آموزش های فراگیر جنسی
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

هر ساله در کشور آمریکا نوجوانان 850.000 مورد حاملگی را تجربه می کنند و حدود 2.5 میلیون نفر از جوانان زیر 25 سال مبتلا بیماری های مقاربتی (STI) می شوند. 70 درصد از دختران و 62 درصد از پسران آمریکایی اولین رابطه جنسی خود را دست کم ار سن 18 سالگی آغاز کردند. آموزش های فراگیر جنسی کمک بسیار زیادی در بر قراری رابطه و رفتار صحیح جنسی می کند. برنامه هایی در راستای نداشتن رابطه جنسی تا قبل از ازدواج به جوانان برای تاخیر انداختن شروع روابط جنسی ارائه شده است. تا کنون، دولت آمریکا چیزی بیش از 1 میلیارد دلار در راستای حمایت از برنامه های پیش گیری از برقراری رابطه جنسی تا قبل از ازدواج هزینه کرده است. با وجود مخالفت دولت آمریکا، داشتن اطلاعات دقیق و فراگیر درباره سلامت جنسی یکی از اساسی ترین حقوق نوجوانان آمریکایی است.

آموزش فراگیر جنسی موثر اجازه روابط پر خطر را نمیدهد

 

تحقیقات نشان می دهد که آموزش های موثر فراگیر جنسی و جلوگیری از بیماری ایدز بر روی اقشار مختلف جامعه، تاثیرات بسیار موثری بر روی سلامت آن ها داشته است. نتایج رفتاری این آموزش های شامل افزایش سن برقراری اولین رابطه جنسی، کاهش دفعات آن، جلوگیری از تنوع طلبی و کاهش تبعات رابطه جنسی غیر ایمن است. تاثیرات بلند مدت آن نیز شامل کاهش بیماری های مقاربتی و یا حاملگی های نا خواسته است.
به علت صدور حکم ممنوعیت در رابطه با برگذاری این برنامه های آموزشی و پیش گیری از ایدز و بارداری های، هیچ گونه بودجه دولتی برای این برنامه ها در نظر گرفته نشده است.
ارزیابی های نشان دهنده این است که این برنامه های آموزشی فراگیر جنسی و پیشگیری از ایدز و باعث جلوگیری از کاهش سن برقراری اولین رابطه جنسی، افزایش دفعات و تنوع طلبی میان جوانان می شود.
بین سال های 1991 تا 2004 نرخ تولد ها در میان دختران جوان در از 62 عدد به 41 عدد در هر 1000 نفر کاهش پیدا کرده است.

برنامه های جلوگیری از برقراری رابطه خطرناک، بی تاثیر و نادرست هستند

 

جامعه پزشکان نوجوانان اخیرا اظهار داشتند که ارائه برنامه هایی مبنی بر “نداشتن رابطه تا قبل از ازدواج ” حقوق انسانی اساسی آن ها را از جمله سلامت، اطلاعات و زندگی شان را تهدید می کند.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-آموزش های فراگیر جنسی





:: برچسب‌ها: آموزش فراگیر جنسی , روابط ناسالم جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: