شش گفتگوی مهم قبل از ازدواج
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

6 مبحث برای گفتگو که یک زوج قبل از ازدواج نیاز دارند راجع به آنها صحبت کنند.
جلوگیری از مشکلات در اسرع وقت که ممکن است نهایتا ازدواج شما را نجات دهند.
برخلاف اینکه بازخورد اکانت فیسبوک شما از اکانت بقیه بسیار متفاوت است، بایستی توجه کنید که فصل ازدواج و نامزدی کاملا پر از نوسان است. با نگاه کردن به پست های عروس هایی که در لباس های سفید می درخشند، زوج های دست در دست، والدینی که رضایت چهره شان را پوشانده و مهمانان خوشحال- جای تعجب است که چه تعداد از این مردم با همدیگر برای مدت طولانی زندگی خواهند کرد و اینکه آیا آنها در مورد نیازهایشان که می بایست با همدیگر مطرح می کردند، حداقل بر اساس تحقیقات علمی، صحبت کرده اند یا نه!. به طرز وحشیانه ای، قبل از

اینکه عشق رمانتیک پایه ای برای ازدواج باشد- یک تغییر گسترده- که مورخ، استفانی کونز به تاریخ 1700 مطرح می کند- ازدواج مبتنی بر مکالمه بود چرا که پیوند قراردادی بین افراد، اموال و خانواده ها بود ( و ازدواج هنوز یک قرارداد است، همانطور که هر کسی تا بحال طلاق را تجربه کرده است، این مساله را به خوبی می داند).


برای مطالعه بیشتر:
الگوهای مختلف در ارتباط زناشویی
روانشناسی ازدواج
تمرکز ما بر عشق رمانتیک به عنوان پایه ای برای ازدواج یک نقطه ضعف قطعی دارد، چرا که هر چیز که تصویر زیبایی در ابتدای امر به افراد می دهد، چه چیزی است که در مورد پسری که یک سخنران استخدام می کند که به دختر مورد علاقه اش پیشنهاد دهد یا یک حلقه ی نامزدی را در بالای یک کیک فنجانی جای داده است، ممکن است خوشایند نباشد؟ چه کسی داستان هایی از دوستانی که سالها آواره شده اند و نهایتا بعد از مدت ها دوران غم، متوجه شده اند که عشق بی پایه ای بوده است، دوست ندارد؟ بسیاری از مکالماتی که نیاز است تا با شریک زندگی آتی خود داشته باشیم، دقیقا اجتناب شده است چرا که غیر رمانتیک هستند. این صحبت ها موضوعاتی را شامل می شود که می تواند دغدغه های موجود در روابط را روشن سازد که عشق رمانتیک باعث می شد تا از دور به این مسائل نگاه کنیم. حتی اگر درصد شکست ازدواج – 40 درصد و یا بیشتر- بخوبی مشخص باشد، همه ی ما مطمئن هستیم که این مساله برای ما اتفاق نخواهد افتاد چرا که عشق ما واقعی و مستحکم است!

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-شش گفتگوی مهم قبل از ازدواج





:: برچسب‌ها: ازدواج ایده آل , ازدواج موفق , اهمیت شناخت پیش از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: