درمان افسردگی در مردان
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

درمان افسردگی در مردان
زمانی که حرف از درمان افسردگی در مردان می شود همه ی ما ناخودآگاه فردی را تصور می کنیم که سراسر غم و اندوه است و این غم و اندوه به وضوح از ظاهرش پیداست.

بله درست است نشانه ی بارز اختلال افسردگی تجربه و احساس غم شدید است ولی همه ی افراد مبتلا به اختلال افسردگی این غم و اندوه را به یک شکل بروز نمی دهند و ابراز غم و اندوه در افراد مختلف، علی الخصوص در مردان و زنان متفاوت است.

در این مقاله سعی داریم در مورد اختلال افسردگی در مردان به صورت اختصاصی صحبت کنیم و در نهایت راه های درمان آن را نیز برای شما عزیزان شرح دهیم.

اختلال افسردگی اختلالی شایع است که مطالعات و بررسی ها نشان می دهد که میزان مبتلایان به اختلال افسردگی در زنان بیشتر از مردان است ولی آیا چنین چیزی حقیقت دارد؟
پاسخ این است که ما نمی توانیم نسبت به این نتیجه گیری خیلی اطمینان داشته باشیم.

به این دلیل که زنانی که مبتلا به اختلال افسردگی هستند بیشتر احساس غم و اندوهشان را بروز می دهند، بیشتر در مورد مشکلشان صحبت می کنند و بیشتر درخواست مداخله های درمانی می کنند.

بنابراین این طبیعی است که گزارش بیشتری از اختلالات افسردگی در خانم ها داده شود.

ولی چیزی که واضح است این است که آقایان تمایل کمتری به صحبت کردن درمورد مشکلشان دارند و معمولا میزان برون ریزی احساسی آقایان کم است و ممکن است.

به همین دلیل گزارش های کمتری از میزان ابتلای آقایان به اختلال افسردگی ارائه شود، به علاوه اینکه مردان مبتلا به اختلال افسردگی معمولا غم و اندوهشان را به صورت واضح بروز نمی دهند و به همین دلیل تشخیص افسردگی در آقایان کمی سخت تر و متفاوت تر به نظر می رسد. به همین دلیل درمان افسردگی در مردان از اهمیت به سزایی برخوردار است.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-درمان افسردگی در مردان





:: برچسب‌ها: اختلال افسردگی , افسردگی , عامل افسردگی مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: