ترک هروئین | بهترین روش های ترک اعتیاد به هروئین
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بهترین روش های تترک هروئین چیست و آیا می توانم رها شم؟

یکی از سخت ترین نوع ترک در میان مواد مخدر، ترک هروئین می باشد زمانی که فرد به هروئین اعتیاد پیدا می کند سموم بسیاری وارد بدنش می شود که به کبد و کلیه های او آسیب می رساند، این دو اندام به دلیل این که سموم ناشی از مصرف هروئین را دفع می کنند دچار آسیب شدیدی می شوند.

هم چنین اعتیاد به هروئین باعث بالا رفتن چربی و فشار خون می شود و عوارض جسمانی و روانی بسیاری برای فرد مصرف کننده دارد به همین دلیل باید هر چه زودتر درمان آن آغاز شود، برای این که در مورد بهترین روش های ترک هروئین آگاهی کسب کنید باید این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

روش های ترک اعتیاد به هروئین
هروئین از ماده خشخاش تولید می شود و رنگ آن سفید یا قهوه ای می باشد این ماده اعتیادآوری شدیدی دارد و به سرعت در چربی حل شده و به مغز آسیب می رساند، هم چنین مصرف هروئین عوارض و آسیب های جسمانی و روانی بسیاری دارد و به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که عبارت اند از روش تدخینی، تزریقی و از راه بینی.

برخی از مشاغل و امور پزشکی از هروئین به عنوان ماده ضد درد استفاده می کنند البته توجه داشته باشید که خرید و فروش این ماده غیرقانونی و حکم کیفری دارد، هم چنین این ماده می تواند باعث گسترش بیماری هایی مانند HIV یا هپاتیت شود.

تنها کافی است که یک بار هروئین را مورد استفاده قرار دهید به خاطر اثرات خوشایندی که دارد فرد به صورتی غیرارادی تمایل دارد تا دوباره آن را مورد استفاده قرار دهد این جاست که وابستگی اتفاق می افتد و ترک را دشوار می کند.

چهار روش متداول برای ترک اعتیاد به هروئین وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

روش ترک اعتیاد به هروئین با استفاده از دارو
ترک سنتی به روش ناگهانی یا سقوط آزاد
ترک اعتیاد به هروئین به صورت نیمه سریع
ترک اعیتاد به هروئین به صورت ترک تدریجی
روش ترک اعتیاد به هروئین با استفاده از دارو
مهم ترین دارویی که برای ترک اعتیاد به مواد مخدر از جمله هروئین استفاده می شود متادون نام دارد که برای ترک مواد مخدری مانند تریاک و شیره ، مورفین استفاده می شود، مصرف متادون برای ترک اعتیاد به هروئین ارزشمند تر می باشد.

زیرا طول عمر بیش تری در بدن دارد یعنی دیگری نیازی نیست که برای مخفی کردن نشانه های خماری هر چند ساعت دارو یا هروئین استفاده کنید، به همین خاطر از متادون به عنوان جایگزین استفاده می شود تا فرد بتواند بدون نیاز به مواد مخدر به زندگی خود بپردازد.

یکی از سختی های که ترک اعتیاد به هروئین دارد، علائم جسمانی آن می باشد در این شرایط برای کاهش علائم جسمانی ترک هروئین، متادون نقش بسیار مهمی دارد، ترک هروئین به وسیله ی متادون به این صورت است که فرد تحت نظر متخصص و درمانگر شروع به مصرف متادون به جای هروئین می کند.

در ابتدا دوز دارو به صورت افزایشی مورد استفاده قرار می گیرد و به مرور زمان مصرف هروئین در مدت زمان شش ماه کاهش می یابد تا به طور تدریجی فرد این ماده را کنار بگذارد.

تذکر: از مصرف خودسرانه متادون خودداری کنید زیرا این دارو اعتیاد آور می باشد و به جای این که ترک را برای شما آسان تر کنند دردسرهای جدیدتری را ایجاد می کنند.

منبع:کانون مشاوران ایران-ترک هروئین | بهترین روش های ترک اعتیاد به هروئین





:: برچسب‌ها: ترک هروئین , اعتیاد به هروئین , هروئین ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: