مشاوره ی زوج درمانی
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج به عنوان مهمترین و عالی ترین رسم اجتماعی، برای دستیابی به نیازهای عاطفی و امنیتی افراد است و مشاوره ی زوج درمانی شما را در این راه یاری می کند.

آنچه در ازدواج مهم است رضایت از ازدواج و سازگاری زناشویی است.

سازگاری زناشویی فرایندی است که در طول زندگی زوج ها به وجود می آید و به ویژگی های روابط زناشویی هماهنگ و داشتن عملکرد خوب در ازدواج اشاره دارد.

مسائل به وجود آمده در زندگی زناشویی با گذر زمان، همچون لایه هایی بر روی هم قرار می گیرند و تا جایی ادامه پیدا می کنند که زن یا شوهر، از زندگی زناشویی اظهار نارضایتی (کلامی و غیر کلامی) می کند.

ناراحتی همسر به شکل های مختلف نمایان می شود و به دلیل پاسخدهی نامناسب از سوی همسر، بر این لایه ها افزوده می شود و آشفتگی زناشویی شکل می گیرد.

آشفتگی زناشویی، یکی از استرس زاترین حوادث زندگی است، به طوری که بسیاری از اختلالات تحت تاثیر آشفتگی زناشویی به وجود می آیند.

البته مهم است که بدانیم وجود اختلاف و تعارض بین زوجین، امری کاملا طبیعی است ولی چیزی که مهم است نحوه ی حل تعارضات و جلوگیری از تبدیل این اختلافات به آشفتگی است.

با وجود تاثیرات مخرب اختلافات زناشویی و نیز اهمیت کیفیت بالای زندگی مشترک، می توان به اهمیت مشاوره ی زوج درمانی در زندگی زوجین پی برد.

مشاوره ی زوج درمانی

مشاوره ی زوج درمانی چیست؟
مشاوره ی زوج درمانی یک فرایند درمانی به جهت بالا بردن و افزایش کیفیت زناشویی است و این فرایند درمانی نه تنها در هنگام به وجود آمدن مشکلات و تعارضات زوجین، بلکه قبل از به وجود آمدن اختلاف نظر بین زوجین نیز کاربرد دارد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-مشاوره ی زوج درمانی





:: برچسب‌ها: روانشناسی زوجین , مشاور دعوا زن و مرد , مشاوره ی زوج درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: