وکیل چه کسی است؟
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

وکیل چه کسی است؟
یک وکیل فردی می باشد که برای اجرای یک قانون مجاز است و وظیفه وی حمایت از قانون و همچنین محافظت از حقوق موکل خودش می باشد.

برخی از وظایفی که معمولا به یک وکیل مرتبط می شوند عبارتند از: ارائه نظر و مشاوره حقوقی، تحقیق در مورد اطلاعات یا شواهد و جمع آوری آنها، ارائه مدارک قانونی مربوط به طلاق، وصیت ها، قراردادها، تبادلات ملکی و تعقیب قانونی یا دفاع در دادگاه.

ترمینولوژی دقیق مربوط به کلمه “وکیل[1]” در سرتاسر جهان متغیر می باشد. حقوقدان، مشاور، وکیل مدافع یا مشاور حقوقی عبارت از عناوین مختلفی می باشند که به یک وکیل نسبت داده می شوند.

ریشه مربوط به این حرفه به یونان قدیم بر می گردد، زمانی که سخنرانان به نیابت از دوستانشان صحبت می کردند یا خواسته های آنها را مورد انتقاد قرار می دادند.

بر اساس قانون آتنی ها[2]، هر چند که این سخنرانان به صورت یک مشاور قانونی عمل می کردند، ولی به خاطر خدمات خودشان هیچ نوع پولی را دریافت نمی کردند و همچنین خودشان را به عنوان متخصصان قانونی در نظر نمی گرفتند.

اولین وکلا در روم باستان، تقریبا در سال 204 قبل از مسیح، زمانی که امپراطور کلادیوز[3] این تخصص را قانونی کرد و ممنوعیت پرداخت را از بین برد، برای ارائه خدمات پول دریافت می کردند.


وکیل چه کسی است؟
وکیل چه کسی است؟
وکیل چه کاری انجام می دهد؟
یک وکیل شخصی می باشد که برای اجرای قانون مجاز می باشد و وظیفه وی عبارت از حمایت کردن از قانون و همچنین محافظت کردن از حقوق موکل می باشد.

یک وکیل دارای یک سری وظایفی می باشد که فراتر از محاکمه دادگاهی مبنایی است.

تحقیق در مورد اطلاعات، پیش نویسی اسناد، وساطت در اختلافات و ارائه مشاوره به موکل ها در مورد حقوق قانونی شان عبارت از یک سری مسولیت هایی می باشند که بر اساس حوزه قانونی وجود خواهند داشت.

این قانون آنقدر گسترده و جامع می باشد که یک وکیل به تنهایی نمی تواند مشاوره حقوقی موفقی را در حوزه های مختلف حقوقی ارائه بدهد.

وظیفه یک وکیل می تواند همانند وظیفه یک پزشکی باشد که بر روی حوزه تخصصی خاصی از بدن یا نوع خاصی از بیماری یا ناراحتی متمرکز می شود .

همچنین وکلا می توانند در یک یا چند حوزه قانونی مرتبط متخصص شوند.

در ادامه یک لیست مربوط به نه نوع از وکلا آورده شده است و کار قانونی هر یک از آنها توضیح داده شده است:

وکیل متخصص طلاق
وکلای متخصص در حوزه طلاق در چند جنبه قانونی متخصص می باشند و در حین پایان دادن به یک رابطه ازدواجی باید مورد استفاده قرار داده شوند.

برخی از این بخش ها می تواند شامل حضانت کودک، ضبط قانونی، و تقسیم دارایی و بدهی ها مابین همسران باشد.

در رابطه با مورد جدایی های قانونی، یک وکیل طلاق تضمین خواهد کرد که جدایی با دستور دادگاه صورت خواهد گرفت (یک جدایی قانونی عبارت از فرآیندی می باشد که در آن زوجین ازدواج کرده می توانند یک جدایی را رسمی کنند و در عین حال از نظر قانونی به عنوان زوجین ازدواج کرده باقی بمانند).

زمانی که بچه ای وجود داشته باشد، یک وکیل طلاق به شما کمک خواهد کرد تا شرایط مربوط به حمایت از کودک و حضات کودک را به دست بیاورید.

منبع:کانون مشاوران ایران-وکیل چه کسی است؟





:: برچسب‌ها: وکیل خانوادگی , وکیل , وکالت ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: