نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تغییر در میزان تمایلات جنسی

نیاز جنسی در انسان جزء یکی از نیازهای حیاتی است. اهمیت نیاز جنسی به مانند نیاز به آب، غذا و اکسیژن میباشد و تفاوت آن با بقیه نیازها این است که عدم تامین نیاز جنسی حیات انسان را به خطر نمیاندازد، بلکه فقط آرامش او را از بین میبرد. یک انسان سالم و بدون مشکل معمولا سه الی چهار بار به روابط جنسی نیاز دارد که این موضوع بسته به میزان سن، تغذیه، آرامش و میزان علاقه بین زوجین تا حدودی متغیر میباشد. اهمیت تامین نیاز جنسی برای مردان به مانند اهمیت صحبت کردن برای زنان میباشد و مردها معمولا تحمل کمتری نسبت به زنان دارند.

تحقیقات نشان داده است که بیشترین میزان ارتباطات پنهان معمولا در دوران بارداری همسر اتفاق میافتد که این موضوع خود نشان‌دهنده رابطه بین محدودیت جنسی و تمایل به روابط پنهان میباشد، چون در این دوران امکان برقراری رابطه جنسی بین زن و مرد وجود ندارد و زوجین در محدودیت قرار میگیرند. اگر مرد دچار مشکل روحی و روانی خاصی نباشد و رابطه‌اش هم با همسرش صمیمانه باشد، تقریبا همیشه برای روابط جنسی آمادگی دارد. اهمیت تامین روابط جنسی در حریم خانواده به حدی است که همه روان‌شناسان اصلاح روابط جنسی بین زوجین را به عنوان نقطه کانونی و محور حل اختلافات خانوادگی میدانند. لحظه برقراری روابط جنسی بین دو زوج به عنوان یکی از لحظات طلایی زندگی انسان محسوب میشود و هر دو زوج باید سعی کنند به این لحظات طلایی کیفیت و کمیت بیشتری بدهند.

آن همه روایات و احادیث که توسط ائمه و پیشوایان اسلام در مورد پوشیدن بهترین لباس و معطر کردن خود با بهترین خوشبوکننده‌ها وجود دارد، نشان‌دهنده اهمیتی است که روابط جنسی در حل مشکلات خانوادگی دارند. متاسفانه به علت فقر آموزش‌های رسمی و از طرف دیگر حجب و حیای افراطی در جامعه ما، میزان اطلاعات برخی زوجین در مورد مسائل جنسی بسیار پایین است و حتی جهت سوال پرسیدن در مورد این موضوع نیز احساس شرم و حیا میکنند. آن‌چه که به این قسمت از مقاله مربوط میشود، بحث تغییر در میزان تمایلات جنسی است. به خوبی میدانید که یک مرد سالم اگر مشکل فکری خاصی نداشته باشد، با همسرش نیز روابط صمیمانه داشته باشد، همیشه برای روابط جنسی با همسرش آمادگی دارد. حال هرگونه بیمیلی و عدم تمایل مردها به روابط جنسی باید به عنوان یک هشدار در نظر گرفته شود. معمولا یک زن هشیار و دانا از کیفیت روابط جنسی همسرش میتواند متوجه تغییر شود.

میزان تغذیه، ساعات کار، استرس فکری و… چند عامل موثر بر میزان روابط جنسی میباشند، اما دو عامل تاثیر بسیار زیادی بر میزان روابط جنسی دارند که عبارتند از:

1- اعتیاد به مواد مخدر

2- درگیر شدن در روابط پنهان.

اعتیاد به مواد مخدر کندکننده مانند تریاک و مشتقات آن در درجه اول باعث تاخیر در انزال جنسی و به تدریج کم کردن تمایلات جنسی و نهایتا از بین بردن کامل میل جنسی میشود. متاسفانه به علت تاثیری که مواد مخدر در تاخیر انزال دارند، برخی از افرادی که دچار زود انزالی هستند، از آن به عنوان یک راه‌حل درمانی استفاده میکنند. اما غافل از این هستند که مواد مخدر اگر چه در ابتدا باعث تاخیر در انزال میشوند، اما به تدریج باعث از بین رفتن کامل تمایلات جنسی میشوند. افرادی که به مواد مخدر وابستگی شدید دارند، تمایلات جنسی خود را به طور کامل از دست میدهند و بعد از مدتی هیچ‌گونه میل جنسی و تمایلی به طرف جنش مخالف ندارند. لذا اگر تغییری در میزان تمایلات جنسی همسر خود مشاهده کردید، اگر چنانچه هیچ یک از عوامل ذکرشده وجود نداشته باشد، میتواند نشانه‌ای از گرایش به طرف مواد مخدر باشد. (نوروفیدبک به عنوان درمان مکمل در درمان اعتیاد توصیه می شود.)

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-تغییر در میزان تمایلات جنسی





:: برچسب‌ها: آموزش روابط جنسی , انسان و رابطه جنسی , نیازهای حیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: