مشکلات اوایل ارتباط که به مرور زمان بدتر خواهند شد
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

زمانی که شما در آستانه ی یک ارتباط عاطفی جدید و جدی قرار مگیرید، مشخص کردن مشکلات ارتباط که به طور بالقوه ممکن است رخ دهند قدری سخت است.

با این حال، گاهی با دیدن یک یا دو مشکل و نشانه معمولا ما آن را نادیده می گیریم اما هنوز این به این معنی نیست که شما می بایست تمام مشکلات اوایل ارتباط را نادیده بگیرید چرا که بسیاری از از این مشکلات با گذر زمان بدتر می شوند.

بنابراین، اگر شما چیزی را میبینید که تقریبا یک مشکل به حساب می آید- ممکن است فرد مقابل شما کنترل گر باشد، یا هر دوی شما بر سر مسائل مالی بحث می کنید- نباید این مساله را برای همیشه نادیده بگیرید.

هر چه این مشکلات یا تفاوت ها زودتر نمود پیدا کنند به همان میزان در طول زمان بدتر خواهند شد.

شما می تواند به فرد مقابلتان این شک و تردیدتان در مورد رابطه را منتقل کنید و ببینید که آیا در مورد اینها کاری می کند یا نه.

ممکن است آنها بتوانند رفتارهای منفی را کنترل کنند. اما اگر جایی این ناهمخوانی ها از همان ابتدا وجود داشته باشند، احتمالا بهتر این است که این ارتباط را ترک کنید چرا که قرار نیست این موارد حل شوند یا بهتر شوند.

در اینجا مواردی از این مسائل هستند که در طول زمان بدتر می شوند:

۱٫ نبود کشش جنسی
اگر هر دوی شما به لحاظ جنسی همخوانی ندارید، می توانید کاملا بر روی این مساله با ارتباط برقرار کردن و آزمودن کار کنید.

اما این مساله وجود دارد که گاهی حتی تمرین و تلاش هم جوابگو نخواهد شد.

شروع هر ارتباطی، زمانی که یک زوج در مرحله ی ماه عسل قرار دارند، باید این موارد آزمون شوند و روی آ« کار شود. اگر این جذابیت و کشش جنسی از همان ابتدا وجود ندارد، با گذر زمان معمولا بدتر می شود.

۲٫ نداشتن هیچ نقطه اشتراکی
هرچند نیاز هم نیست که با فرد مقابلتان مانند دوقلوهای افسانه ای باشید، با این حال ایده ی خوبی نیست که خود را مجبور به ارتباط داشتن با کسی کنید که کاملا در تضاد با شماست.

اگر هیچ زمینه ی مشترکی ندارید، نهایتا به زندگی خواهید رسید که هر یک از زوجین زندگی جداگانه ای خواهند داشت هرچند که در یک خانه زندگی کنند.

اگر شما فردی برون گرا هستید و فرد مقابلتان یک درونگراست، یا مثلا اگر شما کوه نوردی دوست دارید و فرد مقابلتان اصلا از بیرون رفتن از خانه خوشش نمی آید، چنین تفاوت هایی می تواند رفته رفته شما دو نفر را از هم دلزده و خسته کند.

۳٫ یک شخصیت کنترل کننده و طلب کننده
به علت اینکه افراد معمولا در روزهای اول ارتباط بهترین رفتارهای خود را بروز می دهند، هر گونه نشانه ای از اینکه فرد مقابلتان ممکن است کنترل گر و یا طلب کننده باشد را مد نظر قرار دهید.

این رفتارها نه تنها به مرور زمان ممکن است بدتر شوند بلکه همچنین ممکن است نشانه ای از یک شریک سوء استفاده گر و آزارگر باشد. و قاعدتا اینها نشانه های فردی است که شما می خواهید از او فرار کنید.

۴٫ عادات متفاوت از مسائل مالی
پول همیشه و غالبا یکی از مسائلی است که زوجین بر سر آن بحث و دعوا می کنند بنابراین، شگفت زده نشوید اگر همین مساله باعث دعوای شما دو نفر نیز شود.

این مساله نیز به مرور ممکن است بدتر شود چرا که یک جنبه ی مهم در زندگی روزمره است.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-مشکلات اوایل ارتباط که به مرور زمان بدتر خواهند شد





:: برچسب‌ها: ارتباط , کشش جنسی , روابط دوستی , قبل ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 874
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: