چگونه می توان یک ارتباط تکاملی داشت
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

رابطه ی تکاملی همیشه هم در مورد سکس و یا عشق نیست. وقتی که شما یک مسیر معنوی را طی میکنید، آیا در ارتباط با کسانی که در همان مرحله به لحاظ تکامل فردی/ معنوی که شما هستید نیستند، به مشکل برمیخورید؟ کرگ همیلتون در این مورد، رابطه ها را به دسته عمده تقسیم می کند:

1) کسانی که هیچ علاقهای به تکامل فردی/ معنوی خود و یا شما ندارند

2) کسانی که تکامل فردی/ معنوی کنجکاو هستند اما به اندازه شما به این مسیر معنوی معتقد نیستند

3) افرادی که کاملا نسبت به کارهای خود متعهد هستند و با شما به عنوان یک شریک رشد می یابند (چیزی که کرگ آن را یک رابطه ی تکاملی می نامند)

رابطه های تکاملی
خب یک رابطه ی تکاملی چیست؟ کرگ می گوید یک رابطه ی تکاملی نیازی ندارد که همیشه در مورد عشق و یا سکس باشد. در حقیقت، این بعد می تواند اغلب چیزهای پیچیده را شامل شود.

او می گوید بسیاری از ما این حس را داریم که همیشه یک پتانسیل برای یک ارتباط خاص از روابط انسانی وجود دارد که احتمالا در بردارنده ی سطوح غیر قابل پیش بینی از صمیمیت، آسیب پذیری، تعهد و حاکمیت و شفافیت به ویژه با همدیگر بدون هیچ مرز و یا محدودیتی، با همدیگر بودن ورای نفس انسانی می باشد.

بسیاری پتانسل برای بودن در رابطه ای که همیشه در حال تحرک است، در الگوهای قدیمی درجا نمی زند اما همیشه سرزنده و تپنده است، پویایی دارد و شگفت آور است، در مقابل این الزام برای تکیه به شناخته ها و دانسته های قبلی مقاومت می کند و … را حس کرده اند.

ممکن است شما چنین پویایی را در رابطه تجربه کرده باشید اما ماندن در همین پویایی برای حفظ حرکت به سمت جلو بدون تکیه به الگوهای مخرب جانی که باعث می شود شما فکر کنید چنین رابطه ای امکان پذیر نیست، چالش بر انگیز باشد.

ارتباطات بسیار کمی حتی به ندرت به مرحله سوم می رسند. شما چگونه خواهید فهمید که افراد می خواهن با شما باشند یا نه؟ و چنین رابطه ای چه ویژگی هایی دارد و چگونه باید باشد؟

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-چگونه می توان یک ارتباط تکاملی داشت





:: برچسب‌ها: ارتباط , ارتباط کلامی , ارتباطات اجتماعی , بهبود ارتباط , رابطه کلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: