سوالات قبل از ازدواج تبیان | مجموعه کامل
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

قدیمی ها همیشه میگفتند ازدواج مثل هندوانه در بسته است بدین معنی که تا وارد آن نشوی و زندگی مشترک را تجربه نکنی نمی توانی در مورد آن نظر بدهید. البته امروزه بسیاری از زوجین به شناخت کافی پیش از ازدواج می رسند و دیگر نیازی نیست آن را مانند یک هندوانه در بسته ببینند. این شناخت با جلسات مشاوره، سوالات قبل از ازدواج تبیان ، شناخت خانواده ها و موارد دیگر که در این مقاله به آن پرداخته شده است حاصل می شود.

سوالات قبل از ازدواج
مجموعه سوالاتی که در ادامه طراحی شده است به شما نشان می دهد که چگونه و با چه سوالاتی می توانید اطلاعات کاملی را پیش از ازدواج به دست بیاورید. برای استفاده بهتر می توانید سوالات ضروری را یادداشت کنید و در جلسات آشنایی آن ها را مطرح کنید.

اهداف مشترک
ازدواج یعنی تشکیل زندگی مشترک در این زمینه هدف مشترک اهمیت زیادی دارد. هدف مشترک به شغل یا کار ربطی ندارد به طور مثال اگر هدف فرد تحصیل در کشور خارجی باشد باید با کسی ازدواج کند که به مهاجرت علاقه داشته باشد. حتما پیش از ازدواج آرزوها و رویاهای خود را مطرح کنید تا در آینده به مشکل برنخورید.

سوالسوالات قبل از ازدواج تبیان ، اعتماد
به یاد داشته باشید که هر دروغی بخشی از اعتماد را از بین می برد آیا تاکنون به شما دروغ گفته است؟ آیا تاکنون احساس کرده اید که واقعیت را پنهان می کند؟ در آینده هر اتفاقی می تواند شما را به یاد دروغ های او بیندازد و زندگی را برای شما تیره و تلخ کند.

سوالات قبل از ازدواج از دختر، در مورد تربیت بچه
صحبت در مورد بچه موضوع تکراری است ولی زوجین باید در مورد تعداد، تربیت و تفکرشان در مورد بچه صحبت کنند.

این تصور که بعد از ازدواج می توانید در مورد بچه حرف بزنید اصلا درست نمی باشد و بهترین کار این است که در مورد بچه به تفاهم برسید. علاوه بر این باید فکر کنید که آیا همسر شما می تواند والد خوبی برای بچه باشد؟ آیا دوست دارید که در آینده با او بچه دار شوید؟

سعی کنید آینده را تصور کنید و در مورد آن با همسر آینده تان صحبت کنید. به هیچ عنوان این موضوع را سرسری نگیرید زیرا در آینده باعث درگیری های زیادی می شود. به طور مثال همسر شما ممکن است به روش های تربیتی مدرن اعتقاد داشته باشید در حالی که شما روش سنتی را ترجیح می دهید.

قوانین زندگی مشترک
زندگی مشترک با زمان مجردی تفاوت های بسیار زیادی دارد و اصلا با آن دوره قابل مقایسه نیست. آیا از خودگذشتگی دارید؟ آیا می توانید برای همسرتان یا کودکتان از سرگرمی های خودتان بگذرید؟ آیا می توانید نیازهای همسرتان را مثل خودتان بدانید؟

آیا همسرتان هم از خودگذشتگی دارد؟ آیا در رابطه با خانواده اش از خود گذشتگی می کند؟ آیا به احساسات شما توجه می کند؟

شغل
بسیاری از مردان در مورد کار همسرشان نگران هستند و دوست ندارند همسرشان در محیط مردانه کار کند. حتما باید در مورد شغل و کار با یکدیگر به تفاهم برسید و بعد از آن ازدواج کنید. در مورد وقت آزاد و برنامه روزانه هم می توانید با یکدیگر صحبت کنید. شاید سرگرمی های شما متفاوت باشد، در این صورت نیز در آینده با مشکل مواجه می شوید. سوالات زیر در این باره می تواند به شما کمک کند:

آیا از وقت گذراندن با او لذت می برید؟
آیا دوستان مشترکی دارید که کنار آن ها وقت بگذارنید؟
آیا برای بودن کنار او برنامه ریزی می کنید؟
آیا بعد از کار هیجان دارید که پیش او بروید؟
موضوع کار در خانه نیز می تواند در آینده باعث درگیری شود، در زمانه امروزی که زن و مرد پا به پا یکدیگر کار می کنند، کار خانه نیز باید تقسیم بندی شود.

سوالات قبل از ازدواج از دختر، توافق در زمینه مالی
مسائل مالی در زندگی مشترک اهمیت زیادی دارد و باید برای توافق در این زمینه زمان زیادی بگذارید. میزان خرج خودتان را با همسرتان در میان بگذارید و درآمدتان را نیز صادقانه بیان کنید.

برخی از زوجین تصمیم می گیرند حساب جدایی داشته باشند در حالی که بقیه حساب مشترک را انتخاب می کنند.. ولی در هر صورت شما با یکدیگر شریک خواهید بود بنابراین سعس کنید صادقانه میزان درآمد ماهیانه و مخارج را با همسرتان مطرح کنید. آیا آنقدر از خود گذشته هستید که پول خود را با همسرتان شریک شوید؟

ممکن است پیش از ازدواج و در دوران نامزدی در مورد خرید جهیزیه یا مسائل دیگر به مشکل بخورید. اگر نمی توانید سلیقه یکدیگر را درک کنید یا به توافق برسید بهتراست که به مشاور مراجعه کنید زیرا این مشکلات به مرور بیش تر و جدی تر می شوند.

منبع:کانون مشاوران ایران-سوالات قبل از ازدواج تبیان | مجموعه کامل





:: برچسب‌ها: سوالات خواستگاری تبیان , ازدواج , سوالات قبل از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: