هفت مورد اساسی در جهت کم شدن مشکلات شدید خانوادگی
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نکته اول:
لازمه به وجود آوردن و حفظ روابط زناشویى سالم این است که هر دو طرف براى خصوصیات، تمایلات و نیازمندی‎هاى یکدیگر ارزش قائل شوند. از این رو تلاش کنید در روابط کلامی، غیرکلامی، احساسی و اقدام‎ها و تصمیم‎گیری‎ها به رفتار و طرز فکر و نیازها و خواسته‌‎هاى همسرتان دقت کنید، حساسیت نشان دهید وجواب صحیح بدهید و بى‌‎تفاوت نباشید. بنابراین اگر زن یا شوهرى گفت: «همسر من به فکر من نیست، من براى او ارزشى ندارم، او سرش به کارهای شخصی خودش مشغول است و…» این مساله زنگ خطر به نظر می رسد.

نکته دوم:
زن و شوهر باید معین کنند که از همدیگر چه توقعاتی دارند؟ آنها باید گاه‎گاهى در یک فضاى محرمانه، عاشقانه و صمیمانه به بررسی رفتار و روابط یکدیگر بپردازند و از یکدیگر سؤال کنند: «آیا از من رضایت داری؟» «آیا من توانسته‎ام جوابگوی انتظارات تو باشم؟» «نسبت به من چه حسی داری؟» و مانند آن.


همسران نباید فکر کنند که این انتظارات و احساسات به قدرى روشن و ,واضح هستند که نیازى به طرح و بیان آنها نیست و همه اطلاع دارند…..
بنابراین شوهر نسبت به زن و زن نسبت به شوهر باید احساسات و عواطف و انچه ک مورد نیاز دارد را در میان گذارند و به طور واضح ابراز کنند و براى اصلاح روابط خود کوشش کنند.

نکته سوم:
خطاهاى همدیگر را در حضور دیگران مطرح نکنید و گذشت و ایثار داشته باشید. گذشت و عفو عنصر اصلى مداوم و استحکام پیوند زناشویى از سوى هریک از زوجین است. لذا ازاشتباهات یکدیگر بگذرید و خطاهاى همدیگر را تحمل کنید. در سوره مبارکه نساء آیه 19 به شوهران سفارش شده است که:
«با زنان خود با نیکى و مهربانى معاشرت کنید و از بى‌‎عدالتى و خشونت بپرهیزید».

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-هفت مورد اساسی در جهت کم شدن مشکلات شدید خانوادگی





:: برچسب‌ها: مشکلات خانوادگی , مشکلات شدید خانوادگی , کم شدن مشکلات شدید خانوادگی ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: