درمان اعتیاد به شیشه | ۴ راه درمان اعتیاد به شیشه
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

درمان اعتیاد به شیشه
سوء مصرف مواد و آسیب های جسمانی و روانی و زیان های اقتصادی – اجتماعی ناشی از آن، یکی از معضلاتی بوده که از دیرباز، در بسیاری از کشورها از جمله ایران شایع شده بوده است ولی در حال حاضر، با معضل جدیدی در این حوزه درگیر هستیم که آن تغییر مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به مواد صنعتی، از جمله شیشه است. که همین امر باعث شده است درمان اعتیاد به شیشه مورد توجه قرار گیرد.

شیشه یک ماده ی محرک بسیار قوی است که نه از طبیعت، بلکه به صورت مصنوعی و از ماده ی صنعتی مت آمفتامین و در لابراتوارهای کوچک و نا امن خانگی ساخته می شود.

این ماده، ظاهری شبیه به کریستال دارد که به راحتی در آب یا الکل حل می شود و مصرف کنندگان شیشه، آن را به 4 طریق استنشاقی، خوراکی، تزریق یا تدخین استفاده می کنند.

چگونگی مصرف شیشه تفاوتی بر نوع تاثیرات آن بر مغز و عملکرد انسان نمی گذارد فقط تفاوت در نوع مصرف، سبب تفاوت در زمان تاثیر گذاری می شود.

در روش تدخین و تزریق، شیشه در کمتر از ده ثانیه بر مغز و عملکرد آن تاثیر می گذارد ولی تاثیر گذاری روش استنشاقی و خوراکی طولانی تر است و در روش خوراکی ممکن است 20 دقیقه زمان ببرد تا بر مغز تاثیر بگذارد.

نحوه ی تاثیر شیشه بر مغز انسان
شیشه، می تواند با تسهیل در آزاد سازی 2 انتقال دهنده ی عصبی موجود در مغز به نام دوپامین و نور اپی نفرین، سبب برانگیختگی سیستم عصبی مرکزی شود و به همین دلیل مصرف آن در کوتاه مدت می تواند سبب لذت آنی و سرخوشی شدید و طولانی مدت شود.

علائم افرادی که شیشه مصرف می کنند
همانطور که اشاره شد، مصرف شیشه می تواند سبب افزایش لذت و سرخوشی در فرد شود و به علت ترشح دوپامین، می تواند سبب افزایش انرژی فرد شود به طوری که ممکن است فرد حتی تا 2 روز نیاز به خواب و استراحت را در خودش احساس نکند، این افراد بعد از مصرف شیشه ممکن است کم اشتها شوند، پر حرف و دست و دلباز شوند و احساس کنند که می توانند بدون وقفه و بدون خستگی بر روی یک کار متمرکز شوند.

به دلیل تاثیرات این چنینی شیشه، ممکن است بسیاری از نوجوانان و نوجوانان با هدف تمرکز بیشتر بر روی دروس خود به مصرف آن رو بیاورند و از آنجا که مصرف آن می تواند سبب افزایش خلق شود، بسیاری از افراد با هدف دوری از افکار ناخوشایند و از بین بردن خلق منفی از آن استفاده می کنند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-درمان اعتیاد به شیشه | ۴ راه درمان اعتیاد به شیشه





:: برچسب‌ها: درمان اعتیاد به شیشه , اعتیاد به شیشه , درمان اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 708
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: