نیاز به ازدواج و جوانانی که خودکشی عشقی می کنند
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نیاز به ازدواج اهمیت ندارد؟ ازدواج یک سنت دیرینه است که بسیار مهم و سرنوشت ساز می باشد، یکی از تصمیماتی که در زندگی فرد بسیار مهم است تصمیم به ازدواج و انتخاب همسر می باشد.

افراد برای این که ازدواج موفق و خوبی داشته باشند باید قبل از ازدواج دلایل خود را به خوبی بشناسند و پس از بررسی این دلایل برای ازدواج تصمیم بگیرند.

برای آن که شریک زندگی مناسبی را برای خود انتخاب کنید، باید دلایل خود را برای ازدواج بدانید و آن ها را بررسی کنید و ویژگی های طرف مقابل تان بررسی کنید، در این صورت می توانید برای ازدواج و تشکیل خانواده تصمیم بگیرید، شما با آمادگی کامل و با شناخت دقیق می توانید برای ازدواج اقدام کنید.

اگر به صورت عجولانه و بدون هیچ پیش زمینه ای شریک زندگی را انتخاب کنید مشکلاتی برای شما به وجود می آید.

ازدواج کانونی است که برای رفع نیاز های اساسی زنان و مردان صورت می گیرد، ازدواج یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین قدمی است که فرد در زندگی انجام می دهد و اگر انتخاب درستی داشته باشد، زندگی فرد می تواند در جهت مثبت عوض شود و او را به سعادت و کمال برساند و علاوه بر آن باعث رشد فردی و اخلاقی فرد می شود.

گاهی اوقات فرد ممکن است ازدواج ناموفقی داشته باشد که در این صورت تاثیرات مخربی بر روی شخصیت او ایجاد می شود و فرد دچار غم، پرخاشگری و افسردگی می شود و به طور کلی شکست در ازدواج تمام زندگی فرد را مختل می کند.

نیازهای به ازدواج و تشکیل خانواده
زمانی که فرد به سن ازدواج و تشکیل خانواده رسید باید شریک زندگی برای خود تعیین کند، انتخاب شریک زندگی چه برای مرد یا زن یک انتخاب بسیار مهم و اساسی می باشد، زیرا شریک زندگی سرنوشت انسان را می سازد و همراه خوبی در زندگی می باشد.

گاهی فرد به ازدواج به طور جدی توجه نمی کند و معیار های خاصی برای ازدواج ندارد یا به معیار هایش توجه نمی کند و چشم و گوش بسته تصمیم به ازدواج می گیرد.

همچنین گاهی افراد معیار های خاصی دارد اما آن ها را با ویژگی های طرف مقابل بررسی نمی کند و نمی تواند به شناخت برسد، و همین عوامل باعث می شود تا فرد در زندگی دچار شکست شده و طلاق بگیرد و به می توان از آن به عنوان علل عمده طلاق یاد کرد.

ازدواج موفق تاثیرات مثبتی بر روی زندگی مشترک می گذارد و باعث آرامش بخشیدن به زوجین، دور نگه داشتن آن ها از خطر و موانعی برای رفتار خطرناک می باشد.

افراد باید این نکته را در نظر بگیرند که زندگی شان تحت تاثیر ۵ خواسته و نیاز های اساسی می باشد که عبارت اند از : دوست داشته شدن، جاودانگی، استقلال، نیرومندی و سرگرمی

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-نیاز به ازدواج و جوانانی که خودکشی عشقی می کنند





:: برچسب‌ها: نیاز به ازدواج , ازدواج , خودکشی عشقی ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: