از خواب پریدن نوزاد
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

از خواب پریدن نوزاد، اصلی ترین دلایل از خواب پریدن در نوزادان

در ماه های اولیه زندگی نوزاد، از خواب پریدن او بسیار اتفاق می افتد و والدین را دچار زحمت و بی خوابی می کند، در بعضی مواقع بیدار شدن کودک از خواب می تواند طبیعی باشد و گاهی اوقات از وجود مشکل و بیماری جدی در کودک خبر می دهد.

معمولا مادرانی که تجربه اول بارداری را دارند زمانی که کودک از خواب می پرد دچار استرس زیادی می شوند و آن استرس را به کودک منتقل می کنند.

در این هنگام رفتار والدین با کودک بسیار تاثیر دارد و باعث بهتر و یا بدتر شدن وضعیت فرزندشان می شود، دلایلی که باعث از خواب پریدن می شود زیاد است و شامل عوامل جسمی و روانی می شود با این حال چند راهکار ساده برای این موضوع ارائه می دهیم تا از بروز این اتفاق جلوگیری نماییم، در ادامه این مقاله بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر این اگر در آرام کردن کودک خود دچار مشکل شده اید می توانید از مشاوره کودک و روانشناس کمک بگیرید.

علل از خواب پریدن نوزاد
از خواب پریدن نوزاد می تواند بسیار طبیعی باشد یا به خاطر عوامل دیگر به وجود آید که در ادامه این مقاله علت های از خواب پریدن نوزاد را به همراه راهکار های مناسب بیان می کنیم.

احساس ترس در نوزاد
نوزاد معمولا به صورت غریزی احساس ترس و نا امنی می کند و زمانی که اطراف او کسی نباشد احساس ترس و ناامنی بیشتر می شود و باعث می شود تا کودک با ترس و گریه از خواب بپرد و والدین نمی توانند کودک را آرام کنند در این جا اولین اقدام بغل کردن کودک می باشد تا نوزاد حس امنیت داشته باشد و این حس به او انتقال داده شود.

روش دیگر که در زمان قدیم مورد استفاده قرار می گرفت قنداق کردن کودک می باشد که توسط قدیمی ها توجیهات مخصوص به خود را دارد، این کار باعث می شود تا ترس از کودک دور شود و نوزاد حس امنیت داشته باشد هم چنین می توانید کودک را در محل بسته ای قرار دهید و اطراف او متکا، لحاف و غیره بگذارید تا بخوابد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-از خواب پریدن نوزاد





:: برچسب‌ها: از خواب پریدن نوزاد , عرق زیاد در نوزاد , علل از خواب پریدن نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: