مرکز مشاوره خانواده
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مرکز مشاوره خانواده محلی است برای تعامل میان اعضای یک خانواده برای یک زندگی شادتر و با کیفیت تر. خانواده یک واحد زیستی (بیولوژیکی) است که تشکیل آن مبتنی بر پیوند زناشویی است که براساس آن افراد دارای رابطه سببی یا نسبی بوده و با یکدیگر خویشاوند هستند.

مهمترین عامل اجتماعی شدن در زندگی هر انسان ، تجارب دوران کودکی وی در محیط خانواده است.

فضای خانواده آکنده از مهر و محبت ، فداکاری و گذشت ، صمیمیت و گرمی‌ و در عین حال گاهی توام با حسادت و رشک ، دشمنی و کینه توزی ، نفرت و خشم است.

کودکان در جریان اجتماعی شدن اینگونه عواطف را در کنار والدین و خواهران و برادران خود تجربه می‌کنند.

اعضای خانواده آنقدر به هم وابسته‌اند که هر نوع مشکل یا مسئله یک عضو خانواده بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر زندگی سایر اعضا تاثیر می‌گذارد.

از طرف دیگر خانواده به دلیل همین نفوذ و تاثیر بر افراد ، گاهی به عنوان روشی برای درمان اختلالات بکار می‌رود.

 

هدف مرکز مشاوره خانواده چیست؟
روانشناسان بالینی و مشاوران خانواده گاهی ترجیح می‌دهند در درمان یک فرد ، همه اعضای خانواده را از نزدیک ملاقات کنند. روانشناسی خانواده با استفاده از تحقیقات سایر حوزه‌های روانشناسی و همچنین تحقیقات مربوط به خانواده به بررسی موانع و مشکلات مربوط به خانواده از قبیل مشکلات ازدواج و دوران نامزدی ، اختلافات زناشویی و علل آن ، شیوه تعامل و روابط زناشویی و همچنین شیوه تعامل با فرزندان و … می‌پردازد تا برای بهبود روابط خانوادگی و پیشبرد بهداشت روانی خانواده راهکارهای عملی ارائه دهد. مرکز مشاوره خانواده می تواند راهکار مطلوبی برای اطمینان خاطر از داشتن یک خانواده موفق و صمیمی باشد.

در مراکز مشاوره خانواده بسیاری از مسائل مورد نیاز خانواده ها بازگو می شود. در مرکز مشاوره خانواده با استفاده از مشاوران مجرب روانشناسی تمامی افراد می توانند به بهبود روابط درون خانوادگی دست یابند.
مرکز مشاوره خانواده طی چند جلسه مشاوره ای که بین مشاور و افراد خانواده برگزار می کند نکات مهم و حیاتی را برای روابط خانواده و زوجین بیان کرده و آنها را برای خانواده موفق و صمیمی آماده می کند.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-مرکز مشاوره خانواده





:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره , مرکز مشاوره تهران , مرکز مشاوره خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: