اعتیاد به عشق و رابطه جنسی
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کسانیکه به گونه ای به عشق معتاد می شوند همۀ لحظه های زندگی شان را با ناامیدی و ترس سپری می گذرانند. همیشه با ناکامی، ترس از پذیرفته نشدن ، آلام احساسی، و تجربه های ناآشنا و غیر ملموسی با خود به همراه دارند. این اشخاص به توانایی های شخصی خود اعتقادی ندارند و فکر میکنند که هیچ وقت قادر نستند از طرف مقابل عشق و احساسی که استحقاقش را دارند در حد مورد قبول دریافت نمایند. آنان همچنان می نشینند در انتظار عشق می مانند و متاسفانه خیلی کم اتفاق می افتد که در زندگی شان عشق واقعی را تجربه کنند.

اعتیاد به رابطه جنسی هم به مانن عادات دیگر وسواسی خاص خود رنتایجی به همراه دارد: یک ناهنجاری تخریب کننده که آثار سوء آن بر روی تمامی عملکردهای طبیعی زندگی تاثیر می گذارد و انگیزه و اراده شخص را به طور کلی نابود می سازد.

معتادان به رابطه جنسی توان کنترل و یا به تاخیر انداختن احساسها و رفتارهای جنسی شان را از دست می دهند. در این اشخاص نیاز به لذت جنسی جای نیاز به رابطه صمیمی را می گیرد و شهوت اولویت نخستین شخص را به خود اختصاص داده و دیگر ارکان مهم زندگی مانند روابط گرم خانوادگی، فامیلوار و دوستانه، مسائل شغلی و تدریجا سلامت فردی و امنیت شخصی به طور کلی اهمیت خود را از دست خواهد داد.

انان حاضر می شوند هر کاری بکنند تا نیازشان را برآورده سازند، ولی بعد از انجام عمل به شرم و پشیمانی، و ناامیدی و پریشان شدن دچار می شوند.

معتادان اعتثاد دارند که این مشکل بزرگ به دلیل اجبار و التزام حاکم بر محیط زندگیشان به آنان تحمیل شده و از نظر روحی به جایی خواهند رسید که مخالف رویکردهای اجتماعی عمل می کنند و رفتارهای جامعه ستیزی را از خود نشان می دهند. به طور معمول (نه همیشه) اعتیاد بعد از مدتی با وابسته شدن جسمی زیاد همراه می شود.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-اعتیاد به عشق و رابطه جنسی





:: برچسب‌ها: اعتیاد به عشق , عشق و اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 654
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: