دلیل و درمان گریه شدید زنان و مردان
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

گریه شدید زنان و مردان

همه انسان ها در دوران کودکی خود گریه کرده اند اما زمانی که به دوران بزرگسالی می رسند سعی می کنند که جلوی اشک و گریه خود را بگیرند چرا که گریه کردن را نشانه ضعف می‌دانند.

گریه برای بسیاری از انسان ها روشی برای تخلیه ناراحتی و غم است، بیرون ریختن این هیجانات به اندازه یک نسخه پزشکی می‌تواند موثر باشد تا جایی که برخی از روان شناسان معتقدند که افراد با گریه خود را تخلیه می‌کنند و اگر جلوی اشک ریختن را بگیرند به خودشان صدمه می زنند.

در فرهنگ های مختلف واکنش های متفاوتی برای گریه کردن وجود دارد، به طور مثال در ایران گریه مرد به نشانه ضعف او تلقی می شود.

برخی از افراد راحت گریه می کنند اما عده‌ای به یاد نمی آورند که آخرین بار چه زمانی گریه کرده اند.

مفهوم گریه شدید
گریه نوعی واکنش رفتاری، هیجانی و عاطفی نسبت به تحریکاتی مانند درد، غم و شادی می باشد. این هیجانات واکنش طبیعی بدن هستند و نباید جلوی آن ها را گرفت.

برخی از حیوانات مثل تمساح و فیل اشک می ریزند، اما اشک آن ها تنها واکنشی طبیعی و بیولوژیکی نسبت به محیط بیرون است و از واکنش های درونی تاثیر نمی پذیرد. اشک ریختن به طور کلی وابسته به گریه نیست و ممکن است حتی وقتی گریه نمی کنید نیز از چشمان شما اشک جاری شود.

گریه شدید در زنان و مردان
قبل از دوران بلوغ گریه کردن در دختران و پسران به یک اندازه است اما پس از دوران بلوغ با ترشح هورمون پرولاکتین که در تولید اشک نیز تاثیرگذار است گریه در زنان بیش تر می شود.

زنان بالغ پنج برابر بیشتر از مردان گریه می‌کنند و گریه ی آن ها پر سر و صدا و فراوان است اما گریه مردان معمولاً آرام، بدون صدا و با کمی اشک همراه می باشد.

گریه کردن در زنان معمولاً پس از مشاجره و دعوا با دیگران و احساس بی کفایتی و یا بی توجهی صورت می گیرد اما مردان بیشتر از احساسات مثبت اشک می ریزند.

یکی دیگر از دلایل گریه کردن در زنان بزرگ بودن غده های تولید اشک است.

انواع گریه شدید
محققان در تلاشند که معنای گریه را کشف کنند، تقریباً ۷ نوع گریه وجود دارد که می‌تواند بیشتر از این نیز باشد اما این ۷ نوع راحت‌تر به ذهن می‌رسد و بین افراد مشترک است.

گریه تغییر و دگرگونی
این نوع گریه به ما کمک می‌کند تا احساسات شدید را تخلیه کنیم و آن ها را درک کنیم. این نوع گریه زمانی اتفاق می‌افتد که ما در معرض یک اتفاق بسیار غم انگیز مثل فوت یکی از عزیزان قرار بگیریم، علاوه بر این دارای عمق زیاد و شیب تند است که نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم اما به مرور زمان کمتر می‌شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-دلیل و درمان گریه شدید زنان و مردان





:: برچسب‌ها: گریه شدید در زنان و مردان , مضرات گریه کردن شدید , فواید گریه کردن ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: