مشاوره رابطه عاشقانه
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مشاوره رابطه عاشقانه
در مشاوره رابطه عاشقانه یاد می گیرید که امکان ایجاد رابطه ی عاطفی برای هر انسانی وجود دارد.

انسان از زمانی که متولد می شود به دلیل طبیعتی که در وجودش قرار دارد فرایند دلبستگی را شروع می کند و این دلبستگی باعث بوجود آمدن احساس عشق در فرد می شود.

در ابتدای زندگی، فرد به مراقب اصلی خود که مادرش است احساس دلبستگی می کند و به مرور که دایره ی ارتباطات فرد گسترده تر می شود، این منبع دلبستگی نیز گسترده تر می شود تا اینکه فرد برای شروع رابطه ی عاطفی احساس نیاز می کند و تصمیم می گیرد عشق را تجربه کند.

عشق می تواند یکی از اتفاق های قشنگ و لذت بخش زندگی هر فرد باشد. ولی باید مراقب بود که به هر رابطه ای به عنوان عشق نگاه نکنیم و سعی کنیم مفهوم عشق را به درستی درک کنیم.

مفهوم عشق و رابطه عاشقانه
برخی این تصور را از عشق دارند که افراد زمانی که عاشق یکدیگر هستند هیچ نوع مشکل و چالشی با یکدیگر ندارند و همیشه غرق در لذت هستند، بسیاری معتقدند عشق در یک نگاه بوجود می آید و تصور می کنند که روابطی که بسیار پر شور هستند عشق هستند ولی این تصور کاملا اشتباه است.

عشق مفهومی کاملا احساسی نیست و نیازمند بکار گیری شناخت و منطق نیز است، همینطور یک رابطه ی عاشقانه رابطه ای بدون مشکل و اختلافات نیست.

در ابتدا که شما فردی را می بینید و احساس می کنید که از او خوشتان می آید این احساس را از نقشه ی ذهنی خود به دست آورده اید.

بسیاری از افراد زمانی که با این دید یک رابطه عاشقانه را آغاز می کنند انتظارات متفاوتی دارند که ممکن است به شکست منجر شود، اما در ادامه با بهره گیری از مشاوره رابطه عاشقانه متوجه می شوند که باید به شکلی دیگر با روابط خود مواجه شوند.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-مشاوره رابطه عاشقانه





:: برچسب‌ها: تست روانشناسی عشق , خاطرات عشق بازی , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: