علائم بیش فعالی و کمبود توجه و ارتباط با همسالان
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کودکان مبتلا به اختلال نقص قابل توجهی و بیش فعالی (ADHD) بی قرار، بی توجه، و تکانشی هستند، و آنها مشکلاتی در رابطه با عملکرد اجتماعی دارند، اغلب دوستان کمتر دارند و بیشتر از کودکان عادی طرد می شوند. در یک مطالعه طولی جدید در نروژ، محققان رابطه دو طرفه بین رشد علائم ADHD در کودکان جوان و طرد شدن توسط همسالان را بررسی کرده اند.

این مطالعه توسط دانشمندان در دانشگاه علوم و فنی نروژی (NTNU) در بخش تحقیقات اجتماعی فناوری، مرکزی برای کودک و سلامت روان جوانان و رفاه کودکان در تروندهایم، نروژ، و دانشگاه کالیفرنیا انجام شد. نتایج آن را در نشریه رشد کودک منتشر کردند.

ADHD

“ADHD یا همان اختلا کمبود توجه و بیش فعالی روابط ضعیف با همسالان را پیش بینی می کند، اما روابط ضعیف با همسالان نشانه های بیش فعالی را تحت تاثیر قرار می دهد و از لحاظ تاثیر یک چرخه معیوب ایجاد می کند؟

این سوال اصلی پژوهش فرود استنسنگ، استادیار روانشناسی در NTNU و نویسنده اصلی این پژوهشمی باشد و در ادامه می نویسد:

” ما دریافتیم که علائم اختلال بیش فعالی و کمبود توجه بیشتر در سن 4 سالگی، طرد بیشتر توسط همسالان در سن 6 سالگی را پیش بینی می کند، و متقابلا، طرد همسالان بیشتر در سن 4 سالگی علائم ADHD بیشتر را در سن 6 سالگی پیش بینی می کند. اما این تاثیرات در سنین 6 تا 8 سالگی مشاهده نشدند”.

“در پایین ترین سطح می توان گفت طرد همسالان و نشانه های بیش فعالی و کمبود توجه مرتبط هستند،اما انها ممکن است در طول زمان بر یکدیگر تاثیر بگذارند: در تکمیل تحقیقات قبلی که نشان دادند ADHDمنجر به عملکرد اجتماعی ضعیف می شود، مطالعه ما نشان می دهد که نشانه های ADHD تحت تاثیر تجربیات کودک با همسالان خود است”

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-علائم بیش فعالی و کمبود توجه و ارتباط با همسالان





:: برچسب‌ها: ADHD , اختلال کم بود توجه , بیش فعالی ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: