با هم قد خودت وصلت کن | اهمیت اختلاف قد در ازدواج
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلاف قد در ازدواج چقدر مهم می باشد؟ آیا لازم است که زن و شوهر با یکدیگر تناسب قد داشته باشند؟ یکی از معیارهایی که برای انتخاب همسر لازم است ویژگی های ظاهری می باشد که قد شامل آن می شود، تقریبا تمام افراد جامعه ایران معتقد هستند که مرد باید از همسرش بلندتر باشد و بسیاری از زنان دوست دارند تا همسرشان از خودشان قد بلند تر باشد.

در ازدواج های موفق سعی می شود تا جنبه های اخلاقی، رفتاری و ظاهری فرد حفظ شود در این مقاله قصد داریم تا در مورد موضوع تناسب ظاهری زوجین بحث کنیم هم چنین در این خصوص می توانید از مشاور ازدواج کمک بگیرید.

اهمیت قد بین زن و شوهر | قد و هیکل در ازدواج
یکی از ملاک های ازدواج برای دختران و پسران ویژگی های ظاهری می باشد، یکی از این ویژگی های ظاهری، اختلاف قد می باشد و در صورتی که خود فرد از معیارهای جامعه بالاتر باشد انتخاب را برای فرد سخت تر می کند.

در بسیاری از موارد زوج ها تفاهمات اخلاقی و تناسبات شخصیتی دارند اما با آن وجود به دلیل عدم تناسب در قد از ازدواج با یکدیگر صرف نظر کرده اند. اما بر اساس مشاهدات انجام شده دخترانی که با مردان کوتاه تر از خود ازدواج کرده اند زندگی موفق تری داشته اند و احتمال جدایی و طلاق آن ها کاهش می یابد، البته توجه داشته باشید که این امر در تمامی موارد صحیح نمی باشد.

مردانی که نسبت به همسرشان قد کوتاه تری دارند ممکن است اعتماد به نفس کافی نداشته باشند و زندگی شان تحت تاثیر قرار بگیرد، هم چنین برخی از مردانی که قد کوتاهی دارند تلاش می کنند تا با استفاده از کسب درآمد و یا توجه بیشتر به همسرشان این مسئله را جبران کنند و احساس رضایت بیشتری داشته باشند.

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است اختلاف قد در ازدواج اهمیت چندانی ندارد و مردان کوتاه قد به زندگی مشترک شان پایدارتر هستند.


با هم قد خودت وصلت کن | اهمیت اختلاف قد در ازدواج
اختلاف قد دختر و پسر برای ازدواج
تعداد بسیاری از مردان ترجیح می دهند تا به خواستگاری دختر کوتاه تر از خودشان بروند و معمولا دوست ندارند با زنی بلندتر از خودشان ازدواج کنند زیرا مردانی که کوتاه قد هستند دچار کم خود بینی می شوند و آن ها متنفر هستند تا در هنگام نگاه کردن به همسرشان سرشان را بالا نگه دارند، البته دخترانی که قد بلند هستند نباید نا امید و نگران باشند زیرا مقوله عشق و ازدواج فراتر از خصوصیات ظاهری می باشد و برخی از افراد به مسائل ظاهری توجهی ندارند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید از هزاران سال پیش پسران در ازدواج ترجیح می دهند با دختران کوتاه تر از خود ازدواج کنند، در گذشته مسئله ای که در ازدواج مهم بود قدرت باروری زن می باشد و معتقد بودند زنان قد بلند دیرتر به بلوغ می رسند و قدرت باروری کم تری دارند و این عقیده در مردان آن زمان به وجود آمده است و شاید به طور ناخودآگاه در طی نسل ها و در هنگام تولد بر روی آن ها تاثیر گذاشته است.

بر اساس مطالعاتی که انجام شده است قد مادر و پسر و قد دختر و پدر به هم مرتبط می باشند به همین دلیل مادران قد بلند به احتمال بیش تری صاحب پسر با قد متوسط و کوتاه می شوند.

منبع:کانون مشاوران ایران-با هم قد خودت وصلت کن | اهمیت اختلاف قد در ازدواج





:: برچسب‌ها: اختلاف قد در ازدواج , قد و هیکل در ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: