آیا روشهای درمانی روانی می تواند به افرادی که به خودشان آسیب می رسانند ، مفید باشد؟
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خلاصه:

آخرین تحقیقات امروز نشان داده است که روش های روان درمانی، معمولا به عنوان “گفتار درمانی” شناخته می شود، ممکن است به افرادی که خود –آسیبی دارند، کمک کند. خودآزاری به طور عمدی خود مسمومیتی یا خودآزاری است. بسیاری از افرادی که به این دلیل در بیمارستان بستری هستند در معرض خطر خود آسیب رساندن دوباره و خودکشی می باشند. این یک مشکل عمده در بسیاری از کشورها است، که منجر به سطوح بالای اضطراب برای بیماران و خانواده های آنها و دوستان، و تقاضاهای مهم در رابطه با خدمات سلامتی شده است.

معرفی:

آخرین تحقیقات امروزی نشان داده است که روش های روان درمانی، معمولا به عنوان “گفتار درمانی” شناخته می شود، ممکن است به افرادی که خود آسیبی دارند ، مفید باشد

خودآزاری به صورت تعمدی خود مسمومیتی یا خودآزاری است. بسیاری از افرادی که به این دلیل در بیمارستان بستری هستند در معرض خطر خود آسیبی رساندن دوباره و خودکشی می باشند. این یک مشکل عمده در بسیاری از کشورها است و منجر به سطوح بالای اضطراب برای بیماران و خانواده های آنها و دوستان، و نیاز اساسی به محیط های با خدمات سلامتی می شود.

مداخلات روانی اجتماعی می تواند روش های روان درمانی خاص داشته باشد و همچنین شامل حفظ پشتیبانی و تماس با بیماران است. روش های روان درمانی معمولا یک نوع از صحبت کردن درمانی است. درمان شناختی رفتاری (CBT)، یک نوع خاص از درمان روانی، بر چگونه باورها و نگرش بیمارو تحت تاثیر قرار دادن احساسات و رفتار او تاثیر گذار بوده، و هدف آن کمک کردن به پاسخ آنها و تقابل با مشکلات آنها است.

این تجدید نظرکوکران به روز شده، امروز در کتابخانه کوکران منتشر می شود، شواهدی را در مورد طیف وسیعی از مداخلات روانی اجتماعی برای بزرگسالان که خودآزاری دارند، ارزیابی می کند. بررسی شامل 55 آزمایش است، که در آن کل 17699 شرکت کنندگان برای دریافت هر یک از مداخلات روانی اجتماعی به طور تصادفی انتخاب شدند و یا مراقبت از آنها به طور نرمال و معمولی صورت خواهد گرفت.

طیف وسیعی از مداخلات استفاده شده است. شایع ترین روش های روان درمانی مورد بررسی قرار بر مبنای CBT بود. در بسیاری از مطالعات CBT، درمان به بیماران به صورت یک به یک و انفرادی تحویل داده شد، ، و در کمتر از 10 جلسه این کار صورت گرفت. برخی از مداخلات دیگر به منظور کمک به افرادی که سابقه متعدد خودآزاری داشتند ، صورت گرفت. مداخلات دیگر در کمک به مردم برای حفظ درمان آنها و تماس با خدمات بهداشت روانی متمرکز شده بودند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-آیا روشهای درمانی روانی می تواند به افرادی که به خودشان آسیب می رسانند ، مفید باشد؟





:: برچسب‌ها: خودآزاری , مازوخیسم ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: