معجزه شادی در روابط زوجین
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

شادی ممکن است رمز شادی در روابط زوجین باشد
خنده اگر بهترین نباشد حداقل دارویی عالی برای سلامت روانی فردی به شمار رود. ممکن است بسیاری از فواید با یکدیگر خندیدن یا لبخند زدن را ندانید. زوج هایی که دوره های اجتناب ناپذیری از اختلاف و نارضایتی روابط در بلند مدت را با موفقیت پشت سر می گذارند بهتر روش های سازنده ی حل مسئله را نسبت به روش های مخرب آن در زندگی می شناسند. در روش های حل مسئله سازنده شما بر مسئله تمرکز می کنید نه بر شخص و بالعکس در حل مسئله مخرب امور را خصوصی کرده و به شخص نسبت می دهید.

برای مطالعه بیشتر:
عادات رفتاری زوجین سالم

مؤلفه مهم رابطه سالم در شادی زوجینی نهفته است که می دانند چگونه از در کنار هم بودن لحظات مفرحی خلق کنند. بدیهی است که به اشتراک گذاشتن تفریحات زندگی روزمره با همسر خود می تواند موجبات عمیق تر شدن پیوند گردد. وقتی شما با همسر خود می خندید در واقع به حفظ بنای مستحکم مثبت و مطمئن زندگی کمک می کنید. همانطور که شما دونفر تجارب فوق العاده زندگی خود را با یکدیگر تداعی می کنید، انگیزش همسر خود را برای بودن با شما و بالعکس تقویت می کنید. هیجان های مثبت به شدت آرامش روانشناختی را موجب می شوند.


براساس تحقیق دانشجویان دانشگاه سوفیز لندن؛ اسکات و همکاران (2014)؛ خندیدن یکی از بیانات هیجانی مثبت است که کاملاً با کاهش تنش روانشناختی در واکنش های استرس زا نسبت به هیجان های منفی (ترس، خشم، تنفر) شاید بسیار مؤثرتر از دیگر روش های مدیریت هیجان های منفی است. خندیدن ذهن و بدن شما را تقویت می کند. اسکات و تیمش با شواهد حاصل شده از مطالعه بلند مدت زوجین میانسال و مسن بر این استدلال خود صحه گذاشتند.

مطالب مرتبط:راه حل هایی برای داشتن ارتباط جنسی بهتر

تمرکز آن مطالعه بر فواید کلی رابطه در توانایی کنترل هیجان ها متمرکز بود. این روش که تنظیم هیجان نام دارد به معنای توانایی بهتر حس کردن خود با وجود ناخوشی می باشد. اگر شما از پس تنظیم هیجان خود برمی آیید پس می توانید هنگام بروز هیجان هایی منفی مانند خشم، ناکامی و خصومت صبور باشد و آنها را تعدیل کنید. همچنین شما می توانید عکس العمل های طنزآمیز اطرافیان را تحت کنترل در اورید به طوری که موقعیت مناسب به نظر برسد.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-معجزه شادی در روابط زوجین





:: برچسب‌ها: بهبود ارتباط , رابطه شاد داشتن , رضایت زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: