تمرینات مایندفولنس
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تمرینات مایندفولنس چیست ؟
اگر چه ممکن است برای پیدا کردن معادل فارسی مایندفولنس دچار مشکل شویم. ولی شاید ذهن آگاهی یک ترجمه خوب برای آن باشد. به لحاظ مفهومی، آگاهی ذهن را می توان به عنوان یکی از آموزه های آیین ها (به ویژه بودایی ها) و شاید ادیانی که در شرق آسیا ظهور کرده اند، بر توانایی ذهنی . و روانی انسان ها برای درک لحظات، پاک کردن ذهن و ایجاد صلح درونی برای درک دقیق. از این دیدگاه، نیاز به یک رابطه عمیق و واقع بینانه با حرکت یک زندگی لحظه ای است. تا آرامش و نگرانی ها و اضطراب ها را از بین ببرد.تمرینات مایندفولنس

اصطلاح تمرینات مایندفولنس
عبارات عملی نشان می دهد این مفهوم با تمرکز و توجه به حواس پنج گانه در درک عمیق از لحظات و لذت است. به عنوان مثال، به آرامی غذا خوردن و تلاش برای تمرکز بر طعم و تمرکز بر تنفس و درک عمیق از آرامش.

یا تمرکز و آرامش در طول روز، یادآوری آنچه که ما داشته ایم. (به عبارت دیگر یادآوری نعمت هایی که خداوند به ما داده است) . نمونه هایی از تمرینات مایندفولنس توصیه شده در این زمینه هستند.

شاید راه برخی از روانشناسان از مردم افسرده استفاده کنند تا از آنها بخواهند.”چیزهای نو را در زندگی” بنویسند که به این موضوع ارتباطی ندارد.

برخی ممکن است بپرسند که چگونه مکان هایی برای این مباحث پیدا می شود زمانی که اختلالات و شاید تاریکی در زندگی وجود داشته باشد.

مرکز ” مشاوره ستاره ایرانیان” تنها کلینیک شبانه روزی تخصصی و روانشناسی در ایران.

 

ایجاد روحیه مثبت
داشتن روحیه مثبت شرط لازم برای حل مشکلات محیطی است. البته اگر قصد کمک و تأثیر را داشته باشیم. ایجاد چیزی مثبت نه فقط برای امید، بلکه برای تفکر درست و سازنده است.

مطالعات مختلف نشان داده اند که بین دو دیدگاه سازنده و احساسات مثبت ارتباط دو طرفه وجود دارد. افکار مثبت و سازنده توجه دقیق به واقعیت های محیطی، فقدان جهت گیری و تعصب فکری است. تعریف مناسب از مشکل، و تحلیلی مناسب که نمی توان بدون احساسات مثبت به دست آورد مستلزم توجه دقیق و مایندفولنس یا همان ذهن آگاهی است.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-تمرینات مایندفولنس





:: برچسب‌ها: اموزش مایندفولنس , تمرین مایندفولنس , تمرینات تکنیک های ذهن آگاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: