آیا همسران قد کوتاه مشکل سازند؟!
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کوتاهی قد همسر تا چه میزان در رابطه و ازدواج موفق شما تاثیرگذار است؟ دلایل بروز مشکل در صورت کوتاه بودن قد زن و شوهر چیست و چگونه می توان این مشکلات را حل کرد؟

تاثیر کوتاهی قد در ازدواج
دختر و پسرهای مجرد در بحث ازدواج، معیارها و ملاک هایی از جمله کوتاهی یا بلندی قد همسر را برای انتخاب خود در نظر دارند که جز ویژگی های طاهری می باشد. قد یکی از ملاک های ظاهری نسبتا مهم است که هم دختران و هم پسران در انتخاب خود به آن دقت می کنند.

معمولا پسران تمایل به ازدواج با دختری دارند که قد کوتاه تری نسبت به آن ها داشته باشند و دختران نیز قد بلندی پسر را ملاکی برای انتخاب خود در نظر می گیرند. این مساله گاهی باعث می شود تا گزینه هایی که شرایط مناسب و ملاک های دیگر را داشته اند، به خاطر مساله قد کنار گذاشته شوند.

اما آیا صرفا بلندی یا کوتاهی قد ملاک و معیار مناسبی برای انتخاب است؟

ریشه و علت توجه به قد چیست؟
شاید این نکته برای شما جالب باشد که این مساله به هزاران سال پیش بر می گردد. یکی از ملاک های مهم در ازدواج، قدرت باروری بوده است و باور گذشتگان این بوده است که دختران قد بلند، قدرت باروری کم تری دارند، چون دیرتر به بلوغ می رسند، در نتیجه مردها برای ازدواج دخترانی با قد کوتاه تر را انتخاب می کردند.

همچنین قد بلند در پسران نشان دهنده قدرت، هوش و مردانگی بیشتر بوده است، بنابراین این باورها نیز می تواند دلیل محبوبیت مردان قد بلند نزد دخترها باشد. احتمالا این باورها از نسل گذشته به نسل های بعدی منتقل شده است.

این معیارها می تواند برای ازدواج پسرانی با قد کوتاه و دخترانی با قد بلند مشکلاتی ایجاد کند و انتخاب های آن ها را محدود سازد.

جالب است بدانید که مطالعات ژنتیکی نشان می دهد که قد پسر به مادرش و قد دختران به پدرش مرتبط است و مادران قد بلند با احتمال بیش تر پسری با قد کوتاه و یا متوسط خواهند داشت.

قد ایده آل مردان از دید خانم ها
معیار انتخاب ظاهری انتخاب دختران، بلند قد بودن مرد است. مردانی که قد کم تر از ۱۷۰ داشته باشند، کوتاه قد محسوب می شوند.

اما معیار انتخاب خانم ها اختلاف قدی مرد با آن ها است. ۷۰ درصد خانم ها تمایل به ازدواج با مردی قد بلندتر از خود نشان داده اند. درصد زیادی از خانم ها اختلاف قدی ۲۰-۱۵ سانتی متری را مناسب می دانند و درصدی نیز هم قد بودن را ترجیح می دهند.

قد همسر
مشاوره ازدواج
قد ایده آل خانم ها از دید آقایان
نتایج تحقیقات نشان می دهند که مردان ازدواج با زن کوتاه تر از خود را ترجیح می دهند. میانگین قدی که مردان برای انتخاب همسر ایده آل می دانند بین ۱۶۲ تا ۱۷۰ سانتی متر می باشد. البته تفاوت قدی زیاد نیز برای مردان نامطلوب است، آن ها اختلاف قدی بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر را ترجیح می دهند.

جالب است بدانید که مردان در این زمینه منعطف تر از خانم ها عمل می کنند. قد همسر برای خانم ها از اهمیت بالاتری برخوردار است و انعطاف کم تری در برابر آن نشان می دهند.

آمار طلاق بخاطر قد
بر اساس گزارشی که در سال ۱۳۹۸ منتظر شد آمار طلاق به موضوعاتی همچون، اقتصادی، خیانت، بی توجهی، شکستن خط قرمزها، دعوای مادر شوهر و مادر زن و اختلالات روان پرداخته شده است اما گزارش در مورد مشکلات ناشی از قد همسر حدود یک یا دو مورد بوده است که خانم یا آقا در جامعه مورد تمسخر قرار گرفته و این عدد بسیار ناچیز است.

منبع:مشاوره ازدواج-آیا همسران قد کوتاه مشکل سازند؟!





:: برچسب‌ها: ازدواج , قد همسر , کوتاهی قد در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: