مادران شاغل شادتر و سالمترند
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

آیا شما در این فکر هستید که مادری خانه دار باشید یا شاغل ؟ نتایج تحقیقات جدید به شما کمک خواهند کرد تصمیم گیری کنید….
در یک مطالعه جدید از سوی انجمن روانشناسی آمریکا نشان داده شد که مادران شاغل نسبت به مادرانی که در دوران پیش از دبستان کودک در خانه هستند شادتر و سالمتر می باشند.این مطالعه هم چنین نشان داده است که بهترین راه برای مادران برقراری توازن بین کار و زندگی خانوادگی یا کار پاره وقت (32 ساعت در هفته ) می باشد.

مادران شاغل شادترند
مادران شاغل شادترند

در این تحقیق 1364 مادر را از کمی بعد از تولد فرزندشان به مدت 10 سال مورد مشاهده قرار دادند از جمله اقلیتها ی قومی ، حتی مادرانی که تحصیلات دانشگاهی نداشتند و مادرانی که تک والد بودند. پروفسور بوهلر استاد دانشگاه کالیفرنیا عنوان می کند” در واقع تفاوت زیادی بین مادرانی که پاره وقت کار می کردند و آنهایی تمام وقت بودند مشاهده نشد. اما در مواردی که تفاوت اساسی در بهزیستی وجود داشت به نفع آنهایی بود که پاره وقت کار می کنند تا آنهایی که تمام وقت یا خانه دار هستند.”

مادران با شغل پاره وقت سلامت کلی بیشتر و افسردگی کمتری را در مقایسه با مادران خانه دار و آنهایی که تمام وقت کار می کنندگزارش کردند.هم چنین در تکالیف مدرسه فرزندان به اندازه مادران خانه دار حساس و در گیر هستند،در واقع این مطالعه نشان داد مادران با شغل پاره وقت در دوران پیش از دبستان کودک حساسیت بیشتری نشان می دهند و فرصتهای یادگیری بیشتری را برای کودک فراهم می کنند. و این مادران کارمند و کارفرمای خوبی نیز می باشند.

دکتر ابرین از پژوهشگران این تحقیق می افزاید : “از آنجایی که کار پاره وقت در نیرومندی و بهزیستی خانواده موثر است برای کارفرمایان مناسب است که آن را در نظر داشته و به تناسب نتایج بهتری خواهند گرفت” . گرچه لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گرفته و فاکتورهای دیگر مثل موقعیت حرفه ای ، انعطاف پذیری برنامه ها و شیفتهای کاری را بررسی کنند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-مادران شاغل شادتر و سالمترند





:: برچسب‌ها: زنان شاغل , مادران شاغل ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: