پس از خیانت چگونه زندگی مشترکمان را حفظ کنیم؟
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بسیاری از افراد در ذهن خود دائما این پرسش را می پرسند که پس از خیانت باید برای حفظ زندگی مان چه کاری انجام دهیم؟ در ادامه ی این مقاله با روش هایی برای حفظ زندگی مشترک پس از خیانت، آگاه خواهید شد.

روانشناسی بعد از خیانت
خیانت یکی از تلخ ترین و دردناک ترین چالش های موجود در زندگی مشترک برخی زوجین به حساب می آید که ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. زندگی مشترک بسیار با ارزش است پس به همین علت سعی کنید سریعا اقدام به جدایی نکنید، خصوصا اگر صاحب فرزندی هستید زندگی خود را فدای این اتفاق نکنید. بهتر است قبل از گرفتن هر تصمیمی این مقاله را مطالعه کنید و با یک مشاور خانواده مشورت کنید.

مدیریت شرایط پس از بر ملا شدن یک رابطه خارج چارچوب و نامشروع بسیار دشوار است. افراد مختلف در برخورد با وقوع خیانت ممکن است عکس العمل های مختلفی از خود بروز دهند. اکثر این علائم عبارتند از: اختلال در خواب، افسردگی، اضطراب و اختلال در امور روزانه. این افراد با تصور داشتن رابطه جنسی با افراد دیگر افراد توسط همسر خود دچار تنش و اضطراب می شوند و روان خود را تحت الشعاع قرار می دهند.

پیشنهاد مشاور: میزان تعهدپذیری در رابطه + تست خیانت سنجی

برقراری امنیت و شرایط قبلی پس از خیانت همسر
اگر با وجود خیانت همسر خود تمایل دارید هنوز با او زندگی کنید و این زندگی را ادامه دهید لازم است مطمئن شوید رابطه نامشروع وی به طور کامل قطع شده است. برای رخ ندادن دوباره خیانت فرد، لازم است شرایط را تغییر دهید. مثلا اگر خیانت در محیط کاری او رخ داده لازم است محل کار او را تغییر دهد. فرد خیانت کار، نباید سریعا از همسر خود توقع بخشش و برخورد پر آرامش داشته باشد. درک متقابل می تواند هر دوی شما را سریعتر به زندگی پر آرامش قبلی بازگرداند.


پس از خیانت چگونه زندگی مشترکمان را حفظ کنیم؟
کشف رابطه خارج چارچوب خانواده
داشتن رابطه نامشروع با افراد دیگر نوعی فریب همسر به حساب می آید و فرد خیانت کار می خواهد همسرش این مسئله را سریعا و به سادگی فراموش کند.

یکی از روش های مفید و کار آمد برای مقوله اصلاح خیانت، بیان عاطفی کنترل شده است که طی آن زوج در شرایط کنترل شده احساسات خود را بی پرده بیان می کنند. ممکن است حین فکر کردن به خیانت همسر خود سعی کنید آن را از بین ببرید و حواس خود را به موضوعی دیگر پرت کنید اما این فرار کردن چیزی را عوض نمی کند و شرایط را سخت تر می کند. پس بهتر است به احساسات خود پرو بال دهید.

منبع:کانون مشاوران ایران-پس از خیانت چگونه زندگی مشترکمان را حفظ کنیم؟





:: برچسب‌ها: خیانت , خیانت همسر , زندگی مشترک ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: