند تا رابطه مناسب با با یکدیگر برقرار نمایند.
یکی دیگر از مواردی که می تواند کمک های بسزایی را به جوانان در این زمینه کنند تقویت اراده می باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-علل مشکلات جنسی جوانان و راهکاری روانشناسی برای بهبود آن



:: برچسب‌ها: مشکلات جنسی جوانان , علل مشکلات جنسی , مشکلات جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تربیت کودکان سه ساله، ۱۲ راه درمان لجبازی کودک سه ساله دکتر هلاکویی و آموزش کودک سه ساله در خانه در این مقاله آمده است. کودکان سه ساله علاقه مند هستند که روی مهارت های حرکتی خود کار کنند. آن ها ممکن است تمام صبح را به پایین رفتن از سرسره یا بازی با سه چرخه بگذرانند. آن ها دوست دارند کارهای مشابه را بارها و بارها انجام دهند، این کر باعث می شوند مهارت بیش تری کسب کنند.

به یاد داشته باشید که هر کودکی متفاوت است. آن ها ممکن است با سرعت های متفاوتی یاد بگیرند و رشد کنند اما می توان برخی از انتظارات را به طور کلی از کودک سه سال داشت.

تربیت کودک سه ساله | توانایی بچه های سه ساله
مهارت های فیزیکی
کفش خود را می پوشد (اما نمی تواند بند آن را ببندد)
می تواند خودش لباس بپوشد.
می تواند با قاشق کوچک غذا بخورد حتی اگر مقدار زیادی از غذا را بریزد.
می تواند بایستد، تعادل داشته باشد و روی یک پا بپرد.
می تواند یک توپ پرتاب کند.
با هر دو پا می پرد.
می تواند با سه چرخه رکاب بزند.
از توالت استفاده می کند البته ممکن است به کمک نیاز داشته باشد.
نیازهای عاطفی کودک سه ساله
نیاز به درک شدن
آزادی در اشتباه کردن
تشویق و تمجید
لزوم اعلام استقلال
آزادی در تصمیم گیری متناسب با سن
رشد ذهنی کودک سه ساله
به داستان های کوتاه و کتاب گوش می دهد.
داستان هایی که تکرار یا شعرگونه هستند را دوست دارد.
دوست دارد با خاک بازی کند.
می توانید یک پازل شش تکه را کنار هم بچینید.
صداهای رایج را می شناسد.
رنگ های رایج مانند قرمز، آبی، زرد، سبز را می شناسد.
می تواند دو یا سه چیز را بشمارد.
می تواند دستورالعمل های ساده را دنبال کند.
مهارت صحبت کردن
با استفاده از سه تا پنج کلمه در قالب جمله صحبت می کند.
دوست دارد همان کلمات و صداها را بارها و بارها بگوید.
آواز خواندن را دوست دارد و می تواند یک آهنگ ساده را تکرار کند.


سوال می پرسد.
کلماتی را می سازد که هیچ معنایی ندارند.
مهارت ارتباطی با دیگران
کودک شما احتمالاً در حال حاضر روان صحبت می کند و ۷۵ تا ۱۰۰ درصد از آنچه می گویند را متوجه خواهید شد، اما اگر با صداهای خاصی مشکل داشت نگران نباشید: این طبیعی است و بیشتر اوقات آن ها بدون کمک نیز این مشکل را پشت سر می گذارند.

می خواهد بزرگسالان را راضی کند.
از انجام کارهای ساده و کمک به دیگران لذت می برد.
دوست دارد به تنهایی، اما در کنار کودکان دیگر بازی کند.
برای مدت کوتاهی با کودک دیگری بازی خواهد کرد.
دوست دارد “خانه” بازی کند.
نکاتی برای کار با کودکان سه ساله
در تربیت کودک سه ساله به یاد داشته باشید که نمی توانند برای مدت طولانی بنشینند.
انتظار مشکلات با دستشویی را داشته باشید زیرا بچه های سه ساله هنوز در حال یادگیری هستند.
به کودکان اجازه دهید در کارهای ساده مانند چیدن اسباب بازی ها، چیدن میز، مرتب کردن جوراب ها، تا کردن دستمال ها و غیره را انجام دهند.
به یاد داشته باشید که کودکان سه ساله نمی توانند چیزی را به اشتراک بگذارند. یادگیری این مهارت ها بعداً به دست می آید. بیش از یک اسباب بازی مشابه داشته باشید تا از دعوا جلوگیری کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-تربیت کودک سه ساله | فوق تخصص روانشناسی



:: برچسب‌ها: کودک سه ساله , تربیت کودک , تربیت کودک سه ساله ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کم شدن امیال جنسی یک نوع اختلال عملکرد جنسی است.

هیچ کس آن را دوست ندارد.

این مشکل می تواند در یک نقطه در زندگی مردم و در هر دو جنس مرد و زن رخ دهد.

تعدادی از عوامل فیزیکی و روانشناختی در حل این مشکل موثر هستند که به عنوان مهمترین آنها اشاره شده است.

اضطراب و کاهش میل جنسی
ممکن است برخی در طول اضطراب بتوانند کارهای زیادی انجام دهد، اما شکی در مورد کاهش رابطه جنسی وجود ندارد.

استرس شغلی، مشکلات مالی، مراقبت از بیمار و از اعضای خانواده و سایر عوامل استرس زا، میل جنسی را کاهش می دهد.

برای کنترل اضطراب، شما باید تکنیک کنترل اضطراب را یاد بگیرید یا از مشاوره جنسی مفید استفاده کنید.

چرا میل جنسی کم می شود؟ راهکارها بدون دارو

چرا میل جنسی کم می شود؟ راهکارها بدون دارو

مشکلات ارتباطی و کاهش میل جنسی
مشکلات ارتباطی حل نشده بین همسران یکی از عوامل مرگ و کاهش میل جنسی است.

در خصوص زنان، احساسات صمیمیت عامل مهمی در رابطه جنسی هستند.

اما بحث و گفتگو، ارتباط ضعیف، خیانت، بی اعتمادی و سایر مسائل که صمیمیت را مختل می کنند، می توانند منجر به کاهش میل جنسی شوند.

مصرف الکل و کاهش میل جنسی
افرادی که نوشیدنی های الکلی را می خورند در داشتن رابطه جنسی نا موفق ترند.

بعضی از مردم معتقدند که نوشیدنی های الکلی تمایل جنسی را زیاد می کند، اما الکل تأثیر منفی بر پاسخ آنها دارد و نمی تواند رابطه خوبی با خود و همسرش داشته باشد.

الکل همچنین رگهای خونی و اعصاب درگیر در نعوظ را تضعیف می کند.

محرومیت از خواب و کاهش میل جنسی
بعضی از مردم به علت کمبود خواب با از دست دادن میل جنسی دست به گریبان هستند.

آنها خیلی سخت به خواب می روند.

گاهی اوقات بی خوابی یا آپنه خواب باعث می شود فرد احساس خستگی مضاعف کند و این میل جنسی را نیز از بین می برد.

نگهداری کودک و از دست دادن میل جنسی
نگه داشتن یک کودک جوان یکی از دلایلی است که فرد میل جنسی اش را از دست بدهد.

البته خود تنظیمی مشکلی نیست.

در واقع، عدم داشتن وقت برای مراقبت از یک کودک، تا حدودی از صمیمیت رابطه کاهش می دهد و به تدریج باعث کاهش میل جنسی می شود.

بنابراین، مردان و زنان گاهی اوقات برای مراقبت از فرزند یا بچه های کوچک خود، به کمک کسی دیگر و همکاری با یکدیگر نیاز دارند.

مصرف مواد مخدر
استفاده از بعضی از داروها می تواند یک فرد را با فاقد میل جنسی رو به رو کند.

مواد مخدر مانند داروهای ضد افسردگی، فشار خون، شیمی درمانی، درمانگرهای پروستات، درمان های هورمونی و قرص های ضد بارداری می توانند میل جنسی شما را کاهش دهند.

جایگزینی دارو یا تغییر مقدار آن می تواند این مشکل را حل کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-چرا میل جنسی کم می شود؟ راهکارها بدون دارو



:: برچسب‌ها: میل جنسی , رابطه زناشویی , کاهش میل جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تربیت کودک یک ساله، روانشناسی کودک یک ساله تا ۲۲ ماهگی، لجبازی کودک یک ساله، بازی با کودک یک ساله، همزمان با افزایش سن کودک به قدری سریع رشد می کند که به سختی متوجه تغییرات وی می شوید.

تماشای رشد و پرورش کودک و نیز دیدن اینکه شخصیت کودک در حال پدیدار شدن است بسیار دلچسب است و این که شما بخواهید در این روند به او کمک کنید بسیار طبیعی است، این مقاله با ذکر نکات روانشناسی کودک یک ساله به شما کمک می کند.

ولی آیا می دانید کودک اکنون باید قادر به انجام چه کارهایی باشد و شما چگونه می توانید به او کمک کنید؟

روانشناسی کودک یک ساله تا ۲۲ ماهگی
در واقع قبل از اینکه کودک اولین کلمه را بگوید، با استفاده از لبخند، نگاه کردن، حرکات و صداها مکالمه با شما را شروع کرده است.

کودکان به میزان متفاوتی رشد می کنند، اما اغلب قادرند امور مشخصی را در سنی مشخص انجام دهند.

در ادامه این مقاله برخی نقاط عطف رشدی آورده شده اند. به یاد داشته باشید که این فقط یک راهنما می باشد.

اگر هر گونه سوالی در مورد رشد کودک خود دارید، از متخصص کودک خود بپرسید.

مخصوصا در زمانی که یک تاخیر رشدی وجود دارد مداخله اولیه می تواند یک تفاوت اساسی را ایجاد کند.

توانایی کودک یک ساله نی نی سایت
به دنبال منبع صدا بروند و می توانند تشخیص دهند صدا از کجا می آید.
زمانی که صدایشان می زنید به شما پاسخ دهند.
زمانی که به جایی اشاره می کنید و می گویید “اینو ببین ….” نگاه می کنند.
سخن نامفهوم با تن خاص دارند (وقتی در قالب جمله صحبت می کنند، صدا کوتاه و بلند می شود).
زمانی که با آنها صحبت می کنید صبر می کنند و به آنچه می گویید توجه کرده حتی سعی می کنند با کلام نامفهوم خود پاسخ دهند.
ماما برای اشاره به مادر و بابا را برای اشاره به پدر استفاده می کنند.
حداقل یک کلمه را می توانند بگویند.
به اشیایی که می خواهند اما در دسترس ان ها نیست اشاره کرده و با صدا اشاره میگویند که می خواهند.
رشد عاطفی و اجتماعی
کودک نوپا شما اکنون می فهمد که او فردی کاملا جدا از شما است. این ممکن است به این معنی باشد که آن ها نگران هستند که ترک شوند.
اکنون کودک شما می داند که یک فرد مستقل است، آن ها شروع به درک این موضوع کرده اند که می توانند “مالک” چیزها باشند.
اگرچه آنها احتمالاً کلمات زیادی را می دانند، اما در این سن هنوز نمی توانند مفاهیم انتزاعی را درک کنند.
پدر و مادر یک کودک ۱۸ ماهه ممکن است از نظر جسمی و روحی سخته و عصبی باند.
کودک نوپا کنجکاو و پرانرژی خواهد بود، اما هنوز به توجه بزرگسالان نیاز دارد، و شما برای اطمینان خاطر او باید حضور داشته باشید.
روانشناسی کودک یک ساله از بازی با بزرگسال لذت می برند و عاشق بازی های تکراری هستند.
علاوه بر این آن ها به کودکان دیگر علاقه نشان می دهند اما معمولا به تنهایی بازی می کنند. از آن ها انتظار نداشته باشید وسایل خود را به اشتراک بگذارد. در این سن، کودکان نوپا اشتراک گذاری را درک نمی کنند.
کودک نوپا از اعمال و بازی ها تقلید می کند، مانند صحبت کردن با تلفن اسباب بازی.
آن ها ممکن است در لباس پوشیدن همکاری بیشتری داشته باشند زیرا می خواهند از بزرگسالان تقلید کنند.
با این حال، از آنجایی که کودک نوپای شما می‌خواهد «کار را درست انجام دهد»، اگر نتواند آن را انجام دهد، ناامید می شود.
کودک نوپای شما به تدریج در تغذیه خود بهتر می شود، اما ممکن است در مورد آنچه می خورد، انتخابی باشد.
رشد فیزیکی| قد و وزن کودک یک ساله
افزایش سریع حرکت کودک نوپای شما به این معنی است که احتمالاً مجبور خواهید بود خانه خود را دوباره سازماندهی کنید.

در پانزده ماهگی، دختر به طور متوسط ​​حدود ۲۳ پوند (۱۰.۵ کیلوگرم) وزن و تقریباً ۳۰.۵ اینچ (۷۷ سانتی متر) قد دارد. وزن پسر متوسط ​​حدود ۲۴.۵ پوند (۱۱ کیلوگرم) و قد ۳۱ اینچ (۷۸ سانتی متر) است .

سعی کنید استفاده از کلمات منفی مانند “نه” و “نباید” را محدود کنید، زیرا آن ها تأثیر قدرتمندی بر دیدگاه کودک نوپای شما نسبت به خود و جهان خواهند داشت. شما می خواهید تصویری مثبت از دنیایی ترسیم کنید که در آن بسیاری از چیزها ممکن است،
زمانی که نیاز دارید رفتار آن ها را هدایت کنید، سعی کنید جایگزین هایی را پیشنهاد کنید و خطرات را تا جایی که می توانید ساده تر توضیح دهید.
رشد زبان و گفتار
در حالی که تعداد کلماتی که آن ها می دانند در طول این سال در حال افزایش است، آن ها بسیار ناامید خواهند شد زیرا نمی توانند آنقدر که می خواهند صحبت کنند.


با آن ها زیاد صحبت کنید و چیزهایی را که با هم می بینید به زبان ساده توصیف کنید، مانند «به اتوبوس بزرگ نگاه کنید».
گفتار کودک نوپا شما از حدود ۵ تا ۲۰ کلمه در ۱۸ ماهگی به ۱۵۰ تا ۳۰۰ کلمه در ۲ سال افزایش می یابد. آن ها می توانند حتی کلمات بیشتری را درک کنند.
تا ۲ سالگی، کودک نوپای شما می‌تواند بیشتر خواسته‌هایش را با کلماتی مانند «بیرون»، «شیر» یا «بیسکویت» به شما بگوید، حتی اگر همیشه آن ها را به درستی نگوید.
روانشناسی کودک یک ساله نشان می دهد که، جملات کودک نوپای شما به مرور طولانی تر و دقیق تر می شود.

روانشناسی کودک یک ساله

روانشناسی کودک یک ساله تا دو سال
دستورات ساده را دنبال کنند، اول باید جملات به همراه حرکات بدن باشند، بعد از آن کلمات دستوری را به تنهایی می فهمند.
زمانی که از آنها بخواهید، اشیا را از اتاق دیگر می آورند.
اشاره به اندام های بدن، زمانی که آنها را اسم می برید.
به رویداد ها و یا اشیای جالب اشاره می کنند تا شما هم به آنها نگاه کنید.
اشیا یا چیزهایی که به نظرشان جالب می آیند نزد شما می آورند تا شما هم ببینید.
به اشیا اشاره می کنند تا شما نام آنها را بگویید.
اسم تصاویر یا اشیایی را که به آنها نشان می دهید می گویند.

منبع:کانون مشاوران ایران-روانشناسی کودک یک ساله تا ۲۲ ماهگی



:: برچسب‌ها: بازی با کودک , روانشناسی کودک یک ساله , روانشناسی کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلال دوقطبی در کودکان نوعی اختلال سلامت روان است، آیا فرزند شما دچار تغییرات شدید خلق و خو و رفتار می شود؟ آیا کودک شما نسبت به سایر بچه ها بسیار هیجان زده تر یا تحریک پذیرتر است؟ آیا متوجه می‌شوید که کودک شما بیشتر از سایر کودکان چرخه‌های تغییرات خلقی را پشت سر می‌گذارد؟ آیا این تغییرات خلقی بر رفتار فرزند شما در مدرسه یا خانه تأثیر می گذارد؟

که باعث تحریک پذیری قابل توجه و نوسانات خلقی در کودکان می شود. هیچ درمان مشخصی برای اختلال دوقطبی وجود ندارد، اما با درمان موثر (درمان و دارو) کودک می تواند روند رشد طبیعی را طی کند.

تخمین زده می‌شود که اختلال دوقطبی در ۱.۳درصد از نوجوانان رخ می‌دهد، که اکثر آن ها را نوجوانان تشکیل می‌دهند. تشخیص این عارضه می‌تواند چالش برانگیز بوده و ممکن است چندین سال طول بکشد تا پزشکان تشخیص دقیق دهند.

اختلال دوقطبی چیست؟
اختلال دوقطبی مانیا در کودکان یک اختلال روانی است که باعث می شود افراد تغییرات قابل توجه و گاهی شدید در خلق و خو و رفتار را تجربه کنند. گاهی اوقات کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی احساس خوشحالی شدید می کنند و بسیار پرانرژی و فعال تر از حد معمول هستند. گاهی اوقات کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی بسیار احساس غم می کنند و بسیار کمتر از حد معمول تحرک دارند.

اختلال دوقطبی مانیا در کودکان
اختلال دوقطبی (که قبلاً به عنوان بیماری شیدایی-افسردگی یا افسردگی شیدایی شناخته می‌شد) می‌تواند ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد و در توانایی شما برای انجام فعالیت‌های روزانه اختلال ایجاد کند.

این جابجایی‌ها می‌توانند ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشند و توانایی شما را برای انجام کارهای روزمره مختل کنند.

در اکثر مواقع افراد در نوجوانی یا بزرگسالی مبتلا به اختلال دوقطبی تشخیص داده می شوند، اما علائم می توانند زودتر در دوران کودکی ظاهر شوند.

انواع مختلفی از اختلال دوقطبی وجود دارد که بیشتر آن ها شامل تجربه دوره های شیدایی و افسردگی است. با این حال، افراد مبتلا به اختلال دوقطبی همیشه دوره های شیدایی یا دوره های افسردگی را تجربه نمی کنند.

شیدایی وضعیتی است که در آن فرد یک دوره تغییرات غیرعادی بالا و شدید در خلق و خو، احساسات، سطح انرژی و سطح فعالیت خود دارد. افراد مبتلا به انواع خاصی از اختلال دوقطبی می توانند هیپومانیا را تجربه کنند که شکل دیگری از شیدایی است.

در طول دوره افسردگی، فرد مبتلا خلق و خوی ضعیف یا افسرده از دست دادن علاقه به بیشتر فعالیت ها و همچنین بسیاری از علائم افسردگی دیگر را تجربه می کنند.

اوتیسم و اختلال دوقطبی
مانند سایر اختلالات روانپزشکی، مطالعات نشان می دهد که اختلال دوقطبی در میان کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم نسبتاً شایع می باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که ۲۷ درصد از مبتلایان به اوتیسم و اختلال دوقطبیرا نیز دارند.

روانپزشکان اغلب داروهای روانگردان را برای درمان اختلال دوقطبی تجویز می کنند. لیتیوم یکی از رایج ترین درمان ها است. متأسفانه، لیتیوم اغلب عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد می کند که می تواند شامل تشنگی، خیس کردن بستر، لرزش دست ها و حتی مشکلات تهدید کننده زندگی باشند. این امر به ویژه در مورد افرادی که مشکلات ارتباطی دارند بسیار نگران کننده است، زیرا ممکن است نتوانند مراقبین را در مورد عوارض جانبی که تجربه می کنند آگاه سازند.

اختلال دوقطبی چگونه بر کودکان تأثیر می گذارد؟
اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان با بزرگسالان متفاوت است. بزرگسالان مبتلا به اختلال دوقطبی اغلب دوره های واضح شیدایی یا افسردگی دارند که یک هفته یا بیشتر طول می کشد.

در کودکان و نوجوانان، مراحل ممکن است وضوح کم تری داشته باشند و تغییرات ممکن است سریعتر اتفاق بیفتد. برای مثال، ممکن است دوره‌هایی از سرگیجه، طغیان خشم و گریه‌های بی‌مورد را در طول روز از خود نشان دهد.

اختلال دوقطبی با نوسانات خلقی و فراز و نشیب های معمولی که هر کودک و نوجوانی با آن روبرو می شود متفاوت است. تغییرات خلقی در اختلال دوقطبی شدیدتر است و در موارد زیر خود را نشان می دهد:

تغییر در الگوهای خواب.
تغییرات در سطح انرژی.
ناتوانی در تمرکز و توانایی تفکر واضح.
علائم اختلال دوقطبی می تواند عملکرد کودک را در مدرسه یا کنار آمدن با دوستان و اعضای خانواده دشوار کند.
برخی از کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی ممکن است سعی کنند به خود آسیب برسانند یا اقدام به خودکشی کنند.

اختلال دوقطبی در کودکان
اختلال دوقطبی در کودکان چقدر شایع است؟
مطالعات نشان می دهد که حدود ۴ درصد از افراد زیر ۱۸ سال، از جمله کودکان ۵ ساله، به اختلال دوقطبی مبتلا هستند.

برای در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا شایع ترین شرایط سلامت روانی که کودکان را تحت تاثیر قرار می دهند آورده شده است:

۸ درصد از کودکان اختلال نقص توجه یا بیش فعالی (ADHD) دارند.
۴ درصد کودکان دارای اختلال اضطراب هستند.
۴ درصد از کودکان افسردگی دارند.
علائم اختلال دوقطبی در کودکان
دوره‌های شیدایی دوره‌هایی را توصیف می‌کنند که کودک احساس هیجان، اعتماد به نفس و انرژی زیادی دارد. این احساس می تواند به سرعت جای خود را به سردرگمی، حرکتی و احتمالاً خشم بدهد.

منبع:کانون مشاوران ایران-اختلال دوقطبی در کودکان |اوتیسم و اختلال دوقطبی



:: برچسب‌ها: اوتیسم , اختلال دوقطبی در کودکان , اختلال دوقطبی ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی امری ثابت شده است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد بیمارانی که از درد مزمن رنج می‌برند و برای شروع و حفظ خواب از گل ممکن است در نهایت خواب را مختل کند.

بسیاری از افراد تصور می کنند که ماری جوانا یا گل باعث خوابیدن می شود. حتی برخی از افراد دقیقاً از آن برای خواب سریع استفاده می کنند. با این حال، تحقیقات علمی شواهدی را نشان می دهد که خلاف آن را نشان می دهد.

در واقع، بر اساس تحقیقات انجام شده تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی خیلی مشهود است. استفاده و مصرف گل در دوران نوجوانی ممکن است منجر به بی خوابی می شود که می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد.

بنابراین، گل خواب را القا نمی کند، بلکه به مشکلات خواب کوتاه مدت و طولانی مدت کمک می کند، که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

چگونگی تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی
مشکلات زیادی وجود دارد که مصرف گل برای خواب ایجاد می کند. از جمله این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اضطراب
ماری جوانا برای تسکین اضطراب شناخته شده است، اما با افزایش اضطراب، پارانویا، حملات پانیک و روان پریشی در حقیقت باعث کاهش خواب می شود.

بنابراین، اگر گل شما را مضطرب یا پارانوئید کند، احتمالاً این احساس نگرانی یا ترس باعث بی خوابی می شود.


تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی
کاهش حرکت سریع چشم (REM) در خواب
مطالعات نشان می دهد که ماری جوانا حرکات سریع چشم (REM) را در طول خواب کاهش می دهد. REM نشان دهنده عمیق ترین مرحله خواب در بدن شما بوده و زمانی است که شما شروع به رویاپردازی می کنید.

REM یک مرحله حیاتی برای رشد مغز و حافظه می باشد، زیرا مغز اطلاعات به دست آمده در طول روز را ذخیره می کند و در طول چرخه REM در حافظه طولانی مدت ذخیره می کند. اگر از ماری جوانا استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که فقط بخوابید و به این مرحله نرسید.

کاهش REM حتی می تواند مشکلات سلامتی بیشتری برای شما داشته باشد، که در ادامه به این موارد اشاره شده است:

افسردگی |تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی
کمبود REM احتمالاً در دراز مدت باعث افسردگی می شود و فرد کم کم روحیه خود را از دست می دهد و نمی تواند خواب کافی را دریافت کند.

مشکل حافظه از تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی
فرآیند حفظ و ثبت حافظه در خواب عمیق انجام می شود. وقتی ذهن شما از این خواب محروم شود، احتمالاً در به خاطر سپردن جزئیات یا رویدادها با مشکل مواجه خواهید شد. حافظه فضایی که مسئول یادگیری است نیز ممکن است تحت تأثیر این بی خوابی قرار گیرد.

چاقی
زمانی که بدنتان از خواب REM محروم باشد در خطر چاقی هستید. بدن در این مرحله از خواب به دلیل افزایش فعالیت مغز در حالت خواب کالری زیادی می سوزاند. فقدان این فعالیت در خواب سبک ناشی از مصرف ماری جوانا به این معنی است که بدن کالری کمتری می سوزاند.

علائم ترک گل
این احتمال وجود دارد که پس از ترک ماری جوانا با مشکلاتی در به خواب رفتن مواجه شوید. اگر این اتفاق افتاد، باید بدانید که این یک علامت ترک است و نه مدرکی مبنی بر اینکه ماری جوانا به خواب شما کمک می کند، در این شرایط می توانید از مشاور کمک بگیرید

سایر علائم ترک مانند اضطراب، عصبی بودن و بی قراری نیز ممکن است پس از ترک پیش بیاید که همه از نشانه ها و علائم ترک گل می باشند.

اگر حتی پس از ترک ماری جوانا دچار کمبود خواب شدید، باید مداخلات زیر را برای خواب بهتر امتحان کنید :

زمان خواب ثابت را رعایت کنید
ساعات خواب منظمی داشته باشید. یک ساعت خواب ثابت به ذهن شما کمک می کند تا هر شب در زمان مشخصی استراحت کنید. همچنین از چرت زدن در طول روز خودداری کنید زیرا ممکن است در خواب شبانه مشکل ایجاد کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی کشنده است؟



:: برچسب‌ها: کم خوابی , بی خوابی , تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ایجاد دوستی های جدید هرچند ممکن است مشکل به نظر برسد اما اگر موفق به این کار شوید، بسیار خوشایند خواهد بود.

دوستان نقش عمده ای می توانند در زندگی ما داشته باشند.

در واقع ما با دوستانمان زندگی را از پیش می بریم، پستی ها و بلندی های زندگی مان را با آنها در میان می گذاریم حتی دردها و لذت ها را. بدون حضور دوستان، زندگی کیفیت چندانی نخواهد داشت.

با این حال، اینکه چگونه دوست و یا دوستان جدید پیدا کنیم، گاهی مشکل به نظر می رسد. در اینجا ما چند گام را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید دوست و یا دوستان جدیدی پیدا کنیم اما اول از همه انواع دوست را باید بشناسید.

انواع دوستی
در حالت کلی ما سه دسته از دوستان را داریم:

۱) دوستان “سلام-خداحافظ”.
این ها افرادی هستند که در مدرسه، دانشگاه و یا سر کار میبینیم و در واقع محیط کاری و مدرسه و زمینه آن باعث می شود که یک سلام احوالپرسی داشته باشیم.

اما این دوستی در همین حد باقی می ماند و صمیمیتی ایجاد نمی شود. در ابتدای روز که همدیگر را میبینید سلام می دهید و در اخر روز یا حین خروج از محل یک خداحافظی ممکن است داشته باشید.

زمانی که از آن محیط کاری و یا مدرسه دور شوید و ارتباط خود را با این محیط قطع کنید این دوستی شما نیز خاتمه پیدا می کند.

روش های پیدا کردن دوستان جدید و ارتباط موثر

روش های پیدا کردن دوستان جدید و ارتباط موثر

۲) دوستان معمولی و اجتماعی.
دوستانی که در اجتماع و مناسبت های اجتماعی همدیگر را میبینید.

دوستان باشگاهی، دوستان تئاتری و …گهگاه ممکن است با هم بیرن بروید و وقت بگذرانید. با این دوستان تنها موضوعات عمومی و کلی را صحبت می کنید و نه مسائل شخصی.

۳) دوستان واقعی و صمیمی.
افرادی که شما در ارتباط با هر موضوع شخصی، کاری، درسی، عاطفی و .. صحبت کنید. ممکن است هر روز این دوستان را ببینید و یا نه هر از گاهی اما مهم نیست چون دوستی شما قوی تر از اینهاست که با مدتی ندیدن دوستتان، این دوستی از بین برود.

این دوستان کسانی هستند که شما همیشه مطمئن هستید که در صورت نیاز داشتن به آنها، همیشه برای کمک به شما حاضر خواهند بود و شما نیز در موقع نیاز آنها به کمکشان خواهی رفت.

اغلب ما دوست داریم که دوستان معمولی و اجتماعی پیدا کنیم و اگر بتوانیم دوستان صمیمی نیز ایجاد کنیم. اما اغلب در این کار مشکل داریم چرا که ممکن است خجالتی و یا کم رو باشیم، احساس راحتی نکنیم و یا …

یافتن دوستان بیشتر و ارتباط موثر
در این مقاله در ادامه ده روش برای یافتن دوستان بیشتر و ارتباط های موثر معرفی کرده ایم:

ترس های درونی خود را تشخیص دهید
قدم اول ایجاد و تقویت یک تصویر ذهنی سالم از آشنا شدن و ملاقات با افراد جدید است. گاها ما آشنا شدن با افراد جدید را کار ترسناکی فرض می کنیم. نگران هستیم که آیا برخورد مناسبی خواهیم داشت یا نه، اینکه فرد مقابل از ما خوشش خواهد آمد یا نه؟

چگونه می توانیم مکالمه را ادامه دهیم و … هر چه بیشتر به این مسائل فکر کنیم ترسمان هم بیشتر می شود. ا

ین حس درونی به مرور به ترس ذهنی تبدیل می شود که زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد و ما را از ایجاد دوستان جدید دور میکند. حس خجالت از دیگران نتیجه عملی این ترس است. اما بدانید که این ترس ها فقط در ذهن شما هستند و وجود خارجی ندارند.

اگر دقت کنید ۹۰ درصد مردم به حدی مشغولیت های ذهنی دارند و درگیریهای شخصی دارند که دیگر مجالی برای نگرانی در مورد شما ندارند.

منبع:کانون مشاوران ایران-روش های پیدا کردن دوستان جدید و ارتباط موثر



:: برچسب‌ها: دوستی های جدید , دوستان جدید , پیدا کردن دوستان جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کم خوابی باعث مرگ میشود؟ آیا به مدت طولانی بی خوابی را تجربه می کنید؟ آیا شب ها نمی توانید راحت بخوابید؟ در این صورت این مقاله را از دست ندهید.

اگر تا به حال برای مدت طولانی کم خوابی را تجربه کرده اید احتمالا متوجه آسیب های آن شده اید. حتی یک شب بی‌خوابی می‌تواند روز بعد باعث مشکلاتی شود و اگر هفته ها این وضعیت ادامه پیدا کند می تواند باعث آسیب به شما، روابطتان و کارتان شود.

در حالی که کمبود خواب بدون شک برای شما مضر است، نمی توان دقیق گفت آسیب های آن در چه حدی می باشد. ما می دانیم که بی خوابی می تواند مشکلات سلامتی زیادی را هم در کوتاه مدت و هم در درازمدت ایجاد کند. اما آیا کم خوابی باعث مرگ می شود؟

کم خوابی باعث مرگ میشود
به گفته پروفسور جان گروگر از دانشگاه ناتینگهام ترنت، مرگ و میر ناشی از کم خوابی احتمالاً فقط به طور غیرمستقیم رخ می دهد. به گفته او هیچ‌کس به تنهایی از کم‌خوابی نمی‌میرد با این حال، کم خوابی خطرات و آسیب های دیگر را افزایش می‌دهد.

در صورت کم‌خوابی احتمال مرگ هنگام رانندگی است، لغزش ها و زمین خوردن ها در هنگام کمبود خواب بیشتر روی می دهد، علاوه بر آن احتمال سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، چاقی، خطر خودکشی و غیره نیز با کم خوابی افزایش می یابند.

بی خوابی چیست؟
بی خوابی یک اصطلاح نسبتاً کلی است که به ناتوانی در به خواب رفتن، خواب ماندن یا خواب با کیفیت اشاره دارد. بی خوابی زمانی مزمن می شود که سه شب یا بیشتر در هفته رخ دهد و بیش از سه ماه طول بکشد،.

توجه داشته باشید که تنها زمانی تشخیص بی خوابی انجام می شود که زمان کافی برای خواب و محیط خوب داشته باشید. مثلاً اگر سگ همسایه‌تان ساعت ۵ صبح پارس کند و بیدار شوید دچار بی‌خوابی نیستید.

بسیاری از ما بی خوابی کوتاه مدتی را تجربه می کنیم که می تواند چند روز یا چند هفته طول بکشد که در نتیجه استرس یا تغییر در برنامه یا محیط ما ایجاد می شود.


کم خوابی
علائم بی خوابی
به غیر از کم خوابی، بی خوابی می تواند علائم زیر را نیز در پی داشته باشد :

احساس خواب آلودگی در طول روز
احساس خستگی شدید
کمبود انرژی
اضطراب، افسردگی و تحریک پذیری
تاثیر نخوابیدن بر انسان | کم خوابی باعث مرگ میشود
مشکل در تمرکز و توجه
بی خوابی تنها زمانی باعث نگرانی واقعی می شود که مزمن شود در این صورت ممکن است به مرور به دلایلی که در ادامه بیان می کنیم کم خوابی باعث مرگ میشود.

انسان تا چند روز می تواند نخوابد
در واقع، به نظر می رسد که افراد می توانند برای مدت طولانی بدون خواب بمانند.

مشهورترین مطالعه در مورد محرومیت از خواب در سال ۱۹۶۴ انجام شود، زمانی که یک پسر ۱۷ ساله به نام رندی گاردنر داوطلبانه ۲۶۴ ساعت (۱۱ روز) بدون خواب ماند. اگرچه او در روز پنجم دچار توهم شده بود اما به نظر می‌رسید که هیچ عارضه‌ی طولانی‌مدتی نداشته و در عرض چند شب بعدی به‌طور طبیعی می‌خوابید.

آزمایش‌های حیوانی نشان می‌دهد که مرگ ناشی از کم‌خوابی می تواند روی دهد. در دهه ۱۹۸۰، دانشگاه شیکاگو مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را روی موش‌ها انجام داد و متوجه شد که پس از ۳۲ روز محرومیت از خواب، همه موش‌ها مرده و مرگ را تجربه می کنند.

با این حال به نظر می رسد که مغز مکانیسم دفاعی در برابر بی خوابی طولانی مدت دارد. اگر به اندازه کافی بیدار بمانید مغز دوره های موقت و ناخواسته بیهوشی را تجربه می کند که ممکن است فقط کسری از ثانیه باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا کم خوابی باعث مرگ میشود؟ | تمام عوارض بی خوابی



:: برچسب‌ها: کم خوابی , بی خوابی , عوارض بی خوابی ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اگر فرزندتون به حرفتون گوش نمیده و مجبورید بارها چیزیو ازش بخواید و اخرش تنبیهش کنید و داد بزنید یعنی اشکال تربیتی از شماست.
کودک به خاطر اسیبی که خورده از خودش بدش میاد و ترجیح میده با شما بجنگه و اخرش هم تنبیه بشه. بسیاری از پدر مادرها تربیت رو با فرماندهی و زورگویی اشتباه میگیرند. این نگاه غلطه اشتباهه ویرانگره.
در موارد جزیی که مشکل سلامتی و خطر جسمی برای کودکانمون ایجاد نمیشه بگذارید همیشه بچه ها تصمیم گیرنده زندگیشون باشن، انتخاب غذا، خرید غذا از بیرون، جای نشستن، انتخاب لباس و،،، ما با این کار سه چیز رو به کودکمون یاد میدیم:

یک تو خوبی و حرف و کارت درسته
نظر و عقیده تو خوب و محترمه و با ارزش

وقتی ما در موارد جزیی و کم اهمیت به حرف کودکمون گوش میدیم اونها در مسائل مهم با ما مشورت میکنن و به ما توجه میکنن.

 

این احساس ازادی و راحتی به کودکانمون استقلال میده فرصت رشد و انتخاب میده اشتباه هم بکنن ازش یاد میگیرن و می اموزند زندگی لج و لجبازی نیست.

روزی که من دو دفعه به خواسته های کوچک فرزندم گوش بدم حتی اگر اشتباه باشه احتمال انکه او کم کم توجهی به حرفای من بکنه و من بتونم اونو براه بیارم به مراتب خیلی بهتر از لجبازیه.
دادن پاداش: تشویق باعث رشد اعمال نیک و حرکت به سوی ترقِّی می شود. ما باید کار خوب را با لذت در ذهن کودک گره بزنیم. این لذت شامل کتاب خوان شدن کودک، درس خواندن، تمیز کردن اتاق، مسواک زدن، اموزش صحیح دستشویی رفتن، و دیگر روش تربیتی کودک می باشد.
دادن پاداش به این شکل میباشد که برای کار خوب کودک پاداشی در نظر گرفتن می باشد. این پاداش می تواند از گرفتن برچسب و استیکر، تا رفتن به شهر بازی یا خرید اسباب بازی باشد. در ابتدا هر بار کودک بعد از انجام کار خوب پاداش دریافت می کند. به مرور که کار خوب نهادینه شد دادن پاداش یک بار در میان، دوبار در میان و در اخر به صورت تصادفی است. اینجاست که انجام ان کار در ذهن کودک برای تمام عمر با لذت گره خورده است

منبع:کانون مشاوران ایران-حرف شنویی فرزندان



:: برچسب‌ها: حرف شنویی کودکان , کودک , حرف شنویی فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

منظور از هویت جنسی (احساس درونی مرد بودن یا زن بودن) است. پسری که هویت مردانه دارد، لباس پسرانه می پوشد و رفتارهایش پسرانه و مردانه، است و دوست دارد با پسرها معاشرت و بازی کند و اگر او را به اسم دختر صدا کنند، شدیداً به او بر می خورد و ناراحت می شود و با عصبانیت می گوید: من پسرم نه دختر (امین زاده، ۱۳۸۹). دختری که هویت زنانه را پذیرفته است، لباس و ظاهر زنانه و دخترانه دارد، با دخترها معاشرت می کند و بازی های دخترانه انجام می دهد.

در اختلال هویت جنسی، احساس مردانگی در پسران و احساس زنانگی در دختران شکل نمی گیرد و کودکان به صورت مداوم و شدید، تمایل به اتخاذ وضعیت و نقش جنس مخالف را دارند. این کودکان شدیداً از جنسیت خود ناراضی اند و به صورت گفتاری و کلامی، اصرار و پافشاری می کنند که به جنس مخالف تعلق دارند و هم به صورت غیرکلامی و رفتاری، رفتارهای جنس مخالف را از خود نشان می دهند. این اختلال در پسرها بیش تر گزارش شده است. نسبت ابتلا پسران به دختران از ۶ به ۱ تا ۳۰ به ۱ گزارش شده است.

علل اختلال هویت جنسی چیست؟

علاوه بر تأثیر هورمون های جنسی مردانه (تستوسترون) و زنانه (استروژن و پروژسترون) بر هویت جنسی کودکان، مزاج کودک، نگرش ها و ویژگی های والدین نیز در آن مؤثر است. والدینی که در انتظار فرزند دختری بوده اند و به صورت ناخواسته صاحب فرزند پسر شده اند، ممکن است از نظر ذهنی و روانی نتوانند با این مسئله کنار بیایند و دانسته یا ندانسته، پسر خود را به سوی زنانگی سوق دهند. موی سر او را دخترانه آرایش کنند، لباس های دخترانه به او بپوشانند، عروسک و اسباب بازی های دخترانه برای او فراهم کنند.
قطعاً چنین پسری با شکل و شمایل دخترانه، مورد تمسخر پسرهای هم سن و سال خود قرار می گیرد و از جمع آن ها طرد می شود. در چنین وضعیتی، شخصیت و هویت مردانه، در ذهن این کودک تخریب و ویران می شود و به تدریج به سمت جنس مخالف گرایش پیدا می کند و احتمال تشکیل هویت زنانه در وجود او بیش تر می شود.

 

در مقابل والدینی که دوست داشته اند صاحب فرزند پسر شوند، ولی دختردار شده اند، ممکن است نتوانند این خواسته شان را فراموش کنند. آن ها دخترشان را به شکل پسر در می آورند. موهای او را پسرانه کوتاه می کنند، لباس های پسرانه به او می پوشانند، اسباب بازی های پسرانه برای او می خرند. این دختر، خواهی نخواهی وارد جمع های پسرانه می شود و بازی های خشن پسرانه مثل تفنگ بازی، دزد و پلیس و فوتبال انجام می دهد. مسئله، زمانی بغرنج تر می شود که رفتارهای پسرانه و مردانه ی این دختر مورد تأیید و تشویق والدین قرار می گیرد و او به این نتیجه می رسد که پسرها بیش تر مورد محبت، علاقه و توجه هستند و اگر او پسر می شد او را بیش تر دوست می داشتند و این مسئله، هویت زنانه را در ذهن او نابود می کند و او را به سمت هویت مردانه سوق می دهد (امین زاده، ۱۳۸۹).

هم چنین، کیفیت روابط مادر و کودک در نخستین سال های زندگی، در برقراری هویت جنسی اهمیت فوق العاده ای دارد. در خلال این دوره مادرها به طور طبیعی کودکان خود را از هویت جنسی شان آگاه می کنند و همین سبب می شود که آن ها به جنسیت خود افتخار کنند. مشکلات هویت جنسی ممکن است بر اثر مرگ پدر یا مادر، غیبت طولانی مادر، سفرهای طولانی و شغلی پدر، طلاق و جدایی والدین، افسردگی یا بیماری های شدید روانی یکی از والدین که علی رغم حضور فیزکی، حضور عاطفی در خانواده ندارند، به وجود آید.

کودکانی که اختلال هویت جنسی دارند چه خصوصیاتی دارند؟

کودکانی که اختلال جنسی دارند، شدیداً از جنسیت خود ناراضی و ناراحت اند. این کودکان با جنس مقابل همانند سازی می کنند و ترجیح می دهند با جنس مقابل خود هم بازی شوند و بازی های جنس مقابل را انجام دهند. پسرها ترجیح می دهند لباس دخترانه بپوشند و ظاهر خود را دخترانه و موهای خود را بلند کنند. دخترها هم اصرار دارند که لباس پسرانه بپوشند و موهای خود را کوتاه کنند. این دخترها از لباس های زنانه بیزار و متنفرند. در موارد شدید اختلال هویت جنسی کودکان، پسرها طبق معیارهای فرهنگ خود از هر دختری زن صفت تر و دخترها از هر پسری مرد صفت تر هستند.

دختران مبتلا به این اختلال، معمولاً دوستان و هم بازی های پسر دارند و علاقه ی شدیدی به ورزش ها و بازی های خشن پسرانه مثل تفنگ بازی و بازی دزد و پلیس دارند. این دخترها علاقه ای به عروسک بازی یا خاله بازی ندارند ( مگر این که در آن نقش پدر یا فرد مذکر دیگری را به عهده بگیرند). آن ها ممکن است از ادرار کردن در وضعیت نشسته خودداری و ادعا کنند که آلت مردانه دارند یا در آینده پیدا خواهند کرد. این دختران علاقه ای به داشتن پستان و قاعده شدن (پریود) نشان نمی دهند و تأکید دارند که وقتی بزرگ شدند مرد خواهند شد (یعنی واقعاً به صورت یک مرد در خواهند آمد نه این که نقش یک مرد را داشته باشند).

منبع:کانون مشاوران ایران-اختلال هویت جنسی



:: برچسب‌ها: اختلال هویت جنسی , اختلال جنسی , هویت جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اثرات مثبت طلاق برای کودکان نکته ای است که معمولا به آن توجه نمی شود. بسیاری از ما از طریق تلویزیون، رسانه‌های اجتماعی یا اخبار از ناخوشایندی طلاق آگاه هستیم.

علاوه بر این دوستان، اقوام و همکارانی داریم که طلاق های سختی را پشت سر گذاشته اند. در نتیجه، تصور اینکه چه زمانی طلاق برای کودکان مفید است، ممکن است دشوار باشد.

به شرطی که هر دو والدین در طول رویدادی که در نهایت زندگی خود و فرزندشان را تغییر می‌دهد، واقعاً گام بردارند و حمایت لازم را از فرزندان خود ارائه کنند، طلاق آسیب کم تری را به همراه دارد.

اثرات مثبت طلاق برای کودکان و نقش مشاور
البته توجه داشته باشید که طلاق همیشه برای کودک « بد» می باشد و آسیب هایی را به همراه دارد. اما اگر طلاق درست صورت بگیرد و طرفین به کودک اهمیت بدهند می توانند اثرات مثبت طلاق برای کودکان را به همراه داشته باشد بنابراین حتما پس از طلاق با مشاور صحبت کنید تا کودک خود را در بهترین شرایط بزرگ کنید.

آنچه مهم‌تر از همه به یاد داشته باشید این است که همیشه نمی‌توان فرزندان را در خانواده‌ای با دو والد شاد بزرگ کرد.

وقتی والدین نمی توانند به موارد فوق دست یابند، فرزندانشان بهتر است به جای زندگی با دو بزرگسال ناراضی زیر یک سقف، با دو والدین شاد در دو خانواده جداگانه زندگی کنند. طلاق در این شرایط می تواند برای کودکان مفید باشد.

۱. حذف سوء استفاده
متأسفانه والدین می توانند از یکدیگر و همچنین فرزندان خود سوء استفاده کنند. بدیهی است که حذف کودکان از چنین محیط های سمی از چندین جهت برای آن ها مفید است.

۲. از بین رفتن تنش | اثرات مثبت طلاق برای کودکان
وقتی تنش در محیط خانه از بین می رود، بچه ها آرام تر می شوند. رفتارهای کودکان اغلب با سطح تنش در فضای خانه‌ منطبق است. هنگامی که طلاق جدایی رخ می دهد، شدت تنش در محیط محو می شود و رفتارهای کودکان آرام تر می شود.

۳. انعطاف پذیرتر و سازگارتر
فرزندان طلاق باید راهبردهای مقابله‌ای را ایجاد کنند که همسالان شان تا سال‌ها بعد با آن‌ها مواجه نمی‌شوند. علاوه بر این، فرزندان والدین مطلقه با شرایط مختلف سبک زندگی سازگارتر می شوند. آن ها با موفقیت و به طور منظم بین خانه مادر و خانه پدر جابه جا می شوند.

۴. همدلی
تغییری که طلاق در خانواده‌هایشان ایجاد می‌کند، باعث می‌شود که برخی از فرزندان والدین مطلقه نسبت به مشکلات دیگران دلسوزی بیشتری داشته باشند. وقتی همسالانشان مشکلات خانوادگی دارند، فرزندان والدین طلاق گرفته می توانند با آن مشکلات ارتباط برقرار کنند.

با دیدن طلاق والدین خود، بسیاری از کودکان از تجربیات آن ها استفاده می کنند و آن را در موقعیت های دیگر به کار می برند. بنابراین، به عنوان مثال، اگر ببینند که یکی از دوستان خود دچار مشکل شده است، اغلب به او کمک می کنند. بنابراین شخصیت حمایت کننده پیدا می کنند.

۵. خودکفایی
یکی از مهم ترین اثرات مثبت طلاق برای کودکان خودکفایی می باشد. زیرا هر دو والد مطلقه اغلب پس از جدایی به طور تمام وقت کار می کنند تا بتوانند زندگی خود را اداره کنند. در چنین شرایطی، کودکان بیشتر به خود متکی می شوند. بسیاری از کودکان طلاق اغلب از مدرسه یا فعالیت های بعد از مدرسه به خانه باز می گردند قبل از اینکه والدینشان از سر کار برگردند.

آن‌ها یاد می‌گیرند که «از خود دفاع کنند». اغلب، آن ها شروع به انجام کارهای خانه می کنند، وعده های غذایی خود را درست می کنند.

۶. والدین مطلقه به فرزندان خود الگو می‌دهند که آن ها شایسته داشتن یک رابطه مناسب هستند
در این صورت طلاق به فرزندان نشان می‌دهند که به ازدواج ناسالم یا ناخوشایند رضایت ندهند. پس از طلاق، در نهایت والدین مطلقه روابط جدیدی را آغاز می کنند. در نتیجه، کودکان شاهد خوشحالی والدین خود هستند که فرصت‌های الگوسازی عالی را برای کودکان فراهم می‌کنند.

۷. رابطه بهتر والدین با فرزند
با حضانت مشترک، فرزندان والدین مطلقه این فرصت را دارند که هر یک از والدین را به عنوان یک والد کامل و مطمئن تجربه کنند. در خانواده هایی که طلاق ندارند، بسیاری از والدین فقط «حضور» هستند اما تعامل معناداری با فرزندان خود ندارند. هنگامی که هر دو والد با هم هستند، یکی از آن ها اکثر وظایف تربیتی یا تربیتی را بر عهده می گیرد.

پس از وقوع طلاق، زمانی که فرزندان ملاقات و اشتراک زمانی خود را با والدین مربوطه خود تجربه می کنند، هر یک از والدین کاملاً روی آن ها تمرکز می کنند. آن‌ها این فرصت را دارند که در سطح عمیق‌تری نسبت به همسالان خود که طلاق نگرفته‌اند، درباره والدین خود بیاموزند، زیرا زمان زیادی را با هر فرد والدینی می‌گذرانند.

۸. ازدواج ایده آل نیست
با مشاهده تأثیرات طلاق بر والدین و سبک زندگی آن ها، فرزندان والدین مطلقه درک بالایی در مورد اهمیت پایداری ازدواج دارند و احتمالاً اهمیت بیشتری برای آن قائل هستند، این اثرات مثبت طلاق برای کودکان به آن ها یاد می دهد تا بتوانند درست تصمیم بگیرند و درک کنند که رابطه مشکلاتی می تواند وجود داشته باشد.


اثرات مثبت طلاق برای فرزندان
۹. روابط نزدیک تر با خواهر و برادرشان |فواید طلاق برای فرزندان
بچه های طلاق اغلب رابطه شان با خواهر و برادرشان قوی تر می شود. هیچ کس بهتر از خواهر و برادرش نمی داند که هنگام طلاق والدینشان چه می گذرند.

منبع:کانون مشاوران ایران-۱۱ اثرات مثبت طلاق برای کودکان | نکاتی برای کمک به فرزندان



:: برچسب‌ها: اثرات منفی طلاق برای فرزندان , طلاق , اثرات طلاق برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کم خوابی خلق و خو و حافظه ی شما را تحت تاثیر قراردهد و از سویی بی خوابی می تواند زندگی شما را نابود کرده و حتی در مواردی سبب کشته شدن فرد شود.

در جامعه ما، وسوسه و حتی فشار زیادی برای کم کردن خواب وجود دارد. در واقع، یک تصور غلط واقعی وجود دارد که محرومیت از خواب نوعی حرکت قهرمانانه محسوب می شود، نشانه ای از اینکه چقدر سخت کار می کنید، چقدر زود می توانید از خواب بیدار شوید، چقدر به خواب کی نیاز دارید، چقدر فعال، اجتماعی و پرمشغله هستید.اما خواب کافی فقط یک پاداش راحت پس از یک روز طولانی و مطمئناً نشانه تنبلی یا ضعف نیست. خواب کافی که برای بزرگسالان حداقل هفت ساعت تعریف می شود یک محرک برای سیستم فیزیولوژیکی بدن انسان است.

هنگامی که ما کم خواب می شویم (بیش از یک سوم بزرگسالان دچار کمبود خواب هستند) سلامت و تندرستی ما به روش های بی شماری از جهت ذهنی، جسمی و عاطفی آسیب می بیند.

برای اینکه از نظر فنی کم خواب در نظر گرفته شوید، نیازی نیست که تمام شب را بیدار باشید در واقع، ممکن است حتی متوجه نشوید که به اندازه کافی نمی خوابید، زیرا ممکن است احساس خستگی خاصی نداشته باشید.

علائم کم‌خوابی زیادی وجود دارد که فراتر از خمیازه کشیدن، تکان دادن سر پشت میز کار یا سختی در باز نگه داشتن چشم ها است.

نشانه های کم خوابی
بد خلق هستی
خواب و سلامت عاطفی عمیقاً به هم مرتبط هستند، بر اساس آمار دانشکده پزشکی هاروارد، بیماران مبتلا به اضطراب و افسردگی بیشتر احتمال دارد بی خوابی مزمن را تجربه کنند. حتی از دست دادن خواب کوتاه مدت و جزئی می تواند بر خلق و خو، دیدگاه و کیفیت مهم ترین روابط ما تأثیر منفی بگذارد.

اگر کم خواب هستید، در برابر بدخلقی، تحریک‌پذیری و چالش‌های مقابله با استرس آسیب‌پذیرتر هستید. کمبود خواب و استرس نیز می تواند یک چرخه بد ایجاد کند.

کاهش عملکرد
کمبود خواب مزمن می‌تواند بر شماتوانایی‌های ما برای استدلال، تمرکز، و حتی یافتن کلمات مناسب برای توصیف چیزهای ساده تأثیر منفی بگذارد. در واقع، تخمین زده می‌شود که بی‌خوابی به تنهایی سالانه ۴۱۱ میلیارد دلار برای اقتصاد آمریکا هزینه داشته باشد.

اغلب ما معتقدیم که تا دیروقت بیدار ماندن و پروژه های کاری را به پایان رساندن یا برای ارائه ها آماده شدن کاملا ضروری است. اما، به نظر می رسد، توقف کار به موقع برای پایان دادن به کار و داشتن یک خواب خوب، عموماً بهترین راه برای بهبود بهره وری و عملکرد کلی است.

کافئین قدرت شناختی را تا نیم ساعت افزایش می‌دهد، اما خواب اطلاعات اخیر بدردنخوری را که آموخته‌اید از بین می‌برد و آن ها را بایگانی می‌کند تا بتوانید به طور موثرتری اطلاعات جدید را دریافت کنید.

نوسان خلقی
در سال ۲۰۰۴، یک مطالعه طولانی مدت در ویسکانسین نشان داد که افرادی که کمتر از شش ساعت در شب می‌خوابند، بیشتر در معرض اضافه وزن هستند. این گروه کاهش سطح هورمون سرکوب کننده اشتها لپتین، همراه با افزایش سطح هورمون تحریک گرسنگی را نشان می دهد. زمانی که بیش از حد خسته هستیم، به سراغ میان وعده‌های بیشتری می‌رویم.اخیراً، محققان ارتباط قوی بین کمبود خواب و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را شناسایی کرده اند، یک اختلال متابولیک که اغلب با پرخوری و چاقی ایجاد می شود.

کدر شدن پوست
چشم‌های قرمز، پف‌کرده، حلقه‌های تیره زیر چشم و گوشه‌های رو به پایین دهان، همگی در افراد کم‌خواب به‌راحتی قابل شناسایی هستند. لورن هیل می‌گوید: «مردم معمولاً می‌توانند تشخیص دهند که شب سختی داشته‌اید یا خیر. حتی مقادیر کم کم خوابی بر ظاهر شما تأثیر می گذارد، خواب کافی و با کیفیت باید رکن هر روال مراقبت از پوست باشد.»

آسیب به عواطف و قضاوت ها
زمانی که افراد کم خواب هستند، ناحیه ای از مغز که با پردازش عاطفی درگیر است، یعنی قشر پیش پیشانی، اساساً به خواب می رود و شواهدی وجود دارد که خواب‌آلودگی باعث می‌شود افراد منطق خود را از دست بدهند.


درمان بی خوابی
در طول روز دچار خواب آلودگی می شوید. این یکی از نشانه‌های کمبود خواب است که ممکن است نسبتاً واضح به نظر برسد،علائم آن می تواند بیش تر از خمیازه کشیدن هر پنج دقیقه یا نیاز به قهوه خود باشد. بیش از ۳۰ درصد آمریکایی ها به طور مزمن دچار کم خوابی می شوند که با عواقب بالقوه کشنده ای همراه است.
۷٫ میل جنسی شما در حال کاهش است.
خستگی می تواند عامل مهمی در رابطه با عدم تمایل شما به رابطه جنسی باشد. طبق گفته کلینیک مایو، زنانی که درگیر مراقبت از کودکان و والدین سالخورده هستند، اغلب گزارش می‌دهند که در پایان روز بیش از حد خسته هستند و علاقه ای به رابطه جنسی ندارند.

منبع:کانون مشاوران ایران-بی خوابی از علائم تا درمان قطعی بدون عوارض



:: برچسب‌ها: بی خوابی , خواب , درمان قطعی بی خوابی ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

علائم فیزیکی و روانی استرس می تواند اثرات جسمی و شناختی زیادی را به همراه داشته باشد. در اینجا ۱۵ نشانه و علائم فیزیکی و روانی استرس ذکر شده است که می تواند در تشخیص استرس به عنوان یک بیماری به شما کمک کند.

علائم فیزیکی و روانی استرس
۱٫سردرد زیاد
آیا تمام روز سردرد دارید؟ سردرد ممکن است ناشی از میگرن یا استرس باشد. استرس می تواند باعث درد بدن به شکل تنش عضلانی شود که منجر به سردرد و کمردرد می گردد.

از آنجایی که عضلات گردن و پوست سر در هنگام استرس منقبض می شوند، ممکن است دچار سردرد شوید. به همین دلیل است که استرس یکی از رایج ترین محرک های سردرد و میگرن است.

برای درمان سردرد بهتر است به یاد داشته باشید که به اندازه کافی آب مصرف کنید. نوشیدن آب کافی در مواقع استرس بسیار مهم است. کم آبی بدن نیز می‌تواند باعث سردرد شود، پس به خودتان لطف کنید آب کافی مصرف کنید.

۲٫مشکلات گوارشی
گوازش ممکن است یکی از اولین مکان هایی باشد که علائم استرس یا اضطراب را تجربه می کند. در طول دوره های استرس زا، بدن سیستم عصبی سمپاتیک را افزایش داده و همچنین سیستم گوارشی را کند می کند، بنابراین در این دوره از خون کافی برای هضم استفاده نمی کنید.

در عوض، بدن شما انرژی خود را به عضلات و قلب هدایت می کند تا پاسخ جنگ یا گریز (پاسخ به استرس) را ایجاد کند. کندتر بودن سیستم گوارشی ممکن است باعث مشکلات گوارشی مانند افزایش اسید معده شود که می تواند منجر به سوزش سر دل، حالت تهوع و نفخ شود.

۳٫کم خوابی
۴۳ درصد از بزرگسالان در آمریکا گزارش کرده اند که به دلیل استرس، خواب ضعیفی دارند. استرس بیش از حد می تواند کیفیت و برنامه خواب شما را خراب کند و چرخه خواب ناسالم را به حرکت درآورد.

خواب ضعیف می تواند منجر به مشکلات سلامت روانی و جسمی شود که به نوبه خود می تواند باعث استرس در زندگی روزمره و خواب ضعیف در شب شود.

دلیل اصلی کم خوابی مشکل این است که هورمون‌های مسئول استرس، هورمون‌های برانگیختگی هستند: این هورمون‌ها از نظر بیولوژیکی طراحی شده‌اند تا شما را بیدار نگه دارند و سیستم عصبی‌تان را در حالت جنگ یا گریز نگه دارند.

اگر سیستم عصبی شما قادر به آرام شدن نباشد و بدن و ذهن نتوانند به حالت استراحت برگردند، احتمالاً در خوابیدن با مشکل مواجه خواهید شد.

علاوه بر این، استرس در طول روز نیز ممکن است باعث رویاهای عجیب و غریب یا مضطرب شود. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید ایجاد عادات سالم برای بهداشت خواب داشته باشید.


علائم فیزیکی و روانی استرس
۵٫ عرق کردن از علائم فیزیکی و روانی استرس
عرق کردن طبیعی و سالم است، به خصوص اگر تحت فشار هستید، اما تعریق بیش از حد استرس در مجموع جانور دیگری است.

هنگامی که انسان‌ها موقعیتی استرس‌زا را تجربه می‌کنند، مدولای آدرنال (ناحیه‌ای در مغز) هورمون آدرنالین ترشح می‌کند که بدن را برای واکنش پرواز یا مبارزه آماده می‌کند. این کار ضربان قلب، تعریق، فشار خون و تعداد تنفس را افزایش می دهد.

همانطور که بدن به احساساتی مانند اضطراب یا استرس واکنش نشان می دهد، عرق را از غدد آپوکرین واقع در زیر بغل، کشاله ران و روی پوست سر آزاد می کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-۱۶ علائم فیزیکی و روانی استرس



:: برچسب‌ها: علائم فیزیکی و روانی استرس , استرس , علائم استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()