به اهداف خود رسیده اید ولی شاد نیستید؟ ۴ نکته برای تحقق این مهم
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

به اهدافتان دست یافته اید اما هنوز هم خوشحال نیستید؟ 4 نکته برای تحقق این مهم
در قرن هدف گرای ما، تنظیم اهداف برای عملی کردن آنها اغلب یک محرک نیرومندی است که موجب پیشرفت شخصی و حرفه ای می شود.
در اصل، ممکن است این چیز بدی به نظر نرسد اما مسئله این است که چرا وقتی به هدف مورد نظرتان می رسید در زندگی شما نمود واقعی ندارد یا هیچ گونه احساسی به شما دست نمی دهد؟ برای مثال تا بحال پیش نیامده که یک پروژه را به پایان برسانید اما در یابید که هنوز هم کاری برای انجام دادن دارید و تعادل بین کار و زندگی شما بهم خورده و نمی توانید به هر دو برسید؟ دیگر اینکه ممکن است احساس براشفتگی کنید که ایا من به این هدف می رسم یا نه، پیشرفت خواهم کرد یا نه؟ و همین جاست که در دام اضطراب گرفتار می شوید با یک احساس توهم و تشویش از اینده.
این تشویش مأیوس کننده برای خودش اصطلاحی دارد و معمولاً به عنوان سفسطه رسیدن شناخته شده است؛ این یک دام روانی فکری هست که افراد با موفقیت های بالا به خوبی با ان اشنا هستند.
در این مقاله ما در مورد سفسطه رسیدن بحث کرده ایم و اینکه چگونه می توانید همگام با ان جلو روید و به قله های جدید موفقیت برسید.


بیشتر بخوانید: ” target=”_blank”>اعتیاد به کار
سفسطه رسیدن: چیست و چگونه است؟
سفسطه رسیدن یک اصطلاح است که توسط متخصص روانشناسی مثبت نگر بن ـ شار در کتاب راههای شادتر زیستن وی ارائه شده است و در مورد اعمال مربوط به ایدۀ جریان کار کردن برای رسیدن به هدف است، شما براساس این انتظار حرکت می کنید که واقعاً به هدف مورد نظرتان خواهید رسید. محکم ایستادن در برابر هدف آینده موجب تحریک مراکز پاداش مانند اثر آرام سازی شناختی در مغز می شود. این احساس پیشرفت، به بخشی از هویت معمولتان تبدیل می شود. شما آنقدر با این وضعیت جدید از خود سازگار می شود که در نهایت دست یابی به هدف نهایی کمتر از انچه انتظار می رفت برایتان رضایت بخش خواهد بود.
در حالی که این فداکاری برای بهبود شخصی مداوم قابل ستایش است اما، مانند قرار داشتن در یک شیب لغزان است. زمانی که ما خیلی به پیامدهای بعدی نزدیک شدیم ممکن است به خیال باطل کمال غیرقابل دست یافتنی بیندیشیم. ما به دنبال اهداف پس از یکدیگر هستیم و در امید چیزی هستیم که ما را خوشحال کند که منجر به عدم اعتماد به نفس و عدم احساس کامیابی بسنده می شود. در عوض، چرخه ای از جستجوی چیزهای بیرونی، دستاورد ها یا اهداف مهم برای تأمین و تکمیل ما را شکل می دهد. همواره اهداف جدیدی برای در نظر گرفتن وهله ای که آنها قبلاً محقق شده اند وجود دارد. ما به سمت کاربرهای بزرگتر می رویم، به دنبال دستاوردهای بزرگتری هستیم، مثلا مایل به از دست دادن پانزده پوند در ازای به دست آوردن پنج پوند هستیم و روند پیش و پس شدن را پیش می گیریم.
اما، پس از آنکه به جایی که فکرش را بارها می کردیم می رسیم؛ خوشحال می شویم، اما در واقع چالش های جدیدی و مسئولیت در قبال کارها پیش رو قرار می گیرد. گرفتن یک ارتقای شغلی به معنی ساعات کاری بیشتر است، کسب در امد بیشتر شامل جستجوی فرصت های کاری بیشتر است و یا اینکه مثلا کاهش وزن ممکن است موجب ایجاد حسادت در بین همکاران شود یا از طرفی به معنای ساعات شاد کمتر و ناهارهای تجملی باشد که در نتیجه استراتژی های ارتباطی تان را تغییر می دهد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-به اهداف خود رسیده اید ولی شاد نیستید؟ ۴ نکته برای تحقق این مهم





:: برچسب‌ها: ارزش فرایند , اهداف جسورانه , رضایت درونی , متغیر بودن موفقیت ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: