چرا ازدواج ها شکست می خورند؟ از دیدگاه مشاور ازدواج
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

از دیدگاه مشاور ازدواج چرا شکست در ازدواج اتفاق می افتد؟

بسیاری از زوجین مهارت های ارتباطی لازم را بلد نیستند و به دلیل نداشتن مهارت های ارتباطی نمی توانند مشکلاتشان را حل کنند، در نتیجه کوچک ترین مشکلات و مسائل برای آن حل نشده باقی می ماند.

بر اساس آمارهای به دست آمده بسیاری از ازدواج ها پس از مدت کوتاهی به جدایی یا سردی زوجین می انجامند.

مشکلات زندگی و شکست ازدواج ها
عوامل بسیار زیادی در این امر دخیل هستند، که از آن ها می توان به مسائل مالی، مسائل اخلاقی، عدم تفاهم، دخالت خانواده ها و شرایط سخت زندگی اشاره کرد.

بر اساس نظر مشاوران و روانشناسان، مشکلات عضوی جدا نشدنی از زندگی زناشویی را تشکیل می دهند و ازدواج های سالم و پایدار نیز در گیر این مسائل و مشکلات می شوند.

اما آن چه مهم است نوع رسیدگی به مسائل و حل آن ها به صورت صحیح می باشد. همان طور که گفته شد اگر به مشکلات به خوبی رسیدگی نشود، زندگی زوجین رو به سردی یا طلاق می رود.

ارتباط چیست و چه نقشی در ازدواج دارد ؟
ارتباط سالم برای داشتن ازدواجی موفق بسیار لازم می باشد. به طوری که اگر افراد نتوانند با یکدیگر ارتباط درست و صحیحی برقرار کنند، درگیر مشکلات و تعارضاتی پیچیده ای می شوند و کوچک ترین مشکل بین آن ها حل نشدنی باقی می ماند. این موضوع اثرات منفی زیادی بر روی زندگی آن ها می گذارد.

مهارت های ارتباطی
زوجین باید مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنند تا بتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کرده و مسائل و مشکلات خود را با یکدیگر در میان بگذارند. اگر آن ها ارتباط صحیح و مفیدی داشته باشند به راحتی می توانند در مورد نگرانی ها، علایق، امید ها و آرزوهای خود صحبت کنند.

گفت و گوی میان زوجین می تواند در مورد هر موضوعی باشد.

این نوع تعامل باعث می شود که زوجین هنگام تصمیم گیری در مورد مسائل زندگی مشارکت لازم را با یکدیگر داشته باشند و به این شکل روابطشان به درستی رشد کند و شکوفا شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-چرا ازدواج ها شکست می خورند؟ از دیدگاه مشاور ازدواج





:: برچسب‌ها: شکست ازدواج , ازدواج , شرایط نامناسب ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: