عوامل بازدارنده ی ازدواج چیست؟
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

عوامل بازدارنده ی ازدواج چیست؟

یکی از تصمیم های بزرگ و مهم در زندگی هر فرد ازدواج کردن می باشد و ازدواج نقشی تعیین کننده ای در سرنوشت و آینده فرد دارد.

هر فردی در زندگی یک شریک عاطفی برای خود انتخاب می کند و بقیه زندگی خود را در کنار او می گذراند و برای اینکه احساس آرامش و امنیت داشته باشد باید در انتخاب خود دقت کند و فرد مناسبی را برای زندگی انتخاب کند.

افراد با کمک مشاوره می توانند هدف خود را از ازدواج بشناسند و نسبت به هدف و انگیزه خود آگاه باشند و نسبت به تصمیم خود اطمینان حاصل کنند.

فرد برای اینکه ازدواج خوبی داشته باشد باید معیارهای خود را در ازدواج بشناسد تا بتواند فرد مناسبی را انتخاب کند و با استفاده از مهارت هایی که به خوبی آموزش دیده است می توانند ازدواج خوبی داشته باشد و زندگی مشترک خود را به طور صحیح پیش ببرد.

افراد هنگامی که ازدواج می کنند باید برای رشد و پیشرفت خود در زندگی تلاش کنند چون این اصل اهمیت به سزایی دارد.

بسیاری از عوامل هستند که مانع از ازدواج و تشکیل خانواده می شوند. در این مقاله به بررسی عوامل بازدارنده ی ازدواج پرداخته می شود.

مهمترین عوامل بازدارنده ی ازدواج
ایجاد ناهماهنگی تحصیلی بین دو جنس
در جامعه امروزه دختران نسبت به زمان گذشته علاقه بیشتر به تحصیل دارند و نسبت به آن اهمیت بیشتر قائل هستند و تحصیلاتشان را ادامه می دهند.

اما پسران بیشتر دوست دارند سریع وارد بازار کار شوند و کم و بیش از آن ها به درس خواندن و ادامه تحصیل فکر می کنند و تحصیلات خود را ادامه نمی دهند به همین دلیل بین دختران و پسران از نظر تحصیلات ناهماهنگی به وجود می آید.

بر اساس این ناهماهنگی دختران از ازدواج با فردی که تحصیلاتش از خودشان کم تر است پرهیز می کنند و دلشان می خواهد با فردی ازدواج کنند که از نظر تحصیلی همسطح آن و یا بالاتر از آن باشد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-عوامل بازدارنده ی ازدواج چیست؟





:: برچسب‌ها: ازدواج پیشین , مخالفت والدین با ازدواج , عوامل بازدارنده ی ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: