بهترین میوه‌ها که تاثیر بی نظیری در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

امروزه میزان ابتلا به بیماری کبد چرب روز به روز در دنیا در حال گسترش به خصوص در بین نوجوانان و جوانان . مشکل ساده ای که با مرور زمان به یک بیماری مزمن و جدی به نام سیروز کبدی یا تنبلی کبد تبدیل می‌شود بنابراین لازم است که به فکر پیشگیری های لازم در مقابل این بیماری باشید.خوشبختانه می‌شود با تغذیه مناسب و تحرک بیشتر از ابتلا به چنین بیماری‌هایی پیشگیری کرد. در همین راستا در مورد خواص چند میوه مفید که تاثیر به سزایی برای مقابله با کبد چرب یا درمان سیروز کبدی دارد اشاره می شود .

کبد در چنبره چربی
در صورتی که آزمایش خون و سونوگرافی انجام داده اید و پزشک معالج بیماری شما را کبد چرب تشخیص داده است آگاه باشید که تنها شخصی نیستید که مبتلا به این بیماری شده اید به دلیل این که در این روزها خیلی ها دچار این بیماری شده اند. این بیماری در حالت کلی از جمع شدن بیش از اندازه چربی‌ها در سلول‌های کبد ایجاد میشود . و مبتلایان که کبد چرب دارد علائمی مانند التهاب، خستگی زیاد و ناخوشی عمومی دارد.+

در این صورت نیز لازم است یک سری تغییرات کلی در زندگی‌تان ایجاد کنید. فراموش نکنید که این مشکل در طولانی مدت می‌تواند به بیماری جدی سیروز کبدی تبدیل شود که مرحله‌پیشرفته کبد چرب محسوب می‌شود. در نتیجه لازم است که پیشگیری‌های لازم را انجام دهید.

 

سیب و کبد چرب
سیب و کبد چرب

خواص سیب در مقابله با کبد چرب
سیب مقوی مغز است به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام میدهند مفید است و به دلیل داشتن فسفر اعصاب و مغز را تقویت می کند باید بدانید که سیب و به خصوص سیب سبز یک میوه قلیایی است و تمیز کننده بدن است وباعث پاکسازی کبد می‌شود. می‌پرسید چرا؟ به این دلیل که سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان است و این آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و قند خون را پایین می آورند. البته موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. سیب حاوی اسید مالیک است که یک عنصر اساسی برای پیشگیری از سنگ در کبد و کلیه ها می‌شود؛ در نتیجه کمک می‌کند که این دو ارگان در سلامت بهتری قرار داشته باشند.سیب دارای پکتین است که می تواند به فلزات سنگین موجود در بدن متصل شود و باعث دفع آنها شود بهتر است که سیب را با پوست میل کنید. چون حاوی مواد معدنی مفیدی است که با چربی‌ها مقابله کرده وباعث کاهش جذب چربی در بدن می شود در صورتی که که سیب تان ارگانیک و عاری از سموم باشد. یادتان باشد که مصرف روزانه حداقل یک عدد سیب با پوست در صبح ناشتا باعث ارتقای سلامتی تان خواهد شد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-بهترین میوه‌ها که تاثیر بی نظیری در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد





:: برچسب‌ها: تاثیر میوه ها بر کبد چرب , سیروز کبدی ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: