تاثیر دعوای والدین بر کودکان
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تاثیر دعوای والدین بر کودکان

اگر کودکان به طور مداوم در معرض مشاجره های پدر و مادرش قرار گیرند، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند.

در هنگام جر و بحث و دعوا کودک یکی از والدینش را مقصر می داند و در ذهن خود او را متهم می کند، همین امر باعث می شود تا رابطه بین کودک و والد تخریب شده و اتحادی نانوشته با والد دیگر برقرار کند، در بعضی مواقع این امر از طرف والدین بر کودک تحمیل می شود.

در کودکانی که سن آن ها بیشتر است امکان کاهش اعتماد به نفس بیشتر است و کودک نسبت به مواردی مانند ازدواج و روابط زن و مرد تصورات و باور های اشتباهی پیدا می کند. در آینده برای این کودکان سخت خواهد بود تا از آن باور های غلط را کنار بگذرند.

علاوه بر این ممکن است این رفتار ها و الگو ها در کودک ماندگار شود و در هنگام بزرگسالی نیز دقیقا همین شیوه رفتاری را با همسر و شریک عاطفی اش پیش بگیرد.

تاثیر دعوای والدین – مصرف مواد مخدر
کودکانی که در خانواده های بی ثبات رشد می کنند بیش تر در معرض خطر استفاد از مواد مخدر هستند و احتمال دارد در سنین پایین به سمت مواد مخدر کشیده شوند.

بر اساس تحقیقات انجام شده کودکانی که همیشه درگیر مشاجره و جر و بحث والدین شان هستند بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات روانی مانند بیش فعالی، کمبود توجه، اضطراب، افسردگی و وسواس اجباری (OCD)می باشند.

دعوای زن و شوهر
قوانین و علل دعوای زن و شوهر و راه حل های موثر بعد از دعوای زوجین
تاثیر دعوای والدین بر کودکان در عملکرد تحصیلی
کودک اگر به طور دائم شاهد درگیری و اختلافات والدینش باشد، ذهن او درگیر فضای پر تنش خانه می شود و دیگر نمی تواند بر روی مواردی مانند درس، مدرسه و انجام تکالیف تمرکز داشته باشد.

کودک دچار استرس و اضطراب عاطفی می شود، این امر تاثیر منفی بر روی سیستم ایمنی او می گذارد و کودک دچار مشکلات جسمی مانند آلرژی های مکرر، انواع عفونت ها و غیره می شود. همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا کودک از نظر تحصیلی افت کند.

تاثیر دعوای والدین بر کودکان در مشکلات جسمانی
کودک به دلیل مشاهده مداوم مشاجره های والدین ممکن است به بیماری های جسمانی مانند مشکلات خواب، درد معده یا سر درد مبتلا شود.

کودک از والدینش الگو برداری می کند، بنابراین زمانی که پرخاشگری آن ها را می بیند به احتمال زیاد پرخاشگر می شود و هنگامی که با مشکلاتی رو به رو شود به جای حل مسئله شروع به داد و بی داد و پرخاشگری می کند تا از این طریق بر مشکلات خود غلبه کند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-تاثیر دعوای والدین بر کودکان





:: برچسب‌ها: تاثیر دعوای والدین بر کودکان , دعوای والدین , تاثیر دعوای والدین ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: