اصول سلامت جنسی زوجین
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

روابط جنسی بخش مهمی از انسانیت به شمار می رود. عشق، محبت و صمیمیت همگی هریک به نحوی در سلامت جنسی از کودکی تا کهنسالی به ایفای نقش می پردازند. شما اغلب، چیزهایی در باب اهمیت سلامت جسمانی، سلامت روانی و سلامت روحی می شنوید، اما حس اطمینان در سلامت جنسی تان نیز بسیار مهم است. سلامتی جنسی باعث می شود تا شما:

· ارتباطات سالم برقرار کنید

· بارداری های از قبل اندیشیده شده و نه بدون تفکرداشته باشید

· از بروز برخی از بیماری ها پیشگیری کنید

بنابراین مهم است که از همه جوانب سلامت جنسی و مدت زمان محقق شدن یک زندگی جنسی رضایت بخش به خوبی آگاه شوید. همچنین، حق شماست تا از عواملی که می توانند موجب به خطر افتادن سلامت جنسی شما شوند آگاه شوید. اجازه ندهید احساس خجالت شما را از پیگیری کردن دغدغه ها یا پرسیدن سؤال از پزشک یا دیگر مراقبان سلامت دور کند.

پیشگیری ازSTD

بیماری های قابل انتقال از راه رابطه جنسی (STDs) یا ویروس های منتقل شده ار راه رابطه جنسی (STIs)به بیماری هایی عفونی گفته می شوند که از طریق تماس جنسی ایجاد می شوند. در صورت برقراری یک سکس ناایمن با شریک آلوده به ویروس، امکان دارد شما دچار STI شوید. اما، همیشه نمی توان صریح گفت که فلان شخص آلوده می شود به دلیل آنکه بسیاری از STIها بدون هیچ دلیلی به وجود می آیند. در واقع بسیاری از افراد STI دارند بدون اینکه از وجود آن خبر داشته باشند. به این دلیل است که باید مراقب پیشگیری از STI باشید. اگر شما فعالیت جنسی زیادی دارد بهتر است فقط یک شریک داشته باشید و از هدفتان برای منحصراً بودن با یکدیگر و نه شخص دیگری صحبت کنید. روش های پیشگیری از کنترل زاد و ولد مانند کاندوم ها می توانند به کاهش ریسک ابتلای بیشتر به STIs را کاهش دهد.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-اصول سلامت جنسی زوجین





:: برچسب‌ها: ارتباطات سالم جنسی , بیماری STD , سلامت جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: