عواقب وحشتناک اختلاف مذهبی در ازدواج
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

یکی از عواملی که بر روی تداوم زندگی مشترک اثر می گذارد و زندگی مشترک را به خطر می اندازد، اختلاف مذهبی در ازدواج می باشد اما با این وجود بسیاری از زوجین تفاوت مذهبی را نادیده می گیرند و ازدواج می کنند، در این صورت زوجین دچار مشکلاتی در زمینه های مختلف زندگی شان خواهند شد.

مصالحه کردن در مورد موضوعات اعتقادی بسیار دشوار می باشد، زیرا آن شخص باورهای متضادی با شما دارد، زمانی که با حوادث و رویدادهای مختلفی رو به رو می شود واکنش های متضادی را از خود نشان می دهد، حتی نظر او در مورد خوب و بد با نظرات شما متفاوت می باشد.

در این شرایط مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت بسیاری برخوردار است و تا حد زیادی می تواند چشم اندازی از زندگی مشترک را به شما نشان دهد در این صورت تست تفاهم ازدواج توسط روانشناس گرفته می شود و در این خصوص تفاوت ها مورد بررسی قرار گرفته پیامدها و راه های مقابله با تفاوت های مذهبی بیان می شود.

اهمیت رفع اختلاف مذهبی در ازدواج
امروزه ازدواج میان دختران و پسران با وجود اختلاف های مذهبی بسیار رایج شده است، در صورتی که دختر و پسر تصمیم به ازدواج می گیرند فکر می کنند که هیچ اختلافی نمی تواند مانع عشق بین آن ها شود و هر کدام از آن ها امید دارند تا بعد از ازدواج همسرشان را تغییر دهند.

فردی که چندین سال با اعتقادات خود بزرگ شده است و با آن ها خو گرفته است را نمی توان یک شبه تغییر داد. اگر با وجود اختلافات مذهبی تصمیم به ازدواج گرفتید و وارد زندگی مشترک شدید با مشکلاتی در زمینه های زیر رو به رو خواهید شد:

تربیت فرزندان
نوع پوشش
مراسم مذهبی
برخی از اختلاف ها مانند اختلاف فرهنگی با تعامل و بعد از مدتی قابل تطبیق خواهد بود و زوجین می توانند با یکدیگر کنار بیایند اما در صورتی که گرفتار تفاوت های عقیدتی شوند این اختلاف ها باعث به وجود آمدن دلخوری هایی در میان زوجین می شود، پس به این مسائل توجه کنید و هرگز آن ها را نادیده نگیرید.


عواقب وحشتناک اختلاف مذهبی در ازدواج
معیارهای اعتقادی در ازدواج
تشابه مذهبی بر تمام معیارهای افراد برای ازدواج تاثیر می گذارد. اعتقادات مذهبی شامل علایق، طرز فکر، آداب، رسوم، سنت و حتی دیدگاه‌ های افراد می باشد.

مراسم، آداب، سنت در ازدواج دو خانواده مذهبی و غیرمذهبی بسیار به چشم می آید و باعث درگیری خانواده ها می شود.

مرز شوخی‌ افراد، جدا بودن سرگرمی خانم ها از آقایان، باورهای متفاوت، سن ازدواج و بارداری متفاوت همه ناشی از اعتقادات مذهبی و غیرمذهبی متفاوت می باشد.

در مواردی دیده می شود که زوجین به دلیل علاقه زیادی که به یکدیگر دارند خانواده خود را ترک می کنند یا اعتقاد خود را کنار می گذارند تا بتوانند کنار یکدیگر بمانند. شاید این کار به نظر درست باشد اما به مرور از اشتیاق اول زندگی کاسته می شود، علاوه بر این افراد به مرور از تصمیم خود پشیمان می شوند زیرا نمی توانند خود را عوض کنند.

هر خطایی در طرف مقابل به آن ها یادآوری می کند که طرد خانواده کار اشتباهی بوده و همسرش لیاقت این کار را نداشته است!

به یاد داشته باشید که دین قسمت مهمی از شخصیت، فرهنگ و خانواده فرد است و بر تربیت فرزندان و رابطه با خانواده و خود همسر تاثیر زیادی می گذارد.

پیامدهای اختلاف مذهبی در ازدواج| تفاوت مذهبی با خانواده شوهر
اختلافات مذهبی در ازدواج پیامدها و مشکلاتی را به همراه دارد که برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشد:

1. اختلافات اعتقادی در تربیت فرزندان مشکل ساز می شود

اگر والدین با یکدیگر از نظر اعتقادی اختلاف داشته باشند این مسئله بر روی شکل گیری شخصیت فرزندان و تربیت آن ها اثر می گذارد. زوجین باید قبل از ازدواج در مورد این مسائل با یکدیگر حرف بزنند و با نظرات یکدیگر آشنا شوند وگرنه بعد از ازدواج با مشکلاتی رو به رو خواهند شد.

منبع:کانون مشاوران ایران-عواقب وحشتناک اختلاف مذهبی در ازدواج





:: برچسب‌ها: اختلاف مذهبی در ازدواج , اختلاف مذهبی , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: