مصرف الکل در دوران شیردهی
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مصرف الکل در دوران شیردهی، تاثیر الکل بر شیر مادر

آیا مصرف الکل در دوران شیردهی خطرناک می باشد؟ آیا مصرف الکل در این دوران می تواند پیامد های خاصی برای نوزاد داشته باشد؟ اکثرا پزشکان و متخصصان سلامت در مورد مصرف الکل در دوران شیردهی هشدار می دهند زیرا الکل از طریق شیر مادر جذب می شود و به نوزاد انتقال داده می شود و می تواند در روند رشد نوزاد اختلالات بسیاری بگذارد، که این اختلالات شامل اختلالات شناختی، رفتاری و گوارشی می باشند.

در این مقاله در مورد مصرف الکلی در دوران شیردهی و عوارض آن مطالبی بیان شده است و هم چنین می تواند از مشاوره کودک کمک بگیرید او راهکار های مورد نیاز و اقدامات پیشگیرانه برای سلامت کودک در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید سلامت کودک خود را تضمین نمایید.

تاثیرات مصرف الکل در دوران شیردهی
الکل جز موادی می باشد که سوء مصرف آن تاثیرات مخربی بر روی فرد می گذارد و در صورتی که فرد در دوران شیردهی از الکل استفاده کند نوزاد نیز درگیر تاثیرات مخرب الکل قرار می گیرد، در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در این باره می پردازیم.

مصرف الکل در دوران شیردهی، تاثیر الکل بر شیر مادر
شیر مادر مانند خون الکل مصرف شده را به خود جذب می کند و همان زمانی که نیاز است تا الکل از خون خارج شود برای خارج شدن الکل از شیر مادر لازم می باشد، اگر قبل از زمان خارج شدن الکل، کودک از شیر مادر تغذیه کند در این صورت الکل بر روی نوزاد تاثیرات مخربی می گذارد.

الکل اگر وارد شیر مادر شود طعم ناخوشایندی به شیر می بخشد و باعث می شود تا اختلالاتی در جسم و ذهن کودک به وجود آید، زمان مصرف الکل شیر مادر رقیق می شود و ماهیچه هایی که مربوط به خارج شدن شیر می باشند ضعیف شده و میزان شیر تولید شده کاهش می یابد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-مصرف الکل در دوران شیردهی





:: برچسب‌ها: تاثیر الکل بر شیر مادر , مصرف الکل در دوران شیردهی , عوارض مصرف الکل در دوران شیردهی ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: