ارتباط بین نقص بینایی و اختلال نقص توجه و بیش فعالی
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

منبع: دانشگاه آلاباما در بیرمنگام

در یک مطالعه جدید تاثیر تابش نور بر روی ارتباط بین مشکلات بینایی و در کودکان بیان شده است.

اختلال نقص توجه و بیش فعالی یکی از شایع ترین اختلالات عصبی تکاملی در دوران کودکی می باشد و یک مطالعه جدید از محققان در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام ارتباط بین این اختلال را با نقص های بینایی نشان داده است.

نتایج حاصل از این بررسی بزرگ از هفتادوپنج هزار کودک نشان میدهد خطر ابتلا به افزایش در کودکان مبتلا به مشکلات بینایی که با عینک یا تماس درست نمی شود ,مانند کوررنگی و یا تنبلی چشم ,نسبت به کودکان دیگر وجود دارد.

این یافته نشان می دهد که کودکان با اختلال بینایی برای علایم و نشانه های بیش فعالی باید مورد پایش قرار بگیرند، تا این ارتباط بین دید و توجه بهتر مورد بررسی قرار بگیرد.

در این مطالعه کودکان سنین 4 تا 17 با داده ها از سازمان ملی بهداشت کودکان مورد بررسی قرار گرفتند. بیش از 15 درصد از کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی نقص های بینایی نیز داشتند در حالیکه 8.3 درصد از این کودکان نیز دید نرمال داشتند.

بر اساس نظر مسئول این پژوهش پروفسور دی کارلو، از انجا که تنها مشکلات بینایی غیر قابل حل با عینک با بیش فعالی در ارتباط هستند پس یکی از این دو باعث دیگری می شود و یا بالعکس.

بر این اساس دیکارلو می نویسد: اگر به نظر برسد که یک کودک علاوه بر مشکلات بینایی ,مشکلات توجه نیز دارد، پدر و مادر کودک ممکن است مایل به بحث در مورد چشم انداز بینایی کودک خود با پزشک متخصص اطفال خود باشند و معاینه چشم و همچنین بحث در مورد مشکلات توجه را در نظر داشته باشند.

در این مطالعه از والدین در مورد مشکل دید کودک پرسیدند و اینگه ایا با عینک اصلاح پذیر است یا خیر.این نوع از مشکلات بینایی می تواند از محدوده کمبود دید رنگی به یک تنبلی چشم (آمبلیویی) باشد، اما همچنین شامل کودکان مبتلا به اختلال بینایی است.

دیکارلو گفت” از آنجا که ما نمی دانیم که اگر رابطه علت و معلولی است ,ما هیچ توصیه هایی برای

پیشگیری نداریم, من فکر می کنم مهم تر آن است که والدین دریابند که کودکان مبتلا به مشکلات بینایی ممکن است آگاه نباشند که آنها به خوبی که دیگران می بینند، نمی بینند.”

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-ارتباط بین نقص بینایی و اختلال نقص توجه و بیش فعالی





:: برچسب‌ها: اختلال بینایی , اختلال نقص توجه , بیش فعالی ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: