علائم خاص تحریک جنسی مردان که باید بدانید
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چگونه می توان نشانه های تحریک مردان را شناخت؟ یکی از پیچیده ترین فعالیت های بدنی انسان، فعالیت های جنسی می باشد، زمانی که شما بدن همسرتان را به خوبی بشناسید می توانید کیفیت روابط تان را افزایش دهید.

به عنوان مثال تحرکی جنسی آقایان نسبت به خانم ها آسان تر است و عواملی بسیاری در تحریک شدن آقایان تاثیر دارد به عنوان مثال عواملی مانند بلوغ زودرس یا دیررس، میزان فعالیت های فیزیکی، تغذیه و غیره از عواملی هستند که بر روی شکل و نحوه برانگیختگی آقایان اثر می گذارند. اما به طور کلی چیزهایی که باعث تحریک آقایان می شود در بیشتر موارد مشترک می باشد.

در این مقاله نشانه های برانگیختگی مردان را مورد بررسی قرار می دهیم و آن ها را بیان کرده در صورتی که با مشکلاتی در این خصوص مواجه شدید می توانید از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

نشانه های تحریک جنسی مردان : فرایند عمل جنسی
رابطه جنسی فعالیتی است که ذهن و بدن را درگیر می کند و با هم به سمت یک مقصد ( ارگاسم) حرکت می کنند. این فرایند مجموعه ای از فعل و انفعالات جسمی و روانی می باشد که ترتیب خاص خود را دارد، در صورتی که به این چرخه پاسخ جنسی توجه شود یک آمیزش جنسی موفق ایجاد می شود.


نشانه های تحریک جنسی مردان که باید بدانید
الف) تحریک مردان، برانگیختگی
اولین مرحله برای شروع یک آمیزش، انگیزش و برانگیختگی جنسی می باشد برای این که آقایان به مرحله برانگیختگی جنسی برسند وجود آمادگی ذهنی و مقدار کافی از هورمون تستوسترون لازم است. بدن بسیاری از مران بعد از بلوغ، هورمون تستوسترون را در سراسر عمرشان تولید می کند. اگر چه به مرور زمان این هورمون سیر نزولی پیدا می کند و کاهش می یابد اما قطع نمی شود.

منشا تحریک مردان می تواند یکی از حواس پنجگانه مانند لامسه، بینایی، بویایی، چشایی و شنوایی باشد در صورتی که هر کدام از این حواس در معرض سوژه جنسی قرار بگیرد، می تواند باعث تحریک مردان به میزان متفاوتی شود.

در این شرایط اطلاعات جنسی وارد مغز می شود و پردازش آن صورت می گیرد، این پردازش در بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس انجام می شود.

ب) نشانه های تحریک مردان: نعوظ
در نتیجه برانگیختگی آقایان، نعوظ ( سفت شدن) آلت تناسلی می باشد. در این شرایط خون بیشتری وارد آلت تناسلی شده و باعث متورم و سفت شدن آن می شود. امروزه با شناخت جنبه های مختلف فرآیند نعوظ در مردان، درمان مشکلات احتمالی مختلف و اختلال نعوظ در این زمینه، امکان پذیر می باشد.

ج) نشانه های تحریک مردان: افزایش ضربان قلب
مرحله سوم در تحریک و عمل جنسی آقایان افزایش ضربان قلب و فشار خون در سراسر بدن می باشد. بسیاری از آقایان در زمان عمل جنسی به دلیل جمع شدن خون، صورتشان سرخ می شود، بیضه هایشان متورم شده و تا 50 درصد به سایز اندام جنسی شان اضافه می شود. هم چنین در این مرحله پروستات وکیسه های منی شروع به ترشح مایع می کنند.

ح) تحریک مردان، ارگاسم
عمل جنسی با رسیدن به مرحله ی چهارم ( ارگاسم) به اوج لذت خود می رسد، زمانی که مردان ارضا می شوند انزال ( خروج منی از بدن) رخ می دهد که لذت بسیاری به همراه دارد. مردان در هنگام انزال میزان ضربان قلبشان به بالاترین حد می رسد و عضلات دچار انقباض شده و منی از آلت مردان خارج می شود.

خ) تحریک مردان، فروکش کردن
مرحله پنجم از فرآیند عمل جنسی در آقایان فرونشینی جنسی و برطرف شدن تورم صورت می گیرد. در این مرحله آلت تناسلی به حالت اولیه خود باز می گردد و این امر در بسیاری از موارد بعد از انزال صورت می گیرد اما ممکن است در برخی از موارد مانند رویدادهای مداخله گر، آلت تناسلی قبل از انزال و ارضا شدن، نعوظ خود را از دست بدهد و آلت تناسلی به حالت اول برگردد و فرد ارضا را تجربه نکند.

د) تحریک مردان، عدم پاسخ گویی به سیگنال های جنسی
مرحله ششم که آخرین مرحله از فرآیند عمل جنسی در آقایان می باشد، حس آرامش رخوت انگیزی در آن ها ایجاد می شود که بعد از فروکش کردن در آن ها به وجود می آید. از نظر زمانی این مرحله ممکن است 30 دقیقه تا 3 ساعت طول بکشد. بعد از این که فرد دچار انزال می شود سیستم عصبی مردان به تحریک جنسی پاسخ نمی دهد. برای این که در این زمینه اطلاعات شما افزایش یابد باید اطلاعات خود را در مورد بعد از انزال افزایش دهید.

منبع:کانون مشاوران ایران-علائم خاص تحریک جنسی مردان که باید بدانید





:: برچسب‌ها: تحریک جنسی , نشانه های تحریک جنسی , تحریک جنسی مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: