نقش خانواده در انتخاب شغل
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نقش خانواده در انتخاب شغل

آیا خانواده در انتخاب شغل تاثیر دارد؟ آیا از نقش خانواده در انتخاب شغل آگاه هستید؟ امروزه بسیاری از جوانان زمانی که وارد دهه بیست سالگی زندگی شان می شوند دغدغه هایی بسیاری دارند که یکی از آن ها انتخاب شغل می باشد.

خانواده در پارامترهایی مانند علایق، مهارت ها، نگرش به کار و غیره نقش به سزایی دارد و به طور مستقیم و غیرمستقیم بر روی فرد اثر می گذارد و آینده او را تعیین می کند.

خانواده ها بر روی آینده فرزندشان حساس هستند و به همین دلیل هر کدام به نحوی برای آینده مالی فرزند خود برنامه ریزی کرده اند.

توجه داشته باشید که کار و حرفه یکی از محورهای اصلی تعلیم و تربیت می باشد و باید مانند سایر مسائل تربیتی از همان کودکی، فرزندتان را با آن آشنا کنید و مفاهیم درست را به او بیاموزید تا در این زمینه به خوبی پرورش یابد. هم چنین در این شرایط باید از مشاور خانواده کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

نقش خانواده در انتخاب شغل
مشکلات خانواده ها با فرزندان در حوزه کار چیست
بسیاری از خانواده ها علاقه دارند فرزندشان را طوری تربیت کنند که بتواند در آینده روی پای خودشان باشند و گلیم خود را از آب بیرون کشیده و موفق شوند. اما والدین باید توجه داشته باشند که دوره نوجوانی، دوران پرچالشی می باشد و باید قبل از به وجود آمدن چالش ها، به فکر چاره ای برای حل آن ها بود.

در صورتی که به مشکلات جوانان با خانواده های توجه کنید خواهید دید ریشه مشکلات آن ها در زمینه کار و استقلال مالی به نوع نگرش فرزندان نسبت به کار و مسائل اقتصادی می باشد. نوع نگرش تاثیر بسیاری دارد و برخی از نگرش ها می تواند به عنوان سرعت گیر در مسیر موفقیت عمل کنند که عبارت اند از:

عدم وجود کار
بی مسئولیتی در برابر وظایف
توقع بیش از اندازه از خانواده ها
انتظار نتایج درخشان با کم ترین زحمات
چه عواملی باعث به وجود آمدن این نوع نگرش می شود؟ تمام سیستم های خرد و کلان اجتماعی مانند سیستم های آموزش و تربیتی تاثیر بسیاری بر روی نگرش و عقاید شخص می گذارند. بیشتر عقاید فرزندتان به آموزش های دوران کودکی و نوجوانی مربوط می شود که توسط خانواده و سیستم های آموزشی صورت گرفته است.

اگر نگران آینده فرزندتان هستید باید بیش از هر چیزی به مسئله تعلیم و تربیت توجه کنید و سعی کنید نگرش های درست و خوبی را در دوره کودکی و نوجوانی به فرزندتان آمورش دهید.


جدیدترین اطلاعات برای انتخاب رشته ی موفق و کاربردی
نقش خانواده در نگرش افراد به شغل
نقش خانواده به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی نگرش فرزندان تاثیر می گذارد و باعث شکل گیری نگرش آن ها می شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-نقش خانواده در انتخاب شغل





:: برچسب‌ها: انتخاب شغل , شغل , نگرش افراد به شغل ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: