روش‌های بیوفیدبک چگونه انجام می‌شود؟
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها می‌توانند از روش بیوفیدبک استفاد نمایند، در این روش درمانگر حسگرهای الکتریکی را به نقاط مختلف بدن متصل می‌نماید، توسط این حسگرها بدن پاسخ‌های فیزیولوژیک واسترس‌هایی که به بدن وارد می‌شود را نشان می‌دهد. این انقباض‌ها بوسیله ابزار صوتی یا تصویری به بیمار نشان داده می‌شوند و فرد کاملاً در جریان واکنش‌های بدن خود مثل انقباض‌های دردناک قرار گرفته و متوجه ارتباط بین انقباض‌ها با ایجاد درد می‌شود.روش‌های بیوفیدبک
هدف از این نوع درمان این است که فرد بتواند بدون مراجعه به مراکز درمانی و تجهیزات بتواند پاسخ‌های مثبت را ایجاد نماید و به این منظور فرد باید برانگیختن واکنش‌های مثبت در بدن را بیاموزد. فرد باید یاد بگیرد هنگام استرس جسمی و روانی عضلات خود را ریلکس کند.


با نصب الکترودها در محل‌های مناسب می‌تواند تغییرات فیزیولوژیکی ایجاد شده را ثبت کند و درمانگر با جمع‌آوری اطلاعات پاسخ بدن بیمار متناسب با نوع بیماری و شرایط مناسب از تکنیک‌های متعددی برای درمان استفاده نماید، در ذیل به تعدادی از ابزارها و تکنیک‌ها می‌پردازیم:
حس گرهای دمایی(Temp): که به انگشتان دست فرد وصل می‌شوند و دمای پوست بدن را اندازه‌گیری می‌کند. از آنجا که در زمان تنش و اضطراب دمای بدن پایین می‌آید، اعلام دمای پایین، به شما کمک می‌کند که تکنیک‌های آرامش را تجربه کنید. این تکنیک در درمان بیماری رینود و حملات میگرن مؤثر است.
حس گرهای آموزش پاسخهای برقی پوست(SC/GSR) : که فعالیت غدد عرقی و میزان تعریق پوست بدن را اندازه می‌گیرند و فرد را از اضطراب آگاه می‌کنند که به درمان بیماری‌های هیجانی نظیر هراس‌ها‌، اضطراب و لکنت زبان کمک خواهد کرد.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-روش‌های بیوفیدبک چگونه انجام می‌شود؟





:: برچسب‌ها: بیوفیدبک , روشهای نوروفیدبک , مرکز مشاوره , مرکز مشاوره آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: