چه مواقعی فشار خون بالا می‌رود؟
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

گاهی خونسردید، گاهی می‌خندید، گاهی در فکر فرو رفته‌اید و گاهی در حال مکالمه با تلفن هستید، گاهی مشاجره می‌کنید و گاهی هم لبخند بر روی لبانتان نقش بسته است؛ در چه مواقعی فشار خون بالا می‌رود؟ با چند نفر از نوجوانان و جوانان صحبت کردیم و از آنها خواستیم برایمان بگویند فشار خونشان چه موقع بالا می‌رود.

1- یه نفر حد خودش رو ندونه. توی کارهایی که بهش مربوط نیست دخالت کنه، وسط حرف دو نفر دیگه بپره و اظهارنظر کنه. خلاصه کلا نقش قاشق نشسته رو بازی کنه.

2- وقتی یه نفر ازم کمک بخواد، منم کمکش کنم و بدونم براش تاثیر داشته و بعد که نتیجه رو بپرسم لب و لوچه‌اش رو کج کنه و بگه: نه… اصلا فایده نداشت!

3- وقتی مطمئنم درباره یه موضوعی درست دارم می‌گم و طرف خیلی قشنگ اصرار کنه و بخواد حالیم کنه که اشتباه می‌کنم.

4- همسایه‌مون اصرار داشته باشه آهنگ پری باخ رو با ولوم 60 به بالا گوش کنه!

5- ایرانسلم رو شارژ می‌کنم، میام زنگ بزنم به دوستم، تا شماره می‌گیرم یه خانمی اون‌ور خط به زبان بیگانه می‌گه: اکانت نداری! یعنی می‌خوام گوشی رو بکوبم تو سرم!

6- می‌خوای بری توی سایت دانشگاه نمره‌هات رو ببینی، سرور سایت دانشگاه خوابیده! تا یک هفته هم بیدار نمی‌شه! یعنی می‌خوام کیبورد رو له کنم!

7- ساعت سه صبح دارم از خونه دوستم می‌رم خونه خودم که بخوابم صبح زود برم گزارش بگیرم، می‌بینم اتوبان همت شده پارکینگ! می‌رم جلو می‌بینم دارن چراغ‌های اتوبان رو تمیز می‌کنن! یعنی می‌خوام فرمون رو بخورم!

8- شارژ لپ تاپم کمه… می‌رم سر کار، باید شونصد ساعت بگردم دنبال پریز خـــالی! از این به بعد باید سه‌راهی برق خونه‌مون رو بیارم با خودم.

9- فشار خون آدم که بالا می‌رود، حتما یک دلیل موجه دارد. یا چیزی خوردیم که باعث بالارفتنش شده یا چیزی به خوردمان دادند که همیشه هم خوراکی نیست، مثل فحش‌خوردن یا کتک‌خوردن. نوع دوم را مسلما به خوردمان می‌دهند، وگرنه هیچ کس به رستوران مراجعه نمی‌کند تا یک پرس فحش مخصوص سرآشپز با مخلفات سفارش دهد. بالارفتن جناب فشار خون در نوع دوم کم اتفاق نمی‌افتد، مخصوصا اگر در شهرهای کلان زندگی کنیم. خوبی این شهرها این است که بعد از مدتی خیلی از اتفاقات عادی می‌شود و به نوعی انسان را ضدضربه می‌کند. آدم در این شرایط به آلودگی‌های صوتی و تصویری و هوایی و سوسول بازی‌هایی از این قبیل عادت می‌کند، اما گاهی اتفاقاتی می‌افتد که پا را از این روزمرگی‌های ساده فراتر گذاشته و تنوعی به زندگی‌مان می‌دهد، اساسی.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-چه مواقعی فشار خون بالا می‌رود؟





:: برچسب‌ها: تنظیم فشارخون , دستگاه فشار خون , فشار خون نرمال ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: