چه زمانی به درمانگر جنسی نیاز دارید؟
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

در رابطه های زناشویی دارای تعهد و دائم، بروز فراز و نشیب ها امری کاملاً نرمال است (این به معنای علاقه من به کلمه نرمال نیست، بلکه فکر می کنم آن اغلب دشمن رابطه ها و سلامت روان است زیرا مقایسه شدید متمایل به هر دو عامل مخرب است). اما چه زمانی آن به رابطه جنسی ارتباط دارد، یکی از سؤالاتی که برخی از افراد می پرسند آن است که” آیا من نرمال هستم؟” مواقعی که ممکن است نیاز به کمک یک متخصص حرفه ای در زمینه مباحث جنسیت و رابطه جنسی باشید را بیابید.

1). شما و همسرتان درمورد آنچه در اتاق خواب شما می گذرد (یا وجود ندارد) احساس آشفتگی دارید

فقط رفتار تعیین کننده اصلی مسائل سلامت روان نیست؛ اینکه چگونه احساسی در مورد رفتار دارید، ملاک و مهم است. آن به معنای عدم مطلوبیت تقاضای رابطه جنسی نیست، مگر اینکه شما دچار بی میلی شده باشید.و یا اگر همسر شما فردی سردمزاج است و هر دوی شما از این موضوع مطلع می باشید، پس آن مشکل است. بر آنچه برای شما نرمال است و آنچه که واقعاً و صادقانه می خواهید تمرکز کنید نه بر آنچه فکر می کنید که فرضاً به آن نیاز دارید.

2). شما حس نکرده اید که نمی توانید با همسر خود مراوده کنید و یا آنکه چه زمانی می توانید ارتباط برقرار کنید، در واقع شما به احساس جدایی بیشتر خاتمه داده اید نه نزدیکی بیشتر.

صحبت درمورد مباحث جنسی می تواند به طوری باور نکردنی حساس باشد و حال شما را دگرگون کند. درحالی که ممکن است اگر فکر کنید آن فقط موضوعی بین شما دو نفر به عنوان زن و شوهر است، گفتگو آسانتر به نظر برسد یا ممکن است آن را خلاف واقعیت بپندارید: آن بسیار تهدیدکننده و پرزحمت حس می شود و یا ممکن است زمانی که سعی در گفتگو در مورد زندگی جنسی با یکدیگر دارید آن حس ایجاد شده باشد، اما از آنچه که شما واقعا برای ترسیدن از آسیب رساندن به شخص دیگر انتخاب نشده اید و آن برای شما مقدر نشده است، حرفی به میان نمی آورید و یا شاید بحثی مهیج وبنابراین غیرقابل کنترل باشد. اکنون زمان آن است که متخصصان با تجربه می توانند به شما در خلق یک فضای امن و تسهیل کردن گفتگو کمک کنند.کار آنها کنترل مسالمت آمیز بودن رابطه و پیگیری هر گونه الهامات موجود در آن است. همچنین، اگر شما واقعا نمی دانید آنچه چه می خواهید بیان کنید را نمی دانید یا اگر هزگر فرصتی نداشته اید یا به خود اجازه ی کشف امیال خود را نداده اید، پس یک درمانگر می تواند زمینه حمایت و ترغیب یا دلگرمی شما را فراهم کند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-چه زمانی به درمانگر جنسی نیاز دارید؟





:: برچسب‌ها: رابطه سالم جنسی زوجین , شروط رابطه بلندمدت جنسی , نیاز به درمانگر جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: