برقراری روابط جنسی رضایت‌بخش
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

برقراری روابط جنسی رضایت‌بخش بین زن و شوهر یکی از موثرترین روش‌های کاهش استرس می‌باشد. متاسفانه در بسیاری از موارد مشاهده می‌شودکه برخی افراد وقتی که دچار استرس شدید می‌شوند، روابط جنسی خود را فراموش می‌کنند، اما این فراموشی باعث تشدید میزان استرس آنها می‌شود، در حالی که برقراری روابط جنسی خود کاهش‌دهنده میزان استرس می‌باشد. وقتی که فرد برای مدتی روابط جنسی خود را به تاخیر می‌اندازد، باعث افزایش ترشحات غدد جنسی و در نتیجه افزایش تمایل فرد به طرف جنس مخالف می‌شود که این امر خود باعث ایجاد تغییراتی در خلق و خو و گرایشات فرد می‌شود که نتیجه آن افزایش میزان استرس است. در صورتی که وقتی روابط جنسی برقرار می‌شود، این روابط باعث تخلیه هیجانی و تخلیه ترشحات غدد جنسی می‌شود و به دنبال احساس لذتی که برای فرد ایجاد می‌شود، استرس کاهش پیدا می‌کند.
اما در خصوص بحث روابط جنسی باید به این نکته توجه داشته باشیم که روابط جنسی بین زن و شوهر دارای دو جنبه جسمی و روانی می‌باشد که اهمیت جنبه روانی آن به مراتب بیشتر از جنبه جسمی می‌باشد.
روابط جنسی زمانی می‌تواند باعث تخلیه استرس شود که به جنبه روانی آن توجه ویژه‌ای مبذول شود. یعنی این‌که روابط جنسی زمانی کاهش‌دهنده استرس می‌باشد که بین زن و شوهر کدورتی وجود نداشته باشد و در حین برقراری این رابطه زوجین همدیگر را کانون توجه و مهر و محبت خود قرار دهند. وقتی که چنین شرایطی وجود داشته باشد، زوجین پس از پایان این ارتباط به احساس آرامشی پایدار دسترسی پیدا می‌کنند. اما اگر چنین شرایطی وجود نداشته باشد و زوجین بیشتر به منظور رهایی از فشار جنسی اقدام به برقراری رابطه بنمایند، نتایج خیلی خوبی به دست نخواهند آورد.


نکته دیگر در خصوص تاثیر روابط جنسی بر کاهش میزان استرس این است که روابط جنسی باید در یک زمان و مکان آرام و به دور از تنش برقرار شود. هرگز در مواقعی که از نظر زمانی در محدودیت هستید و دغدغه زودتر تمام شدن کار را دارید و یا این‌که از نظر مکانی آرامش ندارید و استرس این‌که هر لحظه فرزندان شما سر برسند شما را آزار می‌دهد، اقدام به برقراری روابط جنسی نکنید. برقراری روابط جنسی در چنین اوضاع و احوالی نمی‌تواند تاثیر زیادی در کاهش میزان استرس شما داشته باشد، بلکه بیشتر به یک انجام وظیفه شبیه می‌باشد که برخی زوجین تصور می‌کنند که در قبال همسرشان وظایفی به عهده آن‌هاست که صرفا به فکر ادای وظیفه خود هستند و هدف دیگری را دنبال نمی‌کنند.
به هر حال روابط جنسی در حد معقول یکی از روش‌های مهم کاهش استرس می‌باشد و فراموش کردن آن افزایش‌دهنده استرس می‌باشد. لازم به ذکر است که در برخی موارد مشاهده می‌شود که برخی افراد دچار استرس شدید هستند، برای رهایی از استرس شدیدا به روابط جنسی روی می‌آورند و در آن بیش از حد افراط می‌کنند، به طوری که همسران آنها از این وضعیت به شدت به ستوه می‌آیند. در حالی که همانگونه که متذکر شدیم، روابط جنسی یکی از روش‌های کاهش‌‌دهنده استرس است و درمان‌کننده قطعی استرس نمی‌باشد، بلکه برای درمان قطعی استرس باید عوامل بوجود آورنده آن را شناسایی کنیم و برطرف نماییم و همچنین از روابط جنسی نیز به عنوان یک عامل کاهش‌دهنده استفاده کنیم، نه این‌که از آن انتظار درمان کامل داشته باشیم.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-برقراری روابط جنسی رضایت‌بخش





:: برچسب‌ها: روابط جنسی , مشاوره زناشویی , نیاز جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: