اختلال وسواس جبری OCD
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلال وسواس جبری OCD:شرایطی مشابه OCD بیش از سیصد سال پیش شناخته شده است. هر مرحله در تاریخ OCD تحت تاثیر شرایط ذهنی و علمی آن دوره قرار گرفته است.

اختلال های مشابه وسواس جبری
نظریه های اولیه درمورد دلیل اختلال های مشابه وسواس جبری به نقش تجربه ی نا بهنجار مذهبی تاکید می کنند. نویسنده های انگلیسی از قرن 18 تا 17ام میلادی تصاویر وحشیانه مخربی را به شیطان نسبت دادند. حتی امروزه ، بعضی از مراجعین با وسواس «ناپاکی» همچنان نگران تسخیر شیطانی هستند و ممکن است به دنبال دعای جن گیری بروند.

فرانسه قرن 19 در توجیه وسواس بر نقش مرکزی شک و دودلی تاکید کرد. در 1837 روانشناس فرانسوی اسکویرول از عبارت «جنون شک» یا جنون تردید برای اشاره به این گونه علائم استفاده کرد. بعد ها نویسندگان فرانسوی، شامل پییِر جنت در 1902، وقتی نشانه های ایجاد وسواس اجباری را متضمن می شدند بر فقدان اراده و انرژی ذهنی نیز تاکید کردند.

نظریه های روان تحلیلی OCD
بخش عظیمی از قرن بیستم با نظریه های روان تحلیلی OCD تحت الشعاع قرار گرفت. طبق نظریه ی روان تحلیل گری، وسواس و وسواس اجباری پاسخ های ناهنجار به تضاد های حل نشده در مراحل رشد روانی را نشان می دهد. علائم OCD کشمکش ناخود آگاه بیمار را برای کنترل کردن کشش هایی نمادسازی می‌کند که در سطح خودآگاه غیر قابل قبول هستند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-اختلال وسواس جبری OCD





:: برچسب‌ها: اختلال وسواس جبری , اختلال وسواس جبری OCD , درمان وسواس جبری ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: