دردهای جسمانی ترک اعتیاد و راه های درمان آن، پا درد، درد دست و عضلات بدن
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دردهای جسمانی ترک اعتیاد و راه های درمان آن، پا درد، درد دست و عضلات بدن

راه درمان درد جسمانی ترک اعتیاد چه می باشد؟ امروزه اعتیاد به مواد مخدر یکی از شایع ترین بیماری ها می باشد که با عوارض جسمانی و روانی زیادی همراه است و به فرد و جامعه آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند، ترک کردن و کنار گذاشتن مواد فرایند بلند مدتی می باشد که نیاز به مراقبت دارد همچنین بعد از ترک اعتیاد و سم زدایی بدن مدت زمان بسیاری نیاز است تا عوارض که به دلیل اعتیاد به وجود آمده است از بین برود.

یکی از شایع ترین عوارض و پیامد های ترک اعتیاد درد جسمانی آن می باشد در صورتی که فرد درد های جسمانی (به خصوص پا درد، درد دست و عضلات بدن) را نادیده بگیرد احتمال دارد فرد سال های سال این درد ها را همراه خود داشته باشد، در این مقاله به بررسی علائم و نحوه درمان دردهای جسمانی ( پا درد، دست درد و درد های عضلانی) می پردازیم.

دردهای جسمانی ترک اعتیاد
ترک اعتیاد با توجه به این که فرد به چه موادی اعتیاد دارد، چالش های مخصوص به خود را دارد، ترک برخی از مواد با علائم جسمی همراه می باشد و برخی دیگر باعث بروز علائم روانی می شود، مواد مخدری مانند تریاک، شیره، هروئین و غیره در زمان ترک درد ها و مشکلات جسمانی زیادی را به همراه دارد که از جمله آن می توان به درد های عضلانی، مفصلی و حالات ناخوشایندی مانند اسهال و استفراغ اشاره کرد. علت به وجود آمدن این علائم به خاطر خماری و یا همان نرسیدن مواد مخدر به فرد می باشد.

گاهی اوقات درد های جسمانی ترک اعتیاد بسیار زیاد و شدید می شود به حدی که فرد نمی تواند آن را تحمل کند و برای فرار از درد ها دوباره به سمت مواد مخدر می رود، بنابراین پرداختن به درد ها و درمان آن اهمیت بسیاری دارد زیرا با درمان این درد ها می توان یکی از عوامل موثر بر عود اعتیاد را از میان برداشت.

دردهای جسمانی ترک اعتیاد و بیماری های روان تنی
دردهای جسمانی که به خاطر ترک اعتیاد به وجود می آید ممکن است مدت ها بعد از ترک کامل ادامه داشته باشد و این درد ها بدون این که علت جسمانی مشخصی برای آن ها وجود داشته باشند همچنان ادامه دارند در این زمان مشکل احتمالا به خاطر بیماری های روان تنی می باشد.

اختلالات و بیماری های روان تنی به بیماری هایی گفته می شود که با نشانه ها و علائم بیماری های بدنی و جسمی شروع شده اند و جسم فرد را درگیر می کنند اما منشا اصلی آن مشکلات روانی و ذهنی می باشد.

اگر چه این بیماری جسمی هستند و درد های جسمی را شامل می شوند اما برای درمان آن باید روان درمانی صورت گیرد و درد های روان تنی معمولا ۶ ماه بعد از ترک اعتیاد از بین می روند اما برای بسیاری از افراد با گذشت سال ها بعد از ترک از بین نرفته و همراه آن ها خواهد بود.

برای درمان این دردها حتما باید به مشاوره روانشناسی و مشاوره اعتیاد مراجعه کنید تا راهکار لازم برای درمان آن را در اختیار شما قرار دهند.رد جسمانی ترک اعتیاد، درد های عضلانی، پا درد و دست درد ناشی از اعتیاد

یکی از دردهایی که اکثر افرادی که در حال ترک هستند با آن دست و پنجه نرم می کنند درد های عضلانی مانند کمر درد و پا درد می باشد این درد ها در عضلات و ماهیچه های پشت ساق پای افراد ایجاد می شود و علائمی مانند سندروم پاهای بی قرار را در فرد ظاهر می کند در این سندروم افراد حالت های ناخوشایندی در پاهای خود احساس می کنند و نیاز شدیدی دارند تا پاهایشان را تکان دهند

منبع:کانون مشاوران ایران-دردهای جسمانی ترک اعتیاد و راه های درمان آن، پا درد، درد دست و عضلات بدن





:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد , اعتیاد , درد جسمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: